Saako mistään keskusteluapua ilman pelkoa ls-ilmoituksesta?
Otsikossa kysymys jo tulikin. Olen onnettomassa suhteessa ja voisin tarvita keskusteluapua, jotta osaisin erota (haluaisin siis erota, mutta minun olisi järjestettävä kaikki, sillä ainoa läheiseni on mies, asunto on hänen ja hän ei suostu auttamaan missään asiassa mahdollisen eron hetkellä). Minulla on hetkellä kaksi sellaista kaveria, mutta en kehtaa/uskalla puhua heille tilanteestani. Olen jonkin verran sukulaisiini yhteydessä, mutta en uskalla heillekään puhua tilanteestani, sillä häpeän sitä, että suhteeni on ajautunut niin onnettomaan tilanteeseen.
Pelkään sitä, että jos puhun jollekin ulkopuoliselle, niin he heti tekevät ls-ilmoituksen "auttamisen" varjolla, kun minulle riittäisi vain se, että pääsisin muuttamaan miehen luota pois mahdollisimman pian. Heti, jos mies on vaikka pari päivää jossain työmatkalla tai sukulaistensa luona käymässä, olen taas vapaa ja onnellinen aivan päivässä-parissa, joten masennusta minulla ei ole. Minua ahdistaa miehen käytös käytännössä - se, että ihan käytännössä pääsisin hänestä eroon, tekisi elämästäni normaalia, onnellista ja tasapainoista.
Kommentit (21)
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 11:18"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 10:52"]Ei äiti vaan voi ottaa lapsia ja lähteä. Jos isä on ihan kelpo isäksi. Eri juttu jos mies ei edes halua niitä lapsia ja hyväksyy asian. Uskokaa nyt... [/quote] Ja höpöhöpö. Miksi on sitten aika moni nainen yh
[/quote]
Koska ne miehet ei tee mitään sen tosiasian eteen. että ei vain voi ottaa lapsia ja lähteä. Ne hyväksyy asian. Tai sitten ei hyväksy, mutta eivät osaa toimia.
Ap:n kirjoituksesta sai sen viban, että mies on henkisesti yliasemassa. Joten kannattaa ottaa huomioon tämä. Ja jos miehellä on vakaat tulot, on näennäisesti hyvä isä, lapset ovat hieman isompia ja ap:llä masentuneisuutta taustalla. Voi mies hyvin saada lähihuoltajuuden.
Miksi teistä niin moni ajattelee, että isällä ei ole mitään oikeuksia?
Totuus on toki se, että lapset menevät useimmin äidille ja ihan hyvästä syystä. Mutta on niitä yh isiäkin.
Kai tajuat että noi oireet tulee luultavasti takaisin senkin jälkeen kun olet jo miehestä eroon päässyt.
Toki keskusteluapuakin saa, mutta mikä sun ongelma oikeasti on? Eihän mikään keskustelu auta sua eroamaan ja muuttamaan.
Varaudu siihen sitten, että jos lapset jäävät miehelle. Et nimittäin saa vaan muuttaa pois ja ottaa lapsia mukaan. Lapset ovat kirjoilla kotonaansa ja epäilen, että mies suostuu asiaa muuttamaan.
Onko ls-ilmoitukseen jotain syytä? Ei vanhemman erohalu ainakaan ole syy ilmoitukseen.
Esim työterveyden kautta saat. :) Eikä siellä sinun kyvykkyytä äitinä testata. Avunhakeminenhan on hyvä asia!
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 10:40"]
Varaudu siihen sitten, että jos lapset jäävät miehelle. Et nimittäin saa vaan muuttaa pois ja ottaa lapsia mukaan. Lapset ovat kirjoilla kotonaansa ja epäilen, että mies suostuu asiaa muuttamaan.
[/quote]
Onko tosiaan näin? Jos haluaisin erota ja mies omistaa asunnon, niin lapsetkin siis jäävät miehelle (tai sille osapuolelle, jolla on enemmän rahaa)? Minun siis täytyy luopua lopuistakin erohaluista ja jatkaa tätä kitkuttamista ja nöyristelyä miehen oikkujen ja raivareiden alla sitten siis. T. AP
[/quote]
Vahingossa yläpeukku, ei tosiaan lapset jää miehelle, jos ap eroaa, elleivät sovi niin. Sopimusasioita näet.
Oman kaupukisi kriisikeskus. Jonoa on mutta 5 kertaa voi käydä keskustelemassa ilmaiseksi. Mielenterveysseuran ylläpitämia nämä.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 10:43"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 10:40"]
[/quote]
Onko tosiaan näin? Jos haluaisin erota ja mies omistaa asunnon, niin lapsetkin siis jäävät miehelle (tai sille osapuolelle, jolla on enemmän rahaa)? Minun siis täytyy luopua lopuistakin erohaluista ja jatkaa tätä kitkuttamista ja nöyristelyä miehen oikkujen ja raivareiden alla sitten siis. T. AP
[/quote]
Höpö höpö taas. Kyllä äiti saa ottaa lapset mukaansa erotessa vaikka asunto olisi kenen tahansa nimissä.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 10:43"]
[/quote]
[/quote]
No valitettavasti tiedän tapauksen jossa juuri näin kävi.
Henkisesti alistettu nainen keräs voimat ja otti ja lähti lapsen kanssa. Lapsen ( 3 v) joutui sit palauttamaan takaisin kotiin miehelle ja itse ei tietenkään ollut takaisin tulemista. Lapsi asuu nyt isänsä luona ja äiti näkee joka toinen viikonloppu ja muutosta ei tähän saa.
Eli kannattaa todellakin hankkia jostain sitä luotettavaa keskusteluapua ja ottaa asioista selvää. Tsemppiä.
Onko muuten jotain syytä lastensuojeluilmoitukseen? Mieti lasten parasta.
Ei äiti vaan voi ottaa lapsia ja lähteä. Jos isä on ihan kelpo isäksi.
Eri juttu jos mies ei edes halua niitä lapsia ja hyväksyy asian. Uskokaa nyt...
Älkää jakako vääriä tietoja asioista. Ei lapset nyt sentään sen takia miehelle jää, että mies omistaa asunnon.
Etsit itsellesi ja lapsillesi asunnon ensin ja sitten muutat lasten kanssa sinne. Ihmettelen kyllä, mikset voi keskustella asiasta miehesi kanssa kun kuitenkin myöhemmin joudut sopimaan lastenhuoltoasioista hänen kanssaan. Mutta miehen omaisuuden perusteella ei luojan kiitos kapsen huoltoja määrätä. Ihmettelen myös, miksi et avoimesti voi puhua erosuunnitelmista. Et ole ainoa joka on eroaikeissa tässä maassa.
Ja jos haluaa "ottaa lapset ja häipyä", on hyvä tehdä se kun lapset ovat ihan pieniä ja "äidistä riippuvaisia".
En tiedä ap:n lapsista mitään.
Oisko muuten teistä "kyllä äiti saa ottaa lapset ja häipyä" oikein jos isä tekis saman???
Keskustele täällä!
Hommaat vuokrakämpän. Sossusta rahaa jos olet pa. Pakkaat kamat ja häivytte kun mies on poissa. Sitten menet lastenvalvojan luo, ja kerrot miksi miehesi käytös ahdistaa. Väkivalta- tai rattijuoppous- tai pedofiilituomiot olisi loistava juttu, koska silloin saisit helpommin yksinhuoltajuuden.
Mutta mielestäni suurin ongelma on siinä, miten lasten huoltajuus ja tapaamiset järjestetään tulevaisuudessa. Lapset joutuvat ojasta allikkoon. Kahdestaan miehesi kanssa. Jos aikuista ahdistaa, lasta ahdistaa vielä enemmän, jos toinen aikuinen ei ole turvallinen. Valvotut tapaamiset? Valmistaudu siihen että miehesi voi kiristää sinua lapsilla.
Jos hyvin käy miehesi löytää uuden naisen, "uuden uhrin" siis sinun tapauksessasi. Jättää teidät rauhaan, kun on uusi "onni".
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 10:53"]
Älkää jakako vääriä tietoja asioista. Ei lapset nyt sentään sen takia miehelle jää, että mies omistaa asunnon.
Etsit itsellesi ja lapsillesi asunnon ensin ja sitten muutat lasten kanssa sinne. Ihmettelen kyllä, mikset voi keskustella asiasta miehesi kanssa kun kuitenkin myöhemmin joudut sopimaan lastenhuoltoasioista hänen kanssaan. Mutta miehen omaisuuden perusteella ei luojan kiitos kapsen huoltoja määrätä. Ihmettelen myös, miksi et avoimesti voi puhua erosuunnitelmista. Et ole ainoa joka on eroaikeissa tässä maassa.
[/quote]
Ööö? Ne lapset on kirjoilla siellä missä asuvat. Vanhemmilla on mitä todennäköisemmin molemmilla huoltajuus. Niitä kirjoja ei voi muuttaa vain yksi vanhempi.
Eli voi ottaa lapset ja muuttaa. Ongelmat alkaavat siinä vaiheessa kun haluaa muuttaa lasten osoitteen saadakseen esim. tukia ja isä ei suostu.
Kerron tämän koska on kokemusta asiasta. Että kannattaa ottaa huomioon.
Toki kaikki voi mennä hyvin ja isä hyväksyy asian, mutta jos isä haluaa taistella siitä että lapset jäävät hänelle, tulee ongelmia.
No ei tietenkään. Mitä vittua te idiootit oikein kuvittelette? Tottakai saa. Aika harvoin noista mitään lasuja tehdään.
Jos oikeasti haluat keskustella, niin ota yhteyttä kirkon diakoniin, ei siellä uskontoa tuputeta vaan oikeasti kuunnellaan ja autetaan.
Eli soitto alueesi kirkonherranvirastoon, kuuluit kirkkoon tai et, apua saat.