Mirtazapin unilääke
Kommentit (72)
Mirtazapin on ensisijaisesti masennuslääke, mutta toimii hyvin myös unilääkkeenä. Aiheuttaa ylipainoa ja alkoholin kanssa sekavuutta.
Itse olin todella väsynyt seuraavana päivänä kun otin mirtazapinia. Ketipinor paljon parempi mulle ja maksaa vain pari euroa 100kpl pakkaus. Mut joka toimii toiselle niin ei välttämättä toimi taas toiselle. Ne on niin ihmisestä kiinni.
Minä 8len käyttänyt monta vuotta unettomuuteen ilman mitään sivuvaikutukset. Pieni murunen iltaisin. Jos tulee tokkurainen olo, pienennä annosta. Minusta 1/4 tabletti on liikaa.
Surkea lääke. Tekee epämääräisen olon mutta ei väsytä. Seuraavana päivänä on veto pois.
Lääkäri halusi vaihtaa hyvin toimineen Triptylin Mirtzapiiniin, koska uni on luonnollisempaa sen avulla. Ongelma on vain se, minkä moni toikin esille, eli että vaikka nukkuu hyvin, niin seuraava päivä menee niin karmeassa tokkurassa, etten ota kuin hätätapauksessa. Triptylin kanssa itselläni ei ole tätä tokkuraisuusongelmaa. Joku voisi selittää, miten se unen laatu on Mirtzapinilla niin paljon parempi?
Vierailija kirjoitti:
Tekee itselleni seuraavaksi päiväksi niin tokkuraisen olon, etten käytä edes vaikeissa unettomuusjaksoissa. Olo on pahempi kuin yön valvoneena, aivan kuin ei täysin heräisi koko päivänä.
Liian suuri annos.
Aivan karsee lääke unettomuuteen, ei auttanut, olisi pitänyt käyttää jatkuvasti ja lisäsi ruokahalua. Käyttämättä jäi, Imovane auttaa nukahtamiseen paremmin ja käytän aivan satunnaisesti 1/2 tabletin. Reseptin uusiminen vaan ei käy sähköisesti.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri halusi vaihtaa hyvin toimineen Triptylin Mirtzapiiniin, koska uni on luonnollisempaa sen avulla. Ongelma on vain se, minkä moni toikin esille, eli että vaikka nukkuu hyvin, niin seuraava päivä menee niin karmeassa tokkurassa, etten ota kuin hätätapauksessa. Triptylin kanssa itselläni ei ole tätä tokkuraisuusongelmaa. Joku voisi selittää, miten se unen laatu on Mirtzapinilla niin paljon parempi?
Mulla taas nimenomaan Triptyl vaan väsytti, siis sekä yöllä että päivällä mutta unta en saanu. Mirtazapin taas teki sen pissatuksen tunteen, enkä saanu unta. No onneks seuraava lääkäri uskoi että tarviin nimenomaan nukahtamislääkkeen enkä mitään mielialalääkettä, ihme että kokeillaan noita muita jos nimenomaan unettomuus on ongelma.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä maksaa, mutta en tuntenut mitään vaikutusta kyseisellä lääkkeellä, pienimmilläkään annoksilla. Onneksi sain kunnon unilääkkeet, joilla varmaan norsutkin nukkuis.
Mitä unilääkkeitä sait?
Ei kuulemma aiheuta riippuvuutta ja blaa blaa. Ei myöskään toimi. Jos ei saa kunnon bentsoja lääkäriltä niin kannattaa hommata jotain toista reittiä, vink vink.
40m kirjoitti:
Itse olin todella väsynyt seuraavana päivänä kun otin mirtazapinia. Ketipinor paljon parempi mulle ja maksaa vain pari euroa 100kpl pakkaus. Mut joka toimii toiselle niin ei välttämättä toimi taas toiselle. Ne on niin ihmisestä kiinni.
Sitä käytetään pitempi jakso putkeen. Jos otat yhden silloin tällöin, olet aina tokkurassa kun otat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön siitä 1/8 osa palasen ja hyvin nukahdan. Siis narskautan pikku palan hampaillani. Muuten on tokkurassa koko päivän.
Minkä vahvuinen sun lääke on?
Mulla 15mg ja otan siis 1/8 osan.
Vierailija kirjoitti:
Mirtazapin ei ole unilääke, mutta sitä käytetään välillä unettomuuden hoidossa.
Esim. Mirtazapin Orion kuuluu masennuslääkkeiden ryhmään ja sitä käytetään aikuisten masennustilojen hoitoon.
Onhan se unilääke, kun sitä kerran käytetään yleisesti unettomuuden hoitoon:). Monella lääkkeellä on useita käyttötarkoituksia.
Mulla taas on lopettanut pissajuoksun öisin. Nimenomaan sen takia lääkäri mulle ehdotti Mirtazapinia, koska heräilen jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Surkea lääke. Tekee epämääräisen olon mutta ei väsytä. Seuraavana päivänä on veto pois.
Monella toimii mainiosti, ja nimenomaan sillä miniannoksella mitä unettomuuden hoitoon käytetään.
Eihän Mirtazapinin tarkoitus olekaan, että alkaa nukuttaa vaan pitää unessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekee itselleni seuraavaksi päiväksi niin tokkuraisen olon, etten käytä edes vaikeissa unettomuusjaksoissa. Olo on pahempi kuin yön valvoneena, aivan kuin ei täysin heräisi koko päivänä.
Liian suuri annos.
Joku neljänneksestä pienempi muru pieneimmästä vahvuudesta. Pienemmäksi en tuota tablettia saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä maksaa, mutta en tuntenut mitään vaikutusta kyseisellä lääkkeellä, pienimmilläkään annoksilla. Onneksi sain kunnon unilääkkeet, joilla varmaan norsutkin nukkuis.
Mitä unilääkkeitä sait?
Kahta eri väsyttävää psykoosilääkettä. Takana vaikea unettomuus. Ilman lääkkeitä mahdoton nukkua. Nyt pystyn urheilemaankin ja toimimaan normaalisti kun ei ole takana muutamien päivien täysunettomuutta.
Jännä miten osa menee noista ihan tokkuraan ja jotkut ei taas saa mitään väsyoloja.