Miks naiset istuu jalat sillain ristissä?
Kommentit (20)
Pelkäävät että rämemajava pääsee kurkkimaan.
Mua ihmetyttää miksi pitää istua jalat ristissä bussissa. Sitten toisten on vaikea mahtua istumaan, kun vierustoveri sojottaa jalkaa niin että parhaassa tapauksessa tulee kengästä kurajälkiä omiin housuihin. Ärsyttävä tapa.
Miehillä vähän vaikeampaa tietyistä fysiologisista syistä.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 13:44"]Mua ihmetyttää miksi pitää istua jalat ristissä bussissa. Sitten toisten on vaikea mahtua istumaan, kun vierustoveri sojottaa jalkaa niin että parhaassa tapauksessa tulee kengästä kurajälkiä omiin housuihin. Ärsyttävä tapa.
[/quote]
Mulla ainakin mukavampaa istua niin, en tiedä miksi. Mutta kun istun jalat ristissä niin päällimmäinen jalkani on aivan alemman jalkani vieressä eikä sojota yhtään minnekkään.
Liittyy kai jotenkin lantion muotoon ja tasapainoon. Miehellä on paras tasapaino istuessa jalat leveällä. Naisilla ilmeisesti ei, koska naiset seisovatkin monesti jalat ristissä, mikä näyttää oudolta ja katatoniselta miesperspektiivistä.
-Mies 29v + 1v-
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 13:49"]
Liittyy kai jotenkin lantion muotoon ja tasapainoon. Miehellä on paras tasapaino istuessa jalat leveällä. Naisilla ilmeisesti ei, koska naiset seisovatkin monesti jalat ristissä, mikä näyttää oudolta ja katatoniselta miesperspektiivistä.
-Mies 29v + 1v-
[/quote]
Harrastaako mies 29 manspreadingia
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 13:51"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 13:49"]
-Mies 29v + 1v-
[/quote]
http://en.wikipedia.org/wiki/Manspreading
[/quote]
Vittu mä istun just tolleen!! Ap
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 13:44"]Mua ihmetyttää miksi pitää istua jalat ristissä bussissa. Sitten toisten on vaikea mahtua istumaan, kun vierustoveri sojottaa jalkaa niin että parhaassa tapauksessa tulee kengästä kurajälkiä omiin housuihin. Ärsyttävä tapa.
[/quote]
Niin kauan kun jalkani sojottavat omalla puolellani penkkiä, ei ole sinun ongelmasi. Ongelmia syntyy, kun jotkut ihmiset eivät tietyistä fysiologisista syistä mahdu omalle puolelleen.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 13:51"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 13:49"]
-Mies 29v + 1v-
[/quote]
[/quote]Kuten sanoin, miehen kuuluu istua jalat leveälle tasapainon vuoksi. Siinä on kyse lantion rakenteesta, joka on erilainen miehellä ja naisella. http://www.returnofkings.com/53991/manspreading-shows-the-social-retardation-of-young-women
-Mies 29v + 1v-
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 13:51"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 13:49"]
-Mies 29v + 1v-
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No sulla ei oo sitä vittua, siksi.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 13:51"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 13:49"]
-Mies 29v + 1v-
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No sulla ei oo sitä vittua, siksi.
[/quote]
No nii. Mul on kassit. Kesällä on mukava istuskella tollain. Naisten katseet väkisin ajautuu sinne kun on kireet shortsit ;)
No naisen asema julkisuuteen ei ole sama kuin miehen. Mies esimerkiksi seisoo tosi harvoin jalkaterät yhdessä, nainen taas tosi usein. Nainen viestittää näin, ettei tahdo olla esillä julkisesti tai tahtoo olla neutraali. USAssa psykologit ovat näitä tutkineet ja netistä löytyy.
Tuntuu luonnolliselta istua siten. Ja on myös aivoille hyväksi, kun raajat menevät ristiin keskilinjan yli. Ts. kaikki ristiliikkeet ovat liikunnassa erityisen hyväksi aivoille, miksipä ei olisi hyväksi joskus istuessakin.
Ei kaikki naiset, itse olen nainen enkä koskaan istu jalat ristissä, tuntuu todella epäluontevalta ja -mukavalta lyhyillä jaloilla..
Olo on yksinkertaisesti ryhdikkäämpi ja mukavampi kun istuu jalat ristissä.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 13:49"]Liittyy kai jotenkin lantion muotoon ja tasapainoon. Miehellä on paras tasapaino istuessa jalat leveällä. Naisilla ilmeisesti ei, koska naiset seisovatkin monesti jalat ristissä, mikä näyttää oudolta ja katatoniselta miesperspektiivistä.
-Mies 29v + 1v-
[/quote]
Jos istuu jalat ristissä niin lantio on vinossa, siis rakenteellisesti. Jalat ristissä istuminen aiheuttaa sen että lantiosta tulee vino, myös seistessä.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 14:17"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 13:49"]Liittyy kai jotenkin lantion muotoon ja tasapainoon. Miehellä on paras tasapaino istuessa jalat leveällä. Naisilla ilmeisesti ei, koska naiset seisovatkin monesti jalat ristissä, mikä näyttää oudolta ja katatoniselta miesperspektiivistä.
-Mies 29v + 1v-
[/quote]
Jos istuu jalat ristissä niin lantio on vinossa, siis rakenteellisesti. Jalat ristissä istuminen aiheuttaa sen että lantiosta tulee vino, myös seistessä.
[/quote]
En tajua miksi edes alan selittämään kaltaisellesi urpolle tätä. Mutta oletko tullut ajatelleeksi että nainen vaihtaa aina päällimmäistä jalkaa? Eli siis vuoronperään istuu "vinossa" kumpaankin suuntaan.
No istuuhan miehetkin jalka toisen päällä. Ainakin just jossain ahtaimmassa odotustilassa, kengät sojottelevat siellä kulkureitillä ja naapurituolissa istuvan jaloissa.
Ettei pimpsa näy.