Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LA Tammikuu 2016

02.05.2015 |

Joko löytyy muita, joilla tulossa vuoden ekoja/vikoja lapsosia :)
Zaron 4+3

Kommentit (369)

281/369 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkka Maukalla en oo liikkeessä noita nähny,netissä on yhden mallisina/värisinä...Varsinkin alkuraskaudessa ne oli minusta paremmat,kun omat jo ahdisti mut ne missä trikoo masun päällä niin valuivat kun ei kuitenkaan sitä mahaa niin paljon ollut (eikä kyllä ole vieläkään) :) Mut ne H&M on huomattavasti matalempaa mallia kun Mamaliciousin!

282/369 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuunu ehkä mä tykkään niist enempi ku mul tota mahaa sit taas on ja oli jo ennen raskautta. mä eile halusin sovittaa yksii Mamaliciousin housui mut ei ne menny mun peffan yli.. en kyl tiiä minkä kokoset ne oli, mut selvästi just liia pienet :D täytyy mennä sinne name ittii kattoo josko ois isompii kokoi 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
283/369 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, täällä kanssa odotellaan esikoista syntyväksi tammikuun puolessa välissä. :) Olisi kiva liittyä fb-ryhmään, pääsisi kunnolla sieltä seuraamaan keskusteluja ja osallistumaankin.

284/369 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi eilen aamulla kurkkukipu ja iltaa kohden alkoikin nenä vuotamaan kuin seula. Nukkumisesta yöllä ei tullu mitään, kun nenä aivan tukossa ja piti suun kautta hengittää jatkuvasti. Todella ahdistavaa. Nyt sitten ollaan kotona sairastamassa. Löysin onneksi apteekista sellasta luonnonmukasta nenäsuihketta, jota saa käyttää raskausaikana aivan huoletta. Kaipa tuosta on nyt hieman apua ollut ainakin sain nyt aamupäivästä nukuttua. Hieman lämpöä on, mutta ei varsinaista kuumetta ainakaan vielä. Oikein kunnon syysflunssa siis iski tänne :/ Söin herättyäni luonasta, jonka oksensin heti ruokailun jälkeen ulos. Ei mulla kyllä mielestäni mitään oksennustautia ole, kaipa tämä raskaudesta johtuvaa herkkyyttä...

Hilkka K rv 21+6

285/369 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilkka K pikaista paranemista!

Mä olin aamulla hakemas pinnasänkyä(khyl ajois pitää olla ;) ) ja autos olles alko oksettaa, toivottavasti ei oo pysyvä oire.

286/369 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä käväs kans toi syys flunssa,kesti kaks viikko.Se nenän tukkoisuus oli ehkä inhottavinta.Minä kävin kans apteekissa,myyjä selas pakkausselosteet läpi (samat jotka siis olin jo itse katsonut netistä) ja sanoi että ei näitä kyllä mitään suositella raskauden aikana.Luin netistä,missä porukka sanoi että lääkärin mukaan voi käyttää (olikohan Otrivin,vai Nasolin,mut kuitenki joku ihan näitä perus). Ja sit soitin vielä varmistuksen kaverille joka on farmaseutti,tarkisti Pharmacasta,jossa siis laajempi tieto ja luokitukset. No esim.Otrivin ja Nasolin olivat luokitus A=voi käyttää raskauden aikana,toki vain tarvittaessa ja annostusohjeen mukaan.

No siinä vaiheessa kun tämä selvisi,alkoi jo oma olo helpottaa nenän osalta mutta teki mieli laittaa palutetta sinne apteekkiin missä kävin...Sama Pharmaca heillä käytössä,mistä tiedot olisi löytynyt jos olisi viitsitty katsoa...

287/369 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuunu mä en luota noihi apteekkeihi yhtää. tosin en luota lääkäriinkään, olin ihan perus tk lääkäril korvakivun takia ihan alkuraskauden aikana. määräs jotain nenäsumutetta(khyl,korvakipuun) ja ku kerroin sil että olen raskaana niin sano ettei haittaa. apteekki oli siin kohtaa eri mieltä, kun pakkausselostees nimenomaan kiellettiin käyttö raskauden aikana. no en saanu lääkettä ja kipu on edelleen korvassa. 

pari viikkoa sitten kävin apteekis kysymäs voide malllista kipulääkettä ku halusin paikallisen lääkkeen(jalkapöytä särki) pillerin sijasta. kaikki mitä se ehdotti oli kiellettyjen listalla, ku olin kans kotona jo kattonu et mikä vois olla hyvä mut en löytäny mitään. lopujen lopuks se myi mul kylmägeelii ja kotiin päästyäni laitoin sitä ja muutaman tunnin pääst oli pakko ottaa para tabs.

288/369 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle se apteekin täti sanoi nenäsumutteista että ei ilman lääkärin suositusta. 

Ja kipugeeleistä Voltaren Fortessa lukee jotenkin ihmeellisesti.Ensin että ei raskauden viimeisellä kolmanneksella,sitten toinen kohta antaa ymmärtää ettei raskaana ollessa ollenkaan.

Kysyin sitten neuvolalääkärissä ja lääkäri sanoi että vaikuttaa niin paikallisesti että voi huoletta vielä tässä vaiheessa ainakin käyttää.Syötävässä Voltarenissa on kai ibuprofeiinia tms,mikä haittaa veren hyytymistä joten sen takia sitä ei suositella niinkun ei buranaakaan niin viimeisellä kolmanneksella.

289/369 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

noi lääkärien suosituksetki on sillasii että.. mun toinen neuvolalääkäri ois kieltäny kaiken jos silt ois kysyny. se oli jo siitäki ihan kauhuissaan ku olin para tabsii ottanu. 

290/369 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkaa flunssa hiljalleen helpottaa. Olin tänään töissä, mutta huomas kyllä että olo on vieä hieman tukkoinen ja limainen. Mä löysin apteeksita tämän nenäsuihkeen:http://physiomer.fi/valikoima/physiomer-hyperton-spray/ , ei nyt ehkä ollut niin tehokas kuin nämä tavallset suihkeet, mutta jo toisella käyttökerralla huomas helpotusta tukkoisuuteen. 

Hui, tänään just mietin että eihän tässä ole kuin vain 2 kokonaista kuukautta töitä (loka,marras). Miten tää aika on mennytkin näin nopeesti. Jään lomalle 30.11, varsinainen äippäloma alkaisi 7.12. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja pystyn olemaan loppuun asti. Töissä on melkoinen järjesteleminen, toivon että löydetään sijainen mun paikalle. Muuten ihana työkollegat kyllä on pulassa työmäärän alla :/ 

Kävimme viikonloppuna Lastentarvike liikkeessä ja Ikeassa. Lastentarvikkeesta ostettiin pinnasänky ja amme vauvalle. Vaunujakin kateltiin ja yksi suosikki löytyi (Emmaljunga Super Viking). Eli varmasti tähän malliin tulemme päätymään :) Ikeasta sitten ostettiin patja, petauspatja, patjansuojus, peitto, tyyny ja pussilakanasetti pinnasänkyynn. Vielä kun sitten jaksais noita kamoja järjestellä paikolleen. Nyt vaan on koottu "kasaksi" tuonne tulevaan lastenhuoneeseen. Hankintoja on hiljalleen tehty, mutta tuntuu että on vielä kauheasti kaikkea hankittavaa :)

Keskiviikkona olisi sitten kolmas neuvolakäynti. Tuolla tarkoituksena käydä ainakin läpi tarkemmin Kela-asioita. Ja kai sitten saan tuon todistuksen, jonka voin toimittaa työnantajalle.

Maha se vain jatkaa kasvuaan. Paino ei ole nyt lisääntynyt niin paljon kuin alkuvaiheessa. Tänään huomasin, että entinen vetoketjullinen normaali vanha huppari ei enää menny kiinni mahan kohdalta. Kyllä tässä vain mielialatkin vaihtelee ja totutteleminen uuteen, muuttuvaan kehoon. Voin kyllä sanoa, että ei todellakaan ole jatkuvasti mikään auvoinen olotila näiden muutosten suhteen. Välillä masentaa tämä oma ulkonäkö ihan julmetusti ja välillä taas olen hyvinkin iloinen kropan muutoksista. Miettii, että mihin tässä on oikein ryhtynyt. Muutosta kerrakseen. Onneksi nuo negatiiviset tunteet ei ole jatkuvasti läsnä, vaan suurimmaksi osaksi mieli on hyvä.

Miten te muut jakselette?

Hilkka K rv 22+3

291/369 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilkka K  millasen patjan ostitte? mä shoppailin iken verkkosivuil yks päivä ja totetin et on ihan liian monta patjavaihtoehtoakin. saatikka sit kaikki muu tarittava. mä löysin jo kerran aivan ihanan pussilakana setin mut en sillon viel uskaltanu ostaa. sit seuraaval kerral se oliki jo loppu. mul on varaus niihin mut en usko et tekevät enää. se on siis työkeskuksesta ja ne tekee joskus kokeiluja. tosin jos soittaisin suoraa sil ns bossil ja pyytäisin ni ehkä ne tekis, mä olin kuitenki tavallaa heijä porukas puol vuotta vaikka en siellä samassa paikassa kongreettisesti ollutkaan. vaan myymässä toises paikkaa.

mä sain tänää kuulla et saan vaunujen lisäks itkuhälyttimet ja retkisängyn mun enolta. 

sängyn tosiaa hommasin käytettynä, mut mä luulen et se menee viel vaihtoon. 

Voisitteko te joilla masua jo näkyy niin laittaa kuvia? Mulla itselläni ei masu tuu näkymään vielä varmaan piiiiiiiiiiiitkään aikaan. olis kiva sillai seurata et mitä se normaalisti olis :)

mä kävin päiväl pikasesti neuvolas kuuntelemas sydänäänet. en tie, tuli vaa aamul sillane olo et soitan sinne. mul o hyvä ku tästä ei oo matkaa ku joku n 500metrii sinne ni pääsin nopeel aikataulul. äänet löyty heti ekal yrityksel, todella vahvoina. pikkuinen myös liikku kovasti ja terkkari sano et kädet ja jalat käy hurjaa vauhtia, ei vissii tykänny ku salakuunneltii hänen menoo <3 ja on itse asias koko päivän tuntunu liikkei, ei ennen näin paljoa.

292/369 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul o alkanu rinnat taas vuotaa, täl kertaa enemmän. Eilen ihmettelin illal et mitä tahroi mein sängys o. Tänäpä aamust niit tahroi oli lisää ja paita märkä :( suht kurjaa, kai se o pakko pitää liivei ja liivin suojii yöl.

293/369 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo ollu tähänkää päivää mennessä mitään raskausoireita, ainoana vaan se et ei oo ollu menkkoja, en uskonut ees lääkäriä ennenku olin nähny ultrassa omin silmin :D Ja viikko sitten alko tuntuu potkut ja pyörimiset tosi vahvasti, vähän ärsyttikin jo kun yöunet meni sen takia. Nyt sitten ärsyttää kun päivään ei oo tuntunu kun ihan pientä painetta ja ei mitään potkuja eteen, vaan pientä myllerrystä :D luulen että siellä ollaan naama selkään päin ku eteen ei tunnu mitään. Haluisin kamalasti jonnekki isolle lasten kirpparille mylläämään vaatteita vaikka mulla on 50-74 kokosii vaatteita todennäköisesti enemmän ku mitä tarttis. Eipä tarvii kokoajan pyöritellä pyykkikonetta:D ja olis kiva kun ois oikeen iso kämppä mihin sais lasteenhuoneen, kun iski tää sisustusvimma muhunkin :D

294/369 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

SUPERPALLO mäniin tiedän ton tunteen kun eka tuntuu liikkeet tosi hyvin ja sit yht äkkii ei mitää. Aika turhauttavaa. Mul o viel viikko seuraavaa neuvolaan, ja vaiks just maanantain kävin kuuntelemas äänet ni tuntuu taas et on liian pitkä aika. Ultraan viel reilu 3vko. Kaipa se helpottaa sit ku laps o nii iso ettei sil oo turhaa tilaa kohdus ja liikeet tuntuu selvemmi ja isäki pääsee tuntee ne.

Mä oon ettiny pinnasänkyy, vaiks mul on tuol varastos yks, mä en vaa tykkää siit, en en en. Mistään ei löydy sillast ku mä haluisin, kai se pitää oikeesti sit mennä jonnekki lastentarvike liikkeesee mis saa pulittaa iison summan sängyst.

295/369 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin todellakin sängyn mistä tykkäsin... Mietin kyllä edelleen että oliko järkee vai ei,maksaa vauvan sängystä 469€... :O

Mut mä niiiiin tykkään siitä! <3 Vaatteitakin on kertynyt mut lähinnä56-62cm...50cm on ihan muutama ja sit jonkun verran (ihan liian vähän 68cm)!Just eilen kävin lastenvaatekirppiksellä ja sain jopa miehenkin mukaan :D

296/369 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuunu kerran se vaa kirpasee :D mä en tosin ihan noin paljoo ois valmis maksaa edes omast sängyst :D

ja ainahan sen voi sit myydä hyväl hinnal pois, taikka tehä niit lapsii nii pal et maksaa ittesä takas :D

297/369 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh :D mä maksoin tost pinnasängystä 40e käytettynä ja seki oli liikaa, oon niin pihi. Samaa aikaa joku ois antanu ilmaseks mustan pinnasängyn jonka oisin mieluusti ottanu mutku ehittiin jo hakee nykyinen :]

298/369 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA 28 1 2016 kyselit millainen patja ostettiin. Ostettiin Ikeas tällainen http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/40150182/. Tuntui ainakin myymälässä hyvältä, nyt on vielä tuolla pakkauksessa. Ja pinnasänky, joka ostettiin on tämä https://www.lastentarvike.fi/verkkokauppa/Kotiin/Pinnasängyt-ja-kehdot/Troll-Freja-sääd.,-Valkoinen.html

Sängyn laidan laskumekanismi tuntui myymälässä hyvältä ja näppärältä. Tuo laidan laskumahdollisuus on todella tärkeä, kun mietitään ergonomiaa, säästää selkää. Erityisesti sitten kun lapsi kasvaa ja häntä joutuu nostamaan "syvemmältä" sängystä. Ettei joudu "roikkumaan" tuossa sängyn laidan päällä nostettaessa :)

Itse olen taas saanut uuden flunssan. Viime viikolla olin jo hyvää vauhtia parantumassa edellisestä flunssasta. Nyt kuitenkin sunnuntaina alkoi taas kurkkukipu ja siitä sitten nenä aivan tukkoon. Nyt nenä vuotaa ja on tukossa. Kävin eilen lääkärissä ja sain tämän viikon sairaslomaa. Ajattelin kuitenkin olla vain tämän ja huomisen poissa. Luulen, että olo helpottaa tässä lepäillessä. Nuo tekemättömät työt kun kasaantuvat, eikä minun ammatissani kukaan ole tuuraamassa. Eli alkaa kyllä hieman stressaamaan, kun ei saa töitänsä hoidettua tämän sairastelun takia. Harmittaa tämä flunssan tuoma voimattomuus :/ No, eipä auta muuta kuin lepäillä.

Hilkka K rv 23+4

299/369 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilkka K kiitos vinkeistä. Mä tosiaan kans kattelin mitä ikeal on tarjota ja liian monta vaihtoehtoo sielläkin. Paikan pääl ku kävin ja kattelin sänky kokonaisuuksii ni kuis ollakkaa halvimpaan sänkyyn(49,95€) oli laitettu halvin patja(14,99€) tuntu ettei ne ees haluu yrittää myydä mitään muuta.

Mä tarviin kans todellakin laskettaval laidal olevan sängyn, ensinnäkin mä oon niin pätkä etten sais lasta laitettuu sänkyy kunnol sit ku pohja pitää laskee, ja toiseks mul on jo valmiiks selkä paskana ni pelkään et siin käy jokuy kerta sillai et nostaa lasta sängyst ja selkä posahtaa samal. oon torista yrittäny kattoo sänkyi mut aika huonosti on laskettaval reunal olevii myynnis tääl päi. yks aivan ihanan näköne oli eikä ollu ees kallis, mut ei se näyttäny luotettavalt ku se reuna oli vaa jollai narunpätkäl kii, pelkäisin koko ajan et se reuna kippaa siit iteksee.

tää on niin stressaavaa ku mä joudun kaikki hoitaa omin päin. toki voisin odottaa joulukuuhun mut se taas tuntuu välinpitämättömält.

300/369 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäki oon tehnyt jo sellasii hankintoja millä ei tee mitään pitkiin aikoihin mutku on näin malttamaton :D tänään käytiin neuvolassa vaik aika ois ollut ens viikolla ku halusin varmistaa että siellä on poitsu hengissä. vaan kuinkas ollakaan, heti ku dopplerin kuumuus tuntu mahassa ni sieltä lähti seuraavat pari tuntia hirveetä tykitystä joka suuntaan. :D Onks kukaan teistä miettiny vielä nimiä?