Tyttö syntyi Katelle ja Williamille!!!!!
Kommentit (466)
Daily Mail sanoo, että hakee Georgen ja sitten pari riviä myöhemmin, ettei ole tietoa hakeeko sen.
Nämä kaksi live-lähetystä eivät näytä ihan samaa sekuntia. Osaatteko sanoa, kumpi on edellä?
William palasi George mukanaan :)
WILLIAM TOI GEORGEN!!!! IHANA!!! GEORGE VILKUTTI NIIN SULOISESTI, PIENI PRINSSI!! ANTEEKSI KUN HUUDAN !!!
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 17:54"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:29"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 15:16"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 15:07"]Voiko kuningatarisoäiti kieltää Diana-nimen annon?? Toivottavasti William pitää puolensa [/quote] kuulemma mummu oli päättänyt george-nimenkin...en usko että kukaan nuoripari itse haluaisi antaa sen etunimeksi.
[/quote]
George-nimi kuulostaa syntyperäisten brittien korviin oikein kivalta, toisin kuin moni suomalainen luulee. Jo ennen pienen George-prinssin syntymää nimi oli Britannian vauvojen top ten -listalla, siis ikään kuin meikäläinen Eetu tai Onni. Prinssin syntymän jälkeen suosio tietysti kasvoi entisestään.
Uskon, että Kate ja William ihan itse valitsivat nimen. Tosin tietenkin valitsivat sen kuninkaallisille "sopivien" nimien joukosta. Tottakai he tiesivät itsekin, etteivät voi antaa tulevalle kuninkaalle nimeksi esimerkiksi Kevin tai Jack.
Jostain luin, että perinteen mukaan William kävi sitten vielä hakemassa virallisen hyväksynnän nimelle hallitsevalta kuningattarelta. Mutta ihme olisi, jos kuningatar olisi pojanpojan nimiehdotukselle sanonut ei.
[/quote]
Mutta eihän Britannian George-kuninkaiden kastenimi ole ollut George, vaan kyllä heillä on ollut ihan joku muu nimi syntyessään. Eli nykyisin annetaan hallitsijanimi jo vauvalle. Georgesta olisi ihan hyvin voinut tulla Peter ja hallitsijanimeksi William III esim.
[/quote]
George I:n (suomeksi Yrjö I) syntymänimi (kastenimi) oli George Louis.
George II:n (Yrjö II) syntymänimi oli George Augustus.
George III:n (Yrjö III) syntymänimi oli George William Frederick.
George IV:n (Yrjö IV) syntymänimi oli George Augustus Frederick.
George V:n (Yrjö V) syntymänimi oli George Frederick Alexander Charles Ernest Augustus.
George VI:n (Yrjö VI) syntymänimi oli Albert Frederick Arthur George. Häntä tosiaan kutsuttiin Albertiksi (Bert) ennen kuin hänestä tuli kuningas, mutta kuninkaana hän otti käyttöön George-nimensä.
Periaatteessa tietysti Katen ja Williamin pikku-Georgelle olisi voitu antaa ensimmäiseksi etunimeksi jokin muu nimi ja ottaa George käyttöön vasta sitten, kun hän nousee valtaan. Mutta kyllä senkin nimen olisi pitänyt olla jokin perinteinen, brittikuninkaallisten etiketin mukainen.
Tähän ei kuitenkaan ollut erityistä syytä; ylivoimainen valtaosa hallitsijoista on käyttänyt kuninkaana/kuningattarena ensimmäistä etunimeään ilman sen kummallisempia kommervenkkeja.
Oon true av-riippuvainen, omassa puhelimessa livefeed ja miehen puhelimmella tää keskustelu auki :D:D
Ihana George!! Ihan sattumalta päätin vilkaista, mitä nyt tapahtuu ja melkein tipahdin sohvalta kun näin Williamin ja Georgen :D Luulin, että nyt menisi kauan ilman että mitään tapahtuu :D
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 17:14"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 17:04"]Eka vaihtu se vanhempi poliisi. Se käveli pois, eikä vastannut, kun Turbaani kysy siltä jotain :( Sitten hetken päästä se nainen tuli vapauttamaan Turbaanin!
[/quote]
Höh, olipa epäkohteliasta olla vastaamatta kollegalleen. Ehkä sen korvanappiin oli kiirinyt tieto siitä, että Turbaani oli noussut häntä suositummaksi suomalaisten av-mammojen keskuudessa.
[/quote]
no siinä tapauksessa ymmärrän möksähtämisen.
[/quote]
:D Ootte ihania, av-mammat! Ei ilmeisesti myöskään tippunu Turbaanin päähän tiiltä katolta, niinku joku pelkäs ;) Jostain syystä mua naurattaa myös tuo lempinimi Turbaani :D
T. Se sikheistä vinkannut
Apua miten ihana näky: William ja George heiluttamassa. William antoi Georgen ottaa pari askelta ja sitten nosti hänet hellästi syliin. Ovella antoi vielä suukon. George oli pikkasen hämmentynyt huomiosta :)))
Mun puhelin pätkäs just kun ne tuli ja sit näin vaan kun ne meni jo sisään :'(
Brittikuninkaallisten nimistä kun puhutaan, niin eihän Harrykään ole virallisesti Harry vaan Henry. Harry on vain kutsumanimi.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 18:16"]Oon true av-riippuvainen, omassa puhelimessa livefeed ja miehen puhelimmella tää keskustelu auki :D:D
[/quote]
Mulla on tabletilla auki live stream ja puhelimessa palstailut :)
253: Aika kauan tässä omalta osaltani ainakin olen jo ollut, tosin teen muutakin samalla.
Että jo oli aikakin!
Söpöintä oli toi pusu minkä Will anto Georgelle : D Selvästi oli harjoteltu vilkuttamista
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 15:37"]
Charles ei ole kovin suosittu, ja William vielä vähemmän. Veronmaksajien mielestä William ja Kate eicät tuo vastinetta niille rahoille, joilla heitä ylläpidetään. Ovat kuulemma laiskoja.
[/quote]
Charles on tosi epäsuosittu, Williamista ja Katesta kyllä pidetään paljon enemmän. Tietysti moni vastustaa monarkian rahoittamista julkisin varoin.