Kasvattelin tänään hätävarastojani 1200€:lla, säilykkeitä ja tarvikkeita
Aiotteko odotella kunnes kaupat on tyhjänä ja joudutte syömään jäkälää aamupalaksi?
Pärjään nyt 12kk ilman kaupassa käyntiä kun sekasorto ottaa vallan.
Polttopuita, dieseliä(1500l) ja vettä minulla riittää omasta takaa.
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette oo tosissaan, että hamstraatte ruokaa ja varaudutte johonkin olemattomaan. Kuinka sekaisin voi olla, ootte kattonu liikaa jenkki ohjelmia. Kyllä on ihmiset sekaisin nykyään. Mä onneksi muutan helmikuun lopussa pois suomesta enkä aio takaisin tulla. Suomalaisista on tullut nykyään ihan nössöily kansa.
Bye-bye, baby. Baby, goodbye. Sovitaanko, että oikeasti pysyt poissa. Unohda kielikin.
Siitä voit olla varma, typerä ituhippi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä fakta on se, että valtaosa suomalaisista asuu kaupungeissa, kerrostaloissa, jolloin mitään isoja hätävaroja ei ole kellään. Eikä ole lämmitysmahdollisuutta, ei metsää eikä järviä.
Tarkoittaa, että voi tulla tukalat paikat niille maaseudulla asuville, kun miljoonalukuinen joukko lähtee etsimään ruokaa ja lämpöä
Meillä on aseita, tervetuloa!
Samoin 4 metsästävää löytyy perheestä. Saa kokeilla onneaan 😂
Meillä löytyy 6 metsästävää, sopii kokeilla.
Eipä auta. Kaupunkilaisilla on valtava ylivoima, eikä tosin tarvita kuin pimeänäkötähtäimet ja pari tyyppiä, niin nämä huimat metsästäjät pääsee sinne rakastamansa perunapellon lannoitteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hallissa muutama aurinkopaneeli ja siihen akustot ja lataussäätimet yms. Lisäksi agrigaatti ja tuvassa isoo leivin uuni. Polttopuita reilu 20 m2 niin meneen pitkään niilläkin. Bensaa ei ole paljoa varastossa joten sitä voisi sen 100-200 litraa ostaa jemmaan.
20m3
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi hamstrata. Suotta ostaa liikaa pilaantumaan. Ei se ruoka kaupoista lopu. Mistä moinen pelko?
Järki käteen. Ruokavaraston pitäminen on kansainvälisesti järkevimpiä ohjeita ja myös suositeltavaa. Pelkkä auringon pilkku, magneettimyrsky voi aiheuttaa sellaisen sähkökatkoksen joka vaikuttaa kaikkeen. Luulisi että edes tämä pandemia olisi ollut hyvä esimerkki mitä voi tapahtua. Jos tulee kunnon virus joka oikeasti tappaa helposti tai mitä tahansa, on ruokavarasto tärkeä.
Joo pitäisi varautua, kun tietää, että jos tulee ongelmia, niin tavaroita ei silloin saa.
Inflaatiota ei välttämättä huomaa? Vaikka tavaroiden hinta tulee nousemaan 30%, en kyllä katsele paljoa hintoja kaupassa, niin en välttämättä huomaa ainakaan kaikkien tavaroiden kohdalla hinnan nousua.
Mä otin ton aloituksen puhtaasti trollailuna, mutta ilmeisesti tällaisia maailmanloppuun varautuvia on kosolti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs lääkkeet? Oletko ottanut tänään ja myös varastoinut vastaisen varalle?
Ei sen puoleen, joskus kyllä katastrofi iskee jossa varastot on tarpeen. Saa nähdä sattuuko vielä meidän elinaikanamme. Viimeksi olisi vissiin ollut tarvetta tuossa 1940-luvulla noin viideksi vuodeksi.
Kaikki meistä eivät ole turvonneita tätejä jotka elävät pilleripurkkien keskellä napapiikki aina käden ulottuvilla 😆
Harvinaisen typerä kommentti jopa palstaurpolta. Kipu kuume tai paha ripuli voi iskeä kenelle tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä fakta on se, että valtaosa suomalaisista asuu kaupungeissa, kerrostaloissa, jolloin mitään isoja hätävaroja ei ole kellään. Eikä ole lämmitysmahdollisuutta, ei metsää eikä järviä.
Tarkoittaa, että voi tulla tukalat paikat niille maaseudulla asuville, kun miljoonalukuinen joukko lähtee etsimään ruokaa ja lämpöä
Eipä auta. Kaupunkilaisilla on valtava ylivoima, eikä tosin tarvita kuin pimeänäkötähtäimet ja pari tyyppiä, niin nämä huimat metsästäjät pääsee sinne rakastamansa perunapellon lannoitteeksi.
Hei nyt jäitä hattuun. Me olemme samaa kansaa eli ei nyt ensimmäisenä hekumoida sillä kuka kenetkin ampuu. Yhteistyöllä ja ilman väkivaltaa niin kauan kuin mahdollista. Älkää nyt keskenänne ruvetko taistelemaan, pöljät.
Vierailija kirjoitti:
Vehnänjyvä säilyy 30 vuotta kevyesti kun varastoi oikein
Säilyy jopa 2000 vuotta, faaraoiden haudoista löydettyjä jyviä saatu itämään.
Mä tulen sitten sulle kylään, kun omat ruuat ja paskapaperi loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Mä otin ton aloituksen puhtaasti trollailuna, mutta ilmeisesti tällaisia maailmanloppuun varautuvia on kosolti.
Älä valehtele.
Oikea AP.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei nyt jäitä hattuun. Me olemme samaa kansaa eli ei nyt ensimmäisenä hekumoida sillä kuka kenetkin ampuu. Yhteistyöllä ja ilman väkivaltaa niin kauan kuin mahdollista. Älkää nyt keskenänne ruvetko taistelemaan, pöljät.
Totta kai heikot karsitaan heti että muut pärjää pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele.
Oikea AP.
Emmä mitään valehtele, luulin että trollasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette oo tosissaan, että hamstraatte ruokaa ja varaudutte johonkin olemattomaan. Kuinka sekaisin voi olla, ootte kattonu liikaa jenkki ohjelmia. Kyllä on ihmiset sekaisin nykyään. Mä onneksi muutan helmikuun lopussa pois suomesta enkä aio takaisin tulla. Suomalaisista on tullut nykyään ihan nössöily kansa.
Bye-bye, baby. Baby, goodbye. Sovitaanko, että oikeasti pysyt poissa. Unohda kielikin.
Siitä voit olla varma, typerä ituhippi
Mikäs peräkammarin runggarihomo siellä taas inisee ja hinkuttaa??
Vierailija kirjoitti:
Olutta on reilu 100 tölkkiä, viiniä parikymmentä litraa.
Sillä alkuun.
Voiskin tilata Saksasta muutamat pahvilaatikolliset varastoon.
Kyllä minä elän elämääni niin että olen ollut aina varautunut.
Löytyy ruokaa ja ruoan hankintaa varten välineet ja taito. Ruokaa on varastoituna perheelle noin vuodeksi.
On aurinkopaneelit ja agregaatit. Niihin polttoainevarastot
Talo lämpiää puilla ja sitä on aina 1-2 vuoden varastot.
Löytyy lääkevarastot antibiooteista kipulääkkeisiin.
On metsästysaseet joilla tarpeen tullen suojaa itseään ja perhettä.
Löytyy moottorikelkkaa ja mönkijää.
Puutarhassa kasvaa kaikenlaista hyvää syötävää.
Ainut mikä puuttuu on oma kaivo, mutta vedenhankitakaan ei ole ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Miten varautua kaupungissa kerrostalossa sekasortoon? Vesi tulee hanasta ja sähkö töpselistä.
Kylmää on ja nälkä ja jano tulee jos sähköt menee poikki.Maalla vähän helpompi homma jos tulee ihan aito tenkkapoo. Jos on oma kaivo, puulämmitys, puuhella ja ulkohuussi tai käy kyykkypaskalla ja sit maakellarissa ruokaa niin nou hätä.
Kaupungissa on tyhjän päällä, ruoka haetaan kaupasta, vesimaksu maksetaan vesilaitokselle, sähköllä lämmitetään ja kaukolämmöllä. Pakastimet sulaa ja jääkaappi ei toimi ilman sähköä.
Maalla selviää jos tulee tilanne päälle. Näin se vaan on.
Mitäs sitten kun kaivostasi loppuu vesi, polttopuusi kastuvat, huussisi palaa ja kellarisi homehtuu? Miten sitten pärjäät?
Ihan yhtä todennäköistä kuin se että sähkö ja ruoka noin vain loppuvat.
Vierailija kirjoitti:
Löytyy ruokaa ja ruoan hankintaa varten välineet ja taito. Ruokaa on varastoituna perheelle noin vuodeksi.
:D
Vierailija kirjoitti:
Hiivin yöllä ja kaasutan teidät. Elelen herroiksi talossasi.
Kaupunkilainen
Kyllä ammutaan, se on ihan selvä homma.