Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies on hätäinen vähän joka asiassa. Mm. Syö nopeasti ja se häiritsee muuta perhettä.

Vierailija
10.01.2022 |

Mistä tämä voisi johtua? Kaikki tekee aina hätäillen ja hermostuneena. Työkalut ja muut tavarat aina sekaisin autotallissa kun kaataa koko pakin ympäri kun etsii yhtä työkalua. Jos epäonnistuu niin kiroilee jne.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lakkasin juomasta miehen kanssa iltakahvia kun se oli hänelle aina suoritus tai vähän samanlainen kahvitauko kuin töissä. Tiettyyn aikaan kupillinen mahdollisimman hätäiseen ja jatkamaan mitä sitten olikin tekemässä. Itselle kahvi oli aina sosiaalinen juttu, istutaan kiireettä ja jutellaan, menköön vaikka 2 kuppia samoin tein. En kyllä ole huomannut että mieheni muussa asiassa hätäilisi, ei sillä ole päivällispöydästäkään mihinkään kiire. Jos kahvilla on vieraita, niin sitten se kyllä alle tunnin nousee seurasta, mutta käyttäytyy siihen asti ihan ok.

Muuten tuo ap:n mies kuulostaa lähinnä adhd-tapaukselta.

Vierailija
2/43 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hätäseen jättäsin sian.

Ei tuollaista jaksa kukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On rauhaton pöydän ääressä syödessä ja juodessa mutta sitten pystyy keskittymään esim katsomaan tvtä pitkänkin aikaa. Aika poropeukalo on ns miesten töissä kotona ja nopeasti hermostuu jos ei suju. Ap

Vierailija
4/43 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä alkoi vasta saatuanne lapsia ja nyt et voi erota?

Vierailija
5/43 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti syöminen häiritsee muuta perhettä??

Vierailija
6/43 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä alkoi vasta saatuanne lapsia ja nyt et voi erota?

Olisin kyllä huolissani, jos oireet on vasta nyt alkaneet ja ohjaisin miehen lääkärin puheille.

Vierailija
7/43 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kasvanut perheessä jossa ruoka syötiin hitaasti, sitä arvostaen. Pöydässä keskusteltiin ja opittiin käytöstavat. Valitettavasti mieheni perheessä ei näin ollut. Kiehun raivosta joka kerta kun mies hotkii ruuan maiskuttaen ja maistamatta ja syyttää että pälpätän kun yritän viritellä ruokapöytä keskustelua. Kylässä ja ravintolassa sentään malttaa vähän sivistyneemmin ruokailla.

Vierailija
8/43 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi sinä menit yksiin sen kanssa jos et sen tavoista tykkää?

Ei oo pakko pariutua sen ekana vastaan tulleen kanssa.

Vierailija
9/43 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On rauhaton pöydän ääressä syödessä ja juodessa mutta sitten pystyy keskittymään esim katsomaan tvtä pitkänkin aikaa. Aika poropeukalo on ns miesten töissä kotona ja nopeasti hermostuu jos ei suju. Ap

Olet itse virheetön ja voit vaatia häneltä täydellisyyttä?

Vierailija
10/43 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset nyt vaan on erilaisia.

Ois tylsä maailma jos kaikki ois samasta muotista.

Vierailija
11/43 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kasvanut perheessä jossa ruoka syötiin hitaasti, sitä arvostaen. Pöydässä keskusteltiin ja opittiin käytöstavat. Valitettavasti mieheni perheessä ei näin ollut. Kiehun raivosta joka kerta kun mies hotkii ruuan maiskuttaen ja maistamatta ja syyttää että pälpätän kun yritän viritellä ruokapöytä keskustelua. Kylässä ja ravintolassa sentään malttaa vähän sivistyneemmin ruokailla.

Miksi otit hänet mieheksesi? Eikö juuri siksi seurustella, että ajetaan ne viat ja puutteet ulos? Onko ollut liian kiire siihen rakkauteen, eikä olla maltettu seurustella riittävän pitkään?

Vierailija
12/43 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies toimii normaalisti, laiskasta hidastelijasta voi näyttää hätäiseltä.

Vierailija
13/43 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätäileekö myös peiton alla?

Sillain tulee vain kuspäisiä lapsia.....

Vierailija
14/43 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ominaisuus, joko opittu tai jotenkin sisäänrakennettu. Asia jota et voi muuttaa. Ymmärrän, että ärsyttää, omalla miehelläni on vähän samaa toisinaan (lyhyt pinna ja hermostuksissaan kaataa sen pakin jos ei heti löydä, joskus on rikkonutkin jotain hosumalla), mutta kun mies on muuten hyvä niin yritän niellä ärsytykseni. Varmaan minullakin on joku tapa joka ärsyttää miestä, ei kukaan ole täydellinen.

Vierailija
15/43 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen ydin syntyy jo lapsuudessa ja sitä on vaikea muuttaa myöhemmin.

Vierailija
16/43 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi otit hänet mieheksesi? Eikö juuri siksi seurustella, että ajetaan ne viat ja puutteet ulos? Onko ollut liian kiire siihen rakkauteen, eikä olla maltettu seurustella riittävän pitkään?

Voi kuule, tuo on aika pieni vika ihmisessä. Niin pieni, ettei siihen välttämättä seurustelun alkuvaiheessa kiinnitä huomiota ja jos kyseessä on muuten hyvä tyyppi niin miksipä ei sopisi kumppaniksi? Jos etsii täydellistä niin voi olla että saa etsiä kauan. Kyllä kumppanissa voi olla joku piirre joka ärsyttää, eikä ole kenellekään vahingollista jos siitä anonyymisti mainitsee. Tai sitten jos rakkaus on loppumassa niin alkaa tuommoiset pienetkin asiat ärsyttää, ihan luonnollista.

Vierailija
17/43 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tosiaan seurusteluaika tarkkailla sitä lapsuuden perhettä ja miten toinen käyttäytyy ystävien seurassa. Ihmisen ydin ei tosiaan muutu vaan korostuu iän myötä.

Vierailija
18/43 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan tuo olla jotain neurologista epätyypillisyyttä, adhd tms. Mutta jos mies kuitenkin pärjää elämässään eikä itse kärsi asiasta, niin silloin kumppaninkin pitää vaan opetella sietämään tai erota. Se on ominaisuus. Ehkä sinä taas olet miehen mielestä ärsyttävän hidas tekemään asioita.

Vierailija
19/43 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä kiireellä syöminen on ihan lapsuudesta opittu tapa.

Koulussa hällä oli kiire välkälle joten piti syödä nopsaan, kotona vanhemmat kyllä yritti mutta vuosien varrella kiiresyöminen ei vaan loppunut.

Anopin kanssa tästäKIN olen puhunut.

Nykyään saatan silloin tällöin kysyä mieheltä ruokapöydässä, että onko sinulla kiire jonnekin kun hotkit?

Yleensä hänellä ei ole ja malttaakin syödä hitaammin.

Itsekin myöntää tuon tapansa.

Paras oli kun kertoi kuinka oli joku urakka, eikä oikein ehtinyt pitää lounastaukoa, joten söi lihapiirakan suklaavanukkaalla. Oli sentään kylmä lihapiirakka, minun mielestä yökötys silti 🤢

Vierailija
20/43 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tosiaan seurusteluaika tarkkailla sitä lapsuuden perhettä ja miten toinen käyttäytyy ystävien seurassa. Ihmisen ydin ei tosiaan muutu vaan korostuu iän myötä.

Näin on ja seurusteluaikana ihminen tsemppaa sen kumppanin seurassa eikä se ydin välttämättä näy seurustelukumppanille. Se alkaa paljastua vasta kun suhde vakiintuu ja arkistuu riittävästi.