Onko epänormaalia, että 15v ei ole ikinä ollut yötä yksin?
Kommentit (41)
On minuatakin. Olisi hyvä harjoitella aikaisemmin niin ei olisi niin iso juttu.
Tajuathan, että se 15v on kolmen vuoden päästä aikuinen?
Sehän on joidenkin mielestä ls-asia, jos alaikäinen heitteillejätetään yksin koko yöksi kotiin...
Mitä tarkoitat sanalla "yksin"? Yksin kotona vai yksin ilman vanhempia?
Ei ole epänormaalia, päinvastoin merkki hyvässä turvallisessa kodissa kasvamisesta. Se, ettei ole ollut yötä yksin, ei tietenkään sulje pois sitä etteikö olisi voinut olla leirillä, yökylässä, mummolassa tms.
Tuon ikäisellä ei ole mitään tarvetta olla öitä kotona yksin. Yksin jättäminen itseasiassa täyttää heitteillejätön kriteerit.
On se. Kuulostat hirveältä natsilta.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 15:06"]Mitä tarkoitat sanalla "yksin"? Yksin kotona vai yksin ilman vanhempia?
[/quote]
Eikö nuo molemmat tarkoita samaa? Yötä yksin, kotona tai jossain muualla.
No on! Muistathan myös laudoittaa joka yö ikkunat umpeen?
Miksi lapsen pitäisi viettää yö yksikseen?
Tiedän perheen, jossa 13v ja 15v eivät ole IKINÄ olleet yötä yksin. Jos vanhemmat tulevat keskiyöllä kotiin, on niillä aina ollut joku hoitaja.
Ihmettelen tuota suuresti, koska tunnen teinit hyvin omien lasteni kautta. Ovat hyväkäytöksisiä ja normaaleja.
Miksi 15vuptiaan pitäisi olla yksin yötä kotona. Kyllä meillä lähtee mukana kaikki lapset tai sitten menee kaverille missä on vanhemmat kotona
Ei. Niitäkin on jotka ei ole koskaan olleet yötä yksin ja ovat 25-55 tai ylikin.
Ei mun 15 v kyllä ole ikinä ollut yksin nukkumassa missään. Siis ilman aikuista. Kavereillaan jos on niin aikuiset sielläkin paikalla. Isovanhemmilla valvonta ja kotona molemmat tai toinen vanhemmista. Leirillä aikuiset.. Minä itse sen sijaan olen ollut jo ihan lapsena heitteillä yksin öisin. Sitä en omille lapsille koskaan tee.
Ei ole mitään syytä miksi 15 v olisi yksin ilman aikuista öisin. Vaikka varmasti pärjäisikin jo..
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 15:10"]Tiedän perheen, jossa 13v ja 15v eivät ole IKINÄ olleet yötä yksin. Jos vanhemmat tulevat keskiyöllä kotiin, on niillä aina ollut joku hoitaja.
Ihmettelen tuota suuresti, koska tunnen teinit hyvin omien lasteni kautta. Ovat hyväkäytöksisiä ja normaaleja.
[/quote]
Mitä v*ttua? Joku hoitaja teineille? Ei helvetti. Sitten lätistään miten nuoret aikuiset ei osaa tehdä mitään.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 15:02"]Otsikko
[/quote]
ON!!
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 15:12"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 15:10"]Tiedän perheen, jossa 13v ja 15v eivät ole IKINÄ olleet yötä yksin. Jos vanhemmat tulevat keskiyöllä kotiin, on niillä aina ollut joku hoitaja.
[/quote]
Mitä v*ttua? Joku hoitaja teineille? Ei helvetti. Sitten lätistään miten nuoret aikuiset ei osaa tehdä mitään.
[/quote]
Yleensä tuon ikäiset ovat (päivisin) itse hoitajia pikkulapsille :D
On