Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljon menee rahaa ruokaa kk?

Vierailija
03.05.2015 |

Asun yksin ja noin 200e.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 200-230€/kk, asun yksin. Syön terveellisesti ja monipuolisesti.

Vierailija
42/75 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni pitkään parisataa, sisälsi myös ravintolakäyntejä. Nyt yritän laskea 80 euroon (käytännössä n. 100 euroa), joten ravintolat on pannassa ja viiniä ruokajuomana vain harvoin. Syön erittäin terveellisesti ja monipuolisesti, teen lähes kaiken itse. Paljon keittoja ja hyödynnän paljon pakastinta.

t: työtön yksinasuva

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:25"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 19:44"]

N. 600-700e/kk ja meitä on 2 aikuista. Oon järkyttynyt siitä, kuinka suuri summa on, vaikka budjetillemme se on sopiva. Suuri siivu rahasta menee luomuruokaan. Syömme myös kalaa useasti viikossa ja siihen saa upotettua suuria summia rahaa. Syömme ulkona muutaman kerran kuukaudessa.

[/quote]

Sama meillä. Ostamme luomun lisäksi paljon mm. tuoreita yrttejä, pähkinöitä ja kypsytettyjä juustoja. Laatu maksaa.

[/quote]

Luomupähkinöitä saa edullisesti esim. ruokapiirin kautta, yrttejä voi kasvattaa myös itse. Kukaan ei vatsaansa täytä niillä kypsytetyillä juustoilla,se on sellainen pieni sivuherkku joka tapauksessa. Ei se laatu maksa niinkään, einekset ne kalliimmaksi tulevat kuin terveellinen, laadukas ruoka. 

t: 52

Vierailija
44/75 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 henkinen perhe, ruokaan n. 1200€ päälle sitten hygienia ja taloustarvikkeet n. 150€/kk, sitten tuohon päälle asumismenot, autokulut, netti ja kännykkäliittymät, vaatteet jne...... iso summa pitää olla nettona isolla perheellä ihan pelkkiin perustarpeisiin......

Vierailija
45/75 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 15:16"]Mitä "vitosen" kotona syödään, kun tuolla rahalla pärjäätte?
[/quote]

Normaalia kotiruokaa.

Tälla viikolla esim. Paellaa vihannesten ja possunlihan kanssa, spaghettia ja jauhelihakastiketta, kanansiipiä ja coleslawta,
naudanlihakastiketta parsakaaligratiinilla, possunribsejä lantusta tehdyillä "ranskalaisilla". Aterioilla on yleensä lisukkeena myös fetasalaattia tai perus vihersalaattia.

Aamu ja- iltapalaksi meillä on yleensä ruisleipää tai ruispaahtoa, päällisinä kinkkua, juustoa, kurkkua, tomaattia, kananmunia tai turkkilaista jogurttia auringonkukansiemenillä. Paljon hedelmiä myös.

Aamuisin juomme tuoremehua, teetä tai kahvia. Aterioilla maitoa tai vettä.

Nro 5

Vierailija
46/75 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:16"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:09"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 19:40"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 19:13"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 16:32"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 16:31"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 16:18"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 15:52"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 15:16"]Mitä "vitosen" kotona syödään, kun tuolla rahalla pärjäätte?
[/quote]

Normaalia kotiruokaa.

Tälla viikolla esim. Paellaa vihannesten ja possunlihan kanssa, spaghettia ja jauhelihakastiketta, kanansiipiä ja coleslawta,
naudanlihakastiketta parsakaaligratiinilla, possunribsejä lantusta tehdyillä "ranskalaisilla". Aterioilla on yleensä lisukkeena myös fetasalaattia tai perus vihersalaattia.

Aamu ja- iltapalaksi meillä on yleensä ruisleipää tai ruispaahtoa, päällisinä kinkkua, juustoa, kurkkua, tomaattia, kananmunia tai turkkilaista jogurttia auringonkukansiemenillä. Paljon hedelmiä myös.

Nro 5
[/quote]

Määrät on pienet. Muuten 200 neljälle ei voi riittää
[/quote]

Määrät ei todellakaan ole pienet paitsi ehkä lapsilla, mutta lapset saavatkin koulussa ruoan.

Meillä säästetään kaikki ruokakaupan kuitit, joten tiedän tasan tarkkaan paljonko rahaa menee ruokaan. 200 eurolla saa aika huolettomasti ostaa ruokaa. Jos meillä olisi tiukka talous, voisin helposti pienentää ruokalaskun 150 euroon esimerkiksi leipomalla itse leivät.

Rehellisesti sanottuna en voi käsittää miten suomalaiset saavat upotettua ruokamenoihin niin paljon rahaa, kuin esim. tämän ketjun perusteella voi päätellä. Meneekö tästä ruoasta sitten puolet roskiin vai ostellaanko pelkästään valmisruokia, valmiiksi keitettyä riisiä, valmiiksi maustettua ruokakermaa, sipsejä, limsoja, keksejä? Muuten en voi käsittää.

Minä rakastan ruoanlaittoa ja kehittelen jatkuvasti uusia reseptejä. Ehkä siksi meillä ei mene ruokaa yhtään roskiin. Tähteet käytetään aina johonkin. Ehkä tämä on se syy, miksi meillä on pienemmät ruokamenot kuin muilla tässä ketjussa.
[/quote]

Edellisen kirjoittaja oli siis nro 5
[/quote]

Jos teillä säästetään kaikki kuitit niin laitappa tämän viikon ruokakuitit ;)
[/quote]

Tarkoitatko että valokuvaan kuitit ja laitan tänne kuvan? En nyt ehkä taida, ehkä sitten jos olisin maksanut käteisellä.

Itse asiassa tältä viikolta ei edes löydy kuitteja, sillä emme käy läheskään joka viikko kaupassa vaan n. 2 kertaa/kk valmiiksi suunnitellun ja tarkkaan mietityn listan kanssa. Ainoastaan salaatteja ja hedelmiä joutuu täydentämään. Juomme UHT maitoa, joten senkin voi ostaa kerralla kuukauden tarpeiksi. Ja 30kg:n riisisäkin olen ostanut viimeksi vuonna 2013 hintaan 30€. Siitä on edelleenkin jäljellä, joten luulen että tällä säkillä pärjätään ainakin syksyyn.

Olen seurannut menojani vuodesta 2008 sentin tarkkuudella. Jokainen ostos on minulla merkittynä exceliin 6 vuoden ajalta. Kun aloitin merkitsemisen vuonna 2008, oli minulla tarhaikäiset lapset ja olin YH. Silloin meni kuukaudessa 100€. Siihen verrattuna nykyinen 200€/kk ei todellakaan tunnu pieneltä vaan peräti luksukselta. Nykyään voin esim. ostaa leivän valmiina.

En voi sille mitään, jos joku ei pysty uskomaan. Ei se muuta vaadi kuin taitavaa rahankäyttöä ja suunnitelmallisuutta. Aina ei tarvitse antaa periksi jokaiselle herkkumieliteolle tai antaa kaikessa periksi lapsille.

Nro 5
[/quote]

Eli nuukuutta
Meillä annetaan mielellään periksi eli hyvää ruokaa laosille
[/quote]

Mitähän vikaa on noissa yllä luettelemissani ruoissa? Sieltä puuttui ne keksit ja sipsit joita ei mielestäni todellakaan tarvitse syödä päivittäin. Jos se tekee minusta sinun mielessäsi nuukan niin sille ei sitten voi mitään.

Nro 5
[/quote]
Mä uskon sua :) marjastatko yms marttailetko :)?

Vierailija
47/75 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

300-500 € / kahden aikuisen talous. Pyritään syömään mahd. terveellisesti ja välttämään pitkälle prosessoitua ruokaa. Ulkona syödään harvoin (keskimäärin kerran parissa kolmessa kuukaudessa), pikaruokaa itse en syö ollenkaan, mies ehkä 1-2 krt/kk.

Vierailija
48/75 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 800. Meitä 4. Syömme paljon luomuruokaa.

Vierailija
49/75 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

200-240e.

Vierailija
50/75 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjätään noin 400€/kk 2 aikuista 2 tarha-ikäistä lasta. Terveellistä kotiruokaa syödään, eikä koskaan ulkona, lapset tosin syö aina lounaan pk:ssa. Ostetaan halvin mahdollinen vaihtoehto, Pirkka/Rainbow tuotteita kun mahdollista. Viiniä menee pullo viikossa kahteen pekkaan, kumpikaan ei polta.

Kun ei talous ole kireällä saan sen 1000€/kk helposti kulumaan kun alan herkkuja ostelemaan, nyt ei vaan ole mahdollista.

Vierailija
51/75 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 15:15"]

Myös meillä kaksi aikuista ja kaksi teiniä(tyttöjä). Sanoisin 800-1000 euroa meilläkin. Treenaavat, joten välipaloihin menee aika siivu...

[/quote] Miksi tätä on alapeukutettu?

Vierailija
52/75 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 15:52"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 15:16"]Mitä "vitosen" kotona syödään, kun tuolla rahalla pärjäätte?
[/quote]

Normaalia kotiruokaa.

Nro 5
[/quote]

Vierailija
53/75 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:05"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:16"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:09"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 19:40"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 19:13"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 16:32"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 16:31"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 16:18"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 15:52"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 15:16"]Mitä "vitosen" kotona syödään, kun tuolla rahalla pärjäätte?
[/quote]

Normaalia kotiruokaa.

Nro 5
[/quote]

[/quote]

Määrät ei todellakaan ole pienet paitsi ehkä lapsilla, mutta lapset saavatkin koulussa ruoan.

Meillä säästetään kaikki ruokakaupan kuitit, joten tiedän tasan tarkkaan paljonko rahaa menee ruokaan. 200 eurolla saa aika huolettomasti ostaa ruokaa. Jos meillä olisi tiukka talous, voisin helposti pienentää ruokalaskun 150 euroon esimerkiksi leipomalla itse leivät.

Rehellisesti sanottuna en voi käsittää miten suomalaiset saavat upotettua ruokamenoihin niin paljon rahaa, kuin esim. tämän ketjun perusteella voi päätellä. Meneekö tästä ruoasta sitten puolet roskiin vai ostellaanko pelkästään valmisruokia, valmiiksi keitettyä riisiä, valmiiksi maustettua ruokakermaa, sipsejä, limsoja, keksejä? Muuten en voi käsittää.

Minä rakastan ruoanlaittoa ja kehittelen jatkuvasti uusia reseptejä. Ehkä siksi meillä ei mene ruokaa yhtään roskiin. Tähteet käytetään aina johonkin. Ehkä tämä on se syy, miksi meillä on pienemmät ruokamenot kuin muilla tässä ketjussa.
[/quote]

[/quote]

Jos teillä säästetään kaikki kuitit niin laitappa tämän viikon ruokakuitit ;)
[/quote]

Tarkoitatko että valokuvaan kuitit ja laitan tänne kuvan? En nyt ehkä taida, ehkä sitten jos olisin maksanut käteisellä.

Itse asiassa tältä viikolta ei edes löydy kuitteja, sillä emme käy läheskään joka viikko kaupassa vaan n. 2 kertaa/kk valmiiksi suunnitellun ja tarkkaan mietityn listan kanssa. Ainoastaan salaatteja ja hedelmiä joutuu täydentämään. Juomme UHT maitoa, joten senkin voi ostaa kerralla kuukauden tarpeiksi. Ja 30kg:n riisisäkin olen ostanut viimeksi vuonna 2013 hintaan 30€. Siitä on edelleenkin jäljellä, joten luulen että tällä säkillä pärjätään ainakin syksyyn.

Olen seurannut menojani vuodesta 2008 sentin tarkkuudella. Jokainen ostos on minulla merkittynä exceliin 6 vuoden ajalta. Kun aloitin merkitsemisen vuonna 2008, oli minulla tarhaikäiset lapset ja olin YH. Silloin meni kuukaudessa 100€. Siihen verrattuna nykyinen 200€/kk ei todellakaan tunnu pieneltä vaan peräti luksukselta. Nykyään voin esim. ostaa leivän valmiina.

En voi sille mitään, jos joku ei pysty uskomaan. Ei se muuta vaadi kuin taitavaa rahankäyttöä ja suunnitelmallisuutta. Aina ei tarvitse antaa periksi jokaiselle herkkumieliteolle tai antaa kaikessa periksi lapsille.

Nro 5
[/quote]

Eli nuukuutta
Meillä annetaan mielellään periksi eli hyvää ruokaa laosille
[/quote]

Mitähän vikaa on noissa yllä luettelemissani ruoissa? Sieltä puuttui ne keksit ja sipsit joita ei mielestäni todellakaan tarvitse syödä päivittäin. Jos se tekee minusta sinun mielessäsi nuukan niin sille ei sitten voi mitään.

Nro 5
[/quote]
Mä uskon sua :) marjastatko yms marttailetko :)?
[/quote]

:)

En marjasta, mutta asioin paljon etnisissä ruokakaupoissa, joista saa riisit, pavut ja mausteet todella halvalla. Lihat ostan paikallisen k-kaupan lihatiskiltä, sieltä ne saa todella edullisesti, esim. possunkylki 4€/kg. Kaiken muun ostan Lidlistä. Ostan aina isoja pakkauksia, joissa kilohinta edullisin ja kotona pakastan ne pienemmissä erissä.

"Marttailua" harrastan siinä mielessä, että loihdin aterioita vaikka tähteistä. Marttojen vinkit ovat siis hallussa ja niitä toteutan arkielämässä.

Kiva että joku sentään uskoo. Vähän kummalliselta ja pahalta tuntui joutua täällä nettihyökkäyksen kohteeksi ja kun alettiin vaatia todisteita, että en valehtele :)

Nro 5

Vierailija
54/75 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 16:18"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 15:52"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 15:16"]Mitä "vitosen" kotona syödään, kun tuolla rahalla pärjäätte?
[/quote]

Normaalia kotiruokaa.

Nro 5
[/quote]

[/quote]

Vierailija
55/75 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 16:31"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 16:18"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 15:52"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 15:16"]Mitä "vitosen" kotona syödään, kun tuolla rahalla pärjäätte?
[/quote]

Normaalia kotiruokaa.

Nro 5
[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vierailija
56/75 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain 700 + työpaikkalounaat + ravintolassa käymiset. Nainen + mies. Hoikkia ja hyväkuntoisia keski-ikäisiä molemmat, tykätään ruuanlaitosta.

Vierailija
57/75 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

+/- 800 e/ kk. 5-henkinen perhe. Lapset 15, 13 ja 11. 

Kaikki syövät lounaan töissä tai koulussa, joten sitä en ole laskenut mukaan. Kotona syödään aamiainen, päivällinen ja iltapala joka päivä + viikonlopun ruuat. Teen paljon ruokaa alusta asti, koska pidän siitä. Syödään vuodenaikojen mukaan, käytän pääas. kotimaisia raaka-aineita. Kesällä menee tuoreisiin vihanneksiin enemmän rahaa kuin talvella juureksiin. Tähteitä tuunataan, hävikki on todella pieni ja pakastin on keksitty. 

Vierailija
58/75 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

800€/kk. Asun yksin.

Vierailija
59/75 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 16:18"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 15:52"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 15:16"]Mitä "vitosen" kotona syödään, kun tuolla rahalla pärjäätte? [/quote] Normaalia kotiruokaa. Tälla viikolla esim. Paellaa vihannesten ja possunlihan kanssa, spaghettia ja jauhelihakastiketta, kanansiipiä ja coleslawta, naudanlihakastiketta parsakaaligratiinilla, possunribsejä lantusta tehdyillä "ranskalaisilla". Aterioilla on yleensä lisukkeena myös fetasalaattia tai perus vihersalaattia. Aamu ja- iltapalaksi meillä on yleensä ruisleipää tai ruispaahtoa, päällisinä kinkkua, juustoa, kurkkua, tomaattia, kananmunia tai turkkilaista jogurttia auringonkukansiemenillä. Paljon hedelmiä myös. Aamuisin juomme tuoremehua, teetä tai kahvia. Aterioilla maitoa tai vettä. Nro 5 [/quote] Määrät on pienet. Muuten 200 neljälle ei voi riittää

[/quote]

Se tarkoittaa 200€ viikko

Vierailija
60/75 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

100e/kk kaksi opiskelijaa.