Loppukuuksi 500€, pärjäisitkö?
Kaikki pakolliset on maksettu pois ja tossa se mitä jäi. Kahdelle ihmiselle ruuat ja käyttötavarat. Riittäiskö sulle?
Kommentit (30)
No kyllä riittäisi. Huh jos olisi aina 500€ Jäljellä laskuista!
Kyllä mä pärjäisin mutta muulle perheelle ei sitten jäis mitään...
Niin siis vakavasti ottaen niin ei, meidän perhe (4 hlöä) ei pärjättäisi tuolla summalla. Juuri meni toisen lapsen yhteen lääkeostokseenkin yli 200€ joten tolla summalla meiltä olisi vitsit vähissä.
Kylläpä täällä leuhkitaan kovasti pärjäämisestä! Kolmen hengen perheessä tekisi liian tiukkaa! On olemassa yllättäviäkin menoja vsrsinkin lapsiperheessä ja haluan myös huvitella ja käyttää kulttuuripalveluja joten menisi liian tiukalle.
Pärjään yksin 450€ /kk. Hyvin riittää, kun tiedän, että 5 kk kuluttua käteen jää tonni , laskujen jälkeen. Jos tilanne olisi pitkäaikainen, vaipuisin synkkyyteen.
No peräti maanantain ehkä pärjäisin. Poika menossa lääkäriin / tutkimuksiin ja se tulee maksamaan yli 500. Toki saamme suuren osan takaisin vakuutuksesta, mutta maanantaina sekin pitäisi kuitenkin maksaa.
Mä en ymmärrä miks täällä vaahdotaan miten lapsiperhe ei tolla pärjäis. No ei varmaan pärjäiskään. Alottajan perheessä on kaks ihmistä ja laskut maksettu.
Yksin pärjäisin loistavasti, mutta neljää lasta en sillä elättäisi ☺
Tienaan noin 3000 e/kk ja kulutan siitä noin 350 e ruokaan ja bensaan jne. Tuo 500 euroa riittäisi meille oikein hyvin.
Minulle riittää hyvin 200 ekeä kk. Mies maksaa asumisen. Ruokaa ostan. Itselle en juuri mitään. Olen ollut vaateostoslakossa vuoden. Taidan jatkaa vielä. Kampaajalla en ole käynyt sitten marraskuun. Pidän polkkatukan kaltaista. Mies leikkaa. Kaupasta ostan väriaineet. Tämä on tietyllä tavalla tehnyt hyvää. Olen vapautunut kaikenlaisesta krääsän ostamisesta.Minulle jää säästöön kuukaudessa noin 2000 euroa. Sillä maksan lapseni opiskelun ulkomailla. En halua, että hän joutuu menemään lainaluukulle, entä saa ostettua ruokaa. Opintomaksut ovat suuret.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 20:31"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 20:28"]
En pärjäisi, meillä menee 2+1 ihmisen ruokaan noin tuhat euroa kuukaudessa.
[/quote]
Meillä menee 2 henk. n. 180-240 e/kk ruokaan + hygieniaan ja muihin perustarvikkeisiin. Taidatte syödä kultaa ja timantteja, kukin tyylillään.
[/quote]
:) Ei, me syömme vain ihan eri tavalla kuin te. Kaikki ruokamme on tuoretta ympäri vuoden, kaloista marjoihin. Jo tekemäni smoothiet maksavat noin 10 euroa päivässä. Mutta kuten sanot, kukin tyylillään.
Broiskukoivet, siipipalat, jauheliha, seipalat, ruokamakkarat, perunaa, porkkanaa, sipulia, vihersalaatit, pakastekasviksia, puuroja, keittoja, makaroonia, riisiä, munia, omenoita, appelsiineja, banaaneja, arkimaitoa, ruisleipää, teetä, tarjoustuotteita... Perustuotteilla selviydyt helposti ja jääkin. Käy kaupassa kerta viikossa, osta isoja pakkauksia ja pakasta aterioilta yli jääneet.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 20:45"]
Kylläpä täällä leuhkitaan kovasti pärjäämisestä! Kolmen hengen perheessä tekisi liian tiukkaa! On olemassa yllättäviäkin menoja vsrsinkin lapsiperheessä ja haluan myös huvitella ja käyttää kulttuuripalveluja joten menisi liian tiukalle.
[/quote]
Suomi on erikoinen maa, tai av ainakin erikoinen palsta. Täällä vapaaehtoisesti köyhin ja kurjin on suurin sankari. Vähän löysempi rahankäyttö taas koetaan joksikin ihme pröystäilyksi tai ainakin tuhlailuksi, kaikki elämänlaatua nostava on turhaa.
Lol, tuohan on mun koko kuukauden budjetti hyvinä kuukausina!
No tuon verran jää työmarkkinatuesta, että vähän pakko pärjätä. No problems.
En pärjäisi. Olen tottunut yleelliseen elämänlaatuun.
Pärjäisin ja pärjään, oon pärjännyt jo vuosikaudet. Mut myönnän että kun tolla summalla pitää pärjätä vuodesta toiseen niin ei se aina helppoa ole ollut.
Mulla opintotuki reilusti alle 400 e kuukaudessa ja sillä pitää pärjätä aina kuukausi kerrallaan. Joten erinomaisesti riittäisi tuo 500, olisi peräti luksusta.