Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija
Poiminta

Tulitko valituksi vastoin kaikkia odotuksia vai jäitkö täpärästi valitsematta? Kysyttiinkö jotain epämiellyttävää tai oliko haastattelija humalassa?

Ei mainita nimiä.

• ylös 58
  • alas 10

Sivut

Kommentit (475)

Vierailija

Erikoisin oli, kun firmalla oli niin kova kiire palkata että työhaastattelu jäi välistä ennen työsopimusta. Soittivat mulle että haluavat minut ja kolmantena arkipäivänä oli sopimus tehty jo. Asiantuntijatyö ja olen siinä edelleen.

• ylös 218
  • alas 3
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Haastattelija alkoi puhumaan, mitä maanantaina tapahtuu (oli torstai muistaakseni) ja mun oli pakko kysyä, että siis sainko paikan vai. Haastattelija oli sillei "juujuu!" ja sitten jatkoi selostamista työkavereista ja -tehtävistä.

• ylös 348
  • alas 1
Vierailija

Työhaastattelu kesti 10min ja työpaikka mihin hain sijaitsi sairaalassa. ..
En ollut ainoa kenellä haastattelu kesti maagiset 10min.

• ylös 89
  • alas 9
Vierailija

Kaksi saksalaista tenttasi minua huonolla englannilla C++:n syntaksista, vaikka olin viimeksi käyttänyt C++:aa viisi vuotta aiemmin. Toki olin koodannut sillä vuosia, mutta viiden vuoden tauon jälkeen mahdotonta enää muistaa, varsinkin kun olin opetellut pari muuta ohjelmointikieltä sen jälkeen.

Olin helpottunut kun haastattelu loppui ja vielä enemmän kun tuli ilmoitus etten tullut valituksi.

• ylös 165
  • alas 1
Vierailija

Ihan kupunen paikka, kolmen kuukauden pätkä, 8 haastattelijaa! Mä olin yksin pöydän ääressä ja kahden metrin päässä musta rivissä vierekkäin se lössi esitti vuorotellen kysymyksiä.

En tullut valituksi, en tainnut tehdä vaikutusta.

• ylös 309
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihan kupunen paikka, kolmen kuukauden pätkä, 8 haastattelijaa! Mä olin yksin pöydän ääressä ja kahden metrin päässä musta rivissä vierekkäin se lössi esitti vuorotellen kysymyksiä.

En tullut valituksi, en tainnut tehdä vaikutusta.

Huhhuh. Painajaismaista. Mulla ollut kaksi haastattelijana ja siinäkin on jo aika jännät oltavat.

• ylös 205
  • alas 2
Vierailija

Naantalin kaupungin työpaikka. Useita hakijoita odottamassa vuoroaan haastatteluun. Haastattelun lopuksi sanoivat, että perästä kuuluu.

No, hommaan valittiin jonkun kaupungin johtohenkilön tytär. (Valtuuston puheenjohtajan tms , en muista enää. En olisi edes hakenut, jos olisin tiennyt tuollaisen hakevan)

• ylös 226
  • alas 5
Vierailija

Se, kun haastattelija vaikutti ihmeen luihulta, ei katsonut mua suoraan vaan luimuili ihan oudosti ja jopa kysyi, että mieti nyt viikonlopun yli, haluatko tulla tänne. No mietin ja sinisilmäisenä hyväksyin työtarjouksen, kun olin niin innokas aloittamaan uudessa innovatiivisen oloisessa paikassa ja halusin uskoa, että asiat siellä sujuvat ihan normaalisti. Eivätpä sujuneet. Muutaman kuukauden kuluttua lähdin ja pääsin normaaliin työpaikkaan.

• ylös 181
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Naantalin kaupungin työpaikka. Useita hakijoita odottamassa vuoroaan haastatteluun. Haastattelun lopuksi sanoivat, että perästä kuuluu.

No, hommaan valittiin jonkun kaupungin johtohenkilön tytär. (Valtuuston puheenjohtajan tms , en muista enää. En olisi edes hakenut, jos olisin tiennyt tuollaisen hakevan)

Lisään, että mullakin oli siinä monta haastattelijaa, vaikka sen sukulaisen valinta oli selvä.

• ylös 112
  • alas 2
Vierailija

Tuli työtarjous, huomasin että siihen haettiin eri koulutusta omaavaa mitä mulla oli. Pakkohan sinne oli kuitenkin hakea ja pääsin jopa haastatteluun asti. Aivan ufokysymyksiä, en ymmärtänyt edes kyssäreitä, saati osannut vastata. En saanut paikkaa :D

• ylös 202
  • alas 1
Vierailija

Haastattelija oli unohtanut palkanneensa minut 🤦‍♀️ Reippaasti menin maanantaiaamuna töihin ja haastattelija oli hämmentynyt, kun tervehdin ja kysyin, mihin voin viedä tavarani. Sanoi, että oli unohtanut palkanneensa minutkin. Meitä aloitti sitten kaksi maanantaiaamuna.

• ylös 511
  • alas 2
Vierailija

Haastattelija soitti minulle, että olin tosi hyvä hakija ja hän olisi halunnut valita minut, mutta paikka oli päätetty (ilmeisesti jo ennalta) täyttää sisältä Oli niin vilpittömän oloinen, että ei varmaan koskaan ole kielteisen päätöksen jälkeen tuntunut yhtä hyvältä.

• ylös 292
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kysyttiin milloin voin aloittaa. Sanoin vaikka heti, mulla on eväät mukana.

Alotitko heti

• ylös 69
  • alas 3
Vierailija

Mulla oli haastattelu englanniksi ja yritys itsessään halusi haastatella minut. Tiesin tämän jo kun haastatteluun kutsuttiin ja on ihan ok. Opinnot suorittanut englanniksi ja muutenkin työkieli on englanti.

Kesken haastattelun alettiin puhumaan jostain aivan toisesta positiosta ja alasta ja se oli unohdettu ilmoittaa minulle. Konttorin huoneeseen lappaa lisää väkeä. Kävi sitten niin, että haastattelun lopussa oli kolme Teamsin välityksellä ja kahdeksan livenä. Ala ei ollut edes minun alaani. Voin sanoa, että jätti yrityksestä äärettömän huonon kuvan ja enää en todellakaan edes hakisi kyseiseen yritykseen töihin.

Pokka piti koko haastattelun ja koitin aina jotain ympäripyöreää vastailla. Haastattelun jälkeen kyllä kirosin kun olin muka mokannut, vaikka kyseinen yritys sen teki.

• ylös 200
  • alas 3
Vierailija

Kolme haastattelijaa ja niiden pomo sanoi haastattelun aluksi, että emme välttämättä usko tämän työn sopivan sinulle mutta halusimme ennen kaikkea nähdä henkilön, jolla on tuollainen työkokemus taustallaan. Kieltämättä se työkokemus oli melko monipuolinen ja osittain aika eksoottinenkin. Työpaikkoja ympäri maailmaa ja osa paikoista oli aika rauhattomissa maissa. Totesin itsekin haastattelun lopuksi, että ei ole minun paikkani. Erosimme hyvässä yhteisymmärryksessä.

• ylös 186
  • alas 6
Vierailija

Rekryfirma. Hain yhtä tiettyä työpaikkaa. Ihan yksinkertaista kiireapulaisen hommaa sesonkiaikana...pakkausta ja muuta.

Ensinnäkin kun menin toimistoon, nainen tiskin takana ei sanonut mitään. Sanoin että tulin haastatteluun. Oletin että nainen on joku aulasihteeri (aulassa oli ovia muihin huoneisiin). Seisoin siinä takki kädessä ja mietin että missä helvetissä on vaatenaulakko (oli talvi). Nainen sanoi että saat istua tuohon tuolille ja lisäsi vielä että heillä ei ole naulakkoa vaatteille. Laitoin sitten selkänojalle takkini ja käsilaukun lattialle.

Seuraavaksi nainen tokaisi ilmeettömänä kysymykset:

- mitkä ovat vahvuuksiasi

- mitkä ovat heikkouksiasi

- miksi haluat tämän työn

- onko sinulla muuta kysyttävää

Töks töks töks töks. Vastasin parhaani mukaan tietenkin, nainen ei katsettaan nostanut näyttöpäätteeltä. Lopuksi hän alkoi miettimään että olisi kyllä tuo yksi toinen työpaikka jos se kiinnostaisi... pitäisi vain tulla uudestaan haastatteluun.

Yllättäen tästä rekryfirmasta ei kuulunut mitään....

• ylös 241
  • alas 1
Vierailija

Kaksi haastattelijaa, joista toinen vaikutti siltä, kuin ei olisi pätkääkään kiinnostanut olla paikalla. Sellaista outoa piilovittuilua monessa välissä. Edes vettä ei tarjottu vaikka haastattelu kesti yli tunnin ja lopussa tämä vastahakoinen haastattelija ilmoitti, että "osaat vissiin itse ulos".

Outoa oli se, että rekryfirman tyttö soitti iltapäivällä, että olivat kovasti tykänneet minusta ja haluaisivat vielä toisen haastattelun. Kiitin ja ilmoitin, että ei taida olla ihan minun paikka.

• ylös 235
  • alas 1
Viksut pärjää aina

Eka oikea työpaikkahaku. Kaksi asiaa jäänyt mieleen. Kun odotin aulassa niin aulasihteeri soitti jollekin ja sanoi, että saunaan on varattava 6 olutta per henkilö ja että viimeksi olut oli loppunut kesken. Itse haastattelussa ei ollut mitään ikimuistoista mutta kaksi tuntia sen jälkeen sain puhelinsoiton jossa kuulin, että minut oli valittu. Vähän myöhemmin kuulin, että hakijoina oli ollut 10 väitellyttä ja itsellä oli vielä diplomityö kesken.

Ei se koulutus aina kaikkea merkitse, ja hyviä saunailtoja siellä oli.

• ylös 143
  • alas 12

Sivut