Mitä jäätelöä haluaisit maistaa mutta sitä ei valmisteta?
Jäätelö jota ei ole olemassa, ainakaan Suomessa, mikä olisi hyvää, mitä haluaisit kokeilla tai oletko kotona tehnyt mutta kaupasta ei saa?
Tää aihe on tarkoitettu kirjoittaessani ihan omaksi iloksi kaikille täällä, ideoita mitä voisi kotona kokeilla, tai mikä on todettu hyväksi.
Kommentit (731)
Laktoositon ja gluteeniton tummasuklaajäätelö, jossa on oikeita kirsikan paloja.
Paahdettu sokeri. Sitä sai yhdestä ravintolasta ennen ja se oli taivaallista. Näin jossain kokkiohjelmassa, ehkä masterchef (Australia), jossa kilpailija teki paahdetun sokerin makuista jätskiä ja tuomarit kehui kilpaa.
Vierailija kirjoitti:
Typerä kysymys. Itsehän voi valmistaa just senmakuista jäätelöä mitä haluaa. Viikonloppuna tein itse jäätelökoneessa amarettopirtelöä.
Koko ketju on täynnä uusavutonta sakkia..
Juu mutta itse tehdyt on usein vähän itse kyhätyn makuisia. Sori tästä, mutta en ole ikinä maistanut hyvää kotona valmistettua jäätelöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valion mansikkapehmistä.
Sen valmistus lopetettiin varmaan jo joskus 90 -00 vuosina. Kioskeissa oli vain suklaata ja vaniljaa.
Nyyh, ei enää mansikkaa.Mä oisin voinu elää sillä kesät, se oli taivaallisen hyvää.
Jaa mansikkapehmis on lopetettu? Ihme kun sitä ei ole pitkään aikaan näkynyt vaikka uskoisin että sitä myytiin vielä 2010-luvulla kuitenkin. En osannut kaivata kun olen aina ostanut suklaa-vanilja pehmistä, mutta lähivuosina vain havahduin että mansikkaa ei näe enöö missään. Ylipäätään ihmetyttää miksei jäätelökioskeissa ole enemmän makuvaihtoehtoja pehmiksille. Niitähän tuli markkinoille mangoa, päärynää ja lakritsaa joita myytiin kutakin yhden kesän ajan.
Ja tähän pehmikseen liittyen toivoisin että myyntiin tulisi kinuskipehmis.
Kyllähän kinuskipehmistä oli 80-luvun lopussa tai 90-luvun alussa. Se oli minun suosikki. Ilmeisesti lopetettiin valmistus, kun ei myynyt hyvin.
Ihan vaan tavallista sileää suklaajäätelöä, jossa ei ole mitään hippuja tai nökyjä, lastuja tai kastikkeita seassa.
Ainakaan meidän lähimarketista ei ole aikoihin enää löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
- Suklaakuorrutettu kaurakeksi, jonka välissä vaniljajäätelöä
- Suklaaseen dipattu ananas-mehujää (muita makuja voisi olla esim. kirsikka, vadelma, päärynä jne.)
- Rapea vohvelituutti, jonka pohjalla on reilusti hasselpähkinä-suklaa-nougatia ja päällä vaniljajäätelöä, suklaakuorrutusta ja paahdetttuja hasselpähkinän paloja
- Hasselpähkinä-pehmis (tai sekoitus suklaa ja hasselpähkinä)
- Persikkasorbetti
Sulla on hyvä mielikuvitus keksimään ihania makuja.
Tervajäätelöä sai useita vuosia sitten Valion jätskikiskoista, sen jälkeen ei ole enää näkynyt.
Liittyen vastaukseen 341, mistähän saisi tervaa että voi tehdä itse? :P
80-luvulla sai R-kioskeilta Mövenpickin jäätelörasioita. . Rakastin sitä Saksanpähkinä-vaahterasiirappijäätelöä.
Eri makuisia jäätelöpuikkoja joissa on ihan ohut suklaakerros, eikä ne sisällä toffeeta, eikä pähkinöitä, eikä karamellia, eikä keksinpaloja tai muruja, eikä keksitaikinaa, eikä suklaapaloja, eikä kinuskia, ei suolakaramellia eikä muuta näitä vastaavaa. Eri maut tarkoittaa sitä että koko jäätelö on maustettu eikä niin että vaniljajäätelön seassa on jokin kastikekiekura hilloa.
Mehujäitä jotka on mehujäitä eikä limonadijäitä.
Vierailija kirjoitti:
Eri makuisia jäätelöpuikkoja joissa on ihan ohut suklaakerros, eikä ne sisällä toffeeta, eikä pähkinöitä, eikä karamellia, eikä keksinpaloja tai muruja, eikä keksitaikinaa, eikä suklaapaloja, eikä kinuskia, ei suolakaramellia eikä muuta näitä vastaavaa. Eri maut tarkoittaa sitä että koko jäätelö on maustettu eikä niin että vaniljajäätelön seassa on jokin kastikekiekura hilloa.
Mehujäitä jotka on mehujäitä eikä limonadijäitä.
Korjattava tämä: Ihan ohut suklakuorrutus.
Vierailija kirjoitti:
80-luvulla sai R-kioskeilta Mövenpickin jäätelörasioita. . Rakastin sitä Saksanpähkinä-vaahterasiirappijäätelöä.
Tätäkö
https://www.jäätelöakatemia.fi/product/348/movenpick-maple-walnut-500ml
Typerä kysymys. Itsehän voi valmistaa just senmakuista jäätelöä mitä haluaa. Viikonloppuna tein itse jäätelökoneessa amarettopirtelöä.
Koko ketju on täynnä uusavutonta sakkia..