Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LA Tammikuu 2016

02.05.2015 |

Joko löytyy muita, joilla tulossa vuoden ekoja/vikoja lapsosia :)
Zaron 4+3

Kommentit (369)

Vierailija
1/369 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä la 3.1.2016 :)

Meem 5+0

Vierailija
2/369 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on tulossa su 20.12, 7+1 :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/369 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovaisesti liityn tähän ketjuun, eilen aamupisusta (ei voinu pidätellä kun 3tuntia) ja iltapisusta (1 tunnin pidätys) niin vaaleanpunainen haamu, ei tarvitse edes käännellä ja väännellä tikkua kun näkyy, alkushokista ei olla vielä selvitty niin ei osaa ajatella vielä mitään :) vaikka meininki ollut että tulee jos on tullakseen :)

Onko haamu edes plussa? :D 

Jos niin menkkojen mukaan La olis 6.1.2016.

4/369 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan :) Kyllä se plussa on plussa ;) ei mullakaan kovin vahvaa viivaa tullut mutta kaksi kumminkin. Hormonin määrä tässä alussa mulla varmaan vaan niin matala. Yritän tänää ehtiä soittaa neuvolaan aikaa et saan aamu/iltapäiväajan ku käyn toisella paikkakunnalla töissä. Meillä laskettu aika 5.1.2016 mut tarkentunee myöhemmi aikasemmaks, jos vanhat merkit paikkansa pitää. Ja syntynee aiemmin edelleen, jos samoja ratoja mennään :D

Meillä on tällane uusioperhekuvio, kun mulla on kaks poikaa ennestään. Miehellä ei oo vielä lapsia, joten on iha hirmu innolla mukana :) Meillä on häät (hyvin pienet) tulossa kesäkuussa niin sinne asti yritän pitää salassa raskauden ja töissä pitempäänkin kun oon määräaikanen ja mahis virkaan ennen äippälomaa... toisaalta elämä on koulinu mua niin, että oon oppinu laittaan asioita tärkeysjärjestykseen ja työ ei siellä ykkösenä ole. Lisäks luotan siihe et sosiaalialalla löytyy kyllä työtä tekevälle :)

5/369 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Kirjoitan suosiolla ilman kappalejakoja, sillä olen huomannut, että jos yritän laittaa kappalejakoja puhelimella, niin teksti katkeaa siihen kohtaan. Mutta siis olen 29 v. ja mies 30 v. Meillä on kaksi tyttöä (eskarilainen ja toka luokkalainen) ja kolmatta lasta ollaan toivottu jo pidemmän aikaa. Tänään sain ihan selkeä plussan raskaustestistä, joten ilmoittaudun nyt tänne mukaan, vaikka olo on todella epävarma viime joulukuisen keskenmenon ja parin kemiallisen raskauden jälkeen. Tällä hetkellä mennään laskureiden mukaan rv 4+2, eli toodella varhaisessa vaiheessa ollaan :) Olen samaa mieltä ZARONIN kanssa, että haamu on ihan yhtälailla plussa kun muutkin plussat. Ihanaa kevätpäivää! -Mizi-

6/369 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo vielä ollenkaa oikei tajunnu tätä raskautta.. kuopuskin kun on yli 10 jo.. sain ajan neuvolaan kesäkuun alkuun. Kai tää tästä pikkuhiljaa todelliuudeks muuttuu :) me otettiin vähä varaslähtö hankinnoissa ku löydettii 3in1 vaunupaketti saksasta huipputarjouksessa.. piti sit olla mielestään järkevä ja säästää rahaa :D

7/369 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä perheessä siis minä 33v, mies 35v ja koira 3,5v :)

noh.. Mitä noihin vaunuihin tulee niin mulla ollu jo vuoden päivät ne jemmassa tuolla :D mieskään ei tiedä niistä.. Työkaveri muutti toiselle paikkakunnalle ja sano että ota nuo jos kelpaa muuten menee kaatopaikalle.. Mustat hyvin palvelleet ja elämää nähneet yhdistelmät tuolla.. :D Ai pitää ottaa kun ilmaseksi saa :)

piti taas töistä tultua pissata tikkuun että olenko nähnyt unta vai.. Ja jep.. Ehkä jopa aavistuksen tummunut tuo viiva.. Jaiks..

ihan olen ulkona..kaikesta.. Ensimmäinen tämä jos vaan kyydissä pysyy. Puolessa välin oli kamalan kovat oviskivut, tikuttanut en mut arvelin vain kun kaikki merkit näytti... Kerran touhuttiin ja hups.. Reilu vko sitten alko sellainen aaltomainen kuvotus-ällötys olo.. Mies vaan nauro kun sanoin että nyt tainnu jotain tapahtua... :D

kamalasti ilmaa massussa, onku pallo olis alamahassa.

menkat piti alkaa torstaina, ke iltana alko normit juilimiset ym.. Edelleenki nappailee ja nippailee alamasua, oikeestaan tosta pikkuhousujen reunan kohdalta.. Normaalia?

millo pitää soitella neuvolaan? Mennä ensiks työterveyteen vai? Mistä edes löydän mikä on oman alueeni neuvola... :D

8/369 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

..niin ja anteeksi jo etukäteen tyhmät kysymykseni :)

9/369 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmutar: Varmaan noin suunnilleen kaikki oireet ovat normaaleja raskaudessa :) Neuvolan löytää oman kunnan sivuilta sosiaali- ja terveyspalvelujen alta. Sinne voi soittaa vaikka heti plussan saatuaan. Ensimmäisen ajan saa yleensä jonnekkin rv 7-10 tienoille, mutta tämä vaihtelee tosi paljon. Ei nuo olleet tyhmiä kysymyksiä :)

10/369 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusiko joku touhuta naamakirjaan suljetun sivun tuolle la tammikuu 2015 otsikolle? Marraskuu 2015 ryhmällä on myös.. Joo, sinnekin eksyin jo kirjottamaan kun oireet oli pari kk sitten jo ihan.... :D

mie oon niin onneton tietokoneensa tommoseen juttujen kanssa :)

tuli vain tuossa kauppareissulla mieleen :)

11/369 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykö nuihin ryhmiin liittymiset kavereille facessa?

12/369 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole facessa, mutta jos sinne sellaisen tyhmän perustaa, niin varmasti sinne halukkaita löytyy :) Onpas rasittavaa, kun koko ajan meinaan harhautua suunnittelemaan tulevaisuutta tämän uuden tulokkaan kanssa...ei meinaa malttaa pysyä jalat maassa. Viimeksi sain km:n rv 8-9, ja niillekin viikoille on vielä pitkä aika, joten yritän nyt väkisin olla innostumatta liikaa, ettei sitten joudu putoamaan korkealta ja kovaa.

Vierailija
13/369 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Zaron" time="04.05.2015 klo 20:42"]Näkyykö nuihin ryhmiin liittymiset kavereille facessa?
[/quote]

Näkyy jos on vain suljettu ryhmä. Jos perustaa kokonaan salaisen ryhmän niin ei näy mutta sillon ryhmän jäsenet pitää pyytää sinne, eli ensin pitää pyytää ryhmän ylläpitäjä kaveriksi että saa lisättyä salaiseen ryhmään. Äh, ymmärsiköhän kukaan edes :D Eli jonkun pitää perustaa se salainen ryhmä ja me muut pyydetään kyseinen henkilö siksi aikaa kaveriksi facebookissa että hän saa lisättyä meidät ryhmään ja sen jälkeen voi poistaa kavereista. Mutta täällä tuskin kukaan haluaa huudella omaa nimeään joten pitäis eka perustaa tänne vauva.fi sivulle ryhmä jossa ois sit ohjeet tonne fb ryhmään pääsyyn.

14/369 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiv.ei näkys kellekkään "ulkopuoliselle" sellaiset viestit :D

siellä marraskuun ryhmässä tais olla että yks teki sivuston ja anto sähköpostiosoitteen (?) että laittaa viestillä oma nimi ja hän sitten kutsui ihmisiä sinne :)

15/369 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Täältä ilmoittautuu yksi lisää. :) Toivotaan nyt vaan kovasti, että kaveri pysyy masussa mukana loppuun asti!

Vappuna sain vahvan plussan testiin (ja toiseen ja kolmanteenkin testiin), laskettu aika näyttäisi laskurin mukaan olevan 9.1.2016. Eli nyt mennään laskurin mukaan rv 4+3.

Minkäslaisia oireita teillä mahdollisesti jo on..?
Itsellä oikeastaan kahta: alavatsassa "menkkamaisia" jomotuksia pitkin päivää, ja lisäksi aika ikävää ummetusta. :/ Mutta muuten normaali olo. :)

Ja esikoinen olisi tämä meille, eli kaikki on nyt sitten uutta ja jännittävää..

16/369 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ilmoittaudun "varovasti" mukaan keskusteluun. Sunnuntaina tein ensimmäisen positiivisen testin (keskellä päivää alle 2 h pidätyksellä). R-testiin piirtyi hailakka haamulainen, joka eilen aamupissasta testattuna oli selvästi vahvistunut. Illalle tein vielä yhden testin, jossa näkyi aivan selvästi vaaleanpunainen viiva. Ajattelin vielä loppuviikosta tehdä tuon clearbluen digitestin. Jos tässäkin kaikki ok, niin sitten vain soittoa neuvolaan ensi viikolla. Täälläkin esikoista odotetaan, joten olo on todella ihmeellinen, en jotenkin voi uskoa tätä todeksi ollenkaan. Toivottavasti kaikki menisi hyvin ja kyytiläinen pysyy matkassa. Mä en tarkkaan osaa sanoa tuota laskettua aikaa, mutta laskurin mukaan jokatapauksessa tammikuulle menee. Ensimmäinen hailakan haamun sain siis testiin kp 24. Mulla ollu tässä kierrossa vaihtelevuutta. Lopetin e-pillerit vuoden alussa. Lyhimmillään kierto ollut 25 päivää ja pisimmillään 32. Veikkaan että nyt oli lyhyt kierto, kun suhteellisen aikaisin tuo ensimmäinen viiva testiin tuli. Jos nyt mennään tuon lyhyen kierron mukaan niin nyt olisi rv 4 + 0 raskauslaskurin mukaan ja laskettu aika 12.1.2016.

Oireina mulla ollut nyt pari päivää huomattava alavatsan pömpötys/turvotus. En ole edes nyt syönyt sellaisia ruokia, jota sais turvotusta aikaan. Farkut kiristivät eilen ikävästi vatsan kohdalta, joten tänään päädyin laittamaan päälleni väljän mekon :)

17/369 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menkkamainen jomotus ja nippaileminen on loppunut oikeastaan kokonaan.. Onneks :)

ilmaa tuntuu olevan massussa aikaslailla (en ymmärrä kyllä miten noi vaivat liittyy tähän..) :)

ja ummetus muutenkin lisääntynyt, närästys tullut nyt eilen ja tänään ja valkovuotoa.. Hyi. Kaippa se asiaan kuuluu :)

vielä ei ole tän asian aika mutta mietin vain että missä vaiheessa normaalisti kerrotaan pomolle asiasta? :)

tiedän... Ei pitäs liian pitkälle miettiä vielä tässä vaiheessa mutta meinaa nuo ajatukset välillä matkailla tulevaisuuteen :) :D

vielä en ole saanut aikaiseksi soitella edes neuvolaan, kai sitä odottaa sen haamun vahvistumista kunnon viivaksi :D

jos mie vaan olen hormonien puolelta hitaasti syttyvää sorttia :)

18/369 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

..niin ja onko muut huomannut sellaista omassa käytöksessä että vetää paitaa vähän väliä alaspäin... :D

joskus naureskelin kaverille vitsillä että oletko raskaana kun tuota paitaa vetelet.. :D

nyt ymmärrän sen vetelyä syyn.. Tämä alamaha turvotus, tosiaan ei farkut mene kiinni :D :D

19/369 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo täytyy sanoa, että itselläkin vatsa turvoksissa kyllä. Mutta toisaalta kärsin normaalistikin aika-ajoin vatsan turvotuksesta, joten sinänsä ei mitään uutta.. Mutta menkkamaista juilintaa vatsassa todellakin edelleen on ja sitten ummetusta todellakin myös. Mitään överiä väsymystä en ole vielä havainnut, tuleekohan se vasta myöhemmin..?

Jännittää kyllä itseäkin aika lailla, kun ensimmäinen raskaus kyseessä! Toivotaan että kaikki menisi hyvin!

Kuinkas kauan teillä muuten meni yrittäessä tätä raskautta...?
Me olimme varautuneet siihen, että menisi tosi kauan ennen kuin raskaudun, koska äidilläni ja siskollani ollut ongelmia raskautumisen kanssa.. Eli suvussa kulkee ne ongelmat. Mutta meillä kävi nyt sitten niin ihanasti, että suhteellisen nopeasti tuli plussa testiin, 3 kk aktiivisen yrittämisen jälkeen. Nyt vaan peukut pystyyn että pysyisi todellakin mukana loppuun saakka tämä pienokainen! :)

Pomolle en aio sanoa kyllä mitään ennen kuin on ainakin ne kriittiset 12 vkoa täynnä. :)

20/369 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä muikkeki 36 esikoinen ois tulossa ja mies 35 :)

Molempien ensimmäinen, LA 12.12.15
Rv8+3 menossa , ja perjantaina eka neuvola, jänskättää