Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi etäkoulu ei ois suoraan vaan voinu tulla?!

08.01.2022 |

Siis pahoin pelkään itse (lukiolaisena) että ei kauaa ehditä olla lähiopetuksessa, kun hallitus tajuaa että tartunnat tulevat nousemaan. Sen takia olisin toivonut suoraan etäkoulua. Lisäksi yleensä vapaa-ajalla nään sukulaisia jotka kuuluvat riskiryhmään niin itseni pitää olla todella varovainen

Kommentit (402)

Vierailija
101/402 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anspansku03 kirjoitti:

Olen itse sitä mieltä edelleen että pitäisi suoraan alkaa etäopetuksella

Ei se ole mahdollista, kun kaikki tavarat on koulussa, eikä ole tehty oikeamuotoista hallinnollista päätöstä.

102/402 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän nuoren koulussa ei ole pystytty eikä pystytä pitämään turvavälejä. Käsiä pestään joo, mutta se aiheuttaa tuntien alkuun aina sellaisen härdellin, että opetusaikaa kuluu paljon. Maskia ei nuoreni pysty käyttämään, koska se triggeröi aurallisen migreenin. Siitäkin oon saanut koululle soitella, kun opettajat eivät nuorta uskoneet. Jos sama painostaminen jatkuu, niin otan yhteyttä rehtoriin. Nuori on kiltti ja itki kaksi päivää sitä, kun ei pysty pitämään maskia ja nyt sitä, kun painostetaan pitämään.

Siis ymmärrän tämän, ja meidän koulussa on osalla jolla on tähän lupa, ja osalla joilla ei ole niitä ei käytä, minusta kaikki jolla ei ole terveydellistä syytä pitäisi käyttää, mutta ymmärrän tänkin puolen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/402 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se, jolla myös lukihäiriöinen lapsi, joka valmistui vuosi sitten.

Hänellä oli viimeisenä syksynä vielä 1 kurssi jäljellä. Sen hän sai suorittaa tenttimällä netissä. Sopi opettajan kanssa. Mutta sulla on niin paljon vielä jäljellä, ettei se ole mahdollista. Lisäksi etäkoulussa saisit opetusta kirjoittamissasi aineissa.

Muistaakseni lukiolaisten liitto ei halunnut etäkoulua. Ihmettelen, miksei. Eivät näemmä aja teidän asiaa kunnolla.

Vierailija
104/402 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit ehkä kerätä nimiä koulussasi ja julkaista ne paikallisessa lehdessä.

Vierailija
105/402 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai siis ei nimiä tiettykään lehteen, mutta että on kerätty ja lukumäärä.

Vierailija
106/402 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäkouluun ei voitu mennä järkevästi siksi, katsos kun nyt pitää ensin pelleillä niiden testien, maskien ja epämääräisten karanteeniaikojen ja ristiriitaisen tiedottamisen kanssa ensin seuraavat 2 viikkoa vain, että voidaan todeta että tulee sittenkin se 3 viikon lock down. Koko virkamieskoneisto ja hallitus ovat päätöksentekokyvyttömiä ämpyilijöitä, joiden toiminnasta seuraa vaan helvetisti haittaa jo olemassa olevan perussössimisestä koituvan haitan lisäksi.

107/402 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei kannata koska puolet ei haluu etää ja puolet haluu..

Vierailija
108/402 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etäkouluun ei voitu mennä järkevästi siksi, katsos kun nyt pitää ensin pelleillä niiden testien, maskien ja epämääräisten karanteeniaikojen ja ristiriitaisen tiedottamisen kanssa ensin seuraavat 2 viikkoa vain, että voidaan todeta että tulee sittenkin se 3 viikon lock down. Koko virkamieskoneisto ja hallitus ovat päätöksentekokyvyttömiä ämpyilijöitä, joiden toiminnasta seuraa vaan helvetisti haittaa jo olemassa olevan perussössimisestä koituvan haitan lisäksi.

Syynäbonbvarmaan myös se, että on ensin kiellettävä kaikki mahdollinen muu, jotta voivat sitten kehua, miten lapset olivat se viimeinen, mitä rajoitettiin.

Vaikka lasten edun mukaan nimenomaan koukut pitäisi olla etänä.

Vierailija
109/402 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso huuto oli siitä, että miksi ravintoloihin pääsee päivällä, mutta kouluihin ei olisi voinut mennä.

Eli pakko siis sulkea ravintolat ensin, vaikkei noilla ole mitään tekemistä keskenään.

Kouluissa on paljon enemmän väkeä kuin ravintoloissa päivällä.

Vierailija
110/402 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi hauskaa, jos aloittaja jäisi palstalle ja kirjoittaisi muistakin aiheista myöhemmin.

Vaikuttaa mukavalta henkilöltä.

Voisiko aloittaja kertailla sitäbruotsia isovanhempien kanssa jotenkin etänä, etteivät he altistuisi. Kamalalta varmaan tuntuisi, jos hän itse olisi sen sitten sinne vienyt.

Voisiko aloittaja vanhemmat kuljetella kouluun ja koulusta ainakin joinakin päivinä?

Vierailija
111/402 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, olen itsekin lukiolainen.

112/402 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi hauskaa, jos aloittaja jäisi palstalle ja kirjoittaisi muistakin aiheista myöhemmin.

Voisiko aloittaja kertailla sitäbruotsia isovanhempien kanssa jotenkin etänä, etteivät he altistuisi. Kamalalta varmaan tuntuisi, jos hän itse olisi sen sitten sinne vienyt.

Voisiko aloittaja vanhemmat kuljetella kouluun ja koulusta ainakin joinakin päivinä?

Mummilla sen verran huono kuulo, ettei pysty puhelimen kautta

Vanhemmat ei voi mua töidensä takia viedä

113/402 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tähä muista aiheista, tulee olee nii kiirettä kun koulut jatkuu etten tule ehtimään

Vierailija
114/402 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anspansku03 kirjoitti:

Ja tähä muista aiheista, tulee olee nii kiirettä kun koulut jatkuu etten tule ehtimään

Harmi, vaikutat kivalta!

Vierailija
115/402 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anspansku03 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auttaisiko mummiasi joku parempi puhelin.

Mun vanhemmilla on surkea kuulo. Ovat ysikymppisiä. Molemmat kuulevat puheen doro-puhelimillaan. Paljon paremmin kuin puhumalla.

Vierailija
116/402 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anspansku03 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auttaisiko mummiasi joku parempi puhelin.

Mun vanhemmilla on surkea kuulo. Ovat ysikymppisiä. Molemmat kuulevat puheen doro-puhelimillaan. Paljon paremmin kuin puhumalla.

Lisään, että heillä on kyllä kuulolaitteet, mutta pystyvät puhelimella puhumaan ilman sellaisia.

Vierailija
117/402 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne vanhemmat ehdi edes hakea sinua niinä päivinä, kun sulla on niitä erikoispitkiä päiviä ja täysi bussi.

Kannattaa yrittää pyytää. Minun lukiolainen jo enne koronakautta kinui kuljettelemaan aina kun mahdollista.

Vierailija
118/402 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kaikki etäkouluun, että sinä tahvo saat nähdä riskiryhmäsukulaisiasi?

Vierailija
119/402 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se olisi ollut monille perheille liian rankkaa. Koululuokassakin edetän sen huonoimman aineksen mukaan. Nyt muutama päivä koulua ja todetaan että tauti edennyt liikaa.

Vierailija
120/402 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä miten verrataan ravintoloita kouluun..se että ravintolat menee kiinni ei tasan vaikuta koulumaailmaan mitenkään. Jossain oli vielä, että miten lukiolainen pääsee päivällä baariin kun ei kouluun pääse niin kyllä suurin osa täysikäisistä lukiolaisista keskittyy nyt kirjoituksiin eikä päiväkänneihin.