Miten pidätte huolta ulkonäöstänne?
Olen aina ollut melko huoleton, eikä ole oikein mitään rutiineja kauneudenhoitoon. Ikää alkaa nyt olla sen verran, että täytyisi tehdäkin jotain varmaan.
Mitä tapoja teillä on? Käytättekö säännöllisesti jotain kasvonaamioita, onko jotain hiustenhoitorutiineita, ihan mitä tahansa saa kertoa, olen kiinnostunut :)
Kommentit (30)
Hammasvälit pitää puhdistaa päivittäin. Ei kerran viikossa.
Olen 38-vuotias luonnonkaunis nainen ja yli 70-vuotiaat vanhempanikin ovat hyvin säilyneet. Käytän nykyään vain shampoota, hoitoainetta, dödöä ja aloeverageeliä ihon kosteuttamiseen. Muuta en tarvitse. Mulla on ulkonäön ja fyysisen terveyden puolesta ihmeelliset geenit, jotka ei kuitenkaan tule siirtymään eteenpäin, koska henkisellä puolella on ongelmia ihan riittävästi.
Liikunta on hyvästä, mutta sitäkin kohtuudella. Jatkuva, liian rankka treenaaminen kuluttaa kroppaa ja aiheuttaa kehoon mm. vapaita radikaaleja, joka rasittaa ja vanhentaa.
Päivittäin
-Pesen kasvot aamuin illoin, aamulla pelkällä vedellä. Käyn suihkussa ja pesen hiukset vaihtelevalla markettishampoolla ja hoitoaineella. Rasvaan kasvot pesun jälkeen, vartaloa en ihan joka suihkun jälkeen rasvaa. Käytän myös silmänympärysvoidetta, kasvovettä, dödöä, hiuslakkaa, peitepuikkoa, puuteria, luomiväriä ja ripsiväriä. Rasvaan käsiä tarvittaessa. Jos en käy koko päivänä muualla kuin lenkillä, en yleensä meikkaa ollenkaan.
Noin kerran tai pari viikossa
- Kuorin kasvot kuorinta-aineella. Ajelen karvat jaloista, kainaloista ja bikinialueelta. Leikkaan kynnet (ja joskus lakkaan). Nypin kulmakarvat.
Muutaman kuukauden välein
- Käyn kampaajalla leikkauttamassa hiukset ja laitattamassa raitoja. Töissä ollessa n. 3 kuukauden välein, nyt kun olen kotona vauvan kanssa niin voi mennä puoli vuottakin.
Ruokavalion yritän pitää terveellisenä. Unta en vauvan kanssa saa ihan niin paljon kuin tarvitsisin. Ikää on 25 vuotta. Liikuntaa harrastan mielestäni kohtuullisesti: päivittäin 3-8 km kävelyä ulkona ja lisäksi n. 1-2 kertaa viikossa ohjattu lihaskuntojumppa.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 21:49"]
Elän terveellistä elämää, juon paljon vettä, käytän jotain rasvoja tms. Hiuksiin käytän hiusmaskeja. Ja otan säännöllisesti botoxia.
[/quote]
minä oon yli kolmekymppinen enkä löydä kasvoistani kohtaa mihin voisi laittaa botoxia kun naama on sileä kuin vauvan peppu. Mihin sinä siis sitä tarvitset?
[/quote]
Se on täällä kuule ihan tapana, suunnilleen kaikki sitä ottaa. Eron kyllä huomaa...
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 22:22"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 21:49"] Elän terveellistä elämää, juon paljon vettä, käytän jotain rasvoja tms. Hiuksiin käytän hiusmaskeja. Ja otan säännöllisesti botoxia. [/quote] minä oon yli kolmekymppinen enkä löydä kasvoistani kohtaa mihin voisi laittaa botoxia kun naama on sileä kuin vauvan peppu. Mihin sinä siis sitä tarvitset? [/quote] Se on täällä kuule ihan tapana, suunnilleen kaikki sitä ottaa. Eron kyllä huomaa...
[/quote]
niin mutta eikö silloin pidä olla joku paikka mihin sitä ottaa, eli juonteita/ryppyjä? Kun itseltäni en moisia löydä, onvaikea kuvitella että sinulla monta vuotta nuoremmalla ryppyjä tai juonteita on.
Miten tuo hoitoaine, kun minulla on kamalan liukas ja littana tukka? En ole oikein käyttänyt, mutta haluaisin kasvattaa hiuksia niin sitten alkaa latvat mennä huonoksi. Onko jotakin ainetta, jota voisin sitten laittaa kuivana, että hiukset olisivat tuuheammat? Ihan ilman hoitainettakin hiukset ovat siis todella liukkaat ja päätä pitkin.
Olen tosiaan niitä tyyppejä, jotka voisi ihan hyvin pestä vaikka mäntysuovalla itsensä päästä varpaisiin. Jotain rasvaa laitan iltaisin naamaan, valitsin sen koska se oli halpaa ja tuoksui melko hyvältä. Hampaat hoidan, ja käytän värjäytymiä poistavaa tahnaa. Tahtoisin valkaista hampaitakin.
Havahduin siihen, että mua ei ole enää vähään aikaan kehuttu kauniiksi. Ennen on kehuttu useinkin. En haluaisi olla turhamainen, mutta näköjään olen koska kyllä se vähän kirvelee.
Ap
En kay kiinalaisella kampaajalla.
Se vetoaa.
Riittävä uni on yksi parhaita keinoja pitää huolta ulkonäöstä.