Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielipiteesi: onko setämieskulttuuriin tullut muutosta metoon myötä?

Vierailija
10.01.2022 |

Minusta ainakin politiikan kentällä kuvottavimpia tapauksia tämä on suitsinut.

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On minusta. Tiedostetaan, että kähmiminen ja häirintä eivät ole ok, Mikä parasta, nuoret miehet tiedostavat tämän ja saattavat puuttua tilanteeseen. Meille on kasvamassa hieno uusi sukupolvi <3.

Tämä. Viimeksi ravintolassa nuorempi kundi tuli kylmästi keskeyttämään humaltuneen sedän ei-toivotun lähestymisen - ilman taka-ajatuksia (häipyi paikalta hoidettuaan homman). Kyllä tätä setämieskulttuuria ollaan saatu tulahdutettua.

Nuorempien miesten yhdyntöjen määrä on myös tilastoidusti laskussa. Johtuu setämieskulttuurin puutteesta.

Jos ei perus käytöstapoja osaa niin sillon ei tarvi saadakaan. Me naiset kun ei edelleenkään olla olemassa vaan miesten takia.

Me, Suomen kansa, olemme eri mieltä .

Olen nuori nainen, suomessa asuva suomen kansalainen ja pärjään ihan hyvin lelujeni kanssa niin kauan kuin miehet ei kykene normaaliin kanssakäymiseen. Olen mielelläni yksin, jos vaihtoehtona on perverssejä vitsejä laukova idiootti.

Olet norsunvit tunaamainen velatäti joka ei saanut kullia edes 16-vuotiaana 😆

Tässä tätä nyt on mitä kukaan ei jää kaipaamaan :D.

Vierailija
62/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Räpätäti siinä näkyvästi ja kuuluvasti tietöitä ohjeistamassa. heh,heh...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ei ole. 

Nyt ne limaiset kommentit vaan maustetaan "No eihän näin kai sais sanoo" "on se prkl kumma kun nykyään ei saa enää kehua"  yms-lauseilla. 

Luinnollisesti limapuheiden sukupuutto tapahtuu tämän vaiheen kautta.

Vierailija
64/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tainnut käydä niin, että jo aiemminkin fiksut miehet ovat alkaneet miettiä ja lähes pelätä mitä voi/saa enää tehdä ja heidän elämänsä on muuttunut huonommaksi. Tursakkeet eivät ole muuttuneet miksikään. 

Fiksut miehet ovat aina ymmärtäneet millainen käytös on ok ja millainen ei.

Vierailija
65/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän Kareneista puhutaan tyypillisesti huonosti käyttäytyvien naisten suhteen eikä heitä naiset puolustele. Male Karenkin on jonkinlainen käsite tai ainakin olen nähnyt usein mainittavan. Itsekin koen naisena vahingoniloa näistä jotka yrittää kyykyttää jotain lentoemäntää etkötiedäkukaminäolen-tyyliin ja löytävät itsensä työttöminä sen lentoemännän sijaan. Tai näyttelevät hyökkäyksen kohteeksi joutunutta että poliisi ampuisi mustan miehen ja kolahtaakin isosti omaan nilkkaan.

Vierailija
66/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilttimiehet ovat ainakin metoon vuoksi lopettaneet lähestymästä naisia millään tavalla. kai siellä on myös setiä joukossa

Vierailija
67/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin aloitetaan hullunais-kulttuuri?

Vierailija
68/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta sivua "keskustelua" aiheesta, jota ei ole edes määritelty. Kunhan puhutaan, lienee se vanha julkkiksen periaate tässäkin ketjussa.

Oikea ilmaus olisi muutenkin oletettuisänvelimiesoletettu.

Vierailija
69/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setämieskulttuuri?

Ja palstanartut tykkää ketjusta tosiaan runkaten

Vierailija
70/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mistä me jäämmekään nyt paitsi, kun "fiksut miehet eivät enää uskalla jutella naisille mitään"? Tiedoksi teille arvon "fiksut" kommentoijat: oikeasti fiksut miehet osaavat EDELLEEN puhua, ja puhuvat naisille ja kenelle tahansa niin, ettei siitä tule ahdistunut olo. Jos et ymmärrä eroa ahdistelun ja normaalin juttelun välillä, et voi kyllä itseäsi kovin fiksuksi sanoa.

Käytännön vinkki muuten jos haluaa muuten vain ihmisille höpötellä: juttele tilanteessa joka on pian päättymässä, eli toinen osapuoli tietää pääsevänsä kohta siitä pois. Tämä siis kenelle vain, suomalaiset ihmiset juttelevat paljon helpommin toisilleen kun tietävät milloin tilanne loppuu. Voit itse mainita heti alkuun että olet juuri lähtemässä.

Ja noita ovien aukomis- ja haistattelutarinoita ei usko erkkikään.

Vierailija
71/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ainakin nykyään tuntuu enemmän siltä, että muut enemmän ottavat osaa kun huomautat.

Aikaisemmin kun joku lähmi baarissa ja huomautit että ei muuten kiinnosta niin viereiset katseli muualle. Nyt ne viereiset toteaa lähmijälle, että parempi lähteä tai autetaan lähtemään.

Tuntuu turvallisemmalta liikkua ulkona, kun kaikki ei vain katsele muualle.

Muutama on valittanut, että ei enää uskalla puhua mitään. Näiden kohdalla se on ihan toivottavaakin, koska mitään oikeaa asiaa sieltä suusta ei tule, misogynististä mukahauskaa läppää.

Paljon on vielä tehtävää, mutta minusta ainakin menee koko ajan parempaan suuntaan!

Vierailija
72/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sikailijat sikailee edeleen.

Mutta itselleni maalaisjärjellä varustetulle miehelle ei tulisi mieleenkään puhua julkisilla paikoilla tuntemattomille naisille. Ei ainakaan jos he eivät itse aloita keskustelua.

Niin no, olen vanhempi naisimmeinen, ja kyllä useinkin jutellaan bussipysäkillä small talkia niin naisten kuin miestenkin kanssa.  Kuten säästä, jostain ajankohtaisesta aiheesta kuten urheilukilpailuista tai oman kaupungin jääkiekkojoukkueen menestymisestä sun muusta.

Samoin pitkillä junamatkoilla.  

Katson tuollaisen aivan tavalliseksi small talkiksi kun paljon ihmisiä seiskoskelee usein myöhässä olevaa bussia odottelemassa.

Kai nyt joku tolkku pitää olla tavallisen kanssakäymisen ja jonkin  #mee toon#  välillä.

Tuskin aloitat keskustelua kertomalla sille 17-vuotiaalle pojalle, että sillä on hyvännäköinen takapuoli ja isohkon kokoinen vehjekin näkyy mukavasti housujen läpi.

Vierailija
73/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on setämieskulttuuri?

Mies ei tanssi telaketjufeministien pillin mukaan ja sanoo miten asiat oikeasti ovat.

Setämiehellä semmoiset harhat.

Ikä ei ikävä kyllä tee sen viisaammaksi.

Suomessa 40+ miesten sukupolvi on täysin pilallista. Onneksi hauta ei ole enää heillä kaukana.

Jep. Metoo ei riitä, pitää ilmeisesti päätyä hautaan mahdollisimman pian. Tässäpä se totuus tuli sitten lopulta. Ei yhtään haiskahda miesvihalta taaskaan :D

Onneksi mulla on vuosi vajaa tuosta rajapyykistä, niin ei tarvitse alkaa hautapaikkaa katselemaan. Ja onneksi 40+ naisten sukupolvi on ihanaa, voimaannuttavaa naisenergiaa täynnä! Terkut kaikille 40+ naisille, ootte ihanii just tollasina ku olette! <3 <3 <3 

Vierailija
74/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on setämieskulttuuri?

Anti-woke on "setämieskulttuuria" tai "boomeria" loppuviimein.

Vierailija
75/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kun ei reagoi naisiin mitenkään. Nainen lähestyy kyllä jos mies on riittävän kiinnostava ja jokainen ymmärtää mikä on riittävän kiinnostava mies  ;)

Vierailija
76/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta itselleni maalaisjärjellä varustetulle miehelle ei tulisi mieleenkään puhua julkisilla paikoilla tuntemattomille naisille. Ei ainakaan jos he eivät itse aloita keskustelua.

Niin no, olen vanhempi naisimmeinen, ja kyllä useinkin jutellaan bussipysäkillä small talkia niin naisten kuin miestenkin kanssa.  Kuten säästä, jostain ajankohtaisesta aiheesta kuten urheilukilpailuista tai oman kaupungin jääkiekkojoukkueen menestymisestä sun muusta.

Katson tuollaisen aivan tavalliseksi small talkiksi kun paljon ihmisiä seiskoskelee usein myöhässä olevaa bussia odottelemassa.

Kai nyt joku tolkku pitää olla tavallisen kanssakäymisen ja jonkin  #mee toon#  välillä.

Tuskin aloitat keskustelua kertomalla sille 17-vuotiaalle pojalle, että sillä on hyvännäköinen takapuoli ja isohkon kokoinen vehjekin näkyy mukavasti housujen läpi.[/quote

Ohoh, sinähän veit ihan sanat suustani!

Juuri tuolla repliikillähän minä näet aina aloitan! Bingo!

Vierailija
77/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhun usein vieraille naisille useissa paikoissa, koska ihmisten kanssa keskustelu kuuluu elämään vaikka tuppisuu-suomalaisten mielestä se on kummallista.

Kaikki eivät halua libidovetoista lähestymistäsi. Vaikka se sinusta ”kuuluu elämään”, moni kokee sen häirintänä. Minulla ei ole asiaa yhdellekään setämiehelle.

Se tulee keskustelun alussa kyllä ilmi, mutta saa kai tuntemattomat ihmiset jotain keskustella keskenään? Mm. junassa tai lentokoneessa puhun lähes aina vieraiden ihmisten kanssa.

Mene impivaaraan metsään elämään jos kommunikointi ei suju.

Juuri näin. Ja kannattaa muutenkin siivota se hiekka pois tietystä paikasta, helpottaa kummasti.

Vierailija
78/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtaoja on esimerkki setämiehestä, huonosti käyttäytyvä ja ruma vanha mies.

Hän on toki vanha, mutta en sanoisi huonosti käyttäytyvänsä. Vaikea kuvitella häntä kähmimässä tai kertomassa seksistisiä juttuja.

Vierailija
79/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät halua libidovetoista lähestymistäsi. Vaikka se sinusta ”kuuluu elämään”, moni kokee sen häirintänä. Minulla ei ole asiaa yhdellekään setämiehelle.

Olen eri, mutta juttelen ongelmitta niin naisille kuin miehille. Juttelemisessani ei ole kyse mistään lähestymisestä. Yleensä jutteleminen liittyy hetkeen tai tilanteeseen, missä olemme esimerkiksi työpaikan salilla jokin uusi laite tai puute. 

Vierailija
80/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin aloitat keskustelua kertomalla sille 17-vuotiaalle pojalle, että sillä on hyvännäköinen takapuoli ja isohkon kokoinen vehjekin näkyy mukavasti housujen läpi.

Eli lähestyminen on aina ok, kunhan ei kommentoi pillua?