Sweet and lovely -blogin Taru
Kommentit (582)
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 23:52"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 23:43"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 23:37"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 23:17"]
Luulisi että Pori on sen verran pieni paikka, että ihmiset tietää toistensa asioita ja tietoa tihkuisi sitä kautta. Mutta tässätapauksessa ei mitään.
[/quote]
No kyllä tihkui silloin tiistaina 9.6. Tuli useita kommentteja, että 'Nyt on hyvästijätön aika' ja että 'Nyt on tuskat ohi ja että hän on menehtynyt', mutta ne kommentit poistettiin kahdessa tunnissa ja koko ketju lukittiin. '' Jos olisin Taru tai hänen lähiomaisensa, olisin kyllä oikaissut huhut, jos ne olivat vääriä.
[/quote]
Jos pitää paikkansa, niin voi olla että pian lähtee blogi, insta ja fb-profiili.
Ihmettelen miksi joku tulisi kommentoimaan pelkän menehtymisen, mutta ei mitään enempää viimeviikoista tai päivistä. Olisiko kommentoija ollut naapuri, sairaanhoitaja, ystävä? Kuka?
Joku joka oli kuullut vain menehtymisestä, mutta ei tiedä enempää?
Ei ainakaan ihan lähipiiri tuollaista kommentoisi ilman esimerkiksi "kiitos tukijoille, rakkaamme on tänään nukkunut pois" tms. Ja kommentoisi kyllä muualle kuin tänne palstalle, kuten julkiseksi facebookiin.
[/quote]
Se, joka kertoi menehtymisen, sanoi olleensa miehen kanssa samalla yläasteella ja olevansa miehen Facebook-kaveri. Tieto tuli hänelle miehen Facebookin kautta, ei julkinen profiili, vain kavereiden nähtävillä. Varmaan nähnyt suruvalitteluja tms. Facebookissa, tuskin mitään tarkempia yksityiskohtia siellä Facebookissa puidaan.
[/quote]
Niin, kunnes paikalle tuli toinen miehen fb-kaveriksi esittäytyvä ja tyrmäsi nämä muut väitteet. Ketäpä uskoa, tämä on yhä av, trollailun mekka.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 16:51"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 16:50"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 16:31"]
Se jutun kieltäminen meni niin, että joku 'tuttava' sanoi silloin, että ei Tarun mies ole tuollaista ainakaan Facebookissa kertonut. Mutta kyllä Facebookissa ihmisten kommenteista ja toivotuksista pystyy paljonkin päättelemään mitä on tapahtunut, vaikka mies ei itse siellä kertosikaan mitään.
[/quote]
No haudan takaako hyväksyy blogiin kommentteja? En usko että läheisetkään niitä hyväksyisi heti menehtymisen jälkeen.
[/quote]
kommentit menee automaattisesti, ei niitä tarvitse hyväksyä
[/quote]
taru kirjoitti pari postausta sitten, että tästälähtien kommentit menee hyväksynnän kautta.
Hyvinkin voi olla kuollut. Kyllähän se viimeinen kuva kertoi totuuden hänen tilastaan ja oli sanaton viesti. Olen nähnyt omaiseni saman näköisenä syövän viime vaiheessa ja ei mennyt kuin pari viikkoa kun lähtö tuli.
Minun läheiseni on saattohoidossa ja saa myöskin morfiinia kipuihin. Lääkärin mukaan se on lopussa hyvä lääke siinäkin mielessä, että se tuo sellaisen onnellisen olotilan, euforian, että ei jaksa murehtia tulevaa vaan 'leijuu mukavasti pumpulissa'. Joka tapauksessa sen näkee silmistä milloin ihminen saa näitä voimakkaimpia kipulääkkeitä. Tiedän asian myös työni puolesta.
Millä nimellä tarun julkinen facebook -profiili löytyy?
Jos menehtyi 9.pv kuten spekuloitua, niin varmaankin 5.pv ollut sairaalavihkiminen kyseessä. Tai muutoin hyvin huonokuntoisena.
Silti jaksanut vielä 5. pv päivittää facebookiin ja instaan nimenvaihdoksen ja tiedon naimisiinmenosta.
Silti, minä en usko suorilla tuota 9. päivää vain parin viestin takia, vaikka pidän sitä mahdollisena.
Kaikki nuo viestit yhä voi olla jonkun muunkin ilkeämielisen tuotosta, joka halusi vain vähän narsistista potkua ketjuun, että hänen tekstinsä saa kuhinan aikaan.
Mutta mieti kuinka todennäköistä on, että joku valehtelisi toisen kuolemasta, aika harva todellakin olisi niin alhainen! Voihan mieskin poistaa Facebookista kommentit nopeaan tahtiin, jos ei halua tiedon leviävän sitä kautta. Että ei kaikki puolitutut Facebook-kaverit saisi tällaista tietoa Facebookin kautta.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 00:01"]
Hyvinkin voi olla kuollut. Kyllähän se viimeinen kuva kertoi totuuden hänen tilastaan ja oli sanaton viesti. Olen nähnyt omaiseni saman näköisenä syövän viime vaiheessa ja ei mennyt kuin pari viikkoa kun lähtö tuli.
[/quote]
Aivan. Samoin olen nähnyt minä ja pari viikkoa jaksoi hänkin makoilla kotona sohvalla kunnes meni sairaalaan ja siellä eli viimeiset pari päivää. Tuosta Tarun kuvasta on nyt se pari viikkoa. Ihan päivistä kyse milloin kuullaan surulliset uutiset.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 23:45"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 23:42"]
Surullinen olo tulee näistä instan kommenteista näin jälkikäteen..
https://instagram.com/p/wiigZHubcM/?taken-by=sweetandlovelyblogi
[/quote]
Miten urpo hoitoalan ihminen kommentoi näin "
paijastiinaTaru, olen huomannut hoitajatyössäni et oma tahto ja voima saa aikaan ihmeitä ja ne sinulla on
[/quote]
Siitä on kyllä olemassa ihan tutkimuksiakin, miten positiivinen asenne edesauttaa paranemista, joten täysin tuulesta temmattua ei tuo ole.
Ei muuten ole hyväksyntää blogissa päällä, kun joskus muutamia viikkoja sitten kommentoin, niin kommentti ilmestyi heti samantien.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 00:06"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 23:45"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 23:42"] Surullinen olo tulee näistä instan kommenteista näin jälkikäteen.. https://instagram.com/p/wiigZHubcM/?taken-by=sweetandlovelyblogi [/quote]
Miten urpo hoitoalan ihminen kommentoi näin " paijastiinaTaru, olen huomannut hoitajatyössäni et oma tahto ja voima saa aikaan ihmeitä ja ne sinulla on [/quote] Siitä on kyllä olemassa ihan tutkimuksiakin, miten positiivinen asenne edesauttaa paranemista, joten täysin tuulesta temmattua ei tuo ole.
[/quote]
Ei, ei ja ei. Vastuullinen hoitaja EI kommentoi noin vakavasti sairaalle, jolle lääkäritkin anteneet vain vähän toivoa.
Meistä vahvimmatkin ja elämänhaluisimmat kyllä taipuu sairauden edessä, eikä kyse ole kuin sairauden laadusta.
Monet syöpäpotilaat kokevat nuo kommentit loukkaavana, ja myös ilmaisun "voitti syövän". Syövässä ei voiteta tai hävitä aivan kuin itse voisi taisteluun vaikuttaa.
Syöpä joko ottaa tai sitten lääketiede vie voiton.
Taru oli positiivinen ja elämänhaluinen nuoren lapsen äiti. Asenteella ei noita taisteluita voiteta.
On vastuullista hoitajan puhua tuollaista.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 00:07"]
Ei muuten ole hyväksyntää blogissa päällä, kun joskus muutamia viikkoja sitten kommentoin, niin kommentti ilmestyi heti samantien.
[/quote]
No heh, todellakaan ei ole! En hetkeäkään uskonut, että siellä joku kello yksi yöllä hyväksyisi lähettämäni terveiset :-) Kyllä Taru varmaan tarkoitti, että hän tuhoaa aika ajoin ikävät kommentit pois, niinhän se toimii käytännössä.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 23:28"]
Itse jos olisin Tarun tilanteessa, niin ihan varmasti lähettäisin niille tuhansille lukijoilleni terveiset vaikka sen miehen välityksellä. Olisin niin kiitollinen siitä tsempistä ja myötäelämisestä, että en vaan voisi jättää asiaa ns. kesken. Se vaan kuuluu etikettiin vähän kuin kiitoskortin lähettäminen.
Eikä tämä kaikki Tarusta kirjoittelu johdu uteliaisuudesta. Siis sellaisesta ilkeästä uteliaisuudesta. Ihmiset voivat olla oikeasti sydämestään huolissaan ja murheissaan. Ovathan he "tunteneet" Tarun jo pitkään blogin ja somen kautta. Mutta tuleehan tällaista ihme spekulointeja ja vääriä huhuja, kun kukaan ei tiedä mistään mitään ja sitten arvuutellaan, että "varmaan kuollut, kun ei kuulu mitään". Ja juoru on valmis lähtemään eteenpäin.
Mutta jokainen tavallaan. Eihän ketään voi pakottaa. Jokainenhan saa lopettaa bloginsakin vaikka tuosta noin vaan seinään sanomatta kenellekään mitään. Onko se sitten hienoa käytöstä, on eri asia.
[/quote]
"Itse jos olisin Tarun tilanteessa, niin ihan varmasti..." Älä kirjoita tällaista. Sinä et ole ollut Tarun tilanteessa. Sinä et pysty millään tavalla käsittämään mitä se tuska, ahdistus, pelko, epätoivo, paniikki, lamaannus, katkeruus, tyhjyys ja pohjaton suru ehkä tekevät tuollaisessa tilanteessa. Sinulla ei ole minkäänlaista aavistustakaan miten sinä ja läheisesi toimisivat, joten älä väitä, että "ihan varmasti tekisin niin ja näin". Kun kuolema on läsnä, kun kuolema on ehkä lähellä pienen lapsen vanhemmalla, aivan toiset asiat muuttuvat merkittäviksi kuin mitkään etiketit. Sen sijaan, että vakavasti sairas haluaisi kirjoitella itselleen hyvin tuskallisia asioita tuntemattomille ihmisille, hän ehkä haluaa nekin hetket viettää läheisten, rakkaiden ihmisten kanssa mielekkäitä asioita tehden tai ehkäpä vain lastaan sylissä halaten.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 00:10"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 23:45"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 23:42"] Surullinen olo tulee näistä instan kommenteista näin jälkikäteen.. https://instagram.com/p/wiigZHubcM/?taken-by=sweetandlovelyblogi [/quote]
Miten urpo hoitoalan ihminen kommentoi näin " paijastiinaTaru, olen huomannut hoitajatyössäni et oma tahto ja voima saa aikaan ihmeitä ja ne sinulla on [/quote] Siitä on kyllä olemassa ihan tutkimuksiakin, miten positiivinen asenne edesauttaa paranemista, joten täysin tuulesta temmattua ei tuo ole.
[/quote]
Ei, ei ja ei. Vastuullinen hoitaja EI kommentoi noin vakavasti sairaalle, jolle lääkäritkin anteneet vain vähän toivoa.
Meistä vahvimmatkin ja elämänhaluisimmat kyllä taipuu sairauden edessä, eikä kyse ole kuin sairauden laadusta.
Monet syöpäpotilaat kokevat nuo kommentit loukkaavana, ja myös ilmaisun "voitti syövän". Syövässä ei voiteta tai hävitä aivan kuin itse voisi taisteluun vaikuttaa.
Taru oli positiivinen ja elämänhaluinen nuoren lapsen äiti. Asenteella ei noita taisteluita voiteta.
[/quote]
Miksi puhut hänestä menneessä muodossa?
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 00:17"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 23:28"]
Itse jos olisin Tarun tilanteessa, niin ihan varmasti lähettäisin niille tuhansille lukijoilleni terveiset vaikka sen miehen välityksellä. Olisin niin kiitollinen siitä tsempistä ja myötäelämisestä, että en vaan voisi jättää asiaa ns. kesken. Se vaan kuuluu etikettiin vähän kuin kiitoskortin lähettäminen.
Eikä tämä kaikki Tarusta kirjoittelu johdu uteliaisuudesta. Siis sellaisesta ilkeästä uteliaisuudesta. Ihmiset voivat olla oikeasti sydämestään huolissaan ja murheissaan. Ovathan he "tunteneet" Tarun jo pitkään blogin ja somen kautta. Mutta tuleehan tällaista ihme spekulointeja ja vääriä huhuja, kun kukaan ei tiedä mistään mitään ja sitten arvuutellaan, että "varmaan kuollut, kun ei kuulu mitään". Ja juoru on valmis lähtemään eteenpäin.
Mutta jokainen tavallaan. Eihän ketään voi pakottaa. Jokainenhan saa lopettaa bloginsakin vaikka tuosta noin vaan seinään sanomatta kenellekään mitään. Onko se sitten hienoa käytöstä, on eri asia.
[/quote]
"Itse jos olisin Tarun tilanteessa, niin ihan varmasti..." Älä kirjoita tällaista. Sinä et ole ollut Tarun tilanteessa. Sinä et pysty millään tavalla käsittämään mitä se tuska, ahdistus, pelko, epätoivo, paniikki, lamaannus, katkeruus, tyhjyys ja pohjaton suru ehkä tekevät tuollaisessa tilanteessa. Sinulla ei ole minkäänlaista aavistustakaan miten sinä ja läheisesi toimisivat, joten älä väitä, että "ihan varmasti tekisin niin ja näin". Kun kuolema on läsnä, kun kuolema on ehkä lähellä pienen lapsen vanhemmalla, aivan toiset asiat muuttuvat merkittäviksi kuin mitkään etiketit. Sen sijaan, että vakavasti sairas haluaisi kirjoitella itselleen hyvin tuskallisia asioita tuntemattomille ihmisille, hän ehkä haluaa nekin hetket viettää läheisten, rakkaiden ihmisten kanssa mielekkäitä asioita tehden tai ehkäpä vain lastaan sylissä halaten.
[/quote]
Sulla ei ole mitään tietoa mitä minä olen kokenut. Et voi tietää miten hyvin pystyn tai en pysty samaistumaan.
Väännän vielä kertaalleen rautalangasta: En ole vaatinut Tarua kirjoittelemaan hänelle tuskallisista asioista. En ole vaatinut Tarua kirjoittelemaan yhtään mistään sillä tiedän, että jos Taru on nyt hyvin heikkona, niin hän ei jaksa kirjoittamista ajatellakaan.
Mä en jaksa inttää teidän kanssa. Tarulle ja hänen perheelle lähetän vain paljon voimia ja lohdutusta.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 23:42"]
Surullinen olo tulee näistä instan kommenteista näin jälkikäteen..
https://instagram.com/p/wiigZHubcM/?taken-by=sweetandlovelyblogi
[/quote]
Mitä ilmeisimmin ihan mässäilläksesi Tarun kohtalolla nostit nuo kuvat? Muuta funktiota en keksi.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 00:20"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 00:10"]
[/quote]
[/quote]
Miksi puhut hänestä menneessä muodossa?
[/quote]
Siksi, koska olettamut ilmeisesti on että hän olisi menehtynyt. Tietenkään en sitä toivo, mutta vaikka ei olisikaan, niin ikävä kyllä se taitaa olla edessä.
Korjaan, että Taru ON positiivinen ja ihanan kauniisti kaikille kommentteihin vastaava persoona, joka kirjoitti hyvin optimistisesti myös sairaudestaan.
Arvostan henkilöä suuresti oli hän yhä tässä maailmassa tai ei. En tarkoittanut tuota loukkaavana Tarua kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 14:50"]
Että Taru olisi 9.6....?
[/quote]
En usko.
Miehen firman instagram on hyvinkin aktiivinen ollut 10.pv ja sen jälkeen, en usko että juuri puolisonsa menettänyt postaa kuvia ja markkinointia noin. Lisäksi moni ilmoitti ettei tuollaista todellakaan ole lukenut miehen seinällä ja todisteita (nimet piilotettuna esim) kysyessä näiden väitteiden kirjoittaja katosi kuin tuhka tuuleen.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 16:50"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 16:31"]
Se jutun kieltäminen meni niin, että joku 'tuttava' sanoi silloin, että ei Tarun mies ole tuollaista ainakaan Facebookissa kertonut. Mutta kyllä Facebookissa ihmisten kommenteista ja toivotuksista pystyy paljonkin päättelemään mitä on tapahtunut, vaikka mies ei itse siellä kertosikaan mitään.
[/quote]
No haudan takaako hyväksyy blogiin kommentteja? En usko että läheisetkään niitä hyväksyisi heti menehtymisen jälkeen.
[/quote]
kommentit menee automaattisesti, ei niitä tarvitse hyväksyä