Onko sinulla mikään luontaistuote toiminut PAHAAN unettomuuteen
Unettomuudella tarkoitan nyt siis yli puoli vuotta jatkuvasti kestänyttä unettomuutta jossa saa nukuttua max 2-3h yössä.
Ja johon unihygieniajutut ei auta kun ei edes tymäkät lääkkeet auta.
Lopetin kaikki lääkkeet ja nyt yritän pärjätä ilman. Terapiaa en saa (ei ole masennusta) ja itse ei ole rahaa (100e kerta) vaikka työssäkäyvä olen.
Mitkä LUONTAISlääkkeet voisi auttaa? Googlaten löytyi kärsimyskukkaa, sitruunamelissaa, kamomillaa jne. Minä sinulla on auttanut jos ylipäätään on auttanut?
Ongelma ei ole itse nukahtaminen vaan klo 02 herääminen jonka jälkeen ei enää saa unta.
Elämässä on paha stressitila joka ei ratkea ihan heti ja jonka ratkeaminen ei ole omissa käsissä.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun vielä myytiin Dormiplantia, niin se auttoi. Muut on ihan huuhaata, jopa melatoniini.
Näytti googlen mukaan olevan valeriaanaa. Eikö tuo ole jotenkin huumaavaa tms? Onko turvallinen?
Olen käyttänyt reilua annosta melatoniinia. Luin hiljattain tryptofaanista, joka on melatoniinin esiaste ja jota voisi käyttää unettomuuteen. Aion kokeilla sitä.
Onko totta se ”pelottelu” että jos melatoniinia käyttää pitkään niin se tuhoaa aivojen oman kyvyn tuottaa melatoniinia?
Mulle melatoniini ei ikävä kyllä auta aamuyön heräämiseen, se toki helpottaa nukahtamista mutta ei ylläpidä unen kestoa.
Kaverini ehdotti minulle ashwagandhaa syvän unen pidentämiseen, mutten ole kokeillut.
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt reilua annosta melatoniinia. Luin hiljattain tryptofaanista, joka on melatoniinin esiaste ja jota voisi käyttää unettomuuteen. Aion kokeilla sitä.
Paljon sitä pitäisi ottaa jotta toimii? 1,5mg vai 2mg?
Vierailija kirjoitti:
Kaverini ehdotti minulle ashwagandhaa syvän unen pidentämiseen, mutten ole kokeillut.
Älä kokeile. Hirveät hikoilut ja tärinät tuli tuosta.
Mikään ei ole auttanut edes lievään unettomuuteen. On kokeiltu melatoniinit, kärsimyskukat, valeriaanat, tryptofaanit... Millään ei ole ollut minkäänlaista vaikutusta.
heh joo,mä heräilin kanss aina kahdelta. Törmäsin instassa kiinalaiseen luontaislääkäriin. Kokeilin hänen vinkkiään ja niinpä vaan katosi heräily.
Joka päivä hieroin oikean kyljen seutua sillai...kevyesti pari-kolme minuuttia. Siinä sitten hieroskelin muutaman ajan kunnes tajusin etten enää heräillytkään,ja jos heräsin,laitoin vaa silimät kii ja jatkoin unia.
En muista mikä hänen nimensä on,Lily tms.
Etsin jos kiinnostaa.
Oikeesti auttoi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ottanut 10 mg.
Ei välttämättä pahaan unettomuuteen auta mikään. On vaan hyväksyttävä se. Meillä se on sukuvika ja kaikilla äidinpuolen suvun naisilla.
Olen käyttänyt apteekista saatavaa Sedoniumia, joka on tarkoitettu jännitykseen ja nukahtamiseen. Minua se kuitenkin auttaa nukkumaan rauhallisemmin ja varmaan syvemmin, koska olen pirteämpi, vaikken nukkuisi pidempään. Luonnontuote rohtovirmajuuri eli valeriana, mutta paketissa on kolmio.
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt apteekista saatavaa Sedoniumia, joka on tarkoitettu jännitykseen ja nukahtamiseen. Minua se kuitenkin auttaa nukkumaan rauhallisemmin ja varmaan syvemmin, koska olen pirteämpi, vaikken nukkuisi pidempään. Luonnontuote rohtovirmajuuri eli valeriana, mutta paketissa on kolmio.
Onko tuo ns turvallista mielestäsi?
On yksi mutta sille et saa reseptiä unettomuuden takia. Kolmiolääkkeitä voit saada mutta ehei sitä saa unettomuuteen suomessa kuin omalla luvalla.
Kokeilin 5 vuotta sitten melatonina, enkä ole nukunut sen jälkeen yhtään kokonaista yötä.
Vierailija kirjoitti:
On yksi mutta sille et saa reseptiä unettomuuden takia. Kolmiolääkkeitä voit saada mutta ehei sitä saa unettomuuteen suomessa kuin omalla luvalla.
En ole uskaltanut tuota edes harkita, pelkään haittavaikutuksia niin kovin. Jos nyt puhumme samasta….öö…”kukasta”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärin määräyksellä 10 mg yöksi. Tosi pieniä annoksia käytetään.
Silloin kun vielä myytiin Dormiplantia, niin se auttoi. Muut on ihan huuhaata, jopa melatoniini.