Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KERTOKAA HYVÄ SYY, MIKSI PITÄISI TEHDÄ LAPSI?

Vierailija
01.05.2015 |

Kertokaa ja vakuuttakaa minut. En näe syytä tehdä tähän maailmaan enempää lapsia, mitä jo nyt täällä on.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan kannalta: Tänne tarvitaan uutta sukupolvea hoitamaan tulevaisuuden yhteiskuntaa.
Ihmisen kannalta: Vanhuus on katkera ja yksinäinen ilman jälkikasvua. Lapset ovat pieniä ja kokopäiväistä hoitoa vaativia vain silmänräpäyksen.

Vierailija
42/67 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:07"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:00"]    [quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 17:56"] [quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 17:49"]Ehkä Ap miettii että ehkä huono idea voisi muuttua myöhemmin hyväksi, siis hän voisi pitääkin vanhempana olemisesta lapsen syntymisen jälkeen, mutta kuinka usein käy niin että huonoksi koettu idea muuttuu hyväksi? Mietitään vaikkapa parisuhdettakin... [/quote] No se oma biologinen jälkeläinen harvoin on ihan sama asia kuin joku muu väärä valinta tai "huono idea" elämässä, kuitenkaan. Väitän, että suurin osa vannoutuneista veloistakin rakastuisi siihen OMAAN lapseensa, jos sellainen yllättäen syntyisi (onhan niitä tapauksia aina joskus, että raskaus tulee ilmi vasta kun synnytys alkaa)... [/quote]   Aliarvioit ihmisten itsetuntemuksen ja tasapäistät naiset liikaa keskenään.  En todellakaan aio tekemään mitään ihmiskoetta selvittääkseni oletko oikeassa vai et, kun olen jo 4-vuotiaasta tuntenut, etten halua lasta. Nuketkin stailasin, en suinkaan kuvitellut niitä lapsiksi, vaan katsoin vain mitä kaikkia eri tyylejä niille voisi pukea.    Vela [/quote] Missäs kehotin sinua niin tekemään? Ymmärsit ihan tahallisesti väärin, kukaan ei kyseenalaista SINUN valintojasi, itsetuntemustasi tms. Sanoinpahan vain, että USEIMMITEN siihen omaan, aluksi ei-toivottuun lapseenkin rakastuu kyllä. Ei tosin aina, joten en kehota ketään ehdoin tahdoin kokeilemaan...

[/quote]

Puhuin veloista yleisellä tasolla ja siihen perään lisäsin oman näkökulmana velana asiaan. 

Epätoivotusta lapsesta voi alkaa tuntea vastuuta ja velvollisuudentuntoa, mutta rakkaus ei ole mikään automaatio, kuten tällä palstalla on jo kymmeniä kertoja nähty - ja näin siis vaikka lapsi olisi alunperin suunniteltu ja haluttukin.
[/quote] Ymmärrätkö ollenkaan lukemaasi? Missä väitettiin että rakkaus olisi automaatio? Sinä et kuitenkaan lapsettomana VOI ymmärtää esimerkiksi sitä hormonimäärää mikä vastasynnyttäneeseen naiseen vaikuttaa. Niillä hormoneilla on yksi tarkoitus: saada äiti rakastumaan lapseensa, koska biologia ja lajin säilyminen. Me olemme eläimiä muiden joukossa, ja halusimme tai emme, meihin vaikuttavat myös hormonit. Ja ei, sitä ei voi tietää ennen kuin on itse kokenut (enkä edelleenkään kehota sinua tai ketään muutakaan "kokeilemaan").

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tule saamaan mitään hyvä perusteluja koska sellaisia ei ole. Uuden elämän synnyttämiselle ei ole mitään hyvää syytä. Eliölajit nyt vain niin tekevät koska geenit ohjelmoivat heidät (ainakin suurimman osan) haluamaan niin. Mutta ei sille ole mitään järkevää syytä. Elämä lisääntyy, siinä se, ilman mitään kummempaa syytä.

Ja tällä hetkellä ihmisiä tosiaan on tällä planeetalla selvästi yli sen kantokyvyn; kulutamme kahdeksassa kuukaudessa sen mitä planeetta tuottaa vuodessa. Eli resurssiemme pitäisi riittää 50 % pidemmäksi ajaksi kuin mitä ne nyt tekevät. Onko tässä tilanteessa mitään syytä lisääntyä? Minusta ei.

Vierailija
44/67 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:20"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:10"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:07"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:00"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 17:56"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 17:49"]Ehkä Ap miettii että ehkä huono idea voisi muuttua myöhemmin hyväksi, siis hän voisi pitääkin vanhempana olemisesta lapsen syntymisen jälkeen, mutta kuinka usein käy niin että huonoksi koettu idea muuttuu hyväksi? Mietitään vaikkapa parisuhdettakin... [/quote] No se oma biologinen jälkeläinen harvoin on ihan sama asia kuin joku muu väärä valinta tai "huono idea" elämässä, kuitenkaan. Väitän, että suurin osa vannoutuneista veloistakin rakastuisi siihen OMAAN lapseensa, jos sellainen yllättäen syntyisi (onhan niitä tapauksia aina joskus, että raskaus tulee ilmi vasta kun synnytys alkaa)...

[/quote]

Aliarvioit ihmisten itsetuntemuksen ja tasapäistät naiset liikaa keskenään. 

En todellakaan aio tekemään mitään ihmiskoetta selvittääkseni oletko oikeassa vai et, kun olen jo 4-vuotiaasta tuntenut, etten halua lasta. Nuketkin stailasin, en suinkaan kuvitellut niitä lapsiksi, vaan katsoin vain mitä kaikkia eri tyylejä niille voisi pukea. 

Vela

[/quote]

Tä? Luulin minäkin lapsena, teininä ja pitkälle parikymppiseksi, etten halua lapsia ja nukkejani puin ihan samoin kuin sinä. Ja silti minulla on kolme lasta, joista olen todella onnellinen. Kuvittelet, että ihmisen mieli ei voisi koskaan muuttua, mutta olet väärässä. Millä tietenkään EN tarkoita, ettäkö sinun pitäisi lapsia koskaan haluta, ihan samantekevää minulle haluatko vai et.

ohis

[/quote]

Ja minulle on ihan samantekevä sinun mielipiteesi. Kiitos kun kuvittelet etten tunne itseni vielä 36-vuotiaana. Elämänsä voi täyttää muullakin mielekkäällä tekemisellä kuin lasten saamisella.

[/quote]

Totta kai voi, missään en ole muuta väittänyt. Sinua en tunne, enkä välitäkään tuntea, mutta fakta on, että ihmisen mieli voi muuttua. That's all.

[/quote]

No joidenkin muuttuu, toisten ei. Eikö tämä ole triviaali, kaikkia asioita koskeva seikka?

Vierailija
45/67 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:15"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:10"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:07"] [quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:00"]     [quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 17:56"] [quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 17:49"]Ehkä Ap miettii että ehkä huono idea voisi muuttua myöhemmin hyväksi, siis hän voisi pitääkin vanhempana olemisesta lapsen syntymisen jälkeen, mutta kuinka usein käy niin että huonoksi koettu idea muuttuu hyväksi? Mietitään vaikkapa parisuhdettakin... [/quote] No se oma biologinen jälkeläinen harvoin on ihan sama asia kuin joku muu väärä valinta tai "huono idea" elämässä, kuitenkaan. Väitän, että suurin osa vannoutuneista veloistakin rakastuisi siihen OMAAN lapseensa, jos sellainen yllättäen syntyisi (onhan niitä tapauksia aina joskus, että raskaus tulee ilmi vasta kun synnytys alkaa)... [/quote]   Aliarvioit ihmisten itsetuntemuksen ja tasapäistät naiset liikaa keskenään.  En todellakaan aio tekemään mitään ihmiskoetta selvittääkseni oletko oikeassa vai et, kun olen jo 4-vuotiaasta tuntenut, etten halua lasta. Nuketkin stailasin, en suinkaan kuvitellut niitä lapsiksi, vaan katsoin vain mitä kaikkia eri tyylejä niille voisi pukea.    Vela [/quote] Tä? Luulin minäkin lapsena, teininä ja pitkälle parikymppiseksi, etten halua lapsia ja nukkejani puin ihan samoin kuin sinä. Ja silti minulla on kolme lasta, joista olen todella onnellinen. Kuvittelet, että ihmisen mieli ei voisi koskaan muuttua, mutta olet väärässä. Millä tietenkään EN tarkoita, ettäkö sinun pitäisi lapsia koskaan haluta, ihan samantekevää minulle haluatko vai et. ohis [/quote]   Ja minulle on ihan samantekevä sinun mielipiteesi. Kiitos kun kuvittelet etten tunne itseni vielä 36-vuotiaana. Elämänsä voi täyttää muullakin mielekkäällä tekemisellä kuin lasten saamisella. [/quote] Siinä taas nähdään velan lapsellisuus... Tosiaan jos 36-vuotias ottaa noin nokkiinsa jostain elämänvalintojensa arvostelusta nettipalstalla, niin et olisi kypsäkään äidiksi... ;-)

[/quote]

Mistä kuvittelet että otan nokkiini? Ja miten voit todeta kypsyyteni yhden kommentin lukemalla? Oletko itse huiman kypsä typerine hymiöinesi? Ärsyttää vaan tämän palstan ihmisten ahdasmielisyys, mutta mitä muuta Vauva-palstalaisilta voi odottaa? Onneksi täällä voi joskus keskustella muustakin kuin tästä asiasta, joka on loppujen lopuksi kunkin ihmisen yksityisasia. Selvää on, että tässä ketjussa päästä enää mihinkään viisaaseen lopputulokseen...
[/quote] No juuri tuosta kypsyytesi näkee, että raivoat siellä suu vaahdossa... Rauhoituttua, kulta pieni! :-*

Vierailija
46/67 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan kannalta: Tänne tarvitaan uutta sukupolvea hoitamaan tulevaisuuden yhteiskuntaa. Ihmisen kannalta: Vanhuus on katkera ja yksinäinen ilman jälkikasvua. Lapset ovat pieniä ja kokopäiväistä hoitoa vaativia vain silmänräpäyksen.

[/quote]

Isoäitipuoleni vanhuus oli onnellinen ilman omia lapsia...

Vierailija
47/67 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:25"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:15"] [quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:10"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:07"] [quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:00"]     [quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 17:56"] [quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 17:49"]Ehkä Ap miettii että ehkä huono idea voisi muuttua myöhemmin hyväksi, siis hän voisi pitääkin vanhempana olemisesta lapsen syntymisen jälkeen, mutta kuinka usein käy niin että huonoksi koettu idea muuttuu hyväksi? Mietitään vaikkapa parisuhdettakin... [/quote] No se oma biologinen jälkeläinen harvoin on ihan sama asia kuin joku muu väärä valinta tai "huono idea" elämässä, kuitenkaan. Väitän, että suurin osa vannoutuneista veloistakin rakastuisi siihen OMAAN lapseensa, jos sellainen yllättäen syntyisi (onhan niitä tapauksia aina joskus, että raskaus tulee ilmi vasta kun synnytys alkaa)... [/quote]   Aliarvioit ihmisten itsetuntemuksen ja tasapäistät naiset liikaa keskenään.  En todellakaan aio tekemään mitään ihmiskoetta selvittääkseni oletko oikeassa vai et, kun olen jo 4-vuotiaasta tuntenut, etten halua lasta. Nuketkin stailasin, en suinkaan kuvitellut niitä lapsiksi, vaan katsoin vain mitä kaikkia eri tyylejä niille voisi pukea.    Vela [/quote] Tä? Luulin minäkin lapsena, teininä ja pitkälle parikymppiseksi, etten halua lapsia ja nukkejani puin ihan samoin kuin sinä. Ja silti minulla on kolme lasta, joista olen todella onnellinen. Kuvittelet, että ihmisen mieli ei voisi koskaan muuttua, mutta olet väärässä. Millä tietenkään EN tarkoita, ettäkö sinun pitäisi lapsia koskaan haluta, ihan samantekevää minulle haluatko vai et. ohis [/quote]   Ja minulle on ihan samantekevä sinun mielipiteesi. Kiitos kun kuvittelet etten tunne itseni vielä 36-vuotiaana. Elämänsä voi täyttää muullakin mielekkäällä tekemisellä kuin lasten saamisella. [/quote] Siinä taas nähdään velan lapsellisuus... Tosiaan jos 36-vuotias ottaa noin nokkiinsa jostain elämänvalintojensa arvostelusta nettipalstalla, niin et olisi kypsäkään äidiksi... ;-) [/quote]   Mistä kuvittelet että otan nokkiini? Ja miten voit todeta kypsyyteni yhden kommentin lukemalla? Oletko itse huiman kypsä typerine hymiöinesi? Ärsyttää vaan tämän palstan ihmisten ahdasmielisyys, mutta mitä muuta Vauva-palstalaisilta voi odottaa? Onneksi täällä voi joskus keskustella muustakin kuin tästä asiasta, joka on loppujen lopuksi kunkin ihmisen yksityisasia. Selvää on, että tässä ketjussa päästä enää mihinkään viisaaseen lopputulokseen... [/quote] No juuri tuosta kypsyytesi näkee, että raivoat siellä suu vaahdossa... Rauhoituttua, kulta pieni! :-*

[/quote]

En raivo, itse yrität nolata ja mitätöidä minut käyttäytymällä alentuvasti, mutta tosiasiassa nolaat vain itsesi. Tyypillistä naisten välistä ystävällisyyttä...

Suutun muutenkin äärettömän harvoin ja kaikkein vähiten jollekulle lapselliselle, anonyymille kommentoijalle, jolla ei ole mitään merkitystä minun elämälleni.

Tämä keskustelu vain vahvistaa tuntemustani siitä, etten halua äidiksi.

Enköhän opettajana ja sairaanhoitajana pääse tarpeeksi kasvattamaan sinunkin muksujasi...

Vierailija
48/67 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:15"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:10"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:07"] [quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:00"]     [quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 17:56"] [quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 17:49"]Ehkä Ap miettii että ehkä huono idea voisi muuttua myöhemmin hyväksi, siis hän voisi pitääkin vanhempana olemisesta lapsen syntymisen jälkeen, mutta kuinka usein käy niin että huonoksi koettu idea muuttuu hyväksi? Mietitään vaikkapa parisuhdettakin... [/quote] No se oma biologinen jälkeläinen harvoin on ihan sama asia kuin joku muu väärä valinta tai "huono idea" elämässä, kuitenkaan. Väitän, että suurin osa vannoutuneista veloistakin rakastuisi siihen OMAAN lapseensa, jos sellainen yllättäen syntyisi (onhan niitä tapauksia aina joskus, että raskaus tulee ilmi vasta kun synnytys alkaa)... [/quote]   Aliarvioit ihmisten itsetuntemuksen ja tasapäistät naiset liikaa keskenään.  En todellakaan aio tekemään mitään ihmiskoetta selvittääkseni oletko oikeassa vai et, kun olen jo 4-vuotiaasta tuntenut, etten halua lasta. Nuketkin stailasin, en suinkaan kuvitellut niitä lapsiksi, vaan katsoin vain mitä kaikkia eri tyylejä niille voisi pukea.    Vela [/quote] Tä? Luulin minäkin lapsena, teininä ja pitkälle parikymppiseksi, etten halua lapsia ja nukkejani puin ihan samoin kuin sinä. Ja silti minulla on kolme lasta, joista olen todella onnellinen. Kuvittelet, että ihmisen mieli ei voisi koskaan muuttua, mutta olet väärässä. Millä tietenkään EN tarkoita, ettäkö sinun pitäisi lapsia koskaan haluta, ihan samantekevää minulle haluatko vai et. ohis [/quote]   Ja minulle on ihan samantekevä sinun mielipiteesi. Kiitos kun kuvittelet etten tunne itseni vielä 36-vuotiaana. Elämänsä voi täyttää muullakin mielekkäällä tekemisellä kuin lasten saamisella. [/quote] Siinä taas nähdään velan lapsellisuus... Tosiaan jos 36-vuotias ottaa noin nokkiinsa jostain elämänvalintojensa arvostelusta nettipalstalla, niin et olisi kypsäkään äidiksi... ;-)

[/quote]

Mistä kuvittelet että otan nokkiini? Ja miten voit todeta kypsyyteni yhden kommentin lukemalla? Oletko itse huiman kypsä typerine hymiöinesi? Ärsyttää vaan tämän palstan ihmisten ahdasmielisyys, mutta mitä muuta Vauva-palstalaisilta voi odottaa? Onneksi täällä voi joskus keskustella muustakin kuin tästä asiasta, joka on loppujen lopuksi kunkin ihmisen yksityisasia. Selvää on, että tässä ketjussa päästä enää mihinkään viisaaseen lopputulokseen...
[/quote]No kerropa nyt viisaana meille kaikille MIKÄ on se VIISAS lopputulos, mitä te velat näillä aloituksillanne haette? Kun jo ensimmäisellä sivulla suurin osa meistä äideistäkin sanoi, että jokainen päättäköön itse haluaako lapsia vai ei. Niillekin kommenteille annatte alapeukkuja? Mitä meidän pitäisi sanoa? Että kadumme lapsiamme ja kadehdimme teitä kilpaa? Sekö on se ainoa asia mitä näistä keskusteluista haette? T: neljän äiti

Vierailija
49/67 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:20"]

Yhteiskunnan kannalta: Tänne tarvitaan uutta sukupolvea hoitamaan tulevaisuuden yhteiskuntaa. Ihmisen kannalta: Vanhuus on katkera ja yksinäinen ilman jälkikasvua. Lapset ovat pieniä ja kokopäiväistä hoitoa vaativia vain silmänräpäyksen.

[/quote]

Isoäitipuoleni vanhuus oli onnellinen ilman omia lapsia...
[/quote]

Poikkeus vahvistaa säännön. Ja hänellä oli ilmeisesti kuitenkin lapsipuolia.

Vierailija
50/67 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:24"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:10"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:07"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:00"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 17:56"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 17:49"]Ehkä Ap miettii että ehkä huono idea voisi muuttua myöhemmin hyväksi, siis hän voisi pitääkin vanhempana olemisesta lapsen syntymisen jälkeen, mutta kuinka usein käy niin että huonoksi koettu idea muuttuu hyväksi? Mietitään vaikkapa parisuhdettakin... [/quote] No se oma biologinen jälkeläinen harvoin on ihan sama asia kuin joku muu väärä valinta tai "huono idea" elämässä, kuitenkaan. Väitän, että suurin osa vannoutuneista veloistakin rakastuisi siihen OMAAN lapseensa, jos sellainen yllättäen syntyisi (onhan niitä tapauksia aina joskus, että raskaus tulee ilmi vasta kun synnytys alkaa)...

[/quote]

Aliarvioit ihmisten itsetuntemuksen ja tasapäistät naiset liikaa keskenään. 

En todellakaan aio tekemään mitään ihmiskoetta selvittääkseni oletko oikeassa vai et, kun olen jo 4-vuotiaasta tuntenut, etten halua lasta. Nuketkin stailasin, en suinkaan kuvitellut niitä lapsiksi, vaan katsoin vain mitä kaikkia eri tyylejä niille voisi pukea. 

Vela

[/quote]

Tä? Luulin minäkin lapsena, teininä ja pitkälle parikymppiseksi, etten halua lapsia ja nukkejani puin ihan samoin kuin sinä. Ja silti minulla on kolme lasta, joista olen todella onnellinen. Kuvittelet, että ihmisen mieli ei voisi koskaan muuttua, mutta olet väärässä. Millä tietenkään EN tarkoita, ettäkö sinun pitäisi lapsia koskaan haluta, ihan samantekevää minulle haluatko vai et.

ohis

[/quote]

Ja minulle on ihan samantekevä sinun mielipiteesi. Kiitos kun kuvittelet etten tunne itseni vielä 36-vuotiaana. Elämänsä voi täyttää muullakin mielekkäällä tekemisellä kuin lasten saamisella.

[/quote]

Totta kai voi, missään en ole muuta väittänyt. Sinua en tunne, enkä välitäkään tuntea, mutta fakta on, että ihmisen mieli voi muuttua. That's all.

[/quote]

No joidenkin muuttuu, toisten ei. Eikö tämä ole triviaali, kaikkia asioita koskeva seikka?

[/quote]

Silti jaksat niin kovin loukkaantuneena siellä inttää päivänselvää asiaa vastaan. Kun nyt itsekin kumminkin myönnät, että mieli voi muuttua.

ja sitä paitsi tuo alkuperäinen väite on aivan totta, oma lapsi on eri asia kuin joku muu valinta elämässä. Ihmiset ja muut eläimet ovat lajikehityksen myötä ehdollistuneet rakastamaan omia jälkeläisiään. Totta, äidiksi ryhtymistä voi katua, monesta syystä - mutta se on eri asia, voiko mieletään terve nainen olla rakastamatta omaa lastaan. Lapseton ei voi sitä oikeasti tajuta, miten alkukantaista ja syvää rakkaus on omaa lasta kohtaan. Useimmat olisivat valmiita uhraamaan oman henkensä lapsensa puolesta.

Vierailija
51/67 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:25"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:15"] [quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:10"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:07"] [quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:00"]     [quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 17:56"] [quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 17:49"]Ehkä Ap miettii että ehkä huono idea voisi muuttua myöhemmin hyväksi, siis hän voisi pitääkin vanhempana olemisesta lapsen syntymisen jälkeen, mutta kuinka usein käy niin että huonoksi koettu idea muuttuu hyväksi? Mietitään vaikkapa parisuhdettakin... [/quote] No se oma biologinen jälkeläinen harvoin on ihan sama asia kuin joku muu väärä valinta tai "huono idea" elämässä, kuitenkaan. Väitän, että suurin osa vannoutuneista veloistakin rakastuisi siihen OMAAN lapseensa, jos sellainen yllättäen syntyisi (onhan niitä tapauksia aina joskus, että raskaus tulee ilmi vasta kun synnytys alkaa)... [/quote]   Aliarvioit ihmisten itsetuntemuksen ja tasapäistät naiset liikaa keskenään.  En todellakaan aio tekemään mitään ihmiskoetta selvittääkseni oletko oikeassa vai et, kun olen jo 4-vuotiaasta tuntenut, etten halua lasta. Nuketkin stailasin, en suinkaan kuvitellut niitä lapsiksi, vaan katsoin vain mitä kaikkia eri tyylejä niille voisi pukea.    Vela [/quote] Tä? Luulin minäkin lapsena, teininä ja pitkälle parikymppiseksi, etten halua lapsia ja nukkejani puin ihan samoin kuin sinä. Ja silti minulla on kolme lasta, joista olen todella onnellinen. Kuvittelet, että ihmisen mieli ei voisi koskaan muuttua, mutta olet väärässä. Millä tietenkään EN tarkoita, ettäkö sinun pitäisi lapsia koskaan haluta, ihan samantekevää minulle haluatko vai et. ohis [/quote]   Ja minulle on ihan samantekevä sinun mielipiteesi. Kiitos kun kuvittelet etten tunne itseni vielä 36-vuotiaana. Elämänsä voi täyttää muullakin mielekkäällä tekemisellä kuin lasten saamisella. [/quote] Siinä taas nähdään velan lapsellisuus... Tosiaan jos 36-vuotias ottaa noin nokkiinsa jostain elämänvalintojensa arvostelusta nettipalstalla, niin et olisi kypsäkään äidiksi... ;-) [/quote]   Mistä kuvittelet että otan nokkiini? Ja miten voit todeta kypsyyteni yhden kommentin lukemalla? Oletko itse huiman kypsä typerine hymiöinesi? Ärsyttää vaan tämän palstan ihmisten ahdasmielisyys, mutta mitä muuta Vauva-palstalaisilta voi odottaa? Onneksi täällä voi joskus keskustella muustakin kuin tästä asiasta, joka on loppujen lopuksi kunkin ihmisen yksityisasia. Selvää on, että tässä ketjussa päästä enää mihinkään viisaaseen lopputulokseen... [/quote] No juuri tuosta kypsyytesi näkee, että raivoat siellä suu vaahdossa... Rauhoituttua, kulta pieni! :-*

[/quote]

En raivo, itse yrität nolata ja mitätöidä minut käyttäytymällä alentuvasti, mutta tosiasiassa nolaat vain itsesi. Tyypillistä naisten välistä ystävällisyyttä...

Suutun muutenkin äärettömän harvoin ja kaikkein vähiten jollekulle lapselliselle, anonyymille kommentoijalle, jolla ei ole mitään merkitystä minun elämälleni.

Tämä keskustelu vain vahvistaa tuntemustani siitä, etten halua äidiksi.

Enköhän opettajana ja sairaanhoitajana pääse tarpeeksi kasvattamaan sinunkin muksujasi...
[/quote] Väitä mitä väität, mutta nokkiisi otit ja kunnolla :-) Vai että oikein sairaanhoitaja JA opettaja! No sitten tiedätkin kaiken lähes kaikesta, varsinkin lasten kasvattamisesta! Eiku...

Vierailija
52/67 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt jauhako p****aa että jokainen äiti muka automaattisesti rakastaa ja hoitaa lastaan! Maailma on täynnä lastaan pahoinpiteleviä äitejä, omanikin oli sellainen. Hyvä kun itse selvisin hengissä, vanhemmalle sisarukselleni kävi huonommin.

Vierailija
53/67 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:37"]

Älkää nyt jauhako p****aa että jokainen äiti muka automaattisesti rakastaa ja hoitaa lastaan! Maailma on täynnä lastaan pahoinpiteleviä äitejä, omanikin oli sellainen. Hyvä kun itse selvisin hengissä, vanhemmalle sisarukselleni kävi huonommin.

[/quote]

Tähän myös lisäisin, että moni lastaan ihan mallikkaasti ja hyvin kohteleva äiti ei välttämättä tunne rakkautta lastaan kohtaan. Minä olen tällainen. 

Vierailija
54/67 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:11"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:08"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:03"] Eläimillä ml. ihmisellä on yleensä ikään kuin sisäsyntyinen tarve lisääntyä. Sitä ei millään "järkisyillä" voi perustella. [/quote]   Onneksi ihmiset pystyvät nousemaan eläimellisyytensä yläpuolelle. Kaikki eläimetkään eivät lisäänny, onhan homoseksuaalejakin.  [/quote] No oikeastaan eivät pysty, ihmiset vain haluavat kuvitella pystyvänsä. Et sinäkään valitse kumppaniasi oikeasti minkään muun perusteella kuin tuoksun.

[/quote]

Kyllä ihmisillä on erilaiset lisääntymistavat kuin eläimillä. Eläimillä lähinnä sukupuolivietti ja fyysinen lisääntymiskyky määrää sen, lisäääntyykö yksilö vai ei. Ihminen pystyy valitsemaan, haluaako lisääntyä vai ei. Ja kumppanin valinta pelkän tuoksun perusteella? Ei varmasti päde suurimmassa osassa tapauksia. Tuoksulla voi olla merkitystä, mutta kyllä ihmiset todella usein valitsevat kumppaninsa ihan miten sattuu. Eikä kumppania aina voi edes valita, ei ne potentiaaliset kumppanit ole kuin karkkeja hyllyssä, kyllä heidänkin haluillaan on jotain merkitystä... 

Vierailija
55/67 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on vain sisäinen tunne, että haluaa lapsen/lapsia. Jos sitä ei ole, ei tee lasta. 

Vierailija
56/67 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:37"]Älkää nyt jauhako p****aa että jokainen äiti muka automaattisesti rakastaa ja hoitaa lastaan! Maailma on täynnä lastaan pahoinpiteleviä äitejä, omanikin oli sellainen. Hyvä kun itse selvisin hengissä, vanhemmalle sisarukselleni kävi huonommin.
[/quote] No niin, tätä odotinkin jo, esimerkkejä näistä ääritapauksista jotka hakkaavat ja tappavat lapsiaan. Sinun äitisi oli valitettavasti mieleltään sairas, kuten osa meistä äideistä on. Kaikki emot myöskään eläinmaailmassa eivät ole normaaleja ja hoivaa poikasiaan vaan tappavat tai hylkäävät ne. Kyseessä ovat kuitenkin poikkeukset, eivät normi.

Vierailija
57/67 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:37"]Älkää nyt jauhako p****aa että jokainen äiti muka automaattisesti rakastaa ja hoitaa lastaan! Maailma on täynnä lastaan pahoinpiteleviä äitejä, omanikin oli sellainen. Hyvä kun itse selvisin hengissä, vanhemmalle sisarukselleni kävi huonommin.
[/quote] KUKA ja missä on noin väittänyt, että kaikki? Saisinko suoran lainauksen, kiitos?

Vierailija
58/67 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:44"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:11"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:08"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:03"] Eläimillä ml. ihmisellä on yleensä ikään kuin sisäsyntyinen tarve lisääntyä. Sitä ei millään "järkisyillä" voi perustella. [/quote]   Onneksi ihmiset pystyvät nousemaan eläimellisyytensä yläpuolelle. Kaikki eläimetkään eivät lisäänny, onhan homoseksuaalejakin.  [/quote] No oikeastaan eivät pysty, ihmiset vain haluavat kuvitella pystyvänsä. Et sinäkään valitse kumppaniasi oikeasti minkään muun perusteella kuin tuoksun.

[/quote]

Kyllä ihmisillä on erilaiset lisääntymistavat kuin eläimillä. Eläimillä lähinnä sukupuolivietti ja fyysinen lisääntymiskyky määrää sen, lisäääntyykö yksilö vai ei. Ihminen pystyy valitsemaan, haluaako lisääntyä vai ei. Ja kumppanin valinta pelkän tuoksun perusteella? Ei varmasti päde suurimmassa osassa tapauksia. Tuoksulla voi olla merkitystä, mutta kyllä ihmiset todella usein valitsevat kumppaninsa ihan miten sattuu. Eikä kumppania aina voi edes valita, ei ne potentiaaliset kumppanit ole kuin karkkeja hyllyssä, kyllä heidänkin haluillaan on jotain merkitystä... 

[/quote] Olet väärässä. Etsipä tietoa aiheesta.

Vierailija
59/67 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelen, että lasten hankkimisesta tulee aina vaan enemmän tosi henkilökohtainen asia. Yhä vähemmän kummeksutaan sitä, ettei tee lapsia. Tähän asenteen muutokseen johtaa moni asia, mutta yksi on kyllä se, että maailmassa on aivan hirveästi ihmisiä ja yhdessä maapallon heikkenevän tilanteen kanssa kasassa on iso ongelma, perfect storm, kuten jotkut sanovat. Suomessa me ollaan aikamoisessa lintukodossa ihmisten määränkin suhteen, meitä on aika vähän ja ilmastonkin suhteen olemme ainakin jonkin aikaa onnekkaimpia maailmassa. Mutta mikä lie tulevaisuus. 

Mutta jokainen ihminen tekee yleensä näin henkilökohtaiset päätökset aivan omassa päässään, eikä mieti suuria ympyröitä. Silti yleinen ilmapiirin muutos vaikuttaa suhteeseen koko lisääntymisjuttuun. 

Vierailija
60/67 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 18:37"]

[/quote]

Opettele lukemaan. Hoitamisesta ei puhuttu mitään, ja sanoin, että MIELELTÄÄN TERVE äiti rakastaa lastaan. Totta kai rakkautta voi ilmaista eri tavoin, ja jos on jotain mielen häikkää, niin sen rakkauden sijasta voi jopa vihata. 

Mutta ihminen on siitä tyypillinen eläkn, että rakastaa ja haluaa suojella omaa jälkeläistään. Ja se rakkaus on jotain, jota lapseton voi vaan aavistella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme