Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielipiteesi: onko setämieskulttuuriin tullut muutosta metoon myötä?

Vierailija
10.01.2022 |

Minusta ainakin politiikan kentällä kuvottavimpia tapauksia tämä on suitsinut.

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiksisetä kirjoitti:

Ei ole. Setämieskulttuuri on saanut uutta pontta tuosta naisten hysteriasta.

Ihan sama jos he setämieheilevät keskenään tai joillain nettipalstoilla, kunhan eivät tule tosielämässä ilman lupaa iholle.

Vierailija
102/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulttuuri -sana ei sovi setämiehen kanssa yhteen. Kulttuuri on jotain tärkeämpää yhteiskunnallista toimintaa.

Niin, sen kulttuurinhan wokettajavasuri haluaisi niin kovasti määrittää omien sekopää-agendojensa mukaiseksi. Onneksi asia ei ole yksin vasurin vallassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin se on vaikeuttanut kaikenlaisista eri kulttuurien aiheuttamista lieveilmiöistä keskustelemista. Käytännössä joku vihreä ministeri vaan kuittaa, että homma hoidetaan, ja se on sillä selvä. Ei mitään kyseenalaistuksia tai perusteltuja selvityksiä siitä, miten ne asiat hoidetaan.

Varisuolla ei vaan lapset puhu suomea, ja helsingissäkin alkaa se äidinkielen osaaminen heikentymään. Eriarvoistuminen vaan lisääntyy, eikä siitä saa edes puhua. Korona ja etäopetus pahentavat tilannetta. Jos joku mies ottaa asian puheeksi niin hakaristileimataan otsaan, ja haukutaan setämieheksi.

Vierailija
104/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sikailijat sikailee edeleen.

Mutta itselleni maalaisjärjellä varustetulle miehelle ei tulisi mieleenkään puhua julkisilla paikoilla tuntemattomille naisille. Ei ainakaan jos he eivät itse aloita keskustelua.

Minkähän takia on parempi, että nainen aloittaa keskustelun?

Jos tuntematon mies aloittaa keskustelun, tulee naiselle ahdistunut olo ja hän kokee tilan turvattomaksi. "Hei!"- riittää joissain tapauksissa triggeröimään ja aiheuttamaan raivon kaltaisen verbaalisen ilotulituksen.

Kyllä siihen riittää ihan se, että ystävällisyyttään pitää takana tulevalle ovea auki. Kokemusta on. Pariinkiin otteeseen minulle on alettu räyhäämään siitä, että olen pitänyt ovea auki nuorille naisille. 

Minullekin on tuhahdeltu, kun olen kauppakassimiehelle avannut oven. Miten nuoret naiset ovat sinulle räyhänneet, kun olet pitänyt ovea auki, ethän vain ole ovea avatessasi heittänyt heille jonkun ei toivotun "kohteliaisuuden".

Ihan hiljaa olen ollut ja kohteliaisuuttani olen ovea auki pitänyt. Palkinnoksi tuli toiselta haistattelua ja toisessa tapauksessa nuori naisoletettu alkoi huutamaan ja haukkumaan kusipääksi. 

Avohoito on se vallitseva hoitomuoto, valitettavasti. Minua, keski-ikäistä naista, huitaisi nuori mies kyynärkepillään selkään, kun pidin hänelle ovea auki. Semmottis. 

Vierailija
105/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin siihen muutosta tulee, ainakaan siis parempaan. Jatkossahan setämiehet voivat kysyä keneltä tahansa naiselta seksin hintaa baarissa, kadulla, kahviloissa jne., kun vastuullinen media on normalisoinut prostituutiosta tavallisen työn muiden rinnalle

Ai eivät ole kysyneet tähän asti? Same old same old. Törppö on törppö tulevaisuudessakin, semisti järkevät pystyvät oppimaan ja tekemään erotteluja.

Vierailija
106/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä enää ovea auki naiselle ettei luulla häiriköksi. En myöskään syyllisty minkäänlaiseen hyvien neuvojen antamiseen ettei pidetä miesselittäjänä. Olen myös lopettanut liikuntaseuran kurssienpidon ettei luulla että metsästän nuoria naisia.

Varmaan ihan hyvä että jätät nuo hommat muille, jos kovasti pelottaa että tuleekin käyttäydyttyä huonosti. Voit elää levollisemmin mielin.

Vierailija
107/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin se on vaikeuttanut kaikenlaisista eri kulttuurien aiheuttamista lieveilmiöistä keskustelemista. Käytännössä joku vihreä ministeri vaan kuittaa, että homma hoidetaan, ja se on sillä selvä. Ei mitään kyseenalaistuksia tai perusteltuja selvityksiä siitä, miten ne asiat hoidetaan.

Varisuolla ei vaan lapset puhu suomea, ja helsingissäkin alkaa se äidinkielen osaaminen heikentymään. Eriarvoistuminen vaan lisääntyy, eikä siitä saa edes puhua. Korona ja etäopetus pahentavat tilannetta. Jos joku mies ottaa asian puheeksi niin hakaristileimataan otsaan, ja haukutaan setämieheksi.

Ei, kyllä silloin ihan vaan syytetään lähinnä muukalaisvihamielisyydestä, ei setämieheydestä. Mutta pääsitpä nyt tässäkin tuota agendaasi tuomaan esiin, vaikkei asiaan millään lailla liitykään.  

Vierailija
108/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi vaan kiva tietää, mitä tehdään. 30-vuotta ollut aikaa, ja tulokset vaan huononee.

Vierailija
109/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metoo:ssa ei ole kysymys keskustelemisesta. Saas puhua, aina. Kukaan ei ole väittänyt ettei saisi, paitsi setämiehet taas vääntää asiat ihan muuksi ettei tarvitsisi muuttaa, sitä mikä on se oikea ongelma.

Vierailija
110/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää lähtekö mukaan tähän vääntöön kirjoitti:

Metoo:ssa ei ole kysymys keskustelemisesta. Saas puhua, aina. Kukaan ei ole väittänyt ettei saisi, paitsi setämiehet taas vääntää asiat ihan muuksi ettei tarvitsisi muuttaa, sitä mikä on se oikea ongelma.

"Setämiehet ,setämiehet, ja käääk...., taas ne setämiehet....!!!! "

Vierailija
111/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joistakin vastauksista näkee, että joillekin miehille koko metoo on käsittämätön juttu.

Jos joku ylipainoinen 60-vuotias täti tulisi juttelemaan ja ehdottelemaan, niin totta kai olisitte into pinkeänä, että "jee, kelpaan jollekin!"

Vai?

...no itse asiassa kyllä.

Vierailija
112/112 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sikailijat sikailee edeleen.

Mutta itselleni maalaisjärjellä varustetulle miehelle ei tulisi mieleenkään puhua julkisilla paikoilla tuntemattomille naisille. Ei ainakaan jos he eivät itse aloita keskustelua.

Minkähän takia on parempi, että nainen aloittaa keskustelun?

Jos tuntematon mies aloittaa keskustelun, tulee naiselle ahdistunut olo ja hän kokee tilan turvattomaksi. "Hei!"- riittää joissain tapauksissa triggeröimään ja aiheuttamaan raivon kaltaisen verbaalisen ilotulituksen.

Kyllä siihen riittää ihan se, että ystävällisyyttään pitää takana tulevalle ovea auki. Kokemusta on. Pariinkiin otteeseen minulle on alettu räyhäämään siitä, että olen pitänyt ovea auki nuorille naisille. 

Ei minulle vaan ole räyhätty siitä, että olen aina joskus pitänyt naisille ovea auki. Johtuu ehkä siitä, että en ole tehnyt oven aukipitämisestä mitää isoa näytelmää enkä ole odottanut, että naiset hyppäisivät siitä hyvästä syliini.