Mirtazapin unilääke
Kommentit (72)
Hyvä unilääke. Hervoton ruokahalun kasvu tulee kylkeen, mutta se on pieni murhe siihen nähden, että saa nukuttua.
Tekee itselleni seuraavaksi päiväksi niin tokkuraisen olon, etten käytä edes vaikeissa unettomuusjaksoissa. Olo on pahempi kuin yön valvoneena, aivan kuin ei täysin heräisi koko päivänä.
Minulle määrättiin noita joskus, reseptin mukaan 1/4 tabletti iltaisin. Joten ei tule kalliiksi.
Mirtazapin ei ole unilääke, mutta sitä käytetään välillä unettomuuden hoidossa.
Esim. Mirtazapin Orion kuuluu masennuslääkkeiden ryhmään ja sitä käytetään aikuisten masennustilojen hoitoon.
ei ole montaa euroa. Mulla vaan vaikutti mielialaan tosi paljon, mutta mielialalääke se onki. Lopetin sitte sen ku huomasin käytökseniki muuttuneen tosi hermostuneeksi sen jälkeen ja semmonen outo tokkurainen olo aina
Riippuu vahvuudesta ja reseptin koosta. Googlaamalla selviää suunnilleen hinta. Sanomalla paikkakunnan ja tietyn apteekin voisit tuurilla saada sentilleen oikean hinnan, jos se vaikuttaa ostopäätökseen. Kelan alkuomavastuun täyttyminenkin vaikuttaa hintaan.
Vierailija kirjoitti:
ei ole montaa euroa. Mulla vaan vaikutti mielialaan tosi paljon, mutta mielialalääke se onki. Lopetin sitte sen ku huomasin käytökseniki muuttuneen tosi hermostuneeksi sen jälkeen ja semmonen outo tokkurainen olo aina
Kaikissa mielialalääkkeissä huomioitavaa, vaikka niitä käytettäisiin johonkin muuhun. Kuten myös psykoosilääkkeissä, joissa on niiden lääkkeiden haitat ja hyödyt myös unettomuuden annoksilla, jos tuuri käy.
Mirtazapin ratiopharm 15 mg 30 kpl 8,80 €
Minä kävin tänään hakemassa mirtazapin 4.5 mg 100kpl Töysän apteekin sopimusvalmiste. (Lääkkeen patentti on rauennut niin sitä voi valmistaa muutkin) maksoi vähän yli 15€ tuo 100 kpl. Odottelen että tulee alkuomavastuu täyteen niin saan sen sitten vähän yli neljällä eurolla kun on erityiskorvattavuus minulla. 112 koodi kelakortissa
Älkää syökö näitä unettomuuteen. Seuraava päivä aivan tokkurassa ja jos kauan syö muuttuu zombiksi.
Ei tuo ole mikään unilääke. Sen lisäksi että on vanhaa paskaa, lihottaa aivan sikana. En söisi koskaan.
Ota mahdollisimman pieni pakkaus jos sulle uus lääke, tuntuu sopivan aika harvalle. Mulla ainakin vaan teki levottomaksi ja jatkuvan pissahädän tunteen.
Syön siitä 1/8 osa palasen ja hyvin nukahdan. Siis narskautan pikku palan hampaillani. Muuten on tokkurassa koko päivän.
Mulle lääkäri määräsi tuota unettomuuteen näkemättä mua tai puhumatta kanssani, ei ole tuttu lääkäri. Tämmöistä on "lääkärissä käynti" tänään. Maksoi kympin, 28 tablettia 15 mg. Katsoin heti, että ei, et miksei voinut määrätä vaikka Imovanea, kun se mulle käy. Reseptissä määräys puolikas tabu. Otin yhden kerran murusen, tuskin edes 1/4 tabletista. Joo, nukuin kyllä, mutta ihan hirveän raskasta unta, kun yritin vaihtaa asentoa tuntui, että joka jäsen painaa tonnin ja se uni ei kyllä virkistänyt. Olin koko seuraavan päivän pahoinvoivassa sumuisessa horteessa, ihan järkyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Syön siitä 1/8 osa palasen ja hyvin nukahdan. Siis narskautan pikku palan hampaillani. Muuten on tokkurassa koko päivän.
Sama täällä paitsi että pilkon veitsellä enkä hampailla ;)
Nr 16 jatkaa vielä. Mietin, että jos toi on masennuslääke, niin kummallinen on vaikutus. Jos ottaisin puolikkaan siihen masennukseen, niin nukkuisin varmaan kaksi vuorokautta putkeen ja tasan tarkkaan masennus olisi lisääntynyt 1000 prossaa. Hirveä myrkky.
Vierailija kirjoitti:
Minkä vahvuinen sun lääke on?
En tiedä mitä maksaa, mutta en tuntenut mitään vaikutusta kyseisellä lääkkeellä, pienimmilläkään annoksilla. Onneksi sain kunnon unilääkkeet, joilla varmaan norsutkin nukkuis.
Reseptilääke.