Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielipiteesi: onko setämieskulttuuriin tullut muutosta metoon myötä?

Vierailija
10.01.2022 |

Minusta ainakin politiikan kentällä kuvottavimpia tapauksia tämä on suitsinut.

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuuri -sana ei sovi setämiehen kanssa yhteen. Kulttuuri on jotain tärkeämpää yhteiskunnallista toimintaa.

Vierailija
82/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sikailijat sikailee edeleen.

Mutta itselleni maalaisjärjellä varustetulle miehelle ei tulisi mieleenkään puhua julkisilla paikoilla tuntemattomille naisille. Ei ainakaan jos he eivät itse aloita keskustelua.

Niin no, olen vanhempi naisimmeinen, ja kyllä useinkin jutellaan bussipysäkillä small talkia niin naisten kuin miestenkin kanssa.  Kuten säästä, jostain ajankohtaisesta aiheesta kuten urheilukilpailuista tai oman kaupungin jääkiekkojoukkueen menestymisestä sun muusta.

Samoin pitkillä junamatkoilla.  

Katson tuollaisen aivan tavalliseksi small talkiksi kun paljon ihmisiä seiskoskelee usein myöhässä olevaa bussia odottelemassa.

Kai nyt joku tolkku pitää olla tavallisen kanssakäymisen ja jonkin  #mee toon#  välillä.

Tuskin aloitat keskustelua kertomalla sille 17-vuotiaalle pojalle, että sillä on hyvännäköinen takapuoli ja isohkon kokoinen vehjekin näkyy mukavasti housujen läpi.

Eli lähestyminen on aina ok, kunhan ei kommentoi pillua?[/quote S

Sanotaanhan sitä,että 'vakka kantensa löytää'...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulttuuri -sana ei sovi setämiehen kanssa yhteen. Kulttuuri on jotain tärkeämpää yhteiskunnallista toimintaa.[/quote

No sittenhän koko aiheesta on turha keskustellakaan, kun sitä ei sitten kerran olekaan.

Vierailija
84/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On minusta. Tiedostetaan, että kähmiminen ja häirintä eivät ole ok, Mikä parasta, nuoret miehet tiedostavat tämän ja saattavat puuttua tilanteeseen. Meille on kasvamassa hieno uusi sukupolvi <3.

Tämä. Viimeksi ravintolassa nuorempi kundi tuli kylmästi keskeyttämään humaltuneen sedän ei-toivotun lähestymisen - ilman taka-ajatuksia (häipyi paikalta hoidettuaan homman). Kyllä tätä setämieskulttuuria ollaan saatu tulahdutettua.

Nuorempien miesten yhdyntöjen määrä on myös tilastoidusti laskussa. Johtuu setämieskulttuurin puutteesta.

Jos ei perus käytöstapoja osaa niin sillon ei tarvi saadakaan. Me naiset kun ei edelleenkään olla olemassa vaan miesten takia.

Me, Suomen kansa, olemme eri mieltä .

Olen nuori nainen, suomessa asuva suomen kansalainen ja pärjään ihan hyvin lelujeni kanssa niin kauan kuin miehet ei kykene normaaliin kanssakäymiseen. Olen mielelläni yksin, jos vaihtoehtona on perverssejä vitsejä laukova idiootti.

Olet norsunvit tunaamainen velatäti joka ei saanut kullia edes 16-vuotiaana 😆

Kertoo matalasta älykkyysosamäärästä laukoa toisesta olettamuksia ihmistä tuntematta. Etkö parempaan pystynyt? Säälittävä ihminen.

Vierailija
85/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtaoja on esimerkki setämiehestä, huonosti käyttäytyvä ja ruma vanha mies.

Hän on toki vanha, mutta en sanoisi huonosti käyttäytyvänsä. Vaikea kuvitella häntä kähmimässä tai kertomassa seksistisiä juttuja.

Jos Esko Valtaojaa pitää huonosti käyttäytyvänä, ja muutenkin epämiellyttävänä niin vika on kyllä jossain muussa kuin Esko Valtaojassa. Hän on yksi harvoja tämän valtakunnan tällä hetkellä elossa olevia todellisia älykköjä. Jos hän on setämies, niin minä ilmoittaudun sellaiseksi kanssa ja olen siitä ylpeä. Kannattaa esim. lukea hänen kirjojaan. Tosin vaarana on yllättävä näköalojen laajeneminen, jolloin on vaikeampi kulkea laput silmillä omassa erinomaisuudessaan.

Vierailija
86/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaojalle sattui lapsus arvostelukyvyssä. En usko että hän yrittäisi puolustella neutraaleja yhteyksiä käyttää esim ju1tku-sanaa. Juu t ala iset on meidän kipupiste eikä kuvitellakaan että sitä voisi käyttää jotenkin positiivisesti missään tilanteessa, n sana on vastaava jenkkilässä.

Vierailija
87/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On minusta. Tiedostetaan, että kähmiminen ja häirintä eivät ole ok, Mikä parasta, nuoret miehet tiedostavat tämän ja saattavat puuttua tilanteeseen. Meille on kasvamassa hieno uusi sukupolvi <3.

Tämä. Viimeksi ravintolassa nuorempi kundi tuli kylmästi keskeyttämään humaltuneen sedän ei-toivotun lähestymisen - ilman taka-ajatuksia (häipyi paikalta hoidettuaan homman). Kyllä tätä setämieskulttuuria ollaan saatu tulahdutettua.

Nuorempien miesten yhdyntöjen määrä on myös tilastoidusti laskussa. Johtuu setämieskulttuurin puutteesta.

Jos ei perus käytöstapoja osaa niin sillon ei tarvi saadakaan. Me naiset kun ei edelleenkään olla olemassa vaan miesten takia.

Me, Suomen kansa, olemme eri mieltä .

Olen nuori nainen, suomessa asuva suomen kansalainen ja pärjään ihan hyvin lelujeni kanssa niin kauan kuin miehet ei kykene normaaliin kanssakäymiseen. Olen mielelläni yksin, jos vaihtoehtona on perverssejä vitsejä laukova idiootti.

Olet norsunvit tunaamainen velatäti joka ei saanut kullia edes 16-vuotiaana 😆

Kertoo matalasta älykkyysosamäärästä laukoa toisesta olettamuksia ihmistä tuntematta. Etkö parempaan pystynyt? Säälittävä ihminen.

Tuon ihan  saman voisi sanoa tässä ketjussa monellekin.

Vierailija
88/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on setämieskulttuuri?

Mies ei tanssi telaketjufeministien pillin mukaan ja sanoo miten asiat oikeasti ovat.

Setämiehellä semmoiset harhat.

Ikä ei ikävä kyllä tee sen viisaammaksi.

Suomessa 40+ miesten sukupolvi on täysin pilallista. Onneksi hauta ei ole enää heillä kaukana.

Jep. Metoo ei riitä, pitää ilmeisesti päätyä hautaan mahdollisimman pian. Tässäpä se totuus tuli sitten lopulta. Ei yhtään haiskahda miesvihalta taaskaan :D

Ei yhtään haiskahda että kommentoit omaa onnetonta provoviritelmääsi.

Vierailija
89/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän veli -kulttuuri, mitä se on?

Vierailija
90/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta itselleni maalaisjärjellä varustetulle miehelle ei tulisi mieleenkään puhua julkisilla paikoilla tuntemattomille naisille. Ei ainakaan jos he eivät itse aloita keskustelua.

Minkähän takia on parempi, että nainen aloittaa keskustelun?

Jos tuntematon mies aloittaa keskustelun, tulee naiselle ahdistunut olo ja hän kokee tilan turvattomaksi. "Hei!"- riittää joissain tapauksissa triggeröimään ja aiheuttamaan raivon kaltaisen verbaalisen ilotulituksen.

Kyllä siihen riittää ihan se, että ystävällisyyttään pitää takana tulevalle ovea auki. Kokemusta on. Pariinkiin otteeseen minulle on alettu räyhäämään siitä, että olen pitänyt ovea auki nuorille naisille. 

Minullekin on tuhahdeltu, kun olen kauppakassimiehelle avannut oven. Miten nuoret naiset ovat sinulle räyhänneet, kun olet pitänyt ovea auki, ethän vain ole ovea avatessasi heittänyt heille jonkun ei toivotun "kohteliaisuuden".

Ihan hiljaa olen ollut ja kohteliaisuuttani olen ovea auki pitänyt. Palkinnoksi tuli toiselta haistattelua ja toisessa tapauksessa nuori naisoletettu alkoi huutamaan ja haukkumaan kusipääksi. 

No aivan varmasti näin tapahtui.

Vierailija
91/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä enää ovea auki naiselle ettei luulla häiriköksi. En myöskään syyllisty minkäänlaiseen hyvien neuvojen antamiseen ettei pidetä miesselittäjänä. Olen myös lopettanut liikuntaseuran kurssienpidon ettei luulla että metsästän nuoria naisia.

Vierailija
92/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhun usein vieraille naisille useissa paikoissa, koska ihmisten kanssa keskustelu kuuluu elämään vaikka tuppisuu-suomalaisten mielestä se on kummallista.

Ihmisten kanssa small talk tai lauseen sanominen tyyliin onpa siellä kova sade, on toki normaalia, mutta jos ne ihmiset joille puhuu valikoi niin, että ne ovat setämiehestä reilusti nuorempia naisia, ei se ole ihmisille puhumista kansainväliseen tyyliin. Jos sen sijaan juttelee kaikille, tyyliin 90-vee mummot, miehet, homot ja heterot, on sosiaalinen kv. tyyliin.

Miten helvetissä esim. junamatkan aikana voin käydä nuo kaikki läpi? Tai muualla? Mistä sinä tiedät millaisille ihmisille kukin on puhunut vaikka viikon aikana?

Melko huikeaa päätelmää tässä.

Voi. Hyvä. Ihme. 🙄

Vierailija
93/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän Kareneista puhutaan tyypillisesti huonosti käyttäytyvien naisten suhteen eikä heitä naiset puolustele. Male Karenkin on jonkinlainen käsite tai ainakin olen nähnyt usein mainittavan. Itsekin koen naisena vahingoniloa näistä jotka yrittää kyykyttää jotain lentoemäntää etkötiedäkukaminäolen-tyyliin ja löytävät itsensä työttöminä sen lentoemännän sijaan. Tai näyttelevät hyökkäyksen kohteeksi joutunutta että poliisi ampuisi mustan miehen ja kolahtaakin isosti omaan nilkkaan.

Vasemmistolainen uusrasistinen woke-kieli 101:

"Karen" = antiwoke valkoinen setämiesnainen.

Vierailija
94/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtaojalle sattui lapsus arvostelukyvyssä. En usko että hän yrittäisi puolustella neutraaleja yhteyksiä käyttää esim ju1tku-sanaa. Juu t ala iset on meidän kipupiste eikä kuvitellakaan että sitä voisi käyttää jotenkin positiivisesti missään tilanteessa, n sana on vastaava jenkkilässä.

Ai että Valtaojalle sattui "lapsus"? Se feministihän siinä oli pää sekaisin kuin seinäkello.

Vierailija
95/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedä häntä. Vastenmieliset muslimit viheltelevät ja huutavat törkeyksiä.

Vierailija
96/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sattunut lapsusta. Vastapuoli sattui olemaan hysteerinen hullu.

Vierailija
97/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä enää ovea auki naiselle ettei luulla häiriköksi. En myöskään syyllisty minkäänlaiseen hyvien neuvojen antamiseen ettei pidetä miesselittäjänä. Olen myös lopettanut liikuntaseuran kurssienpidon ettei luulla että metsästän nuoria naisia.

Jos tosiaan aina annat itsestäsi tahattomasti kuvan häirikkönä, miesselittäjänä ja nuorten naisten ahdistelijana, on hyvä, ettet näitä asioita enää tee, kunnes olet pystynyt pohtimaan käytöstäsi ja muiden reaktioiden syitä, jolloin pystyt korjaamaan toimintaasi.

Esim. yhdestäkään tyttöjeni futisvalmentajasta ei ole tullut vaikutelmaa nuorten tyttöjen metsästäjänä, enkä ole kuullut kenenkään tällaisia väitteitä esittävän.

Vierailija
98/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no, olen vanhempi naisimmeinen, ja kyllä useinkin jutellaan bussipysäkillä small talkia niin naisten kuin miestenkin kanssa.  Kuten säästä, jostain ajankohtaisesta aiheesta kuten urheilukilpailuista tai oman kaupungin jääkiekkojoukkueen menestymisestä sun muusta.

Katson tuollaisen aivan tavalliseksi small talkiksi kun paljon ihmisiä seiskoskelee usein myöhässä olevaa bussia odottelemassa.

Kai nyt joku tolkku pitää olla tavallisen kanssakäymisen ja jonkin  #mee toon#  välillä.

Tuskin aloitat keskustelua kertomalla sille 17-vuotiaalle pojalle, että sillä on hyvännäköinen takapuoli ja isohkon kokoinen vehjekin näkyy mukavasti housujen läpi.

Eli lähestyminen on aina ok, kunhan ei kommentoi pillua?

Ok. Sinun ei kannata ikinä lähestyä ketään missään millään tavalla. Et vain osaa.

Ei tässä ollut minusta kyse. Naiset eivät osaa keskustella kuin henkilökohtaisella tasolla. Älykkyys ei vain riitä muuhun.

Vierailija
99/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli lähestyminen on aina ok, kunhan ei kommentoi pillua?

Ok. Sinun ei kannata ikinä lähestyä ketään missään millään tavalla. Et vain osaa.

Ei tässä ollut minusta kyse. Naiset eivät osaa keskustella kuin henkilökohtaisella tasolla. Älykkyys ei vain riitä muuhun.

Sinä et osaa keskustella yleistämättä. Johtunee siitä, että mitään konkreettista tarttumapintaa esim. ryhmään ”naiset” ei ole olemassa.

Kannattaisi välttää laukomasta mielipiteitä asioista, joista ei ole mitään kokemuata tai tietoa. Ja ei, Wikipedian ja Tilastokeskuksen tiedot eivät riitä. Eivät vain, vaikka kuinka haluaisit niiden tiedoilla päteä.

Vierailija
100/112 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin se rima nousee koko ajan. Kaikenlainen ruskeatyttöily ja identiteetin itse määrittäminen sukupuolen ja rodun pohjalta vaikeuttaa asioita. Milloikohan iän saa myös määrittää itse, että lapset pääsee baariin ja tekemään halutessaan seksityötä.