Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LA Tammikuu 2016

02.05.2015 |

Joko löytyy muita, joilla tulossa vuoden ekoja/vikoja lapsosia :)
Zaron 4+3

Kommentit (369)

341/369 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki!

Kiva kuulla että kaikilla tuntuu olevan hyvä meininki :)

Itsekin kävin sokerirasitustestissä, ja kaikki tulokset oli ok. Se oli mukava kuulla.

Olo on aika vaihteleva. Joskus puhkun energiaa, joskus taas teen ns. kuolemaa sängynpohjalla väsymyksen vuoksi. Mutta nimenomaan fyysisen väsymyksen vuoksi; henkistä väsymistä ei onneksi ole ollut :)

Alaselkä on aika rikki, käytän tukivyötä. Lisäksi harjoitussupistuksia on aika paljon, olen pari kertaa ollut niiden vuoksi nyt sairaslomalla, koska pehmittivät kohdunsuuta ja olivat jo aika napakoita. Mutta nyt taas töihin menossa!

Nyt rv 28+5 meneillään, ja (varhennettu) äitiyslomani alkaa 2 viikon kuluttua! Hurjaa. Mutta oikein mukavaa :)

Painoa tullut tähän mennessä sellainen 6-7kg siitä painosta mitä olin ennen raskautta. Tuntuu itselle jotenkin isolta määrältä, mutta neuvolan hoitaja taas sanonut että tahti on juuri hyvä. Mutta itse toivon että pysyisi tuo kokonaispainonnousu järkevänä, sellainen max 12kg tavoitteena/toiveena. (Hoitajakin oli sitä mieltä että se on hyvä; BMI minulla ennen raskautta oli joku 23,5).

Muuten tässä vaan mennään viikko kerrallaan :) Paljon ollaan saatu vauvanvaatteita käytettynä tutuilta ja kavereilta, joten en ole montaa vaatetta itse joutunut ostamaan. Kaukalokin saadaan ystävältä. 

Tsemppiä kaikille! :)

342/369 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Saarasofia tsemppiä myös sinne ja toivottavasti selkäkivut helpottais.

mulla on vielä(kin) paino alhaisempi ku lähtöpaino mikä on enemmän ku hyvä koska omaa painoa oli jo todella paljon.. en ees uskalla mitään BMI lukui katsoa..

Mä olen ostanut uutena yhden paidan ja sekin on lapselle sopiva varmaan vasta kesällä :D mut oli pakko ostaa kun oli niin söpö. käytettynä olen ostanu 5 bodya ja eilen pestyissä laskujeni mukaan noin 60 vaatekappaletta jotka olen saanut lahjoituksena, vielä on hieman pestävää. Harmi vaan et noi on kaikki tosi pientä kokoa että lapsi kasvaa niistä muutamas viikos varmaan ohi.. 

Pikkuneiti on taas tänään potkinut ihan hurjasti, eilen kun nukkui vissiin lähes koko päivän niin taas jaksaa, mutta ei haittaa, ihanaa kun tuntee koko ajan hänen liikkeitään <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
343/369 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain vihdoin ostettua vaunut.. Päädyin ostaa käytettynä Brio happy yhdistelmä vaunut. Niit ei tosin oo käytetty ulkon, sano se myyjä et renkai ei oo ees koskaa pumpattu täytee ku ei oo ollu tarvetta, ja sen huomas.. uni vaunuina ollu mammalassa. 

nyt puuttuu sit enää jotain vaatteita, toppapuku, pinniksen patja+ peitto ja tyyny, pussilakanoita, tutteja jaaaa jaa jaa kaikee muuta hoito kampetta..

eli toisin sanoen meil on vaunut, pinnis, hitosti bodeja, 2 tuttipulloo.

pitäiskö jo alkaa tehdä asian eteen jotai..? ilmeisesti tyttö tietää et kirjotan hänen asioi ku kauhia potkimine alko ku aloin kirjottaa :D

344/369 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas kaikki!

Täällä mennään rv 30+5, ja olo alkaa pikkuhiljaa olemaan aika.. Noh, raskas :D

Varhennettu äitiyslomakin alkaa huomisen jälkeen, sitä olen kyllä kovasti odottanutkin!

Vaivoja.. Noh, aika perinteisiä kai löytyy. Ummetusta, harjoitussupistuksia, heikko unenlaatu, pissalla ramppaaminen yöllä 3-4 kertaa, jne. Selkäkivut ovat hassusti vähän helpottaneet muutaman viikon takaisesta, mikä on aika hassua todellakin, koska vatsa kuitenkin kasvaa koko ajan! Mitäs vaivoja teillä on ilonanne?

Eilen kävi niin, että jouduin käymään näytillä synnytyspolilla, koska minulle oli tullut parin päivän ajan kivuliaita supistuksia. (Ei siis kivuttomia, jotka ovat ihan normaaleja, vaan todellakin kivuliaita!) Noh, siellä sitten synnytyspolilla tsekattiin tilanne, ja ei onneksi mitään hälyyttävää ollut, mutta kohdunsuu on pehmentynyt (edelleen; tämä todettu jo useampi viikko sitten), mutta onneksi kohdunkaulaa oli vielä jäljellä about normaalin mitan verran. Joten mitälie olivatkaan nämä kipeät supistelut, en osaa sanoa, mutta hyvä että äitiysloma alkaa, niin saa rauhoittua kotona ja tehdä juttuja oman olon mukaan.

Selvisipä eilen sitten lapsen painoarviokin! Kun eilen kerta myös synnytyspolilla ultrattiin. Painoarvioksi tuli ultraajan mukaan 1700g ja risat päälle. Ja viikot todellakin eilen olivat 30+4. Mites teillä muilla; oletteko saaneet jo jotain painoarvioita? Ultraajan mukaan tuo painoarvio osuu normaalikäyrän ja yläkäyrän väliin. Eli ei mikään pieni vauva ole, muttei nyt hälyttävän isokaan; ehkä vain hieman normaalia suurempi. We'll see....

Kertokaapa ihmeessä omia kuulumisianne ja vointejanne! :)

T. SaaraSofia ja vauva 30+5

345/369 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa tuntuu et muilla mammoilla alkaa olee muuta puuhaa ku käydä tääl kirjottelemas.. :D 

mul ei oikeestaa oo muita vaivoi ku toi lonkka ja si nivel.. nyt tuli kutsu apuvälinelainaamoon joskos sais sieltä tukivyön, tosin se on vast 19pvä..

ja sit verenpaineet alkaa nyt olla liikaa koholla, kokoajan ne on ollu kohol mutta mutta.. sain jo reseptin valmiiks et jos ne viel nousee ni pitää hakee.. mä vaan kotona huomasin ku tutkin sitä lääkettä netist et en voi käyttää sitä ku oon allerginen yhel ainesosal. pitää tiistain neuvolas pyytää joku toinen valmiste..

tyksis kävin tiistaina ja 16pvä meen kontrollii..

toki nukkuminen alkaa olla siin mieles hankalaa kun ei saa sopivaa asentoo sit niin millää enää, vesi sänky ois jees ni "patja" muokkautuis kropan mukaan. ku nyt jos o selällää ni alkaa alaselkää tulla liikaa painetta ja taas ku  menee kyljellee ni tuntuu et toi maha valahtaa väärää asentoo ja se tekee taas kipeetä, mul on nyt ollu pieni tyyny tukemas ku oon kyljelläni.

mul ei oo ollu kai ees harkkasupparei viel.. tai sit en oo vaa huomannu.. en mä tiä, ku en tie millasii pitäs olla :D 

painoarvio 27+2 oli  1130g   +-100g grammaa

346/369 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää tänne kirjottaminen aina vähän jää ku tää sivusto saa näkemään punaista. :D Mua on alkanu ihan hirveesti jännittää ja ahdistaa synnytys, koska nyt siihen ei ookkaa niin pitkä aika. Ja alkuraskaudesta tuli ostettua (melkein) kaikki tarvittava, ja nyt kun en pääse liikkumaan millään niin en saa ostettua myöskään mitään. Kiva tuoda käärö synnäriltä pois ku ainoo mitä löytyy on sänky ja vaatteet tyyliin, puhumattakaan siitä että en edes tiedä millä pääsen sairaalaan/ sairaalasta pois, mulla on matkaa sairaalaan "vain" lähes 40 km, että ei tarvii uneksia mistään takseista :D

347/369 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikot menee niin nopeasti! Muakin on alkanut pikkuhiljaa vähän jännittää se synnytys. Ei paljoa, mutta tuntuu hurjalta, että enää muutama kuukausi odotusta jäljellä!

Mulla oli yksi kasvukontrolliultra ja saatiin siinä painoarvio 1400 g (rv30+3). Keskiarvoa pienempi, mutta kuitenkin normaalin rajoissa. Huomenna on sitten taas ihan perusneuvolakäynti.

Kävelystä tulee kipua ja aika herkästi harjoitussupistuksia. Ei oikein enää voikaan harrastaa mitään liikuntaa ja oikeastaan se piti unohtaa jo monta viikkoa sitten. Töissä on kuitenkin mennyt ihan ok, kun siellä voi istua aika paljon. Äitiyslomakin alkaa olla lähellä :)

Turvakaukaloksi ostettiin ihan uusi Britaxin kaukalo (Babysafe plus). Vielä vaunut olisi hankintalistalla. Muutamassa liikkeessä käytiin katsomassa jo malleja ja sitten olen tutkinut nettiä ahkerasti. Tällä hetkellä Emmaljungan Super viking tai Viking kiinnostaisi ehkä eniten.

Siinäpä tärkeimmät kuulumiset :)

Ellie rv 30+4

348/369 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan taas pitkästä aikaa, olen pitänyt hieman taukoa kirjoittelusta sillä viime viikot ovat omalla kohdallani olleet hyvin rankkoja sekä henkisesti että fyysisesti. Mulla todettiin kohonneet maksa-arvot verikokeissa pari viikkoa sitten. Terveydenhoitaja lähetti verikokeisiin, kun kerroin jalkapohjien ajoittaisesti kutinasta, jonka kyllä arvelin olevan vain ihon kuivuudesta johtuvaa. Kohonneet arvot siis todettiin kuitenkin ja diagnoosi on hepatogestoosi (raskauden aikainen maksan toimintahäiriö). Olenkin nyt sitten loppuraskauden tiiviissä seuranassa. Ja lääkitys päällä maksa-arvoihin. Labrat + KGT (vauvan sydänkäyrä) viikottain ja joka toinen viikko lääkärin vastaanotto. Kun on hepatogestoosi ei raskautta anneta mennä yliaikaiseksi. Tällä viikolla olen ollut sairaslomalla ja nyt tuntuu olo helpottavan, kun tuota lääkitystä lisättin. Onneksi vauvalla oli kaikki hyvin, painoarvio oli n. 1,7kg (käyrän ylärajalla). Ahkerasti on potkinut, tuntuu että tällä viikolla aiempaa enemmän, voimakkaita potkuja jo tulee.  Viime ultrassa oli raivotarjonnassa.

Vaunut ja turvakaukalo hankittin viime viikolla. Emmaljungan Super Viking vaunut ja turvakaukalosta Maxi-Cosin kaukalo + jalusta.

Hilkka K rv 30+5

349/369 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa. Enpä ole kirjotellut aikoihin tänne. Väsymys on ollu aivan omaa luokkaansa ja tuntunu ettei mitään saa oikein aikaseksi. Nyt olenki ollyt saikulla selän,unettomuuden ja supistelujen vuoksi. Varmaankin jatkuu siihen että äippäloma alkaa. Meillä vauveli kääntyi perätilaan ja liikkeet on sen myötä vaisummat. Nyt 30+5 ja painoarvio 1600g. Täytyy toivoa että ittekseen kääntyy RT vielä kun on tilaa myllertää. Vaunut ja turvakaukalo haetaan joulukuussa kotia. Sänky ja muuta pientä on jo kotona valmiina. Aika on mennyt kyllä tois nopsaan. Kohta jo joulukuu ja sitten saaki alkaa jo jännittämään :) Vielä ei oikein ossaa :D Aika mennee esikoisen ja miehen kanssa touhutessa niin ei jouda miettimään :)

350/369 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ei oikeestaan jännitä tuleva viel lainkaan. mä vaan odotan et päivät kuluu ja tammikuu lähestyy. 

pyysin isääni ostamaan turvakaukalon meille joululahjaksi, mutta sano nyt isänpäivänä että kun ei se vauvakaan viel jouluna oo niin ei kaukalookaa tuu. 

et en sit tie pitäskö ite lähtee sillane ostaa vai ostaaks he sen kuitenki.. ei siin muuten mitää mut ku tää lapsi on periaattees valmis syntymää jo tammikuun alkupuolel ja mä en ainakaa lähde enää tammikuus mein isältä hakee sitä kaukaloo ku  on matkaa sen verta.. nyt jo hiukan hankalaa ja tuskallista istua autos se matka, ni mitä se on sit.. 

ei mul muuten mitään pahempii ongelmii oo.. mitä nyt istuminen ja nukkuminen on hankalaa, mut eipä seisominenkaa kovin kauaa aikaa hyvält tunnu. 

syömisen kans on senverta ongelmaa että kun ei tee mieli syödä mitään niin sitten se välil unohtuu ja sokerit laskee liian alhasiks ja sit alkaa laatta lentää.. 

351/369 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläki vaa odotellaan että aika kuluuis jo. Eilen 30+2 neuvola ja kaikki oli niinkun pitääkin. Keskikäyrällä mennyt sf-mitta nyt kolme kertaa ja hemoglobiini ja verenpaine suht alhaiset. Painonnousua tasaisesti koko raskauden ajan ollut n.300g/vk mikä on itselle ihan ok...ei ainakaan tunnu kauheasti paisuneelta ja mahakin on yllättävän pieni. Tulee jopa kommentteja ihan ihmisiltä että "ai luulin että oisit jo paljon isompi". Parempi niin päin kuin että kaikki kauhistelisivat kokoani :D Kunhan nyt vaan pystyis jatkossakin liikkumaan ja touhuamaan yhtä hyvin niin eiköhän se aisoissa pysy!

Mies ihmettelee mistä mä revin kaiken energiani kun en osaa kotona olla yhtään aloillani. Yöunista sanon minä :) Menin eilenkin jo klo 20 nukkumaan ja yks nopea heräys puolenyön aikaan ja kello soitti 5.45 eli 10h unta palloon!! En pysyis järjissäni ilman hyviä yöunia ja toivottavasti ne jatkuu :)

352/369 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi :)

Vieläkö mahtuu joukkoon mukaan?

Täällä Espoossa toista odotellaan; LA 31.12, tarkoituksena sinnitellä kuitenkin tammikuun puolelle :)

Esikoinen jo 6-v eskarilainen. Nyt kun äitiysloma alkanut niin kaipaa hieman enemmän juttuseuraa, kun suurin osa ystävistä saatu työpaikalta ja siellähän he puurtavat päivästä toiseen, sillä välin kun itsellä ei olekaan muuta kuin aikaa :)

Joten saisikohan täältä sitä juttukaveria pitkiin päiviin? :)

353/369 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei JR6788 tervetuloa mukaan. Tottakai mukaan mahtuu, saattaa vaan käydä niin täällä et mä oon nykyää ainut joka tääl käy päivittäis katsomas onks uusii viestei tullu :D mäki kaipaan lisää juttuseuraa, vaikka oonkin facebookin puolel aika hyvin siirtyny ku ei tääl kukkaa käy enää :D

Mulla ei muuta ole tässä ollutkaan kuin aikaa elokuun jälkeen kun työt loppui :(

Tänään 30+5 ja hieman yritän saada tuohon pikkuiseen kontaktia kun on aika heikosti tänään liikkkeitä tuntunut, mietin kovin et pitäskö sitä käydä synnäril kattomas onks kaikki kunnos, liikkeitä kuitenkin tuntuu välil, mut on sillasii laiskan puoleisia.

Mä sain vihdoin ja viimein eilen ostettua turvakaukalon ja telakan, saan ne 1-2 vko päästä. Eli nyt puuttuis pinnasängyn patja ja tyyny ja pari pussilakanaa pitäs viel ostaa. Ja tärkein mikä vielä uupuu on se baby itse, mut ei siihenkään onneks oo enää kovin pitkä aika, mä veikkaan et joku 6-7 vko niin hänet otetaa ulos, kun on nyt kasvanut yli käyrien, johtunee mun radista :( 

Mä hulluuttanu kävin tiistaina irtisanomas mun vuokrasopparin, et täs pitäs viel pakata koko omaisuus ja muuttaa viel tänä vuonna, jännittää vaan että saanko mä kämpän jostain ennenku tän kopin pitää olla tyhjä :D noh meen huomenna kattoo yht kolmioo, halpa neliöihin nähden, mut sijainti ei oo paras mahdollinen :( mut otan sen jos se näyttää yhtää nii hyvält ku kuvissa ja jos vaan saan sen.

JR6788 odotetaanko teillä tyttöä vai poikaa? Vai tiedätkö? Haluatko edes kertoa?

Mistä päin maata olet? :)

heissuli vei

354/369 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan autuaan tietämättömiä siitä kumpi on tulossa. Koettiin, että näin on parempi. Esikoinen on tyttö ja tytärpuolen sain miehen mukana :) poika olisi siis ihan mieluisa yllätys, mutta parempi toivoa tervettä lasta kuin sukupuolta :)

Espoossa asustellaan jo toista vuotta, tänne ihan töiden perässä muutettiin pohjoisesta. Jännä nähdä miten täällä synnärillä toimitaan, esikoinen syntyi Tampereella :) oon itsekin sieltä syntyjäni.

Onko liikkeitä tuntunut? Kävitkö synnärillä?

Mulla perjantaina kasvukontrolli, esikoista odotellessa oli napanuorassa virtausongelmia, niin haluavat tarkistaa että kaikki nyt "toimii". Jännittää ihan, jos sais painoarvion lapsesta niin olisin tyytyväinen :)

355/369 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Nonii kyllä se sitten pian selviää kumpi siellä masussa asustaa :)

Eiköhän siellä kaikki mee ihan hyvin :)

Juu on liikkeitä tuntunut, ehkä vähän liikaakiin välillä, se oli vaan joku ihme päivä ettei tuntunu paljoa. Viime yönä meni jonnekki kahteen ennenku pikkuinen nukahti ja sit herättii jo 7 aikaa taas potkimaan :D Käytii tyksis äippäpolil lääkäril aamul ja paino arvioks anto 1950g, yläkäyrällä mut kuitenkin käyrän sisäpuolel, toisinkun kaks viikkoo sit oli yläkäyrän yläpuolel, mä kyl väitän et siin oli mitta virhe mut tiiä siitä sit :D

Ensin istuttii siel kuuntelemas sydänäänii sillasel kivikautisen näkösel vehkeel, kai se jotenki sit lähettti sitä käyrää lääkärin koneel tai jotain ku se kätilö jätti mut sinne yksin kuuntelee niit äänii melkee 15 minuutiks ja sit alko nokkaki vuotaa nii pirusti enkä yllänny laukkkuu et oisin saaanu paperii :D 

Mä jouduin 2 viikkoa sit alottaa verenpaine lääkityksen aamuin illoin ja tänää sit annostusta lisättiin niin et otan viel päivälläki yhen napin. Sen lisäks tänään alotettiin verensokeri lääkitys tableteilla aamuin illoin. Mun täytyy koht tehä joku aikataulu et koska mä otan mitäki ku tuntuu et noit nappei alkaa olee aika paljon.. Mama vitamiini, magnesium, rauta, verenpaine ja sokeri. Yleensä tykkään otta iltasin mut jos noit kaik ottaa sillo ni joutuu juomaa liikaa ja sit on taas pissahätä xD 

2 viikon päästä mennään taas kasvukontrollii. Mä tuun köyhäks viel enennku tää syntyy ku pitää siel tyksis ravata ja se on aina reilu 30€ ku siel käyn.. 

Mut on täs päiväs lisää hyviiki uutisii :D Mä sain sen kämpän jota kävin perjantaina katsomas, en ois uskonu et johonki asuntoo voi rakastua jo pelkkien kuvien perusteel ja livenä se oli viel parempi ku näki kaik paikat. Sijainti tosiaan ei paras mahdollinen mut hei, kaikkeen tottuu ja jos ei totu ni se on vuos ja sit pois, mut mä kyllä nään itseni asumas siel viel monen vuoden päästäkin :)

tänään menossa rv 31+2

heissan

356/369 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips, 

olenkin viimeksi kirjoitellut Vauva-sivuilla 15 vuotta sitten esikoista odotellessa. Toki tähän väliin on lapsia mahtunut, mutta en ole vaan ehtinyt linkittäytymään mihinkään ryhmään:) Laskettu aika on 3.1 ja kyseessä kuudes lapsonen. 

Töistä jäin pois n. kuukausi sitten ja ä-loma alkoi just viime viikolla. Vointi kaikin puolin ok, lonkka ja alaselkä kipiänä ja yöt sen mukaiset, mutta pärjään:) Kaikki raskaudet menneet onneksi hyvin ja lapset syntyneet ajallaan. Tällä viikolla on lääkäri ja nyt olen parin viikon ajan käynyt neuvolassa ottamassa kampahierontaa ja akupunktiohoitoa niihin alaselkä + lonkkakipuihin. Hoitovaste ok, kannattaa kokeilla, jos tarvista.

Öisin on mielessä synnytys...montakohan erilaista versiota sitä on jo mielessään pyörittänyt?:) Pääasia, että kaikki menisi suht hyvin.

Painoarvio oli toissa viikolla 1700g.

ps. kirjoitan blogia nimellä Pohjaton perhe (www.pohjatonperhe.fi), joten sieltä voi käydä lukemassa meidän perheen tarinaa. Muutaman kerran viikossa kirjoittelen.

Tsemppiä kaikille loppuodotukseen, muutoksiin ja muuttoihin;)

357/369 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku saako esim neuvolasta lähetteen kunnan fyssarille et pääsis hierontaan :D Toi pirpana painaa niin alhaalla et koko oikee puoli selästä on kipee ihan missä asennossa vaan :D

Ja mulla on kohdunsuu auki, lyhentynyt ja erittäin pehmeä niin nyt sit jännittää pysyykö hän sisällä ens vuoteen asti, varsinki ku on jo alhaalla. Ja nyt tuntuu siltä ku aika loppuisi kesken ku ennen jouluu pitäs kaikki tarpeellinen olla hankittuu, ku sen jälkeen voi liikkuminen olla hieman tukalaa ;D

358/369 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan soittaa ja kysäistä. Hyvin kuntakohtaista ja lähetteen saamisen jälkeen voi mennä pitkään ennen varsinaisen ajan saamista:( Meillä neuvolassa sattumoisin kätilö, joka tekee kampahierontaa ja akuhoitoa...on ollut apua selkävaivaan.

359/369 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips.. Pitääki kysästä tollasesta kampahieronnasta et onko tääl meil tietookaa sillasest. Mulla alaselkä ollu oikeelt puolelt jumis jo ihan raskauden ekalta kuulta asti. Tai oikeestaa se on ollu jumi juntturas jo vuos kausia mut nyt yks tietty alue mihin ei oo mikää auttanu ku ei saa hieroo hieroo. 

Joo voi hieman kestää varsinaisen ajan saamiseen jos neuvolast lähete laitettaiski.. Mul laitettu neuvolast äitiyspolil lähete jo kesäkuus ja marraskuus pääsin ekan kerran, muuten oisin varmaa syöny verenpaine lääkkei jo kauemminku 2vko..

Mä oon muutama yönä nähny unta synnytyksestä mut en mä sitä asiaa kauheesti oo miettiny, aluks lähinnä vaan sitä et kestääkö paikat mut en mä sillai oo miettiny sen kummemmi.

360/369 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans synnytys mielessä paljon, mutta unista se on jäänyt pois pari viikkoa sitten. Mietin näin päivällä, et koska koittaa lähtö Jorviin ja onko esikoinen silloin eskarissa vai mihin ajankohtaan iskee?! Meillä kun lähimmät sukulaiset on Tampereella niin ei liian nopeasti sieltäkään apukäsiä saa sit esikoisen kans olemaan. Tarpeen mukaan voi sit yrittää parille työkaverille soittaa kun asuvat naapurissa :D

Mut toivon, et tämä nuorempi on yhtä täsmällinen kuin siskonsa, joka päätti syntyä vain 8 minuuttia lasketun ajan jälkeisen päivän puolella. :)

Liikettä on tosi paljon, aika vähän tulee huomioitua niitä liikkeettömiä hetkiä, kun meno on niin vauhdikasta.

Mulla ei onneks enää selkäpuolella ongelmia, mut ylävatsalihakset on kipeet. Mahtaa kohdun korkein kohta olla nyt niin ylhäällä et painaa jo vatsalihaksetkin rintalastaa vasten.

Huomenna kasvukontrolli Jorvissa ja mies pääsee eka kertaa kunnolla mukaa, muutoin joutunut töiden takia olemaan aina pois kaikista neuvolakäynneistä sin muista.

Tänään rv 36+0, eli alkaa olla loppuvaiheet käsillä. Ei voi paljoa suunnitella mitään, eletään päivä kerrallaan ja siinä onkin esikoiselle selittämistä, miksi äiti ei kauheasti alkuviikolla voi lupailla viikonloppupuuhia :/ harmittaa kun ei kaikkea voi hänen kans puuhata, mut onneks neiti on sen verran innostunut isosiskoudesta että hälle riittää monesti yhteiseksi tekemiseksi mahan silittely ja vauvalle jutustelu :)

Nyt lonkanpyörittelyä, et saa alaraajoihin vähän lisää verta, ettei verenkierto ihan kokonaan lakkaa :D