Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhtäkkinen huimaus, eikä minua koskaan huimaa!

Vierailija
09.01.2022 |

Pyörii päässä, maatessakin. Hetkeksi lieveni ja sitten alkoi taas ja paniikki aiheutti varmaan nyt oksetustakin. Pientä päänsärkyä on silmän yläpuolella ja ohimossa, mutta olen tottunut päänsärkyihin (taustalla siis aivoveritulppaa ja pieni aivoinfarkti). Syksyllä pään kuvauksista löytyi pieniä aivoaneurysmia.
Olenko yhteydessä lääkäriin vai voiko tämä huimaus johtua esim väsymyksestä ja liiasta kahvista?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän verenpainelääkettä 8mg migreenin ehkäisyyn. Ja verenohennukseen aspiriinia.

Ap

Vierailija
2/9 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

K yrvän puutetta. Veikkaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä?

Vierailija
4/9 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteys lääkäriin. Voi olla asentohuimaustakin. Kokeile niitä hoitavia käännökdiä, ohjeet löytyy netistå

Vierailija
5/9 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 28v. Viimeisin koronarokote otettu syyskuun alussa, eli turha syyttää sitä. Kokeilen niitä hoitavia asentoliikkeitä, kiitos.

Ap

Vierailija
6/9 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käy usein samoin ja itselläni on matala verenpaine. Käy lääkärissä ja keskustele verenpainelääkkeesi sopivasta annostuksesta.. Olen myös migreeniä sairastava, joten vaihtoehtoja lääkitykseen kannattaa käydä keskustelemassa ammattilaisen kanssa.

Vierailija
7/9 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi johtua niin monesta asiasta (päästä, korvista, niskoista), että kannattaa mennä lääkäriin.

Jos oksettaa, viittaa ehkä asentohuimaukseen.

Vierailija
8/9 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaako huimaus parissa minuutissa, jos olet ihan paikallasi (= et käännä päätäsi millään tavalla)? Jos näin on, niin voi olla hyvälaatuinen asentohuimaus, joka on ikävä, mutta täysin vaaraton vaiva. Toisessa korvassa "tasapainohiukkaset" ovat jääneet jumiin johonkin kolmesta kaarikäytävästä.

Vierailija
9/9 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkaako huimaus parissa minuutissa, jos olet ihan paikallasi (= et käännä päätäsi millään tavalla)? Jos näin on, niin voi olla hyvälaatuinen asentohuimaus, joka on ikävä, mutta täysin vaaraton vaiva. Toisessa korvassa "tasapainohiukkaset" ovat jääneet jumiin johonkin kolmesta kaarikäytävästä.

Ja vaikka kysymys voi hyvin ollakin tästä, niin aivoinfarktitaustalla ottaisin hyvin herkästi yhteyttä lääkäriin.

Mutta hyvälaatuiselle asentohuimaukselle on tyypillistä, että pään asennon vaihtuessa maailma rupeaa kiertämään nopeasti ympäri. Tämä kuitenkin rauhoittuu parissa minuutissa, jos pään asento ei muutu. Tähän voi hyvin liittyä maailman kieppumisesta johtuvaa pahoinvointia (vähän vastaava kuin matkapahoinvointi). Kun kärsin tästä vaivasta ensimmäistä kertaa, oksensin yön aikana monta kertaa, kun en tajunnut, että kääntyminen aina aloittaa uuden huimauspyörityksen.

9

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi