Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan minun yksiöstäni kotoisan? :(

Vierailija
09.01.2022 |

Muutin tänne ja ahdistaa. Minulla on vain sänky ja yksi tuoli ja pieni pöytä. Ostin yhden maton ja laitoin verhot mutta ei tullut kotoisa olo. Kasveista en juuri pidä enkä osaa hoitaa niitä.. En haluaisi ostaa mitään turhaa krääsää mistä en tykkää.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En polttaisi oikeita kynttilöitä/tuikkuja ne kun sammuu niin se käry valtaa koko pienen asunnon. Ovat myös paloturvallisuus riski.

Ei ehkä joka päivä ja koko ajan, mutta satunnaiseen alakuloon ovat kiva lisä, jos kaipaa kotoisaa tunnelmaa. Minä poltan kynttilöitä yleensä näin sunnuntaisin, kun olen saanut kodin siivottua ja istuskelen nauttimassa tunnelmasta. Viikolla töiden jälkeen enemmän sitten tv:n valossa.

Vierailija
22/64 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä viherkasveja on tosi helppohoitoisiakin. Kyllä kannattaa hommata, lisäävät niin paljon viihtyvyyttä ja tuovat nimenomaan kotoisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Panosta väreihin. Kun kuitenkin tarvitset sängynpeiton/pussilakanat, maton, verhot, niin mieti mielivärejä. Yhdistä tauluja, joku koriste-esine samoihin sävyihin. Myös lipasto ja pöytäkin voi olla sävytetty.

Tykkään paljon hempeistä väreistä, mutta en liian. Mutta sain äidiltäni jo nämä huonekalut ja ne on tummanruskea/musta (pöytä) ja sänky on valkoinen ja nojatuoli on vaaleanharmaa. Kaikki on siis erisävyä. En haluaisi niitä poiskaan heittää. kun ei oo nyt kauheasti varaa ylimääräiseen. Mutta onko mahdolista näiden huonekalujen pohjalta saada yhtenäinen sisustus? :/ Lattia on ruskea laminaatti ja seinät valkoiset.

Vierailija
24/64 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuo kotoisuutta juuri nyt:

Pehmeä Viltti, joulukuusi (muovinen, en halua laittaa pois, muut koristeet keräsin jo alkuviikosta), pari muistoesinettä, värikäs matto, värikkäät verhot, puinen pöytä, valaisin jossa kellertävän sävyinen vanhan näköinen lamppu, taulu ja kasvi.

Vierailija
25/64 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En polttaisi oikeita kynttilöitä/tuikkuja ne kun sammuu niin se käry valtaa koko pienen asunnon. Ovat myös paloturvallisuus riski.

Ei ehkä joka päivä ja koko ajan, mutta satunnaiseen alakuloon ovat kiva lisä, jos kaipaa kotoisaa tunnelmaa. Minä poltan kynttilöitä yleensä näin sunnuntaisin, kun olen saanut kodin siivottua ja istuskelen nauttimassa tunnelmasta. Viikolla töiden jälkeen enemmän sitten tv:n valossa.

Lepattavista led kynttilöistä tulee ihan sama tunnelma ja ilman käryä ja niitä voi pitää vaikka joka päivä päällä tai ajastaa ilta-aikaan.

Vierailija
26/64 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenna kehikko sängyn ympärille, johon voi ripustaa verhot tai valot tms.

Tämä nainen teki muovista

Vierailija
27/64 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lepattavista led kynttilöistä tulee ihan sama tunnelma ja ilman käryä ja niitä voi pitää vaikka joka päivä päällä tai ajastaa ilta-aikaan.

Ei tule samaa tunnelmaa, mutta ihan kiva tunnelma niistäkin, jos ei halua pienhiukkasten takia kynttilöitä polttaa. Minulla kun ei ole takkaa tai puusaunaa, niin en niin pahana pidä satunnaista kynttilöiden polttelua.

Vierailija
28/64 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko ne verhot kivat? Yksiössä verhoilla on suuri merkitys. Jos ostit tylsät verhot, osta tilalle sellaiset, joista oikeasti tykkäät.

Vierailija
29/64 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Panosta väreihin. Kun kuitenkin tarvitset sängynpeiton/pussilakanat, maton, verhot, niin mieti mielivärejä. Yhdistä tauluja, joku koriste-esine samoihin sävyihin. Myös lipasto ja pöytäkin voi olla sävytetty.

Tykkään paljon hempeistä väreistä, mutta en liian. Mutta sain äidiltäni jo nämä huonekalut ja ne on tummanruskea/musta (pöytä) ja sänky on valkoinen ja nojatuoli on vaaleanharmaa. Kaikki on siis erisävyä. En haluaisi niitä poiskaan heittää. kun ei oo nyt kauheasti varaa ylimääräiseen. Mutta onko mahdolista näiden huonekalujen pohjalta saada yhtenäinen sisustus? :/ Lattia on ruskea laminaatti ja seinät valkoiset.

Osta 1 maalipurkki, ei paljoa maksa jos ei mikään monien litrojen tonkka ole. Maalaat sillä mieleisen väriseksi ne huonekalut mitkä haluat, itse maalaisin mainitsemistasi tuon pöydän ainakin, joko valkoiseksi tai sitten samaa harmaata kuin nojatuoli. Kysy neuvoa maalikaupasta tai Krauta75:sta jossa maaleja hyvin myynnissä.

Osta pari mieluisen kokoista valokuvakehystä tai 1 isompi ja sieltä samaisesta kooraudasta kivan näköistä tapettia jämäpala tai isommastakin rullasta 0,5m-1m, leikkaa ja laita kiinni valkoiseen kartonkiin tai siihen pohjakartonkiin mikä niissä kehyksissä mukana ja a'vot siinä on pari taulua seinälle.

Pyri väreissä harmoniaan eli ei kymmentä eri väriä vaan pääväri ja siihen sitten 1-2 muuta väriä antamaan syvyyttä ja vaihtelua.

Itse esim.vaihdan verhot syksyisin ja keväisin+jouluksi ja sen mukaan muutamat sohvatyynyt ja sohvan torkkupeitteen (100% villapeitteitä 3 eri värissä)

-11-

Vierailija
30/64 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piirtele tussilla seinille kulleja ja kirkkoveneitä ja kirjoita törkeyksiä, riettauksia sekä hävyttömyyksiä. Toimivat paitsi tunnelmanluojina, niin myös hyvänä keskustelunavauksina jonkun random panon kanssa.

Taas kerran sitä miettii, millainen ihminen tällaisen kommentin takana mahtaa nysvätä.

Vierailija
31/64 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tummat värit tekevät synkän näköiseksi. Itse ostin mustalle keittlönpöydälle vaalean vahakankaan. Heti muutui ilme. 35 m2

Vierailija
32/64 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita voi maalata. Kalkkimaalilla (chalk paint) ja päälle samaa sarjaa oleva lakka, ei maksa paljoa ja voi tosiaan tehdä ihan kerrostalossa sisällä, ei tartte hioa tai mitään, itsellä sattui olemaan remonttipesuainetta, pesin sillä pinnan ennen maalausta. Maali on sellaista kivaa mattaa ja hempeitä värejä. Pöydän maalasin, ellei ole joku suvun vanha antiikkipöytä.

Samoin jos on jotain pieniä, vaikka jakkara tai ikeasta säilytyshylly tai vaikka kukkaruukku, niin samalla maalilla, tulee yhtenäinen ilme. Sitten sen maalin sävyinen tai siihen sopiva torkkupeitto, päiväpeitto, koristetyyny tms. Niin alkaa näyttää kodilta. Noita voi tehdä pikkuhiljaa, mä olen maalannut peilin ja parit taulunkehykset, jakkaran ja yhden pöydän.

Vierailija
33/64 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kämppä on kuin kirpputori kun mikään ei soinnu yhteen mutta näitä on ostettu halvalla aikoinaan. Ainoat oikeat ostokset uutena on sänky,sohva,lipasto ja hylly. En kehtaa tänne ketään ikinä kutsua,varsinkaan miehiä,kun tämä ei näytä yhtään aikuisen ihmisen kodilta.

Vierailija
34/64 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piirtele tussilla seinille kulleja ja kirkkoveneitä ja kirjoita törkeyksiä, riettauksia sekä hävyttömyyksiä. Toimivat paitsi tunnelmanluojina, niin myös hyvänä keskustelunavauksina jonkun random panon kanssa.

Taas kerran sitä miettii, millainen ihminen tällaisen kommentin takana mahtaa nysvätä.

Mua vähän huvitti, anteeksi:D. Lisäksi voi laittaa Paska Kaupunki ja I.R.A ja graffiteja ja Suski antaa 040-123456 sekä hak aristejä.

Eikun ap, vaikea sanoa kun ei näe kuvaa. Mutta mattoon tai verhoihin sopiva viltti, pari pikkutyynyä sängylle ja niitä pöytä- tai lattialamppuja niin valo on pehmeämpää. Pari viherkasvia ja valokuvakehyksiä ja julisteita.

Vierailija
35/64 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita voi maalata. Kalkkimaalilla (chalk paint) ja päälle samaa sarjaa oleva lakka, ei maksa paljoa ja voi tosiaan tehdä ihan kerrostalossa sisällä, ei tartte hioa tai mitään, itsellä sattui olemaan remonttipesuainetta, pesin sillä pinnan ennen maalausta. Maali on sellaista kivaa mattaa ja hempeitä värejä. Pöydän maalasin, ellei ole joku suvun vanha antiikkipöytä.

Samoin jos on jotain pieniä, vaikka jakkara tai ikeasta säilytyshylly tai vaikka kukkaruukku, niin samalla maalilla, tulee yhtenäinen ilme. Sitten sen maalin sävyinen tai siihen sopiva torkkupeitto, päiväpeitto, koristetyyny tms. Niin alkaa näyttää kodilta. Noita voi tehdä pikkuhiljaa, mä olen maalannut peilin ja parit taulunkehykset, jakkaran ja yhden pöydän.

Vaha on toinen minkä voi laittaa kalkkimaalin päälle suojaamaan pintaa kulumiselta. Molemmat löytyy siitä kalustemaalin kanssa samasta hyllystä yleensä. Tosi hyvää kamaa, jos on jotain halvempia tyhmän värisiä huonekaluja, kun ei tartte hioa.

Vierailija
36/64 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mustaruskea pöytä on jotain 40-60-luvun vintagea niin ei tod. sitä maalata vaaleaksi. Mieluummin jokin halpa tuoli tai vastaava. Muuten hyvät neuvot.

Vierailija
37/64 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksiöhän on just kaikista helpoin saada kotoisaksi, ostat vaan sinne liikaa tavaraa ja huonekaluja. Paljon vaikeampi joku semmonen iso kaksio tai kolmio jos ei budjetti riitä ostamaan riittävästi huonekaluja. 

Vierailija
38/64 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valaistuksella on ainakin mulle tosi iso merkitys. Joku yksi ankea ysäriplafondi keskellä kattoa masentaa väkisinkin, etenkin jos valo on liian himmeä ja kulmän sävyinen. Pari pienempää lamppua pöydille/lattialle tekee ihmeitä. Säädettävä led-paneeli kattovalona voi myös olla kiva, saa valittua sopivan värilämpötilan ja kirkkausasteen.

Vierailija
39/64 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millain lamppu olisi hyvä yksiöön?? mulla on nyt vain kattolamppu ja pieni musta pöytälamppu(kirjoituspöytälamppu :D) t. ap

Vierailija
40/64 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on jouluvaloja halvalla. Hillityt lämpimänsävyiset valot. Tai kelluvia kynttilöitä kauniiseen vesimaljaan.

On muuten olemassa tosi aidon näköisiä tekokasveja, jotka vaan suihkutetaan pölystä joskus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi