Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähemmän haitalliset TUPAKAT tulivat myyntiin Suomessa

Vierailija
02.05.2015 |

Harva tietää, että Suomessa on jo muutaman vuoden ajan ollut myynnissä vähemmän haitallisia  savukkeita. Tupakkafirmat valmistautuvat nyt siihen, että EU kieltää tulevaisuudessa kaikki tupakan lisäaineet, kuten se on jo määrännyt mentholin kiellettäväksi kuuden vuoden päästä.

Tupakkakasvin polttaminen itsessään ei aiheuta syöpää. Syöpää aiheuttavat kaikki ne 4000 lisäainetta, jotka tupakkaan laitetaan, jotta maku ja savun tuoksu vaikuttaisivat miellyttävämmiltä, ja jotta tupakkaan saataisiin ne palamisominaisuudet, jotka tupakkafirmojen mukaan ovat ihanteellisia.

Savuketeollisuus valmistautuu nyt siihen, että kaikki lisäaineet kielletään. Siksi kaikki suuret valmistajat ovat jo tuoneet markkinoille versioita, joita kutsutaan nimellä "lisäaineeton tupakka", englanniksi "additive free tobacco" (googleta). Nämä eivät sisällä esim. poloniumia.

Suomessa on myynnissä tasan kolme lisäaineetonta tupakkamerkkiä; L & M Just Blue (mieto) sekä Just Red (vahva), North State Valkea (keskivahva) sekä Sininen Lucky Strike Additive Free (mieto).

Nämä ovat puhdasta tupakkaa, tupakkakasvia sellaisena kuin se on ilman mitään lisukkeita. Kenenkään ei pitäisi polttaa tupakkaa, mutta koska monet silti polttavat, niin miksipä ei ostettaisi vähemmän haitallisia  vaihtoehtoja...

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 20:33"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 20:21"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 20:07"]Joo oon kokeillu kaikkia noita. Yllättävänkin hyvänmakuisia. Vielä ku sais sellasen lisäaineettoman tupakan jossa on lisäaineena mentholi! Noissa ei ole :) [/quote] Minä olen aivan vakavissani miettinyt, miten saisin itse mentholin maun lisättyä tupakkaani. Siis kun se kohta kielletään. Olen onneton kotikemisti, vinkkejä otetaan vastaan!

[/quote]

Mene apteekkiin ja pyydä saada 5 g. (viisi grammaa) mentholikiteitä. Mentholin virallinen nimi on levomenthol. Apteekkari tuo sinulle 5 g. mentholikiteitä pikku purkissa, jonka kyljessä lukee "Levomenthol 5 g."

Ota palava tupakka ja kasta sen kärki nopeasti mentholikidepurkkiin, vedä henkeen ja nauti. Samalla muodostuu suuri pilvi harmaata savua.

[/quote]

Kiitti! Kiitos tiedosta, pitää kokeilla heti ensi viikolla!

Vierailija
42/59 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nngghh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäaine, tuo paholaisen keksintö! Tupakka, rasva, sokeri ja heroiini ovat terveellisiä kunhan niissä ei ole lisäaineita. Sekoita mentholia tupakkaan, voita sokeriin tai laktoosia oopiumiin - jo syntyy myrkky, joka tappaa.

En syö muuta kuin omassa ojassa valtatien varressa kasvaneita nokkosia, ja hyvin voin.

Vierailija
44/59 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi harkita kokeilla, jos en olisi niin kamalan köyhä. :(

Vierailija
45/59 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eu ja Eu tyhjäntoimittajia.

Vierailija
46/59 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 20:09"]

Tupakka aiheuttaa keuhkosyöpää PAH-yhdisteiden takia. Niitä muodostuu minkä tahansa kasvimateriaalin palaessa, joten lisäaineeton tupakka on vain markkinointikikka. http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Polysykliset_aromaattiset_hiilivedyt

Hui hui! Äkkiä kieltämään palavilla koivuhaloilla toimivat hellat, takat ja  saunan uunit!

Et ole sitten varmaan lukenut uutisia näistäkään. Takat, uunit ja hellat, joista tulee savua ovat pahoja ilmanlaadun pilaajia. Artikkeleja vaikkapa tässä:

https://tiedebasaari.wordpress.com/tag/ilmanlaatu/

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/taitamaton-takan-polttamine…

Vierailija
47/59 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessa kotimaassani myytiin American Spirit -savukkeita. Tuttu poltti ja suositteli. No ei se pahaakaan ollut, mutta mentholisavukkeeni olivat parempia. Siispa jai kokeiluksi.

Jos Suomessa myydaan American Spiritia, kokeilkaa!

Vierailija
48/59 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämme kovia aikoja. Uudet tupakkalait ovat järjettömän ankarat.

Vierailija
49/59 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 20:07"]Joo oon kokeillu kaikkia noita. Yllättävänkin hyvänmakuisia. Vielä ku sais sellasen lisäaineettoman tupakan jossa on lisäaineena mentholi! Noissa ei ole :)

Minä olen aivan vakavissani miettinyt, miten saisin itse mentholin maun lisättyä tupakkaani. Siis kun se kohta kielletään. Olen onneton kotikemisti, vinkkejä otetaan vastaan!

Mä laitan puruihini kuivattua minttua.

Vierailija
50/59 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 20:07"]Joo oon kokeillu kaikkia noita. Yllättävänkin hyvänmakuisia. Vielä ku sais sellasen lisäaineettoman tupakan jossa on lisäaineena mentholi! Noissa ei ole :)

Minä olen aivan vakavissani miettinyt, miten saisin itse mentholin maun lisättyä tupakkaani. Siis kun se kohta kielletään. Olen onneton kotikemisti, vinkkejä otetaan vastaan!

Mä laitan puruihini kuivattua minttua.

Apteekissta saa ostaa levomentholia, esim. 10 g. on hyvä määrä ja riittää piiiitkään.

Vierailija
51/59 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä Tallinassa saa ostaa Bueblo merkkistä sätkätupakkaa?

Vierailija
52/59 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikotiini yksinkin on melko haitallista terveydelle. Wikipedia tiesi sanoa seuraavaa...

Nikotiini aiheuttaa lähinnä voimakkaan riippuvuuden eikä sinänsä aiheuta tupakointiin liittyviä vaaroja. Nikotiini supistaa verisuonia ja kohottaa näin verenpainetta. Se lisää sydämen sykettä, mikä lisää erityisesti sydän- ja verisuonitaudeista kärsivien akuutteja riskejä. Nikotiini voi aiheuttaa myös pahoinvointia ja kouristuksia.[3]

Nikotiini vaikuttaa miesten hedelmällisyyteen haitallisesti. Nikotiini heikentää siittiöiden kykyä liikkua ja läpäistä munasolun glykoproteiinivaippa zona pellucida. Tutkijat uskovat nikotiinin vaikuttavan negatiivisesti myös naisten hedelmällisyyteen.[20][21] Tappava annos ihmisellä on noin 50 mg/kg

Tupakointi on siis vaarallista muistakin syistä kuin nikotiinin takia, mutta nikotiini itsekään ei ole viaton.

Sähkötupakasta

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk01…

Muista nikotiinivalmisteista

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk01…

Vierailija
53/59 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kasvattaa itse ne omat tupakit ja nuuskat.tulee hyvää ja on niin tykkiä että kummasti vähenee polttaminen.

Vierailija
54/59 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosaan tupakkaa lisätään YDINVOIMALOISTA tulevia YDINJÄTTEITÄ esim PLUTONIUM. Tämä tupakan vaarallisuus todettiin vasta, kun ensimnäiset ydinvoimalat oli keksitty ja ydinpommit mäjäytetty about 1930-40. +Sinne tosiaankin lisätään kaikkea muutakin paskaa ja kertoo ÄLLÖTÄVÄN paljon ihmisestä jos alkaa saivartelemaan tupakan sisältävien myrkkyjen KAPPALEMÄÄRÄSTÄ 😁😂👌🏼 onko niitä nyt satoja vai tuhansia kun se yksikin ja OLEELLISIN jo vaikuttaa kaikilla tiedetyillä tavoilla.. Jo Einstein osasi sanoa että ydinvoima tulee tappamaan käyttäjänsä varmasti ja miten ja miksi.. Siltikin maailma vain lisää ydin tuotantoaan varsinkin suomessa (+loppusijoitus). Meille perustason ihmisillehän ydinvoimasta eiole mitään hyötyä koska siitä ei valtakunnan verkkoon mene jurikhan vitthuakaan vaan yli 90% ydinteollisuuden tuottamasta YDINJÄTTEESTÄ, (uraanitangot mistä on käytetty MAX 10%) jalostetaan PLUTONIUM ja se myydään LISENSSIEN alaisuudessa miljoonaprovikoilla SOTATEOLLISUUTEEN ympäri maailman. Miettikääpä vaikka jenkkien omistamia 500 YDINSUKELLUSVENETTÄ jotka toimivat PELKÖSTÄÄN PLUTONIUMILLA!!?? mitävittua 😂😂👌🏼 sinne menee tosiaan JONKHIN VERRAN tätä paskaa.. Elikkä siis kiteytettynä ME EMME TARVITSE emmekä KÄYTÄ YDINVOIMAA MIHINKÄÄN MUUHUN KUIN MAAILMANLAAJUISEEN SOTATEOLLISUUTEEN! Ydinvoimalaitos on kuin "avoydinpommi" joka pikkuhiljaa räjähtää KOKOAJAN.. sad but true 😓 suomi on myyty maa.

Vierailija
55/59 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellistä bullshittiä alotuspostaus!

Vierailija
56/59 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jotkut lähihoitajat taas leikkii lääkäriä. Hohhoijaa. Palamisessa syntyy vaarallisia yhdisteitä, ei niitä tarvitse tupakkaan mitenkään erityisesti pistää! Pah yhdisteitä jotka ovat syöpäkarsinogeenisia yhdisteitä syntyy kaikessa palavassa joka tapauksessa! Lähihoitajat pyyhkivät vanhusten perseitä jatkossakin, ei muuta. Piste.

Vierailija
57/59 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 20:21"]

Laitat tupakat muovipussiin ja kaveriksi mentholöljyyn kastetun ihanminkätahansa (pumpulituppo, filtteri). Pari pisaraa öljyä riittää. Pidä ne niin etteivät kosketa toisiaan. Annat olla päivän ja avot.

se suomeksi ihan vaan mentoli.

mutta voithan sinä siihen höpöheinääsi mentholia lisäillä vaikka aluminium-kattilassa keitellen ja titanium-kauhalla hämmentäen. Sodiumia voi lisätä maun mukaan.

Tai sitten voisi vain olla vähän vähemmän tyhmä ja lopettaa polttamisen, mutta se ei kai ole vaihtoehto?

Vierailija
58/59 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myydään kyllä. Sininen on parempaa kuin keltaisessa askissa. Eikä niin kuivaa fiilistä tee kurkkuun kuin Lucky strike sininen.

Samoin ainakin nykyään Drumia minkä täällä väitettiin loppuneen

Vierailija
59/59 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis myydään American spiritiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän