Mitä jäätelöä haluaisit maistaa mutta sitä ei valmisteta?
Jäätelö jota ei ole olemassa, ainakaan Suomessa, mikä olisi hyvää, mitä haluaisit kokeilla tai oletko kotona tehnyt mutta kaupasta ei saa?
Tää aihe on tarkoitettu kirjoittaessani ihan omaksi iloksi kaikille täällä, ideoita mitä voisi kotona kokeilla, tai mikä on todettu hyväksi.
Kommentit (731)
Semmoista minttujäätelöä jossa oli vanliljajäätelössä kunnon klöntsiä sitä minttua. Sai jätskikioskeilta -90 luvulla. Aah!
Olen yhden ainoan kerran ostanut Helsingin keskustassa jostain jäätelökioskista italialaistyylistä gelatoa, joka oli tehty lakoista. Sitä olen etsinyt kaupoista ym. siitä lähtien, mutta mistään ei enää löydy lakkagelatoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanelijäätelöä. Muistaako kukaan 80-luvulta kanelipurkan? Sitä olen jäänyt kaipaamaan. Jos olis joulukautena samalta maistuvaa kanelijätskiä niin ostaisin.
Kolmella kaverilla on jäätelä joka nimen mukaan on kardemumma-mustikka, mutta se jäätelö maistuu ihan kanelilta. Mustikka on sorbettimaista ja hyvää, itse en pitänyt siitä kanelin makuisesta, mutta sulle voisi maistua?
Pyydä kavereitas kaupallistamaan tuo maku, voisi olla potentiaalia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanelijäätelöä. Muistaako kukaan 80-luvulta kanelipurkan? Sitä olen jäänyt kaipaamaan. Jos olis joulukautena samalta maistuvaa kanelijätskiä niin ostaisin.
Kolmella kaverilla on jäätelä joka nimen mukaan on kardemumma-mustikka, mutta se jäätelö maistuu ihan kanelilta. Mustikka on sorbettimaista ja hyvää, itse en pitänyt siitä kanelin makuisesta, mutta sulle voisi maistua?
Pyydä kavereitas kaupallistamaan tuo maku, voisi olla potentiaalia...
Turkinpippurijäätelöä jossa ei ole karkkimuruja.
Vierailija kirjoitti:
Banaani- ja päärynäjäätelöä suklaisella kastikkeella!
Tai päärynäjäätelöä kinuski- tai toffeekastikkeella. Ja miksei ihan vaan päärynäjäätelöä jossa on sellaista kunnon päärynähilloraitaa..
Ja minttujäätelöä ilman suklaata ja tuollaisilla paksuilla minttuhyytelöraidoilla.
Jäätelöihin voi itse lisätä purkista kinuski, tai suklaakastiketta.
Laventeli. Söin sitä viisi vuotta sitten Unkarissa, ja vaikka oudolta kuulostaakin, niin laventelijätski oli tosi hyvää!
Appelsiinitiikeri.
Sitä sai vielä jokunen vuosi sitten. En ainakaan ole sattunut löytämään enää .
Vierailija kirjoitti:
Kardemummalla maustettu soija-jäätelö.
hyiiiiiiiiiiiiii
Vierailija kirjoitti:
Pirkalla on ainakin Tiramisujäätelöä, niille ketkä kahvin makua kaipaa. En ole maistanut.
Se ei maistu juuri kahvilta. Kolmella kaverilla on todella hyvä kahvijäätelö, njamsis!
Tillijäätelö. No ei tosissaan.
Valiolla oli joskus sellainen vanilja-metsämansikkasorbettijäde. Myytiin isossa pahvipurkissa. Toinen maku samassa sarjassa oli sitruuna-lakritsi. Olivat suosittuja, en tajua miksi lopetettiin.
jos sais kirjoitti:
Appelsiinitiikeri.
https://www.ingman.fi/tuotemerkit/ingman/ingman-jaffa-laktoositon.html
Jossain nettisivulla näin sitä tiikeriäkin tänään mutta en löydä nyt.
Vierailija kirjoitti:
jos sais kirjoitti:
Appelsiinitiikeri.
https://www.ingman.fi/tuotemerkit/ingman/ingman-jaffa-laktoositon.html
Jossain nettisivulla näin sitä tiikeriäkin tänään mutta en löydä nyt.
Tiikerijäätelön resepti
Tällä sivulla ei näy kuin pari jäätelömakua, onko Pingviini lopettamassa/myymässä jäätelön tuotannon?
La Gala Lakkaliköörijäätelö
Mövenpick Kahvijäätelö
Kumma että nuo katosivat markkinoilta.
Karkki toffee jäätelöä