Mitä mieltä karjalais-aktivismista?
Ootko törmännyt karjalaisaktivisteihin somessa? Miten tähän pitäs suhtautua? Vaikea ymmärtää. Itselläkin on vahvat karjalaiset juuret, mutta en mä osaa tehdä rajanvetoa että mikä on karjalaista ja mikä suomalaista. Pitäisikö tässä ryhtyä aktivistiksi? Mitä varten?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Arvostan sitä että nuoret ovat kiinnostuneita juuristaan ja kulttuuristaan, mutta ärsyttää kun asiasta yritetään tehdä jotain keppihevosta jolla haetaan vähemmistöpisteitä ja uhristatusta. Ja tämä kiihkoileva porukka unohtaa kokonaan ne karjalaiset, jotka ovat ihan yhtä lailla suomalaisia ilman mitään ristiriitoja.
Vähän haiskahtaa informaatiovaikuttamiselta..
Nimenomaan on kyse vähemmistö- ja uhripisteistä, vrt. Nuorgamit.
Itse olen karjalaista sukua ja valmis muuttamaan Viipuriin kun saadaan se takaisin. En silti aio uhrautua kuten nämä pari aktivistia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostan sitä että nuoret ovat kiinnostuneita juuristaan ja kulttuuristaan, mutta ärsyttää kun asiasta yritetään tehdä jotain keppihevosta jolla haetaan vähemmistöpisteitä ja uhristatusta. Ja tämä kiihkoileva porukka unohtaa kokonaan ne karjalaiset, jotka ovat ihan yhtä lailla suomalaisia ilman mitään ristiriitoja.
Vähän haiskahtaa informaatiovaikuttamiselta..
Nimenomaan on kyse vähemmistö- ja uhripisteistä, vrt. Nuorgamit.
Itse olen karjalaista sukua ja valmis muuttamaan Viipuriin kun saadaan se takaisin. En silti aio uhrautua kuten nämä pari aktivistia.
Uhriutua. -ed.
Vierailija kirjoitti:
Pöh. Kuka niitä pilattuja, roskattuja pusikoita takaisin haluaa? En ainakaan minä sen jälkeen kun Svetogorskin juna-aseman viereisessä metsikössä psklla kävin ja lähes seivästyin katkaistuun puuntaimeen.
😂😂
Karjala-aktivistit on vihreitä wokettajia. T.karjalaisen lapsenlapsi
Joo tämä Karjala-homma ja Kalevalasta syyllistäminen on kyllä jo liioittelua. Olisiko niistä muinaisista eeppisistö runoista enää juuri mitään jäljellä, jos Lönnrot ei olisi jalkapatikassa kiertänyt keräämässä niitä talteen? Ja kuten sanottua, nämä runot ja tarina-aiheet on tunnettu koko itämerensuomalaisella alueella Viroa ja Länsi-Suomea myöten. Se on meidän YHTEISTÄ kulttuuriperintöä. Kondiet ja muut ovat vain itsetärkeitä ja huomionhakuisia väitteineen.
Melkein kaikilla on vähintään yksi isovanhempi Karjalan evakkoja/evakkojen lapsia, jotka olivat siis muiden suomalaisten kanssa ihan samaa kansaa ja siksi tänne evakuoitu. Ei nyt mistään vähemmistöstä voi puhua.
Karjalan kieli toki tulee säilyttää.
Luulisi, että sen kielenkin säilyttäminen onnistuisi paremmin jos se ei olisi jokin parempien uhri-ihmisten salaklubin salakieli. Saako sitä muut opetellakkaan kuin näiden varttikarjalaisten hyväksymät yksilöt, vai onko se muuten omimista?
Näinä aikoina hirvittää milloin Putin keksii tulla pelastamaan karjalaiset nuoret someaktivistit.
En yhtään ihmettelis jos 10v päästä kävis ilmi et tää ilmiö on Venäjän trollitehtailun synnyttämä.
Suomalaisuudesta irtisanoutuminen tuntuu keinotekoiselta ja narsistiselta, sillä Suomi on enimmäkseen alisteisten kansojen yhdistymä ja lähes kaikki muutkin sulautuneiden kansojen jälkeläiset ovat täällä "uhreja". Siksi se tuntuu ärsyttävän niin monia.
Mielenkiintoista huomata tämänkin ketjun aloituspäivä, eli milloin nämä "karjalaisaktivistit" aktivoituivat somessa. Ja ovat vain nostaneet aktiivisuuden tasoa koko ajan kun .... no, kaikki tiedämme mikä alkoi 24.2. ja jota oltiin toki jo valmisteltu pidempään. Ja eikö se joulukuussa alkanut se Suomen painostaminen idän suunnalta?
Ajallinen korrelaatio "erityisoperaation" ja siihen liittyvän informaatiosodan, sekä näiden "karjalaisaktivistien" aktivoitumisen välillä on vähintäänkin mielenkiintoinen ...
Tilanteen mukaan valitaan se puoli mitä puolustaa. Itselleen hyödyllisempi idea suositumpi. Sekin ihme että savosta muutetaan Helsinkiin mutta savossa on haukuttu monin eri tavoin kaupunkia.