Miltä tuntuu kun hammaslääkäri ja hoitaja juttelevat keskenään arkikuulumisiaan kesken operaatiosi?
Kommentit (44)
Ei se haittaa ei jännitä kun keskittyy kuuntelemaan.
Ihan sama silloin kun itsellä on suu täys tavaraa.
Kunhan juttelevat ns. Niitänäitä. Olen kuunnellut myös radiohjelmien arviointeja ja säätietoja mitä ikkunasta näkyy yms.
Musta se on rentouttavaa, kun käyvät kuulumisiaan läpi siinä, eivät häiriinny musta. Myös silleen hämmentävää, että välillä jutustelevat yksityiskohtaisiakin asioita, eikä niitä häiritse, että kolmas osapuoli myös kuulee ne.
Kiva on joku nopeahko sananvaihto, niin ei ole niin kliininen tunnelma. Pitempi jutustelu saisi miettimään, että onnistuuko keskittyminen.
Aika pelottavalta näin korona-aikana.
Keskustelivat niitä näitä ja avustaja kertoi käyneensä lasten sirkuksessa jälkikasvunsa kanssa.
Voihan vitalis ja siinä se hönki bakteereita ja viruksiaan suoraan mun hengityselimiin.
No sehän on hyvä vaan, saapi siinä samalla kuunnella ja unohtuu iteltä se hampaiden rassaaminenkin 😃
Olisi parempi, kun kertoilisivat potilaalle, mitä tässä tapahtuu hampaallesi.
Vierailija kirjoitti:
Rauhoittavalta.
Tämä.
Ihan kivalta. Voi keskittyä heidän puhumiseen, eikä pelkästään itse hammashuoltoon.
Ihan kiva kuunnella, harmi että vaikea itse kommentoida.
Rentouttavalta. Ja ainakin omalla kohdallani he tekevät sentarkoituksella sillä kerroin jännittäväni hurjasti ja he rauhoittelivat minua höpöttämällä kaikkea kivaa.
Mä jopa pyydän että puhuvat, ihan mistä vaan koska se rentouttaa 😁
Mukavaa, niin pysyy itsekin paremmin hereillä.
Eniten mua harmittaa se kun kysyvät jotain, kun suu on täynnä kaikenlaista tavaraa, imureita, puristimia ja poria.
Se rauhoittaa kun huomaa, että tämä on heille ihan rutiinia. Turhaan siis pelkään ja jännitän.
Vierailija kirjoitti:
Ei se haittaa ei jännitä kun keskittyy kuuntelemaan.
Sehän siinä onkin pointtina.
Alakouluaikana oli todella vanha naishammaslääkäri itäisestä Suomesta. Häneltä juttu kävi. Kertoili hyvin elävästä, miten oli lapsena käynyt perheensä kanssa aikoinaan katsomassa jossakin uimalassa pellehyppynäytöstä ym. Joten tässä oli jopa asiakaspalvelukonsepti luotu asiakaskunnan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisi parempi, kun kertoilisivat potilaalle, mitä tässä tapahtuu hampaallesi.
Kyllä ne senkin ehtivät tehdä. Monesti vaan toimenpiteet ottavat aikaakin ja mukava keskittyä pulinan kuunteluun. Mun lääkäri+hoitajatiimi on suulasta lajia eikä haittaa. Ei tuu olo että eivät keskittys tekemiseensä ja asiakkaan huomiointiin vaikka juttua riittää.
En tykkää. Tunnen oloni ulkopuoliseksi ja en voi lähteä tilanteesta pois, kun pitää se hammashuoltokin saada. Sama olo on tullut kun kassalla lätisevät omiaan ja ottavat rahat/maksun sanomatta asiakkaalle mitään.
Mielenkiintoiselta.