LA Tammikuu 2016
Joko löytyy muita, joilla tulossa vuoden ekoja/vikoja lapsosia :)
Zaron 4+3
Kommentit (369)
Mulla rinnat kasvanut niin että pikkusisko sano että näyttää kun olisin ottanut silikonit :D
Eritettä ei minulla ole tullut,mutta kaverilla joka juuri sai esikoisensa tuli ihan jostain puolesta välin lähtien ja ihan maitoa,joutui yölläkin käyttämään rintsikoita kun piti pitää liivinsuojia!
onneks ei tuu ihan niin pal et tarttis liivei pitää koko aja. tosin se vois auttaa mul näihi kipuihin muuten. viime yön heräsin monta kertaa siihe et sattu kovasti, mä ku pyörin ja hyärin aika lailla tuol sängyn puolel.
mä sain just kauan odotetun paketin postissa, 3 äippäpaitaa ulkomailta ku nää mitä suomes myydää on aika tylsii.
Eilen oli rakenneultra ja vauvalla kaikki hyvin ♡ Ei paljoa jalkoja raotellu joten meille sukupuoli taitanee tulla yllätyksenä :) Mulla kans tulee muutamia tippoja rinnoista sitä esimaitoa. Nyt alkoi tulemaan paljon aikasemmin kuin ekasta raskaudesta. Tammikuuta kovasti odottaen ♡
mä jotenki toivon et meil kans pidettäs jalat visusti ristis ettei näe mitä siel on. ku jos se kysyy haluunko tietää ni sit mä haluun :D mut en mä oikee tiiä haluunko oikeesti.
tammikuuta täs ootellaan kans <3
Onnea Aurinko87, hienoa että kaikki oli hyvin :) Mä täällä jännitän maanantain rakenneultaa. Pikkunen käy selvästi kokoajan aktiivisemmaksi, etenkin illalla tuntuu potkuja ympäri vatsaa, alhaalla, ylhäällä ja sivuilla :)
Tällä viikolla yöt vessakäyntien suhteen on ollut rauhallsempia, on selvitty yhdellä vessareissulla/yö :) Muuten on sellanen ikävä vaiva ilmaantunut nyt kuukauden aikana, että mulle on aktivoitunut rannekanavaoireyhtymä. Tutkimuksissa käyty. Viime viikolla tilanne oli tosi ikävä: oikean käden sormet puutu ja kipeyty niin, että en saanut nitä ollenkaan nyrkkiotteeseen: kynällä kirjoittaminen, autolla ajaminen ja ruokailuvälineen käyttäminen puudutti ja kipeytti pahasti oikean käden sormet. Sain ohjeeksi pitää rannetukea yöllä, joka onneksi on auttanut. Lisäksi mm.kylmähoito. Kuulemma tämä voi aktivoitua juuri raskauden aikana. Mutta olen todellakin iloinen, että tuo rannetuki öisin on nyt auttanut. Nyt pitää vain välttää liian "puristeisia" toimintoja (esim. kauppakassien kantaminen). Kaikenlaista sitä voikin tulla...
Hilkka K rv 21+0
Kiva kuulla että kaikilla mennyt hienosti.
Oma rakenneultra ensi perjantaina, tosin ehkei nyt niin kovasti jännitä kun käytiin reilu viikko sitten yksityisellä kurkkaamassa ja tyttöä siellä veikkailtiin. Vauva oli kasvanut mukavasti, mitään rakenteita ei kyllä tietenkään sinällään katsottu mutta kätilön mukaan kaikki vaikuttaa normaalilta.
Mullakaan ei ole paino noussut yhtään, laskenut pari kiloa mutta tosiaan on jo lähtöpainoakin jonkun verran joten haittaa tuosta tuskin on. Mies sanoo että rinnat on kasvanut ihan valtavasti mutta mulla on valmiiksi jo paljon täytettä silläkin puolella etten oo ite kyllä huomannut :D Maha mulla on jo aika korkealla viikkoihin nähden (nyt 19+3), kätilön mukaan jo pari sormea navan yläpuolella ja ensariksi se on kuulemma harvinaisempaa... Mulla tosin oli kohtu jo melkein navan kohdalla rv 16 neuvolassakin.
Työpaidasta on pitänyt vaihtaa jo isompi koko kun vanha kävi niin pinkeäksi istuessa :D Liikkeitäkin on nyt alkanut tuntumaan päivittäin mutta varsinaisia potkuja on tuntunut vasta muutamia satunnaisia. Nopeesti tää aika on kyllä mennyt, tuntuu että vastahan tässä tuli positiivinen testi ja nyt jo melkein puolivälissä :o
Hilkka K toivottavasti käsi paranis pian. Tiedän tunteen kun ei voi oikeen mitään tehdä ja pakko kuitenki ois.
Mä tein vauvalle pari vaatehankintaa eilen. Löysin niin söpöjä bodeja jotka sopii kummal vaa et oli ihan pakko ostaa :D
Mites täällä ku mies eilen kehui mua kun mä uskallan/haluan käyttää lapsella myös toisten vanhoja vaatteita, niin aiotteko te käyttää? mä en tarvii lapselle uutena muutakun turvakaukalon ja sängyn patjan, peiton ja tyynyn.
Kiitos tsempeistä LA 28 1 2016. Eilen intouduin sitten siivoilemaan lähes koko päivän ja sitten vielä ruokaa laitoin. Kyllähän olo sitten oli sen mukainen, käsi selvästi puutui enemmän yöllä ja hieman särki, mutta nyt taas parempi. Harmittaa, kun en voi nyt leipoa. Mulla on tapana leipoa sämpylöitä pakkaseen isompi satsi, niin riittää pidemmäksi aikaa. Itsetehty leipä, kun on niin paljon parempaa kuin kaupasta ostettava. Mutta nyt sitten pitää tästäkin pitää taukoa :/ Uskon kuitenkin vakaasti, että tämä rannekanavayhtymä on nyt tästä raskaudesta johtuvaa, hormonimuutokset -> turvotus. Eli luulen, että tämä ei tästä nyt ihan mahdottomaksi mene, ainakin toivon niin. On vaan niin ärsyttävä vaiva, kun haittaa päivittäisissä toiminnoissa. Pitää koittaa tehdä asioita vasemmalle kädellä, jos vaan onnistuu.
Mä ainakin aion lapsella käyttää käytettyjä vaatteita, jos vain sellaisia löytyy hyväkuntoisia. Varmasti saamme tuttavilta joitakin käytettyjä vaatteita. Uusiakin olen toki ostanut ja oma äitini intoutunut ostamaan. Ens viikonloppuna olisi tarkoitus mennä katsomaan vauvalle pinnasänkyä ja vilkuilemaan vaunuja sekä turvakaukaloita :)
Hilkka K rv 21+2
mä ostin kans jo yhen uuden paidan. alennuksesta. raha on yks syy siihen et haluun käyttää käytettyi, mut myös ihan muuten. käyttäisin itsekkin enemmän käytettyjä jos sillasia löytyis kirppikseltä, siis isoja(mitkä ei maksa yhtä paljon ku uudet kaupas :) )
mun tekis mieli kattella vaunui mut mä saan yhdistelmät lahjaks. normaalisti kai siihen sais vaikuttaa millaset haluu, mut nää on jo olemas nää vaunut ja odottaa vaan tammikuuta. rattaat täl hetkel viel käytös.
aijuu, piti kysyy et onks kukkaa nähnyt/kuullut et mis myytäis mama-YÖhousuja?
mä kävin yhen kauppakeskuksen kaikki kaupat(perus henkkamaukat ja seppälät) ja missää ei oo.
tosin ei mama housujaa taideta myydä ku vaa H&M mäl.
<3 Tänään käyty ultrassa ja kaiken todettiin olevan kunnossa. Meille tulossa pieni tyttö <3 Tosin kätilö sanoi, ettei he voi ikinä sanoa 100% varmuudella, mutta kuitenkin kahteen kertaan asiaa katsoi ultrassa ja päätyi edelleenkin ensimmäiseen päätelmäänsä :) Huh, ihanaa kun kaikki oli pikkuisella hyvin.
Mä en ole noita mammavaatteita ostanut kuin nettikaupasta tilaamalla. Siellä ainakin olen jossakin nähnyt joitakin yöhuosuja. Aika "hyvissä" hinnoissa nuo kaikki mammavaatteet. H&M:llä laatu vaihtelee paljon, jotku ok tuotteita, mut sit jotkut todella huonolaatuista materiaalia. Olen sit tilannut parit housut ja muutaman paidan nettikaupoista. Nyt syystakki tilauksessa, odotan että saapuu, tilasin H&M-nettikaupasta, ekassa koossa oli järkyttävän lyhyet hihat, joten piti laittaa vaihtoon ja tilata koon suurempi. Joku yöpukukin kyl olis tarpeen...
Hilkka K rv 21+3
Hilkka K kiva kuulla että kaikki kunnossa. Kaveril kävi hassusti ku ultras sanottii et tyttö. ihan varmasti. kävi se yksityiselläki viel jossai kohtaa ultras ja tyttöö sanottii. mut kuis ollakkaa poika sielt sit tuli :)
ootteks kaikki käyny nyt siin aikasemmas kakkos ultras? ku mul on vast 24+ viikoil toinen ultra, ko en mä halunnu et ne kattomal kattoo onks jotta vikka.
mä löysin ton aamupäiväl josta verkkokaupast mama yöpuvun. housut oli raskauden ajalle ja paita imetykseen.. http://www.hm.com/fi/product/62314?article=62314-B aika tyyris. no mä ostin tänää mama-legginsit yöhousuiks, toivottavasti ei oo liian tiukat. yhdet mama housut mul on nyt. h&m mallia, tuntuu ihan hyviltä, tosin ehkä hiukan isoilta ku ei näihi saa vyötä :D
mä oon tääl kahden viltin al koton ku on olevinas nii pirun kylmä ja patteritkaa oo pääl, täytynee soittaa huome huoltoon ja kysyy koska laittavat lämpöhanat auki.
mä toivon ettei mun tartte ostaa uut takkii, tos vanhas on jonku verra kasvuvaraa. ku ei olis varaa sillast hommata, se on äkkii 100€ uudest takist jota ei sit koht enä tartte. jossai kyl näin sillase takin mist sai sit palan pois et on sopiva synnytyksen jälkeenki.. ehkä joillekki :P
Itse olen ostanut H&M ja Mamalicious mama vaatteita,molemmat olleet hyviä!
Itselleni en osaa käytettyjä vaatteita ostaa,enkä sellaisia käyttää. Mutta pienimmät vauvan vaatteet jotka olleet esim yhdellä lapsella/joillain jää jopa käyttämättä,ovat niin hyväkuntoisia että niitä olen jonkunverran jo hamstrannut!Ostin muutaman unisex värisen vaatepaketin paikalliselta lastenvaate-facebook kirppikseltä,olivat juurikin 56-62cm yhdellä lapsella käytettyjä,osa käyttämättömiä.Ja nyt kun tiedän sukupuolen niin kävin ihan lastenvaate kirppiksellä,siellä oli laidasta laitaan,osa aika kulahtaneita mut 10 mieluista vaatekappaletta löytyi ja hintaa n.20€!
Sänky tulee uutena (jo tilattu...hups),samoin kaukalo ja vaunut ostettu uutena.Mökille ostin käytettynä vaunut mutta nekin työkaverilta.
Nuunu mistä noita Mamalicious mama vaatteita saa? onko vaan netti kauppa? mä en oo koskaan tilannu netistä muuta ku valokuvia.. tykkään mieluummi mennä kaupasta ostaa..
Ainakin Name It!-liike myy niitä ja tosi moni nettikauppa. Olen itse ostanut sekä Name Itistä että netistä.
Meillä ainakin H&M:llä aivan olematon Mama valikoima. Ja samoin lastentarvikkeet/vaatteet melkein pakko tilata netistä,kun on tasan yksi lastentarvike liike ja Cittarin&Prisman onnettomat valikoimat... Vois kuvitella että kaupungissa jossa asuu yli 100t asukasta,olis enemmän valikoimaa...
Nuunu kiitos vinkistä. pitääki mennä sit sieltä kattelee.
meil on kans h&m aika huono valikoima.lähinnä farkkuja ja niissä koot loppuu hyvin pian kesken.
joistakin "housuista" oli aika hyvin kokoja mut ne oliki sit ihan hirveen näköset.
missä päin Nuunu asut? tai ylipäänsä mistä päin kukakin on? itse asun Turussa
Kuopiossa. Farkut ostin Name itistä Mamaliciousin ja on paremmat tai enemmän omaan makuun ainakin kun H&M Mama farkut ja olisiko olleet 10e kalliimmat. Itse en tykkää niistä missä tulee kangas masun päälle vaan niistä missä joustot vyötärön sivuilla.
Nuunu mä en sillasii pöksyi oo viel huomannukkaa mis ei tulis masun pääl toi kangas. mä kyl ite tykkään niist, paitsi ruokailun jälkeen aika ahdistava olo :)
mä sain tänään ostettuu toiset farkut, h&m mallia nekin. tori.fi stä löysin kun ei tuol meijä henkas ollu tarpeeks isoi kokoi jäljel..
mun mies eile vitsaili et me voitais laittaa kirpputori pystyy ku mä oon niiiiin hyvä hamstraa tavaraa :D
(meillä on varasto noin 30neliöinen ja seki on täynnä kaikkee ku mä en osaa luopuu mistää :D
ostin eile yhelt naiselt raskausleggarit ja se anto mul lelui kaupanpääl. tänää ku ostin noi farkut ni sain 2 imetyspaitaa kaupanpääl :) aikasemmi jo sain jätesäkillisen vaattei, mut ei siin ollu ku yhet housut ja yks paita ku mahtu mul..
Huh, onneks se sit kai on normaalii. Mä en eile illal pikasel googletuksel löytäny muutaku et loppuraskauden aikana saattaa tulla kellertävää eritettä rinnoista, ja et jos se neste onko veristä ni pitäs mennä lääkärii, rintasyövän riskin takii..
mul ei oo rinnat kasvanu tai sit en vaan huomaa ku ne on alunperinki ollu jo D/DD kokoa. kiinteemmiks tosin on tullu, näyttää ihan rinnoilta, ei läskipusseilta xD
mä en tota painoo oo kans juurikaa seurannu, mitä nyt neuvolas aina sen haluuvat tietää. ne ei vaa oo siel sanonu onks se normaalii vai ei ettei oo noussu :)