Mulla sarkee paata kun en keksi lapselle kaunista nimea. Kaikesta sita ihminen stressia ottaa. Tan pitais olla iloinen asia .
Kommentit (30)
mutta eipä niille omatekoista käyttäjää tule:
Oona, Elle, Inna
Minun tyttötrioni olisi pitänyt saada nuo nimet, vaikka nykyisellä duollakin nätit nimet on.
Esikoisesta tehtiin Milla Kristiina ja toisia ja kolmansia nimiä kyllä löytyy nytkin mutta sitä ensimmäistä ei millään. Kalenterit on selattu ja netistä etsitty ja ei vaan kolahda mikään. ristiäiset toivottavasti ei viivästy, apua sentään. Mutta jotenkin hirvittää jos joutuu tyytymään johonkin nimeen josta ei pidä. ap
Tai Militsa, Marinka, Minea,Minka...
tai entäs Ella?
on kaunis nimi mutta sen kantaja saa taatusti päivittäin selittää miten se kirjoitetaan.
myös kaunis mutta selitellä saa :( . ap
Kohta täytyy laittaa kivat nimet hattuun ja arpoa vaan joku ja sitten saa olla se ilman mutinoita.
2 vko sitten olin ihan hermoissani kun en ollut keksinyt tulevalle vauvalle nimeä. Kalenteri ja kaikki nimisivut oli käyty läpi varmaan viisi kertaa. Itketti jo että en halua antaa mitään " ihan hyvää" nimeä, kun esikoisellakin on ihan superhyvä nimi, ja kun tuo nimi oli ainoa juttu minkä oikeasti halusin vauvalle valmiiksi ennen syntymää.
Sitten vaan yhtenä päivänä iskikin kuin salama kirkkaalta taivaalta että tämä on se meidän nimi, sattui vielä niin että kun rupesin selvittämään niin tuon nimen nimipäivä on meidän laskettu aika eli taisi olla " sillä sipuli" . Ja ihan kalenterista löytyy, vieläpä alkupäästä, ja oli ollut joskus puoli vuotta sitten mukana suunnitelmissakin mutta unohtunut sitten. En tiedä miksi se just sillon kolahti juuri oikealla tavalla.
Mutta löytyipä nimi kuitenkin, toivottavasti teillekin.
kun sitä kuulostelee se on tosi kaunis. Olisiko ehdotuksia toiseksi nimeksi? Maija Katariina? ap
Niinkuin esim. mitä kirjaimia siinä " pitäis" olla tai mitä ei saa missään nimessä olla? Ihan suomalainen nimi vai vähän erikoisempi?
...muistan, kun itse mietin nimeä, se oli ihan kamalaa... :D
t. 13
Vierailija:
kun sitä kuulostelee se on tosi kaunis. Olisiko ehdotuksia toiseksi nimeksi? Maija Katariina? ap
-kaunis
-reipas
-ei liian erikoinen
Maija Katariina alkoi miellyttää, ihme kyllä! Sanokaa mielipiteenne meneekö pilalle jos lisää väliin vielä Eevan? Olisi mummom nimi. Mielestäni on vähän huonompi...
Muita M-nimiä:
Maiju
Maisa
Maini
Miina
Meea
Mette
Menni
Miisa
Minja
sillä useimmat suomalaiset nimet on rumia! Englantilaiset nimet on niin kauniita!
Antakaa vaikka Maisa. Sopii paremmin Millan kaveriksi.
Pelkkä Eeva Katariinakin olis oikein kiva :)
Meillä viivästyi ristiäiset, kun ei millään meinattu saada lapselle nimeä päätettyä.