Neuvokaa ilman moralisointia: Miten varautua omicron-tartuntaan? (rokottamaton)
Kommentit (192)
Vierailija kirjoitti:
Kulkutautimyönteiset haukkuu muita lampaiksi ja itse nauttii vain lampaille tarkoitettua lääkitystä :D
:D :D :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae rokote. Sairaaloissa 70 % rokottamattomia. Ilman heitä tätä kriisiä ei olisi.
Onko tästä olemassa jotain oikeaa, virallista tilastoa? Kiinnostaisi myös tietää, mikä on tilanne muissa maissa.
Minulla on tiedossani vain Kanadan Ontarion tilanne, ja siellä on näin:
Sairaalahoidossa on tällä hetkellä rokottamattomia 457 ja kahdesti rokotettuja (tai vastaavan tehon antavan yhden rokotteen saaneita) 1353. Tehohoidossa on 123 rokottamatonta ja 137 rokotettua.
Käsittääkseni ihan luotettava, virallinen sivusto:
Nyt pitäisi tietää kuinka moni on rokotettu 1, 2 tai 3 kertaa, minkä ikäisiä ovat ja mitkä ovat sairaudet. Ja paljonko väestössä on rokotettuja ja rokottamattomia. Lisäksi kuinka moni on vuodeosastolla, kuinka moni teholla.
Muutenhan tuota on vaikea analysoida.
No käyhän tuosta se rokotusstatus ilmi (lukuun ottamatta kolmatta rokotetta). Samoin ihan selvästi käy ilmi se, että sekä vuodeosastolla että tehohoidossa (ICU) on enemmän rokotettuja kuin rokottamattomia.
Teholla on siis 0.001199% Ontarion provinssin rokotetusta väestöstä. Aikamoista liioittelua siis puhua rokotettujen sairaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae rokote. Sairaaloissa 70 % rokottamattomia. Ilman heitä tätä kriisiä ei olisi.
BULLSHIT!!!
Onko sulla todisteita Suomesta?
Ilmeisesti mulla oli korona?
No, mulla on nuhasta päätellen ollut korona koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vähän aiheen sivusta; läheinen, joka oli rokotettu, mutta iäkäs, selvisi kyllä koronasta, mutta kognitiiviset taidot heikentyivät sairaalajakson aikana. Muistisairautta ei ollut (ainakaan todettu), mutta koronan jälkeen vointi ollut kuin alzheimerin taudin keskivaikeassa vaiheessa. Ei pärjää enää yksin. Itseäni pelottaa eniten, mitä tauti näille hauraimmille läheisille tekee.
Taitaa isolla joukolla rokottamattomia ja koronan sairastaneina jo nuo kognitiiviset taidot olla heikentyneet jutuistaan päätellen.
Ota rokote heti maanantaina, yksikin suojaa merkittävästi vakavalta taudilta etenkin jos olet nuori. Ei tosin anna suojaa heti, menee 10-14 vrk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siinä tarvi varrautua mitenkään. Ihan normaalisti voit ellää.
Kato vaikka telekkaria ja syö jäätelyä.
Mikä murre? 😍
Oulun murre.
Vuotavan nuhaankin tarvis jo jotenki varautua, voi huhhuh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
D-vitamiinia pitää syödä yli 100mg , muuten siitä ei juurikaan ole hyötyä.
Myös monivitamiinia kunnon annoksina.
Elät normaalisti , ei maskeja eikä mitä muutakaan käsidesilotrausta.
Älä vain noudata tätä ohjetta. D-vitamiinia annostellaan mikrogrammoina. 100 milligrammaa = 100000 mikrogrammaa. Itselläni käytössä talvisin 50 mikrogramman vahvuus. Purkisssa 120 tbl, ei riittäisi sinulle purkillinenkaan päiväannokseksi.
D-vitamiinin suositeltava päivittäinen saanti on 10 μg/päivä niin lapsille kuin aikuisille. ... yli 75 vuotiaille suositellaan D-vitamiinivalmisteen käyttöä 20 μg/päivä ympäri vuoden. Pienempi annos (10 μg/päivä) voi riittää, jos käyttää säännöllisesti ja paljon D-vitaminoituja maitovalmisteita, rasvalevitteitä ja kalaa. Tämä on normaali annostus.
Ei se normaali annostus sairastuessa riitä. Nuo suosituksethan normaalin terveystilaan, D-vitamiinin tarve moninkertaistuu tai monikymmenkertaistuu sairastuessa. Parempi ottaa nyt se 100+ μg ja pudottaa sitten normioloissa 20-50 μg.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tästä olemassa jotain oikeaa, virallista tilastoa? Kiinnostaisi myös tietää, mikä on tilanne muissa maissa.
Minulla on tiedossani vain Kanadan Ontarion tilanne, ja siellä on näin:
Sairaalahoidossa on tällä hetkellä rokottamattomia 457 ja kahdesti rokotettuja (tai vastaavan tehon antavan yhden rokotteen saaneita) 1353. Tehohoidossa on 123 rokottamatonta ja 137 rokotettua.
Käsittääkseni ihan luotettava, virallinen sivusto:
"Due to technical difficulties, the case rate by vaccination status by age group is not available"
Tällä ei tietenkään ole mitään tekemistä sen kanssa, että nuoremmilla todennäköisyys on suurempi rokotettujen joukossa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siinä tarvi varrautua mitenkään. Ihan normaalisti voit ellää.
Kato vaikka telekkaria ja syö jäätelyä.
Mikä murre? 😍
Oulun murre.
Kyllä, oulua on!
Entäs, jos ne peurat levittää sitä??
Minä suosittelen lukkiutumsta kellariin ja kaikki räppänät kiinni.