Paljonko 1v6kk täytyy juoda maitoa päivässä?
Kommentit (13)
ei kai sentään enää tuttipulloa..??
Ton ikäisen ei ole enää tarkoitus kuitenkaan elää maidolla.
juo aterialla maitoa noin 1dl ja aamu- sekä iltapuuron teen maitoon.
Arvioisin siis, että 4dl päivässä.
Olen myös antanut mehua, jossa kalsiumia saman verran kuin maidossakin. Tuntuu kelpaavan maitoa paremmin.
Meille menee noin 5 dl ruokajuomana sekä lisäksi satunnaisesti puurossa 2-4 dl. Olen koittanut varoa, ettei kovasti ylittäisi tuota puolta litraa/vrk.
Aikuisten ei sitä tarvitse tuollaisia määriä latkia! Ellei sitten ole kotimaisten maitofirmojen propagandan uhri...
Puolilitraa oli ainakin meille suositus , tai siis pojallemme joka ei kyllä suostu juomaan maitoa ei sitten millää. Ei mene edes desiä päivässä. Kalkkitabletteja täytyi ruveta syöttämään.
Ihan kaiken ikäisillä.
Kyllä meidän 1.5v juo noin litran, vähän yli päivässä. Ei lääkärissä tai neuvolassa sanottu että pitäisi vähentää.
Itse join vielä teininä 1.5l maitoa päivässä. Rautakin on imeytynyt kun hb on ollu alle 150 vain raskaana ollessa ja silloinkaan ei lisä rauta ole ollut tarpeen.
Vierailija:
Aikuisten ei sitä tarvitse tuollaisia määriä latkia! Ellei sitten ole kotimaisten maitofirmojen propagandan uhri...
jos ei maitoa juo, kuten monet aikuiset (itseni mukaanlukien), niin sitten täytyy huolehtia vastaava määrä kalsiumia muulla tavoin. itse nappailen purkista jos on tullut syötyä juustoja, rahkaa yms. niukanpuoleisesti.
juo ainakin litran päivässä, joskus jopa 1,5 litraa.
Munuaiset ei välttämättä kestä sitä natriumin määrää.
Kiinnostaisi minuakin tietää suosituksista.
Jää rautakin imeytymättä tuolla menolla.