Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuorokauden aktiivisuus-rytmi ihan pepullaan, missä vika?

Vierailija
29.08.2006 |

Teen tällä hetkellä opinnäytetyötäni kotona, mutta sama ongelma on minulla ollut työssäkin. Eli olen aina aamupäivän ja pitkälle iltapäivään asti ihan " pöpperössä" . Väsyttää, ajatus ei kulje, kittaan kahvia, käyn viileässä suihkussa, mutta mikään ei auta. Olen aina aamupäivisin aivan nuokahtanut, jopa sillä tavalla hieman " poissa" kuin unenpöppörössä monet ovat aamulla ekan 15 minuuttia tai puoli tuntia. Tuntuu, että silmiä pitää hieroa ja skarpata ihan sikana, että saa mitään aikaiseksi tai edes kunnolla tajuaa mitään. Aamupäivätunnit vain valahtavat. Sitten joskus siinä klo 14 vireystasoni alkaa nousta, valpastun ja tulen energiseksi. Kaikkein tehokkaimmillani olen joskus klo 16-21 välillä. Olen skarppi, pirteä ja energinen.

Ikävä kyllä tällöin se ei enää juuri hyödytä töitä ja opiskeluja, kun lapsi pitää hakea hoidosta ja kotona on täysi rumba päällä. - Kotityöt kyllä tulee hoidettua joka päivä hyvin tehokkaasti =).

Menen iltaisin nukkumaan n. klo 23 ja herätys on n. klo 7, nukun 7-8 h joka yö, enkä tunne itseäni sinänsä väsyneeksi aamuisin, että NUKUTTAISI, vain passiiviseksi, pöpperöiseksi ja energiattomaksi. Syömisrytminikin ovat säännöllisiä ja syön kunnon aamupalan joka aamu. Missä vika, miksi kehoni ja aivoni eivät toimi " virka-aikaan" , vaan valpastun vasta sitten iltapäiväksi ja illaksi?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme