Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitko 5,5v pyöräillä yksin mummolaan (1km) ?

Vierailija
02.05.2015 |

Tie on hiljainen kylätie jossa menee noin auto tunnissa.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin soitot puolin ja toisin kun lähtee ja saapuu perille.

Vierailija
22/69 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin mennä. Soitto kotiin vielä kunhan on perillä. Ja etukäteen kävisi lapsen kanssa läpi mitä tehdään jos vaikka kaatuu tai kumi puhkeaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks mummo voi tulla pientä pyöräilijää vastaan? 1 km on lyhyt matka aikuiselle kävellä.

(Jos mummo on huonokuntoinen rollaattori/sänkypotilas, niin ihmettelen, miten 5-vuotias menee yksin mummolle kylään.)

Vierailija
24/69 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Menisin mukana. Siinä ei kauaa kestä.

Vierailija
25/69 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 10:51"]

Voisin antaa. Kilometrin matka on kuitenkin suht lyhyt ja sen ajaa nopeasti. Sopisin mummon kanssa että soittaa kun poika on perillä ja jos ei tietyn ajan kuluttua olisi perillä lähtisin katsomaan missä on.

[/quote]

Missä sanottiin, että kyseessä on poika?

Vierailija
26/69 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sellainen hiekkatie, niin voisin päästää. Muutaman kerran olisin ensin mennyt yhdessä ja katsonut sitten pari kertaa miten kulkee itse.jos olen sadan metrin päässä.

Vierailija
27/69 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en kyllä päästäis kulkemaan yksin tuollaista matkaa.

Vierailija
28/69 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi, sillä pikkutiet ovat kaikkein pahimpia, koska ne ovat yleensä kapeita, vaikka autoja kulkisi kerran tunnissa. Ja oma ongelma on nuoriso, jotka ajavat tuhatta ja sataa. Näin ainakin omalla kylällä ja kait sielläkin kulkevat posti-, jäte-, jäätelö-, tukki- ja maitoautot.

Ja juuri silloin voi sattua onnettomuus kun lapsi on matkalla ja siksi lähes kaikissa kylissä on eka- ja tokaluokkaisten pyöräily kouluun kieletty, vaikka matkaa olisi vähän. Ja eiköhän tilastollisesti lasten liikenneonnettomuuksia tapahdu juuri pienillä kyläteillä, jos se suhteutetaan paikkakunnan asukasmäärään.

Vierailija
29/69 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka ette päästäisi: kuljetteko itse autolla kaikki lyhyetkin matkat? Hahmotatteko, kuinka lyhyt matka 1km on?

Vierailija
30/69 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin. Jos lapsi on sellainen luonteeltaan että voi ajatella. Itse olen antanut 7v ja 5.5v pyöräillä loppumatkan n. 1km edeltä kotiin. Pelottaa aina tietysti mutta toinen aloittaa nyt koulun ja toinen vuoden päästä ja kiinnostusta tällaiseen harjoitteluun löytyy niin olen ajatellut että ehkä hiljakseen aletaan harjoitella noita ihan pieniä matkoja 1km- 500m suoraa kävelytietä ym. Asumme kyllä hyvin rauhallisessa ja vähän liikennöidyssä paikassa.

Vierailija
31/69 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan.

Jos on korvessa niin susi tai karhu voi tulla vastaan vaikkei liikennettä juurikaan olisi.

Aina on uhkia olemassa, kaahari, pedofiili tms.

Saattaisin ja hakisin pois. En voisi tunnolleni ottaa että jotain sattuisi matkalla.

Vierailija
32/69 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D te ootte kaikki jotain tavallisesta elämästä vieroittuneita hesalaisia! Mua naurattaa tää keskustelu! Meillä ulkoilee 1v yksin.

Vierailija
33/69 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörätietä pitkin antaisin mennä vaikka 2km mutta maantien reunaa en. Voi kaatua autosta tulevan ilmavirran takia vaikka autotielle ja jäädä auton alle. Rekkojen imusta puhumattakaan. Me asutaan tämmösen 7000 ihmisen kylässä ja ei täällä saa ajaa 2km kouluunkaan kun vasta 2luokalta alkaen vaikka kävelytie on koululle asti, matkalla on kuitenkin 6 tienylitystä josta pari sellaisten teiden yli missä on 60km/h rajoitus. Itse juoksisin mukana sinne mummon risteykseen asti jos kerta on vain 1km. Niin ja eihän sekään ole nykyään poissuljettu etteikö rattijuoppo ajaisi lapsen yli vaikka olisi vain 1km matka, tuossa viereisessä pitäjässä kävi juurikin niin.

Vierailija
34/69 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Asutaan itse kaupungissa, mutta meillä kyllä on maalla mummolassa sellanen hiljainen kylätie. Sitten kun se auto sattuu kerran tunnissa ohi menemään, ei mene mitenkään hiljaisella vauhdilla. En uskaltais päästää yksin."

Tuo on totta. Ajonopeus ei todella ole alhainen, etenkään nuorisolla. Lisäongelmaksi tuo vielä nykyiset kylätiet jonka reuna on tehty kaltevaksi eli lapsen on pakko ajaa ajokaistalla, eikä nurmikolla, sama ongelma on myös aikuisilla, jotka kävelevät tienreunassa, puhumattakaan pyöräilessä.

Vierailija
35/69 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 10:54"]Missä te asutte jotka ette antaisi? Tuskin ainakaan missään lapin peräkylissä?
[/quote]

Pirkanmaalla. En antaisi lapsen ajaa tuota matkaa jos oltaisiin mökillä ja kyseessä metsätie mummon mökille. Perustelen sillä että joku ajattelee metsätiellä "tuhatta ja sataa" -vaikkei siellä koskaan kukaan aja- toinen on luonto. Joka vuosi katoaa pieniä lapsia metsään. Olen myös itse ollut mukana täysin yllättäen tulleeseen tilanteeseen kun leiriläisenä lähialueella metsässä asuneen perheen poika katosi ja ryhdyimme auttamaan etsinnöissä. Tätä ei uutisissa kerrottu.
Mutta moni pieni kuolee. Ei se vaadi muuta kuin lapsi menee pisulle ja ajatus katkeaa, lapsi lähtee metsään eikä löydä takaisin tai kiipeää kivelle ja putoaa, tulee päävamma.
Tai lapsi kaatuu, menee ojaan pesemään käsiä ja uppoaa.

Vierailija
36/69 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 11:21"]Antaisin. Jos lapsi on sellainen luonteeltaan että voi ajatella. Itse olen antanut 7v ja 5.5v pyöräillä loppumatkan n. 1km edeltä kotiin. Pelottaa aina tietysti mutta toinen aloittaa nyt koulun ja toinen vuoden päästä ja kiinnostusta tällaiseen harjoitteluun löytyy niin olen ajatellut että ehkä hiljakseen aletaan harjoitella noita ihan pieniä matkoja 1km- 500m suoraa kävelytietä ym. Asumme kyllä hyvin rauhallisessa ja vähän liikennöidyssä paikassa.
[/quote]

Suoraa KÄVELYTIETÄ vs. Mutkainen kapea kylätie jossa voi tosiaan tulla auto 80km/h vastaan.

En antaisi. Vaikka itse sain saman ikäisenä kylätietä pyöräilläkin (tai ehkä juuri siksi).

Vierailija
37/69 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi.

Vierailija
38/69 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 11:28"]

Niin ja eihän sekään ole nykyään poissuljettu etteikö rattijuoppo ajaisi lapsen yli vaikka olisi vain 1km matka, tuossa viereisessä pitäjässä kävi juurikin niin.

[/quote]

Eli lapsi pitäisi viedä autolla tuokin matka? Ihan yhtä hyvin se rattijuoppo nimittäin voi osua lapseen siitä huolimatta, että äiti pyöräilisi vieressä.

Vierailija
39/69 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 11:19"]Te, jotka ette päästäisi: kuljetteko itse autolla kaikki lyhyetkin matkat? Hahmotatteko, kuinka lyhyt matka 1km on?
[/quote]

Kuljen jalkaisin ja pyörällä. Ei vain autolla. Työmatkaan menee 100 kilsaa päivässä.

3-luokkalaiset pääsee meilläpäin pyörällä kouluun. Koulumatka meillä 800 metriä.

Pirkanmaalainen.

Vierailija
40/69 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 11:32"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 11:28"]

Niin ja eihän sekään ole nykyään poissuljettu etteikö rattijuoppo ajaisi lapsen yli vaikka olisi vain 1km matka, tuossa viereisessä pitäjässä kävi juurikin niin.

[/quote]

Eli lapsi pitäisi viedä autolla tuokin matka? Ihan yhtä hyvin se rattijuoppo nimittäin voi osua lapseen siitä huolimatta, että äiti pyöräilisi vieressä.
[/quote]

Siinä on suuri ero onko lapsen vieressä vanhempi vai onko leikki-ikäinen yksin ulkona. Vaikka juoppo ajaa äidinkin yli niin siinä on suuri ero. Ja missä se ainoa vaihtoehto on että joko lapsi kulkee yksin pyörällä tai mennään autolla!!

Pirkanmaalainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi