Paljon menee rahaa ruokaa kk?
Kommentit (75)
Karkeasti arvioisin, että noin 300. Olen yksinasuva, urheileva sinkkunainen, syön jonkin verran ulkona ja paljon valmisaterioita.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 16:50"]
Kuutisen sataa, minä ja teini-ikäinen tytär. Tyttö syö koulussa ja minä työpaikalla, sitä ei ole laskettu.
Sen lisäksi en laske, että tyttö on isällään pari vuorokautta viikossa. Silloin en varaa hänelle ruokaa.
Laitan todella laadukasta ruokaa ja tarjoan myös muille. Toisaalta hekin tarjoavat meille, joten päittäin pitäisi mennä.
[/quote]
Tää on paljon! Sanoisin, että minulla yksinhuoltajana samassa tilanteessa menee suunnilleen vain puolet tuosta.
Taidatte olla ökyherkkusuita? Lihavia?
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:00"]
Kuutisen sataa, minä ja teini-ikäinen tytär. Tyttö syö koulussa ja minä työpaikalla, sitä ei ole laskettu.
Sen lisäksi en laske, että tyttö on isällään pari vuorokautta viikossa. Silloin en varaa hänelle ruokaa.
Laitan todella laadukasta ruokaa ja tarjoan myös muille. Toisaalta hekin tarjoavat meille, joten päittäin pitäisi mennä.
[/quote]
Tää on paljon! Sanoisin, että minulla yksinhuoltajana samassa tilanteessa menee suunnilleen vain puolet tuosta.
[/quote]
Ei olla, ihan hoikkia varsinkin tytär.
Ostan erilaisia kalafileitä, katkarapuja, mätiä, nahkiaisia.. ja liha on sisäfilettä usein. Sitten uuden sadon kasvikset jne.
Tämä on se, mihin me panostetaan. Ei osteta vaatteita ehkä niin paljon kuin muut eikä matkailla kovin usein. Pari kertaa vuodessa käydään jossain. Voisihan tämän rahan toisinkin jakaa. Mutta arvosta arjen luksusta enemmän kuin harvoin tapahtuvaa luksusta.
Näin siis meillä!
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:05"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:00"]
[/quote]
[/quote]
Ei olla, ihan hoikkia varsinkin tytär.
Ostan erilaisia kalafileitä, katkarapuja, mätiä, nahkiaisia.. ja liha on sisäfilettä usein. Sitten uuden sadon kasvikset jne.
Tämä on se, mihin me panostetaan. Ei osteta vaatteita ehkä niin paljon kuin muut eikä matkailla kovin usein. Pari kertaa vuodessa käydään jossain. Voisihan tämän rahan toisinkin jakaa. Mutta arvosta arjen luksusta enemmän kuin harvoin tapahtuvaa luksusta.
Näin siis meillä!
[/quote]
Samalla säästätte siinä, että pysytte terveinä, kun syötte hyvin laadukkaasti, esim. kalaa tarpeeksi usein. Terveys jos mikä vaikuttaa elämänlaatuunkin.
Miten yksin asuvalla menee alle 150e/kk ilman leipäjonoa? Itsellä ennätys noin 170e/kk, mutta silloin olin kipeänä hyvän tovin ja jossain reissussa, mutta alle 150e/kk ei yksin asuva pysty. Paitsi jos on anorexia. Tai metsästää kaikilla kupongeilla tarjouksia 24/7.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:10"]Miten yksin asuvalla menee alle 150e/kk ilman leipäjonoa? Itsellä ennätys noin 170e/kk, mutta silloin olin kipeänä hyvän tovin ja jossain reissussa, mutta alle 150e/kk ei yksin asuva pysty. Paitsi jos on anorexia. Tai metsästää kaikilla kupongeilla tarjouksia 24/7.
[/quote]
Ehkä jos on pienikokoinen ja pieniruokainen nainen? Ja opiskelija, niin että saa opiskelijalounaan parilla eurolla? Kotona sitten syö jotain makaronia ja pakastevihanneksia.
En siis itse todellakaan pärjää noin vähällä, mutta nämä tuli mieleen.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:10"]
Miten yksin asuvalla menee alle 150e/kk ilman leipäjonoa? Itsellä ennätys noin 170e/kk, mutta silloin olin kipeänä hyvän tovin ja jossain reissussa, mutta alle 150e/kk ei yksin asuva pysty. Paitsi jos on anorexia. Tai metsästää kaikilla kupongeilla tarjouksia 24/7.
[/quote]
Makroni on taikasana!
Laskeskele! Ellet halua laihtua, tarvitset noin 2000 kcal vuorokaudessa.
Mistä sen halvimmin saa? Puuro, makaroni. C-vitamiinin saannin turvaamiseksi halvinta mehua, esim. K-ketjun K-merkkistä.
Sitten proteiinin lähteinä halvin raejuusto ja Kassler-liha.
Mä oon vetänyt kerran kuukauden viidellä kympillä ja hengissä ollaan.
Meillä on kaksi aikuista ja kolme kouluikäistä lasta. Työpaikkalounaisiin menee n. 280€ ja ruokakauppaan n. 700€ eli siinä tuhannen kieppeillä kuukaudessa. Emme syö valmisruokia vaan teemme kaiken itse ruisleipää lukuunottamatta.
250-300€ /kk riittää kun olen äitiyslomalla ja pystyn tekemään itse alusta asti. Meitä siis vanhemmat ja poika 6v. Vauva vielä täysimetyksellä. Mies syö joskus työlounaan, sen kustannuksia en tiedä.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 16:48"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 16:18"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 15:52"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 15:16"]Mitä "vitosen" kotona syödään, kun tuolla rahalla pärjäätte? [/quote] Normaalia kotiruokaa. Tälla viikolla esim. Paellaa vihannesten ja possunlihan kanssa, spaghettia ja jauhelihakastiketta, kanansiipiä ja coleslawta, naudanlihakastiketta parsakaaligratiinilla, possunribsejä lantusta tehdyillä "ranskalaisilla". Aterioilla on yleensä lisukkeena myös fetasalaattia tai perus vihersalaattia. Aamu ja- iltapalaksi meillä on yleensä ruisleipää tai ruispaahtoa, päällisinä kinkkua, juustoa, kurkkua, tomaattia, kananmunia tai turkkilaista jogurttia auringonkukansiemenillä. Paljon hedelmiä myös. Aamuisin juomme tuoremehua, teetä tai kahvia. Aterioilla maitoa tai vettä. Nro 5 [/quote] Määrät on pienet. Muuten 200 neljälle ei voi riittää
[/quote]
Se tarkoittaa 200€ viikko
[/quote]
En muuten tarkoita. Osaan kyllä lukea aloituksen. Siinä kysyttiin paljonko ruokamenot ovat kuukaudessa ja vastasin että 200€.
En muutenkaan ymmärrä miksi minun vastauksiani on alapeukutettu. Mitä pahaa siinä on, että meillä on pienemmät ruokamenot kuin muilla?
Nro 5
300-400€, 2 aikuista ja taapero. Tähän laskettu kaikki ruuat, myös ulkona syöminen.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 16:48"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 16:18"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 15:52"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 15:16"]Mitä "vitosen" kotona syödään, kun tuolla rahalla pärjäätte? [/quote] Normaalia kotiruokaa. Tälla viikolla esim. Paellaa vihannesten ja possunlihan kanssa, spaghettia ja jauhelihakastiketta, kanansiipiä ja coleslawta, naudanlihakastiketta parsakaaligratiinilla, possunribsejä lantusta tehdyillä "ranskalaisilla". Aterioilla on yleensä lisukkeena myös fetasalaattia tai perus vihersalaattia. Aamu ja- iltapalaksi meillä on yleensä ruisleipää tai ruispaahtoa, päällisinä kinkkua, juustoa, kurkkua, tomaattia, kananmunia tai turkkilaista jogurttia auringonkukansiemenillä. Paljon hedelmiä myös. Aamuisin juomme tuoremehua, teetä tai kahvia. Aterioilla maitoa tai vettä. Nro 5 [/quote] Määrät on pienet. Muuten 200 neljälle ei voi riittää
[/quote]
Se tarkoittaa 200€ viikko
[/quote]
Sitten ymmärrän
Miksi tyttöperhe ja vanhemmat 800-1000€/kk saavat alapeukkuja, kun samanlainen poikaperhe ja vanhemmat pelkkää yläpeukkua, en ymmärrä...