Miksi etäkoulu ei ois suoraan vaan voinu tulla?!
Siis pahoin pelkään itse (lukiolaisena) että ei kauaa ehditä olla lähiopetuksessa, kun hallitus tajuaa että tartunnat tulevat nousemaan. Sen takia olisin toivonut suoraan etäkoulua. Lisäksi yleensä vapaa-ajalla nään sukulaisia jotka kuuluvat riskiryhmään niin itseni pitää olla todella varovainen
Kommentit (402)
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne vanhemmat ehdi edes hakea sinua niinä päivinä, kun sulla on niitä erikoispitkiä päiviä ja täysi bussi.
Kannattaa yrittää pyytää. Minun lukiolainen jo enne koronakautta kinui kuljettelemaan aina kun mahdollista.
HE eivät pystyisi mua hakemaan keskustasta kun autollakin se on TUKOSSA
Vierailija kirjoitti:
Anspansku03 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi hauskaa, jos aloittaja jäisi palstalle ja kirjoittaisi muistakin aiheista myöhemmin.
Vaikuttaa mukavalta henkilöltä.
Voisiko aloittaja kertailla sitäbruotsia isovanhempien kanssa jotenkin etänä, etteivät he altistuisi. Kamalalta varmaan tuntuisi, jos hän itse olisi sen sitten sinne vienyt.
Voisiko aloittaja vanhemmat kuljetella kouluun ja koulusta ainakin joinakin päivinä?
Mummilla sen verran huono kuulo, ettei pysty puhelimen kautta
Vanhemmat ei voi mua töidensä takia viedä
Auttaisiko mummiasi joku parempi puhelin.
Mun vanhemmilla on surkea kuulo. Ovat ysikymppisiä. Molemmat kuulevat puheen doro-puhelimillaan. Paljon paremmin kuin puhumalla.
mummi on yli 90 ja ei se puhelimest oo kii, sil pitää muutenkin aina huutaa jos on samas tilas nii puhelimen vaihos ei onnistuisi!!
Anspansku03 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anspansku03 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi hauskaa, jos aloittaja jäisi palstalle ja kirjoittaisi muistakin aiheista myöhemmin.
Voisiko aloittaja kertailla sitäbruotsia isovanhempien kanssa jotenkin etänä, etteivät he altistuisi. Kamalalta varmaan tuntuisi, jos hän itse olisi sen sitten sinne vienyt.
Voisiko aloittaja vanhemmat kuljetella kouluun ja koulusta ainakin joinakin päivinä?
Mun vanhemmilla on surkea kuulo. Ovat ysikymppisiä. Molemmat kuulevat puheen doro-puhelimillaan. Paljon paremmin kuin puhumalla.
mummi on yli 90 ja ei se puhelimest oo kii, sil pitää muutenkin aina huutaa jos on samas tilas nii puhelimen vaihos ei onnistuisi!!
Kyllä minäkin joudun vanhemmilleni nimenomaan huutamaan, mutta puhelimessa ne kuulevat. Ovat 90 ja 98.
Oletko kokeillut puhelimella? Käske laittaa kuuntelukohta oikeaan paikkaan eli korvan kohdalle.
Ja ihan oleellinen vinkki: sano.sanat.selkeästi.erikseen. Jos.puhuu.normaaliin.tapaan,sanat.ei.erotu.
Tuon sanojen välillä kunnollisen tauon pitämisen tajusin vasta hiljattain.
Huomaatko, että sua kannatetaan täällä. Valtavasti ylänuolia aloituksellasi!
En tunne ketään, joka toivoo etäkoulua. Kaikki lukiolaiseni luokalla haluaa koululle normaalisti. Että tuskin saatte adresseihinne nimiä.
Mutta jatkakaa vaan tätä kiukutteluanne. Miksi ette järjestä kotikoulujanne ihan itse?
Se kotitesti on hyvä tehdä, mutta muista, että se ei ole luotettava. Diagnostiikkajohtaja Lasse Lehtosen mukaan se näyttää vain puolet oikein.
Pitää kunnolla ottaa niitä soluja.
Vierailija kirjoitti:
En tunne ketään, joka toivoo etäkoulua. Kaikki lukiolaiseni luokalla haluaa koululle normaalisti. Että tuskin saatte adresseihinne nimiä.
Mutta jatkakaa vaan tätä kiukutteluanne. Miksi ette järjestä kotikoulujanne ihan itse?
En usko. Minun lukiolaisen taas tunteen etäkoulun kannattajia.
Ensinnäkin haluaa pysyä terveenä ja sitten saa nukkua tunnin pidempään eikä tarvitse laittautua.
Etäopetus on yhtä tehokasta kuin lähiopetus. Oli ainakin lapseni koulussa.
Siellä esim matikan tunnilla ope näkyi ruudun toisessa reunassa ja valkokangas, jolle teki laskuja, toisessa reunassa. Vuorovaikutteisuus oli mahdollista. Kotitehtäviä annettiin ja ne lähetettiin opettajalle.
Sama muissa aineissa. Filosofiassa oli enemmän keskustelua opoilaiden kanssa.
Minusta on mukavaa, että pidät isovanhempiisi yhteyttä. Olet hyvä ihminen ❤
Toki nyt kannattaa varoa, ettei vaan tartuta mitään
Ihan uteliaisuudesta: millä tavalla varot koronaa vapaa-aikana? Toivottavasti olet varovainen.
Ovatko vanhempasi lähi-vai etätyössä?
Vierailija kirjoitti:
No sitten sulla on aika pienet ja ahdaskatseiset piirit. Etäkoulun kannattajia löytyy monia, meistä koululaisistakin.
Terveisin 9-luokkalainen tyttö
Miksi bussiin saa mennä yli viiden tuntemattoman kanssa samaan tilaan
Ehkä bussien pitäisi alkaa ajaa etuovi auki. Tuulettuisi.
Aattelin jos joku muu voisi tehdä sen adressin tai sen koska mulla ei juuri oel aikaa koska pitäisi tehdä muitakin juttuja
Vierailija kirjoitti:
Ihan uteliaisuudesta: millä tavalla varot koronaa vapaa-aikana? Toivottavasti olet varovainen.
Ovatko vanhempasi lähi-vai etätyössä?
äiti käy toimistolla mutta sen työpaikalla on suomen osassa vain hän ja pomonsa ja hänen pomo tekee lähinnä vaa etänä, ja äiti välil etän mut muuten toimistol ja täl hetkel melkein aina siellä yksin. Isi on muuten aina etänä ellei ole työmatkoillla.
muun muassa ite varo sillä, että välttelen julkisia tiloja. esim silleen, että voisin lähteä joka vk kauppaan mukaan mutta en ole lähteny
Vierailija kirjoitti:
Anspansku03 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anspansku03 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin joudun vanhemmilleni nimenomaan huutamaan, mutta puhelimessa ne kuulevat. Ovat 90 ja 98.
Oletko kokeillut puhelimella? Käske laittaa kuuntelukohta oikeaan paikkaan eli korvan kohdalle.
Ja ihan oleellinen vinkki: sano.sanat.selkeästi.erikseen. Jos.puhuu.normaaliin.tapaan,sanat.ei.erotu.
Tuon sanojen välillä kunnollisen tauon pitämisen tajusin vasta hiljattain.
Mummilla on lankapuhelin...
Joistain lankapuhelimesta kuuluu kyllä aika huonosti se ääni. Niissä on eroja.
Täällä Turussa ei lankapuhelimia enää olekaan, vaan ainoastaan lankapuhelimen näköisiä puhelimia, joissa kuitenkin on sim-kortti ja ne on kiinni sähköverkossa. Esim Tampereella on vielä oikeita lankapuhelimia.
Lankapuhelin on siitä hyvä, että jos tulee muistin kanssa ongelmaa, niin sitä osaa pidempään käyttää, kun niitä on ollut kauemmin.
Minuakin harmittaa ja pelottaa koronatilanne paljon ja suututtaa, että poliittisen pelin takia ei tullut etäkouluja.
En osaa/uskalla tehdä etäkoulusta adressia. Olen surkea netin käyttäjä. En ole käynyt adressin sivulla edes, vaikka siellä on ollut aiheita, joista minulla on mielipide voimakkaanakin.
Ideasi on hyvä. Kunpa joku sen toteuttaisi.
Olen ymmärtänyt, että siellä on adressin lakien muuttamiseksi. Vai onko siellä muunlaisiakin. Lain muuttaminen on hidasta.
Vierailija kirjoitti:
En osaa/uskalla tehdä etäkoulusta adressia. Olen surkea netin käyttäjä. En ole käynyt adressin sivulla edes, vaikka siellä on ollut aiheita, joista minulla on mielipide voimakkaanakin.
Ideasi on hyvä. Kunpa joku sen toteuttaisi.
Olen ymmärtänyt, että siellä on adressin lakien muuttamiseksi. Vai onko siellä muunlaisiakin. Lain muuttaminen on hidasta.
Että siellä on *adresseja lakien muuttamiseksi
Ihan poliittista peliä.
Lasse Lehtosen mukaan koulut ovat merkittävä tartuntapaikka.