Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä - Aurinkorannikon suomalaiset kerjääjät

Vierailija
02.05.2015 |

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1430358963531.html

Itse en edes tiennyt tällaista olevan tässä mittakaavassa. Ja että Aurinkorannikolla on ollut suomalainen sosiaalityöntekijäkin auttamassa näitä...

Tuntuu vaan ihmeelliseltä, ettei Suomen päässä sitten ole ketään joka jelppisi takaisinmuuton kanssa. Ja mikä sitten on koko totuus...

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiesin, ei ole mikään uusi juttu tuo.

Vierailija
2/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 15:24"]Minä tiesin, ei ole mikään uusi juttu tuo.
[/quote]

No mitäs mieltä olet siitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ne samat tyypit on istunu jo monta vuotta mercadonan edessä. Hyvin näyttää kuitenkin pyyhkivän niin mikäs siinä. Jos apua ei halua niin olkoot siellä.

Vierailija
4/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut siellä. Puhe on nyt muutamasta tyypistä...

Vierailija
5/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla nuo Mercadonan puistossa istuu. Itse ovat tiensä valinneet, en ymmärrä miksi Suomen pitäisi heitä takasin sinne auttaa.
Suomalaiset; nuo Costa del Solin romanit.

Vierailija
6/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerjääminen laittomaksi! Kerjäläisille häätö kotimaahansa ja porttikielto! Ei tarvi tavallisten ihmisten sietää köyhiä kerjäläisiä!!

Ai ne oliki suomalaisia eikä romaneja. No sithän se on ihan ok.

Vierailija
7/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 15:32"]Siellä ne samat tyypit on istunu jo monta vuotta mercadonan edessä. Hyvin näyttää kuitenkin pyyhkivän niin mikäs siinä. Jos apua ei halua niin olkoot siellä.
[/quote]

Tossa jutussahan nimenomaan se "Sari" sanoo että tarviis apua mutta ei saa. Kerjää rahaa että pääsee Suomeen. Kaikki menny alta. Pitäskö Suomen valtion antaa rahat? Minusta ei. Mitäs läksi. Eikä sinne mitään sossutanttojakaan tarvii löhettääZ

Vierailija
8/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 15:33"]Olen asunut siellä. Puhe on nyt muutamasta tyypistä...
[/quote]

Muutaman tyypin takia palkattu sinne sossukin? En usko... Tossa jutussa sanottiin että yksin siellä vankilassa on parisenkymmentä suomalaista nuorta. Ja paljon porukkaa kadulla.

Vierailija
9/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin pultsari, olisin siellä ennemmin kuin täällä. Tai nisti...

Vierailija
10/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 15:33"]Olen asunut siellä. Puhe on nyt muutamasta tyypistä...
[/quote]

Muutaman tyypin takia palkattu sinne sossukin? En usko... Tossa jutussa sanottiin että yksin siellä vankilassa on parisenkymmentä suomalaista nuorta. Ja paljon porukkaa kadulla.
[/quote]
Ok, no muutama kymmenen. So???

Vierailija
11/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 15:33"]Olen asunut siellä. Puhe on nyt muutamasta tyypistä...
[/quote]

[/quote]
[/quote]

Puhelimella en nyt saa etsittyä artikkeleja aiheesta, mutta ei tosiaan ole kyseessä kymmenetkään. Googletapa hakusanoilla "suomalaisten alkoholismi aurinkorannikolla" tms, niin pääset sivistämään itseäsi aiheesta.
Työssäkäyviä normaaleja suomalaisia täällä on vaikka kuinka paljon, ja heistä pidetäänkin, mutta on noita örveltäjiä ja kerjäläishippejä AIVAN liikaa.

Vierailija
12/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumehörhöt. Eihän noi selviytyis missään muualla sen paremmin.

Vierailija
13/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 15:43"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 15:33"]Olen asunut siellä. Puhe on nyt muutamasta tyypistä...
[/quote]

[/quote]
[/quote]

Puhelimella en nyt saa etsittyä artikkeleja aiheesta, mutta ei tosiaan ole kyseessä kymmenetkään. Googletapa hakusanoilla "suomalaisten alkoholismi aurinkorannikolla" tms, niin pääset sivistämään itseäsi aiheesta.
Työssäkäyviä normaaleja suomalaisia täällä on vaikka kuinka paljon, ja heistä pidetäänkin, mutta on noita örveltäjiä ja kerjäläishippejä AIVAN liikaa.
[/quote]
Mutta jos ne haluavat olla siellä, niin olkoot. Edelleen kysyn, mitä sitten?

Vierailija
14/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarin mukana on Suomeen tulossa brittipoikaystävä ja tämän iso koira. Miksi eivät mene poikaystävän kotimaahan, joka on puolimatkassa Suomeen?

Vierailija
15/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 15:36"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 15:33"]Olen asunut siellä. Puhe on nyt muutamasta tyypistä... [/quote] Muutaman tyypin takia palkattu sinne sossukin? En usko... Tossa jutussa sanottiin että yksin siellä vankilassa on parisenkymmentä suomalaista nuorta. Ja paljon porukkaa kadulla.

[/quote]

Ei sosiaalityöntekijä ole ollut siellä pelkästään nuorten takia, vaan myös vanhusten ja varmaan kaikenikäisten. Siellä on paljon suomalaisia joilla on erilaisia ongelmia. Myös alkoholiongelmaisia vanhuksia. 

Vierailija
16/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida jäädä pelkkään kerjäämiseen tuolla sakilla. Eivätköhän ne tee rikoksiakin niinkuin suomessakin kerjäläiset.

Vierailija
17/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 15:39"]

Jos olisin pultsari, olisin siellä ennemmin kuin täällä. Tai nisti...

[/quote]

Tuolla asuneena voin kertoa, että siellä on helpompi elää taivasalla kuin täällä Suomessa. Ja moni lähtijä on jo ennestään epävakaa tms. Ei kaikki tietystikään. Keskiverto ihminen ei noin vain lähde Espanjaan "tyhjän päälle". Ja tulee takaisin ajoissa jos työpaikka menee tms. En oikein jaksa surkutela näkemiäni ihmiskohtaloita. Monella on valinnan varaa elämänsä kanssa.  Suomalaisten alkoholin kulutus tuolla on aika vertaansa vailla. Alkoholisti mummoja ja nuorisoa. Pakko lisätä toiseen kertaan, että siellä asuu itsestään huoltapitäviä fiksuja ihmisiä.

Vierailija
18/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisivat vaikka kävellä Suomeen, jos ei muuta tekemistä ole, ja tänne kovasti haluavat.

Vierailija
19/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on enemmän ja vähemmän alkoholisoituneita ihmisiä. Suurin osa nauttii elämästä ja asuu omassa "pytingissään".

Vierailija
20/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonne lähdetään viettämään menevää elämää. Siellä voi bailata halvemmalla kuin täällä. Välillä käydään Suomessa lepuuttamassa maksaa ja rahapussia. Sitten iloisiin etelän tunnelmiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi