Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnyttäneet joilla on herpes!!

Vierailija
09.01.2022 |

Olen nyt raskausviikolla 16, ja synnytys on alkanut mietityttämään. Olen saanut herpeksen genitaalialueelle n. 2,5 vuotta sitten... Onko täällä kellään kokemuksia, uskaltaako alakautta synnyttää? Virallisen ohjeen mukaan uskaltaa, mutta estolääkityskään ei poista tartunnan riskiä 100%. En tiedä mitä tehdä..Neuvolalääkäri on kyllä tulossa mutta siihen on vielä aikaa...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt asiaa neuvolassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin, että syrjäytyneet, joilla on herpes.

Vierailija
4/9 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaa toki. Sitten kun synnytys tulee ajankohtaiseksi ja jos tällöin herpes on aktiivisena, et voi synnyttää alateitse. Jos ei ole, voit normaalisti synnyttää.

Vierailija
5/9 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En synnyttäisi alateitse, liian riskialtista. Lääkärit voivat sanoa mitä tahansa, herpes voi jo olla aktiivinen, vaikka et itse sitä tiedä.

Vierailija
6/9 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se herpes ei ole pikkuvauvoille mikään helppo juttu, voi pahimmillaan näyttää ihan vesirokon ja isorokon yhdistelmältä, kuten siinä tapauksessa kun ympärileikkaaja imaisi vauvan peniksen puhtaaksi ja tartutti tälle herpeksen. Fiksu perinne joo.

Kestätkö ap elää itsesi kanssa jos tartutat lapsesi?

Vierailija
7/9 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voit synnyttää normaalisti. Neuvolassa kannattaa puhua aina kun joku asia ihmetyttää.

Vierailija
8/9 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se herpes ei ole pikkuvauvoille mikään helppo juttu, voi pahimmillaan näyttää ihan vesirokon ja isorokon yhdistelmältä, kuten siinä tapauksessa kun ympärileikkaaja imaisi vauvan peniksen puhtaaksi ja tartutti tälle herpeksen. Fiksu perinne joo.

Kestätkö ap elää itsesi kanssa jos tartutat lapsesi?

Ei ole itsestäänselvyys että saisi sektion vaikka olisikin joskus ollut herpes. En minä ainakaan saanut

Vierailija
9/9 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidillä on ollut aktiivinen herpes kun oon syntynyt, alateiteitse, en saanut tartuntaa silloin, enkä ole ikinä myöhemminkään saanut, ikää on kuitenkin jo 30v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän