Tässä tulevat pikku-Watti ja Vadelma! Lue lukijoiden nimisuosikit
Kommentit (24)
tuossahan on monta aivan tuttua nimeä, akuliina, aslan, janica, jarna, okko, sanelma ja taika! muuten, "ulkomailla" jouduin kertomaan nimen jo synnytyspäivänä, meni rekisteriin ja tuli syntymätodistus. ristiäiset pidettiin sit kuinka kukakin halusi.
Okei, eli nyt lapsen (14) näkökulmasta tätä juttua: itsellä on harvinaisempi nimi, vaikka toinen ja kolmas ihan normaalit ovatkin, ja siitä saa kyllä kuulla. Eikä siis ole ihan oudoimmasta päästä(ei ollut tuolloin muotia) mutta kehottaisin nyt niitä tulevia vanhempia miettimään sen lapsen kannalta aina vähintään kymmenen kertaa tätä... Meinaan entäs jos olis S- tai R- vika? Tai jos tarhassa/koulussa kiusataan? Jos aikuisena tuleekin työskentelemään vaikka eduskunnassa, tai pääsee vaikka ehdolle presidentiksi? Tai opiskelee lakimieheksi? En sano ettei mikään erikoisempi nimi käy, mutta miettikää nyt tarkkaan sitä mitä lapsikin haluaisi, ja miten nimi vaikuttaa lapsen jokapäiväiseen elämään. Voi olla ihan OK että on vaikka harvinaisempi toinen nimi, mutta haluaisitteko todella että teille sanottaisiin, vaikkapa: "olisihan pitänyt arvata että alat marista, Marisa!" Tai "eikö elämä olekaan niin aurinkoista, Aurinko?" "älä yrjöä, Yrjö!" "Etkö olekaan niin urhea, Urho?" Jne. Ja Leija todella tarkoittaa mm. Pierua, tunnen Leijan joka vitsaili itse asiasta ja toinen ystäväni sanoo pierua leijaksi. Mutta siis, miettikää aina pari kertaa sitä nimeä, keksikää vähintäänkin järkevä kutsumanimi (Aurinkoa on aika tyhmä huutaa puistossa) älkääkä loukkaantui jos lapsi vanhempana valittaa nimestään, ja jos tämä pyytää kutsumaan lempinimeltään niin älkää alkako niiksi vanhemmiksi jotka sitten ovat ainoita jotka oikeaa nimeä käyttää, ja älkää vihastuko jos lapsi sitten päättää aikuisena vaihtaa nimeään.
Tätä ei ihan näin haukkumiseksi tarkoitettu, joku hieman normaalimpi nimi voi olla ihan hyväkin ja lapsikin iloinen ettei ihan sama nimi kuin kaikilla muilla, mutta malttia siihen hiukan...
Viima -nimi nousee suosiossa myös tytöillä ja hyvä niin.
Mainio nimi tytölle josta ei haluta kasvattaa "prinsessaa"
Trendinä on molemmille sukupuolille sopivat nimet. Useissa maissahan se on ollut aina käytäntönä, meillä siihen vasta heräillään.
Oosa on kylläkin tytön nimi. Tiedän itte pari Oosa-nimistä tyttöä, molemmat tosin ysärilapsia.
Maximiina ja Nikoliinakin taitavat olla enemmän tytön kuin pojan nimiä. Sama ko väittäisitte että Tuuli on pojan nimi :'D
Mitä tavallisempi nimi on hyvä, sellainen jota on vaikea väännellä...
Mun nuorimman tytön nimi on Pöytäliina
Kannattaa lukaista hauska ja valaiseva juttu nimen antamisesta täällä :http://www.lily.fi/blogit/sutta-pakoon/mika-lapselle-nimeksi ja http://www.lily.fi/blogit/sutta-pakoon/syntyyko-sinulle-tytto-vai-poika
Watista tulee aikuisena kiloWatti.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 00:49"]
[/quote]
Kaksosveljen nimeksi tietenkin Puro-Matti
Onko jonkun mielestä uskottavaa, kun suuren monikansallisen yhtiön johtoon palkataan suomalainen huippuosaaja Raparperi Oosa-Puolukka Maximiina Ropponen?
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:45"]Mun nuorimman tytön nimi on Pöytäliina
[/quote]. Joo! Ihan varmasti, vanhemmat, kannattaisko käydä terveys tarkastuksessa??!!
Edelline, kyllä jonkun nimi voi olla pöytäliina! Pitää vaan olla vähän modernimmat vanhemmat :)
Kukkanimiin Kaktus olisi piikikäs poikkeus. Sopisi hyvin esim. mulle.
Jos pikku-Watin jompikumpi vanhemmista ei ole sähköinsinööri niin olen ihmeissäni :D Toinen mielleyhtymä on hattiwatti.
Kuulin kun pikkutyttöä kutsuttiin Vaniljaksi, ei ole mun suosikki, siis nimenä.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 00:49"]
Kaksosveljen nimeksi tietenkin Puro-Matti
Isoveli on Mega-Hertsi.
-liina loppuiset on kylläkin tytön nimiä!