Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarharyhmässä poika jolla märkärupea! Saako tuoda tarhaan, eikö se tartu tosi helposti? Eikö pitäisi pitää kotona?

Vierailija
19.09.2006 |

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut sen kerran töistä. Sain 4 päivää sairaslomaa ja antibioottikuurin. Tuo sairasloma juuri siksi, etten tartuttaisi eteenpäin. Salva ei tarttuvuuteen vaikuta. Se on ihan tavallista basibakt voidetta, jota saa ilman reseptiä apteekista.

Vierailija
2/4 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Märkärupi on erittäin tarttuva, bakteerin aiheuttama ihotulehdus. Bakteerit tunkeutuvat ihoon naarmujen kautta. Märkäruven ensimmäinen oire on pieni punainen läiskä, jonka reunoille kehittyy halkeileva rakkula, ja sen jälkeen tyypillinen kellanruskea märkärupi. Märkärupea esiintyy useimmiten kasvoissa ja käsissä. Jos kyseessä on pienimuotoinen tartunta, tautia voidaan hoitaa kotona, mutta jos märkärupea esiintyy laajemmin, on syytä ottaa yhteyttä lääkäriin seuraavana päivänä.

Märkärupi on ihon bakteeritulehdus, joka tarttuu helposti. Lapset tartuttavat toisensa leikkiessään. Märkärupea esiintyykin usein kulkutautina, jolloin sitä on usealla lapsella samanaikaisesti. Tauti tarttuu helposti kouluissa ja päiväkodeissa, joissa on paljon lapsia yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkistin Terveysportista märkäruven, ja mun on myönnettävä, että tietoni oli väärää. on siis tarttuva tauti, (tosi tarttuu herkimmin jos iholla rikkoumaa tai ihottumaa) eikä hoitoon /kouluun viemistä suositella.

2

Vierailija
4/4 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Märkärupi ei tartu enää kaksi vuorokautta Basibact-hoidon aloituksen jälkeen tai vuorokausi suun kautta syötävän antibiootti-kuurin aloituksen jälkeen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi