Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kännykän voi laittaa muovipussiin ja desinfioida helposti

Vierailija
09.01.2022 |

Puhelimen voi suojata koronalta laittamalla sen muovipussiin/ biojätepussiin/ kumihanskaan ja jokaisen likaisilla käsillä käytön jälkeen pussin voi desinfioida tai koko pussin vaihtaa.

Tällainen niksi käyttöön. Puhelinta ei voi pyyhkiä vedellä ja saippualla, koska se rikkoo puhelimen.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä biojätepussiakaan voi kostella pyyhkiä, kun se sulaa siihen puhelimeen kiinni. Ehkä pieni desinfiointipullo mukana ja desinfioi kädet, ennenkuin ottaa puhelimen esille.

Omien käsien desinfioiminen ei ole 100 %:n varma keino ja kaikki toivottavasti jo nyt tekevät niin, mutta pussin voi vaihtaa ja jopa pestä, jolloin saa tartuntaketjun edes jollain keinolla katkeamaan.

Toivottavasti ihmiset ymmärtävät, että virus elää muovipinnalla jopa neljä päivää, joten kannattaa käyttää kumihanskoja kun koskettelee ovenkahvoja tai näpyttelee luottokorttien tunnuslukuja, jos lähimaksu ei onnistu.

Ei ne kertakäyttökäsineet pelkästään auta. Tuovat ehkä päähän jonkun turvallisuuden tunteen, mutta hiplailet kaikkia pintoja niillä ja myös puhelinta. Riisut ne ja luulet kaiken olevan hyvin. Ohuet kertakäyttökäsineet ovat täynnä mikroskooppisen pieniä reikiä.

Paljain käsin tiedostat paremmin koskeneesi erilaisiin pintoihin ja käsihuuhteen käyttöä on enemmän.

Itse olen paljain käsin ja käytän käsihuuhdetta.

Kirjoitat ihan omiasi. Sen takia kirurgitkin käyttävät hanskoja, että ne suojaavat sekä kirurgia että potilasta, joten mitään reikiä niissä ei ole. Onko kondomeissakin mielestäsi reikiä?

Kumikäsineillä voi ehkäistä koronaa.

Joissakin kondomeissa on reikiä. En jaksa etsiä, mikä se määrä on, alle prosentin kuitenkin.

Vierailija
22/35 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsidesi ei tehoa kaikkiin viruksiin.

Onko tutkittu, tehoaako koronaan.

On tutkittu.

Käsidesi on yleensä etanolia eli viinaa. Osoittautui että korona on erittäin perso viinalle alkaa nauttimaan sitä heti kun havaitsee. Sillä on myös huono viinapää ja sammuu nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä taas? Kädet pestään huolellisesti ja ennen koronaa puhelin pyyhittiin kerran parissa päivässä, nyt joka kerta kun tulee kotiin tai vähintään kerran päivässä, jos ei käy missään.

Vierailija
24/35 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhin puhelimen päivittäin desinfiointiaineella (Neo amisept) kostutetulla paperilla. Näin olen toiminut useamman vuoden ajan.

Vierailija
25/35 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä biojätepussiakaan voi kostella pyyhkiä, kun se sulaa siihen puhelimeen kiinni. Ehkä pieni desinfiointipullo mukana ja desinfioi kädet, ennenkuin ottaa puhelimen esille.

Omien käsien desinfioiminen ei ole 100 %:n varma keino ja kaikki toivottavasti jo nyt tekevät niin, mutta pussin voi vaihtaa ja jopa pestä, jolloin saa tartuntaketjun edes jollain keinolla katkeamaan.

Toivottavasti ihmiset ymmärtävät, että virus elää muovipinnalla jopa neljä päivää, joten kannattaa käyttää kumihanskoja kun koskettelee ovenkahvoja tai näpyttelee luottokorttien tunnuslukuja, jos lähimaksu ei onnistu.

Ei ne kertakäyttökäsineet pelkästään auta. Tuovat ehkä päähän jonkun turvallisuuden tunteen, mutta hiplailet kaikkia pintoja niillä ja myös puhelinta. Riisut ne ja luulet kaiken olevan hyvin. Ohuet kertakäyttökäsineet ovat täynnä mikroskooppisen pieniä reikiä.

Paljain käsin tiedostat paremmin koskeneesi erilaisiin pintoihin ja käsihuuhteen käyttöä on enemmän.

Kirjoitat ihan omiasi. Sen takia kirurgitkin käyttävät hanskoja, että ne suojaavat sekä kirurgia että potilasta, joten mitään reikiä niissä ei ole. Onko kondomeissakin mielestäsi reikiä?

Kirurgeilla on yksittäispakatut steriilit käsineet. Ei sellaiset mitkä otetaan sadan kappaleen paketeista. Voisit itse myös perehtyä asioihin, ennenkuin vastaat.

Mulla räjähtää pää tämän ketjun kommenteista, ei ihmekkään että porukka sairastuu noilla kumikäsineillään.

T. Sairaalassa työskentelevä käsihuuhdetta käyttävä ( ei altistunut eikä sairastunut)

Vierailija
26/35 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimakas UV-valo tuhoaa taudinaiheuttajia. Kännykälle on laitteita, joihin sen voi laittaa pariksi minuutiksi. Eikä nämä edes maksa paljon. Hommasin sellaisen viime vuonna ja käytän siellä mm. kuulokkeet, avaimet, kortit yms säännöllisesti.

Vierailija
27/35 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirurgit pesevät käsiään jotain 10 tai 20 minuuttia ennen hanskojen laittoa. Juuri siksi, että muovissa ja kumissa on niitä reikiä.

Joku kirkinen muistaakseni on sanonut, että Geneven suojukswrkin päästää viruksia vähän läpi mahdollisesti

*gynekologin

Vierailija
28/35 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirurgeilla on yksittäispakatut steriilit käsineet. Ei sellaiset mitkä otetaan sadan kappaleen paketeista. Voisit itse myös perehtyä asioihin, ennenkuin vastaat.

Mulla räjähtää pää tämän ketjun kommenteista, ei ihmekkään että porukka sairastuu noilla kumikäsineillään.

T. Sairaalassa työskentelevä käsihuuhdetta käyttävä ( ei altistunut eikä sairastunut)

Valaise meitä

Vierailija
29/35 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimakas UV-valo tuhoaa taudinaiheuttajia. Kännykälle on laitteita, joihin sen voi laittaa pariksi minuutiksi. Eikä nämä edes maksa paljon. Hommasin sellaisen viime vuonna ja käytän siellä mm. kuulokkeet, avaimet, kortit yms säännöllisesti.

Mistä ostit

Vierailija
30/35 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen ihan käsidesillä puhelinta pyyhkinyt.

31/35 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lämpimällä vedellä ja saippualla pöpöt lähtee.

Veden lämpötilalla ei ole mitään merkitystä, paitsi jos se on suunnilleen kiehuvaa.

Vierailija
32/35 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä neurootikon ohjeita(mulla on kyllä ihan fyysisiäkin sairauksia joiden vuoksi pitää olla puhdasta).

Kännykän laitan minigrippussiin kun lähden ulos. Sitä voi hyvin käyttää tällöin pussin läpi. Kotiin tullessa pudotan kännykän pöydälle pussista koskematta siihen. Joskus myös desinfioin sen tietotekniikalle tarkoitetulla desiaineella. Neo-amiseptilla pilasin yhden kännykkäni ja liekö tuossa ihan tulipalovaara?

Ruokaostoksista pesen kaikki hedelmät ja vihannekset heti kun vien keittiöön. Muut tuotteet tyhjennän omiin astioihinsa, myös juomille on sievät pullot ikeasta. Jääkaappi ja keittiö terveellisine ruokineen näyttää kauniille, houkuttelevalle ja heviosasto on helposti käyttövalmiina. Jauhot ja muut nätisti järjestyksessä rasioissaan kaapissa. Minusta tämä on ihan siksikin miellyttävä järjestely että olen ollut kaupassa töissä ja olen nähnyt mitä persekäsiä siellä tuotteita hypistelee.

Kotiin tullessa jätän ulkovaatteet(avaimet ja kassit ym.) eteiseen ja vaihdan kotivaatteet.

Sairauksien myötä tosiaan tullut tällainen tarkkuus ja tiedän että muut ei jaksa eikä varmaan tarviikaan. Aikaisemmin olin tyyliä tanssisaleilla luuttusin pitkillä hiuksilla päivittäin lattioita mutta siltikään en pessyt tukkaa kuin kerran viikossa. Hyh miten olen pystynyt.

Vierailija
33/35 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trollihan sinä olet. Tietenkin kirurgin hanskat ovat yksittäispakatut, koska hanskojen tulee olla steriilit. Kuluttaja ei laita käsiään ihmisen sisään, joten hanskojen ei tarvitse olla steriili, kun niillä ei suojata muita, vaan itseään. Hyvin ne silti estävät käyttäjää saamasta koronaa.

Vierailija
34/35 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko sitä luuria räplätä jatkuvasti?

On kyllä sekin naisessa yksi turnoff.

Vierailija
35/35 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täältä neurootikon ohjeita(mulla on kyllä ihan fyysisiäkin sairauksia joiden vuoksi pitää olla puhdasta).

Kännykän laitan minigrippussiin kun lähden ulos. Sitä voi hyvin käyttää tällöin pussin läpi. Kotiin tullessa pudotan kännykän pöydälle pussista koskematta siihen. Joskus myös desinfioin sen tietotekniikalle tarkoitetulla desiaineella. Neo-amiseptilla pilasin yhden kännykkäni ja liekö tuossa ihan tulipalovaara?

Ruokaostoksista pesen kaikki hedelmät ja vihannekset heti kun vien keittiöön. Muut tuotteet tyhjennän omiin astioihinsa, myös juomille on sievät pullot ikeasta. Jääkaappi ja keittiö terveellisine ruokineen näyttää kauniille, houkuttelevalle ja heviosasto on helposti käyttövalmiina. Jauhot ja muut nätisti järjestyksessä rasioissaan kaapissa. Minusta tämä on ihan siksikin miellyttävä järjestely että olen ollut kaupassa töissä ja olen nähnyt mitä persekäsiä siellä tuotteita hypistelee.

Kotiin tullessa jätän ulkovaatteet(avaimet ja kassit ym.) eteiseen ja vaihdan kotivaatteet.

Sairauksien myötä tosiaan tullut tällainen tarkkuus ja tiedän että muut ei jaksa eikä varmaan tarviikaan. Aikaisemmin olin tyyliä tanssisaleilla luuttusin pitkillä hiuksilla päivittäin lattioita mutta siltikään en pessyt tukkaa kuin kerran viikossa. Hyh miten olen pystynyt.

Hyviä ohjeita. Itse kun tilaan kotiin ruoat, huomasin, että niiden mukana tuli flunssia eli niitä keräilee nuhanenät käsiä pesemättä. Tämän jälkeen aloin kiinnittää huomiota vihannesten käsittelyyn.

Itse pesen kädet heti ulko-ovesta päästyäni kenkien riisuminen jälkeen ja vasta sen jälkeen riisun takin ja pipon. Pesen kädet sen jälkeen uudelleen ja riisun ulkona pidetyt housut ja takin alla olleen paidan. Sen jälkeen pesen vielä kerran kädet ja alan purkamaan ostoksia. Tässä välissä myös desinfioin kädet. Pidän huolta, etten levittele ostoksia ja pidän niitä mieluiten muutaman päivän koskemattomina. Myös ovenkahvat ja eteisen valokatkaisimet desinfioin aika ajoin. Jos kävisin joka päivä ulkona, tekisin sen joka päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä