Kaikki sektiot ovat turhia!
Ystäväni väittää näin. Ilman sektiota minä ja avotarjonnassa ollut vauvani olisimme kuolleet varmasti. Tuntuu pahalta tuollainen vähättely, että nainen on luotu synnyttämään ja että olen vain halunnut sektion varmasti itse.
Kommentit (7)
T. Äiti ja lapsi, joka ei koskaan kiinnittynyt saati laskeutunut.
Tätä asiaa on jo jauhettu vaikka kuinka paljon. Ap:n kaveri on typerä, ja niin ovat ne kaikki muutkin jotka silmät suut soikeina möykkäävät "sen ainoan oikean asian" puolesta, oli kyse ihan mistä tahansa (synnytys, imetys, lastenhoito jne.)
Parempi pitää suu soukalla...
Lapsi oli perätilassa, ja lantiokuvien mukaan mulla on oikein hyvä synnyttäjän lantio muuten, mutta häntäluu on kiero ja jäykkä. Ja hyvin mulla on synnytykset sujuneetkin, kun lapset ovat olleet oikein päin. Kätilö sanoi, että ihme, etteivät lääkärit kannustaneet synnyttämään alakautta, koska häntäluuni olisi ihan hyvin voitu katkaista synnytyksessä ja näin perätilalapsikin olisi mahtunut hyvin tulemaan. Tästä on 17 vuotta aikaa. Toinenkin peräilassa oleva lapseni syntyi kuitenkin sektiolla.
niin emme käyttäisi sektiota, ja osa vaan kuolisi synnytykseen.
ONNEKSI meillä on sektio ja onneksi meillä on paljon muutakin apua. Itse olen synnyttänyt 2 kertaa alakautta ja tarvitsin molemmilla kerroilla paljon apua. Toisessa synnytyksessä lapsi olisi vammautunut pahasti tai kuollut, ilman länsimaista lääketiedettä.
Sektio ja muu synnytysapu on yleesä elämän kunnioittamista.
Ei vain lapsi koskaan kiinnittynyt eikä laskeutunut, lapsivesi oli vihreää. Olen NIIN kiitollinen siitä, että saimme hyvää hoitoa sektion muodossa.
t: yhden perätilan ja yhden etisen istukan sektiomamma.