Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulevat häät - ei ystäviä....

Vierailija
01.05.2015 |

Tulin tänään miettineeksi tulevia häitä ja alkoi hieman ahdistamaan. Vuoden päästä olisi tarkoitus mennä naimisiin ja viettää kivat juhlat. Tulin miettineeksi polttareita, kaasoa, morsiusneitoja ja tuli tosi surullinen olo kun tajusin, että ei ole ystäviä.
.
Opiskellessa minulla oli iso, tiivis ystäväporukka. Sitten vaihdoin alaa ja paikkakuntaa ja yhteydenpito väheni. Tavattiin enää noin kerran vuodessa ja nyt lähinnä viestitellään enää silloin tällöin tärkeimpiä kuulumisia päivitellen. Kun ystäväporukka valmistui muuttivat kaikki ympäri Suomea (tyyliin hki, tampere, jyväskylä...) ja yhteydenpito taas väheni. Joka kerta kun olen käynyt kyseisissä kaupungeissa olen ottanut yhteyttä, että tavataan. Tuntuu vaan todella yksipuoliselta ja vähän väkinäiseltä yrittää pitää yhteyttä :(

Nyt kun olen valmistunut, ollut töissä ja asunut muutaman vuoden uudessa kaupungissa, on tosi yksinäinen olo. Harrastuksen myötä olen tutustunut yhteen kivaan ikäiseeni naiseen jonka kanssa tullaan hyvin toimeen ja viestitellään joskus harrastuksen ulkopuolellakin, eli on yksi kaveri kenet kutsun. Mutta ei yhtään ystävää, jota pyytää kaasoksi. Ei ole naisporukkaa joka järjestäisi polttarit (joo, ei ole pakolliset, mutta olisi kiva vaikka viettää edes saunailtaa). Vieraslistakin täyttyy sukulaisista. Ovat kyllä rakkaita ja ihania, mutta olisi se kivaa jos olisi ystäviäkin.
.
Harmittaa ihan hirveästi. Miehellä on paljon ystäviä ja kavereita joihin hänen on helppo pitää yhteyttä (asumme kaupungissa jossa hän on asunut koko ikänsä, minä muutin kotikaupungistani tavattuani miehen).
En tiedä mitä tällä aloituksella yritän sanoa. Teki vaan mieli purkaa sydäntä (kun ei ole niitä ystäviä joille purkaa ja av-mammat ovat ystävänkorvikkeeni <3)

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 22:27"]

Olen ollut kivoissa pienissä häissä, jossa morsiamen suku oli tosi pieni ja häihin oli kutsuttu vain muutama läheisin kaveri. Ei ollut polttareita (kuka niitä kaipaa?) eikä morsiusneitoa. Yksi kaaso vaan.

Ihan kivat häät oli ja juhla pienimuotoinen. Ruoka oli hyvää, tunnelma leppoisa ja hääpari säteili.

En ymmärrä, mistä ihmiset saa näitä fiksaatioita että HÄÄT on yhtä kuin megabileet kaikkinen pakollisine ja usein pakkopullalta tuntuvine rituaaleineen. TEHKÄÄ OMANNÄKÖISET HÄÄT!

Ja tosiaan: isot häät ei ole yhtäkuin kirkko tai pienet häät yhtäkuin maistraatti. Kirkossa voi mennä vihille vaikka kaksistaan kahden todistajan läsnäollessa ja siviilivihkijän voi tilata paikalle vaikka messuhalliin.

[/quote]

Niin, ap on sitä mieltä että polttarit olis kivat eli hänen näköisissään häissä pitää olla polttarit. Ongelma ei ole se, ettei uskalla toimia niin kuin haluaa, vaan siinä ettei ole edellytyksiä siihen. Tässä tapauksessa siis puuttuu ne polttarikaverit.

Vierailija
22/32 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 22:25"]Kuullostaa tutulta. Mulla oli kans lähinnä omien kavereiden tai niiden puutteen takia kauhee kriisi häistä. Jälkeenpäin harmittaa että käytin liikaa aikaa sen pohtimiseen ja stressaamiseen, olisi pitänyt vaan enemmän mennä omaa tietä ja tehdä niinkuin itsestä tuntuu hyvältä. 

Onko sulla ap sisaruksia joiden kanssa olet läheinen? Voisiko kaaso olla sun sisko tai hei, miksei sullakin voi olla bestman jos sulla on veli? :) Yritä tehdä häistä omannäköiset ja älä yritä liikaa sopeutua siihen sovinnaiseen minkälaiset sä ajattelet että häiden pitää olla. 
[/quote]
On sisko, en vaan oikein tiedä mitä hän ajattelisi kaasona olemisesta... monimutkainen juttu mutta ainahan voi kysyä! Tämän keskustelun myötä on herännyt hyviä ajatuksia koko häistä. Miksi juuri nuo perinteet painavat mieltä... Riittää mietittävää (onneksi häät vasta vuoden päästä!). Ja kiitos kannustavusta sanoista, omanlaiset häät todellakin tulossa! Pitäisiköhän vaan heittää kaikki perinteet romukoppaan? ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 22:35"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 22:27"]

Olen ollut kivoissa pienissä häissä, jossa morsiamen suku oli tosi pieni ja häihin oli kutsuttu vain muutama läheisin kaveri. Ei ollut polttareita (kuka niitä kaipaa?) eikä morsiusneitoa. Yksi kaaso vaan.

Ihan kivat häät oli ja juhla pienimuotoinen. Ruoka oli hyvää, tunnelma leppoisa ja hääpari säteili.

En ymmärrä, mistä ihmiset saa näitä fiksaatioita että HÄÄT on yhtä kuin megabileet kaikkinen pakollisine ja usein pakkopullalta tuntuvine rituaaleineen. TEHKÄÄ OMANNÄKÖISET HÄÄT!

Ja tosiaan: isot häät ei ole yhtäkuin kirkko tai pienet häät yhtäkuin maistraatti. Kirkossa voi mennä vihille vaikka kaksistaan kahden todistajan läsnäollessa ja siviilivihkijän voi tilata paikalle vaikka messuhalliin.

[/quote]

Niin, ap on sitä mieltä että polttarit olis kivat eli hänen näköisissään häissä pitää olla polttarit. Ongelma ei ole se, ettei uskalla toimia niin kuin haluaa, vaan siinä ettei ole edellytyksiä siihen. Tässä tapauksessa siis puuttuu ne polttarikaverit.
[/quote]
juuri tätä yritin saada sanotuksi, en vaan osannut! Kiitos! Ap

Vierailija
24/32 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan sulla nyt vuosi aika hankkia vaikka edes pari ystävää häihisi. Senkun alat tutustumaan naapuriston naisiin ja kutsut lenkille, tai työpaikkasi, tai menet johonkin harrastukseen, jossa on naisjoukkue. Tai lämmittele niitä opiskelukavereitasi, vaikka ei tietenkään väkisin. Eikö ole ainoatakaan lapsuus/kouluystävää, miksi? Missä ne ovat? Miksi et pitänyt heihin yhteyttä? Jos asia on näin tärkeä sinulle , niin ala miettimään syvällisempiä vastauksia näihin asioihin. Etkö tarvinnut heitä aiemmin, mutta nyt tarviisit? MIten olet selvinnyt koko  koulun läpi ilman yhtään ystävää? Vai olitko koulukiusattu, se on tietenkin surullista, eikä sinun vikasi. 

Vierailija
25/32 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi ystävillä puolisoita,saisitko heistä uusia ystäviä? pyytäkää toinen pariskunta teille iltaa istumaan,tutustukaa jne:) Töistä ystäviä?onko saman henkisiä ihmisiä?

Vierailija
26/32 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

senkun menet joka viikonloppu lähiräkälään ja alat alkkikseksi, äkkiä löytyy remuporukka polttareihisi...ryyppäämään jos sitä kerran haluat. Kyllä ryyppääjille aina kavereita löytyy. mutta olet varmaan aika "siveydensipuli", eikö? 

Vierailija
27/32 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 22:47"]senkun menet joka viikonloppu lähiräkälään ja alat alkkikseksi, äkkiä löytyy remuporukka polttareihisi...ryyppäämään jos sitä kerran haluat. Kyllä ryyppääjille aina kavereita löytyy. mutta olet varmaan aika "siveydensipuli", eikö? 
[/quote]

:D ihana viesti, piristi! Siveydensipuli-ap lähtee nyt nukkumaan, mikäli saa unta pohdinnoiltaan ja palaa aamulla takaisin.
Juuri tämän takia tykkään av-palstasta, saa erilaisia mielipiteitä (vaikka kaikki eivät olisikaan mieluisia) ja uutta ajateltavaa. Hyvää yötä mammaset!

Vierailija
28/32 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 22:47"]

senkun menet joka viikonloppu lähiräkälään ja alat alkkikseksi, äkkiä löytyy remuporukka polttareihisi...ryyppäämään jos sitä kerran haluat. Kyllä ryyppääjille aina kavereita löytyy. mutta olet varmaan aika "siveydensipuli", eikö? 

[/quote]

Mä olen myös ajatellut että voisin alkaa hankkia niitä ystäviä just lähikapakoista tarjoamalla juomia "kavereille". Kyllä siinä kohta olisi monta hyvää ystävää. 

Vierailija
29/32 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 22:47"]senkun menet joka viikonloppu lähiräkälään ja alat alkkikseksi, äkkiä löytyy remuporukka polttareihisi...ryyppäämään jos sitä kerran haluat. Kyllä ryyppääjille aina kavereita löytyy. mutta olet varmaan aika "siveydensipuli", eikö? 
[/quote]

Tarkoittaako polttarit ryyppäämistä? Aika rajoittanut näkemys sulla

Vierailija
30/32 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei pidetty polttareita ja kutsuttiin suurimmaksi osaksi vain sukulaisia, ettei kummallekaan tulisi epämukava olo. :-) Kivat häät oli.

Vierailija
31/32 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ystävättömyys on kyllä paljon suurempi ongelma kuin puuttuvat polttarit. Toivottavasti löydät ystäviä, ei häitä varten vaan elämää varten!

Vierailija
32/32 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole ketään niin läheistä kaveria, minusta olisi ok järjestää polttarit itse. Itse kammoan yllätyksiä, joten taidan joka tapauksessa tehdä näin :) Mutta siis, jos jonkinlaisia kavereita kuitenkin on, sisko, muita sukulaisia, niin olisiko ihan kamalaa jos järkkäisit itse polttarisi? Ensin vaikka brunssi nyyttäriperiaatteella, sitten joku ohjelmanumero ja lopuksi esim. saunomista, vaikka jonkun tuttavan mökillä jos mahdollista niin ei tule edes kalliiksi? Todennäköisesti polttarivieraat haluavat tuossa tilanteessa vielä suunnitellakin tai järjestää jonkun yllätyksen tai pienen ohjelmanumeron.

Tässä on tosiaan vuosi aikaa, joten ehdit vielä miettiä mitä haluat ja millainen tuttavapiirisi on. Sinulla on kuitenkin opiskelukavereita, jos todella haluat niin ehdit vielä paikkailla suhdettanne ennen kuin polttarit ovat ajankohtaiset. Olen itsekin kokenut sen, että opiskelujen jälkeen ystävyyssuhteet muuttuvat, mutta ainakin itsellä yhteydenpito menee kausittain hyvin vaihtelevasti, joskus ollaan enemmän yhteydessä ja jaetaan henkilökohtaisia asioita enemmän, joskus on pinnallisempaa ja harvempaa. Miten läheisiä olitte opiskeluaikoina? Jos olitte silloin läheisiä, uskoisin että siihen voi palata takaisin. Kannattaa myös muistaa, että ei kaikilla muillakaan ne polttarivieraat välttämättä ole kaikki mitään bestiksiä tai todella läheisiä, vaan ystäviä ja tuttavia eri elämänvaiheista. Tämä ei toki tarkoita sitä, että sinun pitäisi kutsua ventovieraita polttareihisi, mutta voit kuitenkin miettiä, voisitko viettää polttareitasi ei niin läheisten kaverie/sukulaisten kanssa.

Ja vaikka mielikuvissasi ajattelet, että isot polttarit on hyvät polttarit ja haluaisit rymytä suurella joukolla, kannattaa yrittää miettiä, ettei määrä korvaa laatua. Jos siis tuntuu siltä, että vanhat opiskelukaverisi ovat liian etäisiä nykyään ja sukulaisia ei ole, niin voihan niitä polttareita viettää vaikka kolmistaan siskosi ja ystäväsi kanssa. Keksitte jotain kivaa, jota muuten ei tulisi tehtyä, ja vietätte hauskan päivän.

Tsemppiä ap, kyllä kaikki järjestyy! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän