Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla mikään luontaistuote toiminut PAHAAN unettomuuteen

Vierailija
09.01.2022 |

Unettomuudella tarkoitan nyt siis yli puoli vuotta jatkuvasti kestänyttä unettomuutta jossa saa nukuttua max 2-3h yössä.
Ja johon unihygieniajutut ei auta kun ei edes tymäkät lääkkeet auta.
Lopetin kaikki lääkkeet ja nyt yritän pärjätä ilman. Terapiaa en saa (ei ole masennusta) ja itse ei ole rahaa (100e kerta) vaikka työssäkäyvä olen.

Mitkä LUONTAISlääkkeet voisi auttaa? Googlaten löytyi kärsimyskukkaa, sitruunamelissaa, kamomillaa jne. Minä sinulla on auttanut jos ylipäätään on auttanut?
Ongelma ei ole itse nukahtaminen vaan klo 02 herääminen jonka jälkeen ei enää saa unta.
Elämässä on paha stressitila joka ei ratkea ihan heti ja jonka ratkeaminen ei ole omissa käsissä.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaahan varovaisia luontaistuotteiden kanssa, varsinkin, jos käytätte montaa eri valmistetta. Nuo uutteet sisältävät niin isoja määriä kasvia, että maksavauriot ovat mahdollisia, jos käyttää niitä reippain annoksin. Itse en käytä enää mitään.

Vierailija
22/48 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin 5 vuotta sitten melatonina, enkä ole nukunut sen jälkeen yhtään kokonaista yötä.

Siis mitä? Lopettiko sun omat aivot melatoniinin tuotannon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lilychoinaturalhealing on se tili ja siellä rullaat alaspäin niin tämmönen:do you wake up between 1-3 am? No pikkasen pieleen muistin ohjeen mutta katso ja tee!

Vierailija
24/48 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olkaahan varovaisia luontaistuotteiden kanssa, varsinkin, jos käytätte montaa eri valmistetta. Nuo uutteet sisältävät niin isoja määriä kasvia, että maksavauriot ovat mahdollisia, jos käyttää niitä reippain annoksin. Itse en käytä enää mitään.

Tämä on tosiaan totta, nuo voi olla vaarallisia. Mutta on sekin vaarallista että nukkuu 2h yössä puolen vuoden ajan, tuollaiseenkin ihmisiä kuolee…

Vierailija
25/48 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tenox on paras.

26/48 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun vielä myytiin Dormiplantia, niin se auttoi. Muut on ihan huuhaata, jopa melatoniini.

Näytti googlen mukaan olevan valeriaanaa. Eikö tuo ole jotenkin huumaavaa tms? Onko turvallinen?

Kokeilin Valerianaa ja sain armottoman päänsäryn, joten nukkumisesta ei tullut mitään.

Vierailija
27/48 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontaistuotteet ei auta pahaan unettomuuteen. Käy yksityisellä lääkärillä ja pyydä tenox resepti.

Julkisella puolella lääkärit antaa unettomuuteen vain lihottavia mielialalääkkeitä,kuten mirtsapiini ja ketipinor.

Niitä ei kannata syödä unettomuuteen, koska saat 15kg painoa lisää. Mutta tätä lääkäri ei kerro.

Suosittelen käyntiä yksityisellä, erikoislääkärillä.

Vierailija
28/48 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt apteekista saatavaa Sedoniumia, joka on tarkoitettu jännitykseen ja nukahtamiseen. Minua se kuitenkin auttaa nukkumaan rauhallisemmin ja varmaan syvemmin, koska olen pirteämpi, vaikken nukkuisi pidempään. Luonnontuote rohtovirmajuuri eli valeriana, mutta paketissa on kolmio.

Onko tuo ns turvallista mielestäsi?

En ole saanut mitään haittavaikutuksia. Paketissa myös lukee, ettei ole tunnettuja haittavaikutuksia. En toki käytä jatkuvasti.

Vierailija
29/48 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole tehonneet mitkään luontaistuotteet. Rahaa mennyt hukkaan ties kuinka paljon.

Valeriaanaa on tutkittu ja sen teho havaittu heikoksi unettomuuden hoidossa.

Seuraavaksi kysyn lääkäriltä, mikä antihistamiini väsyttäisi tarpeeksi. Hoituisivat samalla ehkä allergiatkin.

Vierailija
30/48 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko itseksesi vai onko perhettä?

Itse nykyään yksikseni. Illalla teen puolen litran juoman, johon 3 pussia kamomillateetä.

Yöllä, kun kuitenkin herään, taas puoli litraa kuumaa vettä ja kolme pussia kamomillateetä.

Olen sen tunnin pari hereillä, sitten taas teen jälkeen nukkumaan.

Ihmiset vielä keskiajalla tyypillisesti nukkuivat kahdessa jaksossa: (googlellakin löytyy): first sleep ja second sleep.

Sitten kun tuli tehdastyö ym., niin tämä unohtui.

Nyt kun itse teen etätöitä, niin tuo ilmeisen luonnollinen unirytmi on minulla palannut takaisin. Aluksi olin asiasta hermostunut, nyt ymmärrän, että se on normaalia.

Vierailija
31/48 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniini tai valeriaana eivät ole tehonneet minuun, mutta seksi auttaa. Ihan tosissani olen.

Vierailija
32/48 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokeillut mitään tuotetta, mutta kirkasvalolamppu auttoi minua vähemmän pahassa, mutta 20 vuotta kestäneessä unettomuudessa. Ja aina kun aamut on valoisia, niin joko parvekkeelle tai ulos ottamaan valoa, ikkuna tekee valon vaikutuksesta 50 kertaa tehottomampaa.

Vierailija
33/48 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melatoniini tai valeriaana eivät ole tehonneet minuun, mutta seksi auttaa. Ihan tosissani olen.

Tästä tuli mieleen, että joskus tapailin miestä joka nimenomaan ei halunnut seksiä iltaisin, koska se huononsi unenlaatua.

Vierailija
34/48 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutko itseksesi vai onko perhettä?

Itse nykyään yksikseni. Illalla teen puolen litran juoman, johon 3 pussia kamomillateetä.

Yöllä, kun kuitenkin herään, taas puoli litraa kuumaa vettä ja kolme pussia kamomillateetä.

Olen sen tunnin pari hereillä, sitten taas teen jälkeen nukkumaan.

Ihmiset vielä keskiajalla tyypillisesti nukkuivat kahdessa jaksossa: (googlellakin löytyy): first sleep ja second sleep.

Sitten kun tuli tehdastyö ym., niin tämä unohtui.

Nyt kun itse teen etätöitä, niin tuo ilmeisen luonnollinen unirytmi on minulla palannut takaisin. Aluksi olin asiasta hermostunut, nyt ymmärrän, että se on normaalia.

Itselläni kamomillatee laittaa hyvin nesteet liikkeelle niin heräisin väkisin vessareissulle.

Vierailija
35/48 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Alkoholi auttaa mulla, jos se sallitaan vastaukseksi. Myös kofeiini auttaa jotakin, jos pitää vireystilaa heilutella. (Mutta mulla se ei automaattisesti virkistä tai valvota.) Nämä siis jos pitäisi ilman terveydenhuoltoa selvitä.

Kaikenlainen kemiallinen muutos aivoihin.

Jos yleislääkkeitä löytyy varastosta niin välillä niillä nollausta jos toimivat, että elimistö jaksaa. Nollausta ihan millä tahansa, koska romahdus tulee joskus, jos tilannetta ei saa rauhallisesti laukaistua.

Vierailija
36/48 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniini ei vaikuttanut mitenkään.  Kamomillateesta en osaa sanoa mitään.  Nukuin hyvin Zopinoxilla mutta syötyäni niitä arviolta 600-700 lääkäri lopetti reseptien kirjoittamisen, koska psykiatrian polilla mulla katsottiin olevan kohonnut itsemurhariski vakavan masennuksen takia ja sitten mun piti pärjätä mirtatsapiinilla tai ketipinorilla, joista kumpikaan ei sopinut mulle ollenkaan.

Kun lopetin viimeisessä työpaikassani kolmisen vuotta sitten loppuivat suurelta osin uniongelmatkin.  Työ oli raskasta, stressaavaa ja muutenkin viheliäistä.  Saatuani vapauden olen nukkunut todella hyvin kun vuorokausirytmillä ei ole niin suurta väliä.  Lopetettuani muun kahvinjuonnin aamukahvia lukuun ottamatta on uneni laatu parantunut entisestään.

Vierailija
37/48 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa parhaiten se että kuuntelen jotain podcastia silmät kiinni, pysyy ajatukset kurissa ja poissa stressin kohteesta kunnes nukahdan. Mutta mulla ongelma on nimenomaan nukahtamisessa, joten ymmärrän ettei auta ap:n tilanteessa.

Vierailija
38/48 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile apteekissa myytävää Sedixiä. Sedixiä aloittaessa ei kannata luovuttaa vielä ensimmäisten kahden yön jälkeen, vaan noin viikossa huomaat eron. Olen aiemmin käyttänyt Tenoxia, josta piti vierottautua kun olin jo pari vuotta käyttänyt ja tehot alkoivat häviämään. Siirryin Sedixiin ensin 3-4 tabletin annoksilla ja nykyään nukun 2 tabulla koko yön.

Vierailija
39/48 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Reipas seksi tarpeen mukaan toistettuna tuo nopean ja rauhallisen unen.

Vierailija
40/48 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bertils Unisin on ollut paras tähän mennessä.

Olen kokeillut varmaan kaikki muut (novanight, sedox, jne jne)

Melatoniini toimii jotenkuten, jos ottaa ison annoksen.

Melatoniini ilmeisesti nostaa veren sokeriarvoja, niin ei käy kaikille.

Unisinia saa yliopiston apteekista.

Lääkäri antoi nyt reseptin Atarax tuotteelle. Sen pitäis auttaa unettomuuteen ja aion kokeilla haittavaikutuksista huolimatta.