Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyajan vanhemmat=pussikaljasukupolvi

Vierailija
01.05.2015 |

Mietin tässä 1980-luvulla ollutta omaa teini-ikää. Isäni ei kyllä koskaan tajunnut, että hänen kiltti, koulussapärjäävä poikansa dokasi viikonloppuisin salaa. Sen verran puusilmä oli. Äiti ehkä saattoikin, en ole kysynyt. Voiko joku nelikymppinen nykyajan vanhempi olla niin sinisilmäinen, ettei tajuaisi?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan. Jos lapsi lähtee iltarientoihin vien ja haen. Ja yökylät sovitaan myös niin, että olen yhteydessä vanhempiin.

Toivoa sopii etten ole liiankin tiukka, ei tuots teiniä edes iltamenot kiinnosta. Urheilu ja tietokoneet vain.

Vierailija
2/6 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä on. Varsinki näkyy olevan opettajissa. En ymmärrä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan niin paljoa kuin silloin ennen, se on faktaa :) Muistamme oman nuoruuden liian hyvin, eikä nykyään muutenkaan tämä nuoriso saa liikkua kuten ennen, nykyään viedään ja haetaan paljon enemmän.

Vierailija
4/6 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme fiksumpia vanhempia kuin mitä omamme olivat ja lapsemme ovat fiksumpia kuin mitä men olimme lapsina. Näin se vaan menee.

Vierailija
5/6 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen kyllä, että omst vanhempani tajusivat, että alkoholia oli joskus kuvioissa. Olin siinä vaiheessa kuitenkin jo lukiolainen, en siis ihan varhaisteini enää. He eivät puuttuneet asiaan sinänsä, koska pysyin aina turvallisten rajojen sisällä ja himma hanskassa. Kyse ei ollut tiedon puutteesta vaan valinnasta.

tunnustan tehneeni samanlaisen valinnan kun huomasin oman poikani suunnittelevan ja toteuttavan ensimmäistä alkoholikokeiluaan. Suunnitelma oli niin monimutkainen ja vaati niin paljon ennakkovarautumista ja fiksuutta toteutuksessaan ja pysyi lopulta niin hyvin hanskassa, että päätin antaa olla. Jos nuori pystyy tuohon, hän on kypsä nauttimaan sen pari kaljaansa. 

Kuten omat vanhempani, myöd minä olen toki kehittänyt systeemin, jolla huomaan heti, jo illan aikana, jos jotain on menossa pieleen ja homma karkaamasta käsistä. Olen aina valmis pelastusretkelle ja minut voi soittaa hakemaan myös silloin kun mitään ei ole pielessä, ois vaan mukavampi päästä äkkiä kotiin. Tai kerran en päässyt hakemaan kun olin ottanut unilääkettä, mutta maksoin taksin kuitenkin.

Vierailija
6/6 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monet tajuaa, mutta he vähän katsovat läpi sormien. Pikku hiprakat vielä menee, mutta kunnon ylilyönnin sattuessa puututaan asiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme