Lapseton opettaja ei aio teettää äitienpäiväaskarteluja
Mitä mieltä olette siitä, ettei alakouluikäisen lapsen opettaja aio huomioida äitienpäivää mitenkään omilla tunneillaan? Lapsista olisi mukavaa ojentaa itse askarreltu kortti äidille valkovuokkokimpun kanssa, mutta nyt se mahdollisuus otetaan ikävästi pois. Ymmärrän, ettei lapseton nainen välttämättä tajua itse äitienpäivän merkitystä, mutta luulisi kollegoiden tai rehtorin kiinnittävän huomiota asiaan. Ei kaikissa perheissä ole varaa ostaa mitään kalliita askartelutarvikkeita itse. Miksi kaikki kivat perinteet täytyy lopettaa? :/
Kommentit (31)
Minusta oli lapsena aina hirveän surullista, kun askarreltiin äitienpäiväkortteja, koska oma äitini kuoli syöpään, kun olin aivan pieni. Ei siinä kortinteossa mitään, annoin sen aina isälle, mutta sai aina pidätellä itku, kun muistelin äitiä, eikä ollut isän tukea läsnä. Minulle todella ahdistava kokemus. Tuntui, ettei siinä saa murtua, kun kaikki muut olivat niin iloisia. Joskus voisi nähdä sen oman napansa ulkopuolelle. Kaikilla ei ole äitiä tai joillain on äiti, johon on huono tai olematon suhde. Esimerkiksi ystäväni äiti hylkäsi lapsensa, kun olivat pieniä. Lähti vain yksi päivä ja muutti ulkomaille sanomatta edes hyvästejä. Ei halunnut olla tekemisissä lasten kanssa.
Ai, no ei mua ainakaan haittaisi. Mun lapsi käy koulua ihan oppiakseen eikä mua viihdyttäekseen. Kortteja saa kaupasta! Kyllä oppiminen on tärkeämpää.
Minullakaan ei ollut äitiä eikä mummia, joten ahdistavaa oli nämä askartelut.
Minun luokallani ei myöskään eräänä vuonna tehty isänpäiväkortteja, kun yhden luokkalaisen isä oli kuollut pari viikkoa sitten. Tosin tästä oli meidän muiden lasten vanhemmille infottu, ettei kukaan ihmettele. Voisiko taustalla olla jotain vastaavaa?
Tuleppa nyt ap takaisin linjoille kertomaan, että miten sait tän selville etukäteen?
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 17:43"]Tuleppa nyt ap takaisin linjoille kertomaan, että miten sait tän selville etukäteen?
[/quote]
Hän on tottakai valveutuneena äitinä kysynyt jo hyvissä ajoin opettajalta millaiset äitienpäivälahjat- ja kortit opettaja on tälle vuodelle suunnitellut.
Jos ei ole varaa askarttelutarvikkeisiin työnnä tulppa sinne ja heti, ettei tartte tulla yhteiskunnan rahapussille näissä merkeissä enää. Lopeta lisääntyminen ja sassiin.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 17:25"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 17:20"]
Juhlien ja kulttuurin huomioiminen kuuluu opsiin ja peruskoulun yhtenä tehtävänä on vahvistaa tätä.
[/quote]
Esim. äitienpäivän voi varmasti huomioida opetuksessa muutenkin kuin askartelemalla kortin tms.
[/quote]
Eivät nämä ole toisiaan poissulkevia asioita.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 17:25"]Ei lue opetussuunnitelmassa ja sitä kuuluu seurata.
[/quote]
Aivan varmasti lukee.
Aloitus kuulostaa aivan keksityltä. Ja jos sattuisi niin olemaan, ettei ko. opettaja halua äiteinpäiväaskartelua, niin sillä ei ole mitään tekemistä hänen lapsettomuutensa kanssa. Ties mitä ajattelee, vaikkapa perheiden kovinkin ehkä erilaisia tilanteita....
Arvelee lapseton opettaja, joka tykkää lapsista aivan mahdottomasti.
Meidän superäitimme pakemi vastuuta ja häippäs toiden miehen mukaan kun lapset oli vauvoja. Tästä on aikaa kulunut mut vieläkään äitien päivä ei meidän isin ja lasten muodostamassa perheessä ole varsinaisesti juhlapäivä. Oikeastaan vain kiusallinen muistutus siitä et äitikin on olemassa. Mutta ei oo paljon näkynyt. Onko se sama tyyppi joka niitä lapsia synnyttää? No, ei sillä muuta merkiystä oo..