Saako toimeentulotuesta maksaa etelänmatkan?
Vai katsovatko että kerta on varaa matkustaa, ei tarvits eenää tukiakaan?
Kommentit (15)
Matkustaminen ei ole pakollinen elinkustannus.
Saa, mutta yli 7 pv ei saa matka kestää tai vaikuttaa tukeen. Olen itse matkustellut tt-tuella joskus yli 10v sitten.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole alkoholi, tupakka, rahapelit, krääsä tai herkutkaan. Silti saat tuhlata niihin vaikka koko tukesi jos huvittaa.
Eikös työttömät ramppaa Virossa hakemassa viinaa ja röökiä jatkuvasti?
Saada käy Somali loma Mogadishu kela tukilla. T. Abdi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole alkoholi, tupakka, rahapelit, krääsä tai herkutkaan. Silti saat tuhlata niihin vaikka koko tukesi jos huvittaa.
Olen ymmärtänyt, että toimeentulotuki pitää anoa erikseen kuitteja vastaan. Työmarkkinatuki on ihan eri asia.
Ihan samalla tavalla kun vetäisit sen kurkusta alas tai tupakoitsisit keuhkojen kautta tai vetäisit suonen sisäiseen.
Saa, mutta itse käytän tälläisiin epätavallisiin menoihin pankkitiliä, joka ei ole Kelan tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ymmärtänyt, että toimeentulotuki pitää anoa erikseen kuitteja vastaan. Työmarkkinatuki on ihan eri asia.
Juu ei, ehkä joskus 25v sitten oli noin.
Jo tämä Ap:n esittämä kysymys tuo mieleen, että toimeentulotuen saajia valvotaan kuin ehdonalaisvankeja. - Ikäänkuin olisi rikos elää ja olla toimeentulotuen saaja. - Vaikka kyllä tällä palstalla kohtaa heitä, joiden halveksinta työttömiä kohtaan on sitä luokkaa, että ei ole voinut välttyä mielikuvalta, että osalle työttömät ja toimeentulotuen saajat ovat samaa luokkaa kuin (pikku)rikolliset.
No toivottavasti ei saa. Jos ei ole omaa rahaa, silloin ei matkustella.
Toimeentulotuki on se viimeinen oljenkorsi välttämättömiin menoihin. Ei mikään raha-automaatti kaikenlaiseen kivaan. Sitä maksetaan nyt jo ihan liikaa kaikenmaailman lehtitilauksiin jotka ei todellakaan ole mitään perustarpeita, kuten ruoka ja asunto ovat.
Nostaisin tililtä ja pyytäisin työssä käyvää ystävää maksamaan matkan, ja maksaisin hänelle käteisellä.
kukaan ei tiedä oletko thaimaassa vuoden vaikka putkeen ja nostat sinne toimeentulon ja työkkärin, työkkäri on ihan laillistakin ottaa, toimeentulon saat jos sulla on asunto Suomessa ja maksat siihen vuokraa
Voit ostaa epäterveellistä ruokaa ja muuta skeidaa, mutta et voi käydä matkalla hakemassa elämäniloa? Kuulostaa sosialistiseltä Suomelta, näin se varmasti on.
Saat tehdä sillä mitä haluat.