Mirtazapin unilääke
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
40m kirjoitti:
Itse olin todella väsynyt seuraavana päivänä kun otin mirtazapinia. Ketipinor paljon parempi mulle ja maksaa vain pari euroa 100kpl pakkaus. Mut joka toimii toiselle niin ei välttämättä toimi taas toiselle. Ne on niin ihmisestä kiinni.
Sitä käytetään pitempi jakso putkeen. Jos otat yhden silloin tällöin, olet aina tokkurassa kun otat.
Omalla kohdallani tuo ei pidä paikkaansa.
Otan n. kerran viikossa 15 mg tabusta 1/4. Syventää unta sopivasti, ei tule tokkuraa, eikä nälätä. Näin olen toiminut vuosia.
Tämä lääke on sikäli erikoinen, että pienempi annos unettaa paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä maksaa, mutta en tuntenut mitään vaikutusta kyseisellä lääkkeellä, pienimmilläkään annoksilla. Onneksi sain kunnon unilääkkeet, joilla varmaan norsutkin nukkuis.
Mitä unilääkkeitä sait?
Kahta eri väsyttävää psykoosilääkettä. Takana vaikea unettomuus. Ilman lääkkeitä mahdoton nukkua. Nyt pystyn urheilemaankin ja toimimaan normaalisti kun ei ole takana muutamien päivien täysunettomuutta.
"Kahta eri väsyttävää psykoosilääkettä" ei kerro paljon. Itsellänikin menee psykoosilääke unettomuuteen mutta nukkumisvaikeudet vaivaa silti joten ihan kiinnostuksesta kysyn.
Ketipinor 300mg ja Olantsapiini 10mg.
Ehdottomasti PARAS lääke unettomuuteen , varsinkin kun ottaa vain 1/4 tabletin illalla.
Puolikas on jo liikaa ! Lisää ruokahalua huomattavasti ja tekee pökkyräisen olon seuraavana päivänä.
Maltti on valttia tässä (kin) lääkkeessä.
Pikkuruinen muru on paras määrä.
Mirtazapiinin ottaja nukahtaa ja nukkuu - mutta ei sitten meinaa millään herätä. Mirtazapiinin käyttäjä tulee helposti myöhässä - jos saa aikaiseksi edes raahautua paikalle.
Itsellä oli nukahtamisvaikeuksia ja lääkäri ehdotti mirtazapiinia, miten hän todellakaan luuli että olisin ollut työkunnossa kello 6 aamulla?
Mirtazapiini ei ole mikään homeopaattinen rohdos joka pilkotaan tuhanteen osaan kun ajatellaan sen nukuttava paremmin. Lääkkeet pitää ottaa lääkärin ohjeen mukaan eikä sooloilla. Ensimmäisenä päivänä tai muutamana ensimmäisenä päivänä voi päivällä esiintyä väsymystä mutta se menee ohi. Pienellä annoksella ei välttämättä aiheuta nälän tunnetta. Yleensä ottaen nuo lievät sivuvaikutukset menee nopeasti ohi ja niitä on turha säikähtää.
Jos käytät mirtazapiinia niin tulkaa nukkumaan menoasi aikaisemmaksi jos olet töissä käyvä. Jos olet mennyt puolen yön aikoihin nukkumaan niin nappaa lääke vaikka ysiltä ja viimeistään klo 22 olet unessa. Silloin aamu on helpompi. Mutta jos itsepäisesti pidät kiinni vanhasta rytmistä niin voit syyttää itseäsi ettet pääse aamulla jalkeille .
Ja tärkeä asia: jokainen kokee lääkkeen eri tavalla. Et voi yleistää lääkettä sopimattomaksi kaikille oman lyhyen käyttökokemuksesi perusteella
Alussa auttoi, sitten teho hävisi:( Lisäksi kerää nestettä kehoon tai ainakin lihottaa. Ruokahalu valtava. Paino nousi parissa viikossa 5kiloa. Vaikea saada pois
Olen syönyt vuosia, uutta tuo että lisäisi ruokahalua, en ole huomannut. Siinä on kuitenkin tärkeää että voi nukkua sen 8 tuntia.
Nukuin 10 vuotta hyvin Mirtazapinin ansiosta. Painoa tuli vajaat 20 kg, mutta en syytä lääkettä.
Söin sitä mönjää monta vuotta masennukseen ja unettomuuteen. Muutuin melkein zombieksi, kaikki tunteet kuolivat. Ystävättäreni myöskin oli syönyt ja lopettamisen jälkeen sellaiset vieroitusoireet, että meinasi mennä psykoosiin. En suosittele kenellekään, pysykää kaukana siitä.
Diapam 5 mg auttoi paljon paremmin, mutta nykyisin lääkärit eivät su56ostu sitä kirjoittamaan muuta kuin itselleen.
Eläinlääkintään käytetään ruokahaluttomilla koirilla-siis tunnettu lääke, ruokahalua lisäävä.
Käytetäänkö myös ihmisillä, anorektikoilla.
Kun syö ja nukkuu vaan, aktiivisuus vähenee, paino lisääntyy.
Otin eilen illalla toista kertaa mirtan unettomuuteen ja voi helvata mitkä syömishalut siitä tulee! Syömishalut valtoimenaan. Vaivoin saan pidettyä itseni poissa jääkaapilta. En mä voi jatkaa tällaisen kanssa. Harmi kun muuten vaikuttaa ok lääkkeeltä.
Vierailija kirjoitti:
Otin eilen illalla toista kertaa mirtan unettomuuteen ja voi helvata mitkä syömishalut siitä tulee! Syömishalut valtoimenaan. Vaivoin saan pidettyä itseni poissa jääkaapilta. En mä voi jatkaa tällaisen kanssa. Harmi kun muuten vaikuttaa ok lääkkeeltä.
Juu se on jotain ihan järkyttävää. Teki mulle pahemmat mässytyshimot kuin neuroleptit. Nyt menee puolikas pienimmästä vahvuudesta olantsapiinia, tullut siitäkin 7kg painoa kyllä vuodessa vaikka otan max. 2 kertaa viikossa.
Ole yrittänyt syödä mirtazapiinia. Mutta tulee ihan armoton vitutus. Ei lihota. Ei tehnyt tokkuraiseksi. Sitä vitutusta en kestänyt.
Se on aina mirtan kanssa niin että n. 18 tuntia edellisen annoksen jälkeen eli seuraavana iltana alkaa olla sellanen levoton tunne jonka saa pois, tilapäisesti, vain syömällä jotain hiilaripitoista. Haet keittiöstä suklaata, sitten lisää suklaata, sitten juustoleipää. Tässä kohtaa tajuat että se johtuu mirtasta ja sitten otat itsekuri käyttöön ja kärvistelet levottomana ennen nukkumaanmenoa.
Vierailija kirjoitti:
Se on aina mirtan kanssa niin että n. 18 tuntia edellisen annoksen jälkeen eli seuraavana iltana alkaa olla sellanen levoton tunne jonka saa pois, tilapäisesti, vain syömällä jotain hiilaripitoista. Haet keittiöstä suklaata, sitten lisää suklaata, sitten juustoleipää. Tässä kohtaa tajuat että se johtuu mirtasta ja sitten otat itsekuri käyttöön ja kärvistelet levottomana ennen nukkumaanmenoa.
Täällä taas helvetti irti.
Vierailija kirjoitti:
Älkää syökö näitä unettomuuteen. Seuraava päivä aivan tokkurassa ja jos kauan syö muuttuu zombiksi.
Minä muutuin zompiksi jo parin yön jälkeen enkä edes nukkunut kunnolla! Kaamea myrkky, miten ihmeessä päässyt markkinoille?
Miehellä oli tuota. Ei lihonut ja käytös aika samanlaista oman navan kaivelua tuota syödessä ja ilman. Lasten nukkumaan laitot hoidinkin sitten minä.
Vierailija kirjoitti:
Mirtazapiini ei ole mikään homeopaattinen rohdos joka pilkotaan tuhanteen osaan kun ajatellaan sen nukuttava paremmin. Lääkkeet pitää ottaa lääkärin ohjeen mukaan eikä sooloilla. Ensimmäisenä päivänä tai muutamana ensimmäisenä päivänä voi päivällä esiintyä väsymystä mutta se menee ohi. Pienellä annoksella ei välttämättä aiheuta nälän tunnetta. Yleensä ottaen nuo lievät sivuvaikutukset menee nopeasti ohi ja niitä on turha säikähtää.
Jos käytät mirtazapiinia niin tulkaa nukkumaan menoasi aikaisemmaksi jos olet töissä käyvä. Jos olet mennyt puolen yön aikoihin nukkumaan niin nappaa lääke vaikka ysiltä ja viimeistään klo 22 olet unessa. Silloin aamu on helpompi. Mutta jos itsepäisesti pidät kiinni vanhasta rytmistä niin voit syyttää itseäsi ettet pääse aamulla jalkeille .Ja tärkeä asia: jokainen kokee lääkkeen eri tavalla. Et voi yleistää lääkettä sopimattomaksi kaikille oman lyhyen käyttökokemuksesi p
No kyllä se jotain kertoo lääkkeestä jos osalle tulee tuollaisia kokemuksia! Jos vaihtoehtotipoista tulisi tuollainen olo, niin johan olisi mekkala. Onneksi ei tarvii käyttää!
Vierailija kirjoitti:
Mirtazapin ei ole unilääke, mutta sitä käytetään välillä unettomuuden hoidossa.
Esim. Mirtazapin Orion kuuluu masennuslääkkeiden ryhmään ja sitä käytetään aikuisten masennustilojen hoitoon.
Mihin ryhmään Mirtazapin KRKA kuuluu? Minulla on niitä, mutta en ole uskaltanut ottaa.
"Kahta eri väsyttävää psykoosilääkettä" ei kerro paljon. Itsellänikin menee psykoosilääke unettomuuteen mutta nukkumisvaikeudet vaivaa silti joten ihan kiinnostuksesta kysyn.