Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

870e Hekan perheasunto vai 190 000 lainaa ja ostaa oma?

Vierailija
08.01.2022 |

Yksinhuoltaja miettii. Asuako Hekan vuokra-asunnossa joka onnistuttiin saamaan vai ottaa laina ja ostaa oma, maksaa sitä (pitkään) pois mutta kuitenkin omaa? Miten tiukille sitten talous menisi, vaikea sanoa, mutta todennäköisesti n. 1100e kk sitten.

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hekan perheasunto on lähes lottovoitto. Olisin tyytyväinen.

Vierailija
2/94 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Yleisesti ottaen olen aina sen oman kannalla mutta riippuu tilanteesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet vuokralla niin sinulla ei ole omaisuutta. Jos omistat niin on. Jos mahdollisuus ostaa oma niin osta oma. Ei pankki lainaa anna, jos et selviä kunnialla arjessa lainan kanssa.

Vierailija
4/94 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viihdytte nykyisellä niin en muuttaisi pois. On todella edullinen. 190k ei riitä perheasuntoon.

Vierailija
5/94 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

40v

Vierailija
6/94 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Yleisesti ottaen olen aina sen oman kannalla mutta riippuu tilanteesta

Omaa voi sisustaa ja remontoida oman mielen mukaan ja sitä vuokrakämppää... No se on sellainen kun on.

Vierailija
7/94 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli laittaisin tietysti reilusti omaa rahaa myös ostoon. Lisäksi tuo iso laina. Vaiko vuokralla ja sijoittaa omia rahoja, ostaa joskus sitten oman muualta kun ei tarvitse enää niin isoa asuntoa? Ap

Vierailija
8/94 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankistahan kannattaa kysyä ja kilpailuttaa. Voi olla ettei yksikään pankki edes myönnä lainaa. Itse mielummin maksan pankille ja joku päivä maksut sitten loppuu. Eläkkeelläkin jää vähän enemmän käteen, kun lainat maksettu ja vuokraa ei tarvitse maksaa joka kuu.

Vierailija
9/94 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi Hekalta jos sinne kerran päässyt, voit hakea vaihtoa myöhemmin jos tilanne muuttuu.

Vierailija
10/94 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman voi myydä pois, hyvältä alueelta voitolla. Jos haluat jossakin vaiheessa kuitenkin omistaa asunnon, miksei tekisi sitä heti, kun mahdollista.

Vierailija
11/94 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40v

Jaa-a. Jos ei ole kovin suurta omarahoitusta ja hyviä tuloja niin alkaa olla viime hetket käsillä ostaa ettei eläkkeellä tarvitse maksaa. Oon itse 44v ja lainaa 32t jäljellä.

Vierailija
12/94 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma asunto.

Vierailija
13/94 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi eläkeasia on muuten paikkansa pitävä, turha kituutella ensin vuokralla ja ostaa omaa sitten joskus, kun pitäis se asunto ennen eläkettäkin vaihtaa sopivaksi ettei joudu silloin maksamaan vuokraa enää eläkerahoista ja tuista.

Vierailija
14/94 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on omia säästöjä ja pankki siis antaisi lainan. Ap

Vierailija
15/94 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta oma. Kun olette maksaneet sitä vaikka 5 vuotta, niin omistatte maksetun osuuden asunnosta, yleensä myös asuntojen arvo nousee, jos on hyvällä paikalla ja ok taloyhtiössä. Kun muutatte, saatte myynnistä jotain käteen. Vuokralla olessa rahojen perään on turha haikailla, ette saa mitään ja todennäköisesti saatte vielä maksaa jostain "kulumisista" vuokraisännälle.

Vierailija
16/94 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli laittaisin tietysti reilusti omaa rahaa myös ostoon. Lisäksi tuo iso laina. Vaiko vuokralla ja sijoittaa omia rahoja, ostaa joskus sitten oman muualta kun ei tarvitse enää niin isoa asuntoa? Ap

Me tehtiin niin että asuttiin vaatimattomammin ja sijoitettiin ja nyt viime keväänä kun sijoitukset oli ihan älyttömästi plussalla myytiin osa ja ostettiin uusi talo lähes pelkästään niillä rahoilla (velkaa 60t) ja yli 300t otettiin sijoituksista. Näinkin voi tehdä.

Vierailija
17/94 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me tehtiin niin että asuttiin vaatimattomammin ja sijoitettiin ja nyt viime keväänä kun sijoitukset oli ihan älyttömästi plussalla myytiin osa ja ostettiin uusi talo lähes pelkästään niillä rahoilla (velkaa 60t) ja yli 300t otettiin sijoituksista. Näinkin voi tehdä.

Ette paljon typerämmin olisi voinut tehdä. Nyt vaihdoitte TUOTTAVAN omaisuuden MAKSAVAAN rasitteeseen. Ennemmin olisi kannattanut ostaa velalla ja pitää rahat sijoituksissa.

Vierailija
18/94 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi eläkeasia on muuten paikkansa pitävä, turha kituutella ensin vuokralla ja ostaa omaa sitten joskus, kun pitäis se asunto ennen eläkettäkin vaihtaa sopivaksi ettei joudu silloin maksamaan vuokraa enää eläkerahoista ja tuista.

"eläkerahoista ja tuista"

Jaa. Olen muutaman vuoden ollut tk eläkkeellä. Mitäs tukia voisin hakea kun en saa kun vaan eläkkeen. Tuo oli uutta mulle.

Vierailija
19/94 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon sulla on säästöjä, joku 200k uupuu..

Vierailija
20/94 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistahan, että jos lainalla jotain ostat niin se ei ole sinun ennen kuin olet maksanut lainan korkoineen pois.